Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mazda 3 vs Opel Astra


Luriel

Öne çıkan mesajlar

usenmedim ayni platformdaki araclari yazdim;

Mazda 3 VS Opel Astra

Mazda 3
Motor: PSA & Ford ortak girisiminde peugeot tarafindan tasarlanip , fransada uretilen degisken geometrili turbo beslemeli 1.6 4 silindir dizel motor.
Kullanilan arabalar(milyon tane var sadece iclerinde ozellikle basarililari yazicