Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mercedes hafif ticari yeni modeli ''CİTAN''


saplashaman

Öne çıkan mesajlar

Zaten fiorinoya benziyor genel hatları. madem renault tarafından üretilecek ve madem motoru da dci olacak, mb ambleminin üzerinde ne işi var? gerçi son yıllarda otomobil markaları arasındaki ilişki aşkı memnu'yu geçti... fordla bmwde peugeot motoru, opelde fiat motoru, dacia by renault, nissan dci, zaten vw gruba hiç girmeyecem... yakında toplama pc gibi araba konfigüre ederiz ohh!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

C kasaları ben yeni haliyle beğenmeye başladım gayet ama Mercedes artık eski Mercedes değil diyince aklıma geldi. 2013'te Renault motorlu 1.6 dizel C kasalar geliyor. Avrupada'da satar da Türk tüketicisinin eğilimine çok hitap ediyor. Şimdikinden çok daha fazla Mercedes göreceğiz bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

estetik cizgisini bi kenara birakip diger kriterlere gore degerlendirelim.
Malzeme kalitesi olarak su anki w204 kasanin (2007 den beri olan c klasse) , w203 kasayla alakasi var mi? (2000-2007 c klasse)
acikcasi yeni jetta ya bindigimde , c klasse ye bindigimden daha premium bir araca bindigimi hissediyorum.

Sonra motorlari dusununce sozde rakipleri audi ve bmw(ozellikle bmw diesel) nin sunduklarina karsi sunduklari ekonomik ve "giden" motorlari var mi?
sozde ekonomik blueefficiency leri -hani su heryerde gordugumuz- beyaz avantgarde w204 kasalar 1.6 motora bakmadan 11-12 litre yakiyor. ustelik ciddi ciddi de gitmiyor o kadar parlak teknik veriye ragmen.

estetik acidan yaklasinca da top gear da bi yorum vardi tam olarak hatirlamamakla birlikte sunun gibi biseydi: modern hava ile klasik arasinda sikisip kalmis modeller. Sanki dar tshirtler ve bluejeanler ile sokaga cikmis dedeler gibi.

Birde daimler gibi bi ilk tuketici araclarina dizel motor uretmis bir grubun ustelik bi kac sene onceye kadar tri turbo dizel motorlarla bir suru deney yapmis olmalarina ragmen simdi bir joint venture falan yerine direk renault dan motor almasi cok acikli. Bir psa,ford, bmw, vw grup kadar olamadiklarini anlatiyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kharon abi sana sadece şunu söyliyeyim,bir konuda haklısın renault dan alması çok saçma bence de,fakat diğer konulara katılmıyorum,bak tdi motorları vw grubu 20 senedir kullanıyor üç aşağı beş yukarı,fakat mercedes daimler grubunun ürettiği cdi motorların dayanıklılığı tartışma götürmez,ben sana tdi motorun 50 tane görülen hatasını sayarım,fakat cdi motorda enjektör kaynatma harici kronik bir arızası tesbit edilmiş değil,bunu hem servis istatistikleri,hem sanayi esnafı söylüyor yalanmı doğrumu bilemiyorum ama duyduklarım ve gördüklerim böyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Simdi servis istatistiklerinin boyle soylemesinin sebebi tdi motorun dedigin gibi neredeyse 20 senedir 20 varyasyonla milyonlar satmis olmasidir. cdi in bunun yakinina dahi gelebilecegini dusunmuyorum satis rakami olarak. enjektor tikanma hikayeleride hic yabana atilacak seyler degillerdir. Sonuc olarak emme pompa sistemlerden common rail a gecildikten sonra enjektorlerin onemi dizel icin en az bir turbo kadar onemli oldu. Motordan cikartilan guc neredeyse enjektorun kalitesine bagli bir halde.

ikinci mesele mercedes in cdi motorunun kotu olmasi degil , -aksine oldukca iyi oldugunu dusundugum bir motordu- rakiplerinin cok gerisinde kalmalaridir.Sadece dizel degil tuketicilere ekonomik olarak albenili olabilecek tum motorlarinin tam paralelinde gelisen tfsi, tsi, tdi, duratorq, duratec, ecotec, bmw D, prince engine vb baktigimizda daimler motorlarinin guc olarak hayli geriden , tuketim olarak da en onden gittigini goruyoruz.

diger dusen kalite , digerlerinin bu konuda cok one cikmasi , verimsiz ve cansiz motorlari da isin icine kattigimizda birde daimlerin renault dan motor almasini degerlendirince mercedes in eski mercedes e neden benzemedigine dair soylediklerimi desteklemis olurum heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi abi özele gelirsek eğer,mercedes viano vardı bende düz vites,aynı ağırlıktaki aynı muadili,vw caravelle 130 luk veya transporter devamlı benden %30 fazla yakardı,küçük araçlarda doğru fakat büyük araçlara ticarilere v.s geçildiğinde,mercedes diğerlerinden hep bir adım öne geçiyor,sprinter-vw volt veya viano-caravelle olarak,ha arkadan çekiş,önden çekiş ne kadar yakıta etki eder bilinmez ama,abartısız %30 farkettiriyor,işin içine bakım maliyetleri v.s girince cdi motor tdi motordan her daim 1 adım önde ama dediğin gibi pek yaygınlaşmadı,fakat mercedesin şu özelliğini seviyorum,e 220 cdi viano 2.2 ve sprinter modelinin üçünde tek motor kullanması yaygınlaşmasında büyük etken oldu,biraz mercedes fanatikliğide var tabiiki objektif bakamıyabilirim kusuruma bakma

edit:bide hocam bildiğim kadarıyla cdi motor henüz 10 senelik bile değil diye biliyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçenlerde bi otomobil dergisi aldım yolda oyalasın beni diye. Taksici arabaları ile ilgili bir yazı okurken görmüştüm enjektör sıkıntısını. 200.000 km'den sonra değiştirilmesi gerekiyormuş, o da masraflı oluyormuş falan...

Bu arada en sevilen taksici aracı Prius'tu. Şehir içi tüketiminin düşük olmasının yanısıra başka masraf da çıkartmaya pek eğilimli değilmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mercedes in dizel motor uretimi 1980 lere kadar gidiyor.
OM6[XX] (01 den 16 ya kadar) serisiyle sirali 4-5-6 silindirli birsuru dizel motoru var. alfa romeo ile birlikte de ayni sene(97-98 olmali) binek arabada ilk kez common rail teknolojisi kullanan uretici.
TDI ise audinin bosch pompalariyla sirali 5 olarak 89 da urettigi bir motor. Onu da hala deniz motorlarinda kullandiklarindan biliyorum.

yani merc un bir fiat, vw kadar dizel gecmisi ve tecrubesi var. Ote yandan bmw nin motorlarina baksak hem guc, hem devirbandi, hem tuketim vb olarak cok ondeler.

tabii bunlari ben daimlerin urettigi binek araclar icin soyluyorum, mercedes in ticari araclarda guzel fiyatlar sundugunda gayet basarili secimler oldugunu bilinen bi gercek. E konusu da bu zaten dersek, citan i pek o ayni kafada goremiyorum acikcasi, ayni binek araclarindaki hatalar yapilmaya baslanmis gibi gorunuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Malzeme kalitesi kıyaslayacak kapasitem gerçekten yok, doğrudur. Önceki C kasalar çok daha efendi duruyor dışarıdan bakınca gerçekten. Bundan başka bir fikrim yok. Araba işte diyip geçiyorum açıkçası.

Benim itirazım Benz'in giden motoru yok denilmesine. Hacmi düşürülmüş 1.6 lt motorlu C kasa ile BMW'nin 316i'sini ve Audi'nin 120hp 1.8 TFSI motorunu karşılaştırınca hiç de fena bir opsiyon değil Benz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bmw nun n13 (prince motorun yeni 1 ve 3 serisine uygulamasi)
1.6 ve 170 beygir cikartiyor. ve cidden gidiyor.

audi nin ise 1.8tfsi 160 bg kesinlikle merc un 1.6 motorundan daha iyi gidip her durumda 3-4 litre daha az yakiyor. birinci agizdan soyleyebilirim.

diger audi 1.8t 120bg,bmw 16i 110bg falan bunlara soyleyecek lafim yok. Borusan ve dogus otonun kalan motorlari itelemeleri olarak goruyorum.

Karsilastirirken satilanlara degil , direk ayni klasda hacim/guc/uygulama olarak eslenik motorlardan bahsediyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

C200, C250 gibi alternatifler de var 1.8 olarak. Herhalde daha rahat gidiyordur. Tüketimlerini bilemiyorum ama.

BMW 316 geçenlerde bir ara tesadüfen fiyat listesinde görmüştüm ama şimdi baktığımda yine yoktu. Hala satılıyor mu bilmiyorum. Yeni 1.6 motorlarındansa haberdarım, çok hoşuma gidiyorlar. Audi'nin en düşük 1.8 opsiyonu Alman sitesinde de satıştaymış bu arada.

Benim uzaktan bakınca gördüğüm fikri soracak olursan kendisine hayran bırakan motorları BMW üretiyor hep. Ama Mercedes için de öyle konuşunca gocundum :)

Bugün çok konuştum, yoruldum, acıktım.
Mercedes, BMW falan deyince de keyfim kaçıyor zaten. Yurtdışındayım, bir hafta sonra dönüyorum. Eve gidip yeni OCB okuyucumla ve Focuslarımla oynayacağım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MB 2.7 CDI motoruna laboratuvarda 5.5 milyon km yaptırmayı başarmıştı. 190k km yapmış bir 320cdi'ye talip olma durumu oldu test sürüşü falan yaptık inanılmaz sağlam hissettirdi bana. Ben bu şoför bahçevana bahçevan aşçıya aşçı uşağa mantığını beğenmiyorum, CITAN adı altında bildiğin kangoo satacak adamlar. aynı şekilde mazda3 ile astra karşılaştırması var başka bir konuda, mazda3 resmen ''piç'' tanımına uygun bir araç. şasi başka motor başka.. bilmeyen adam ''japon harikası'' diye alacak FMC mazdayı :))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...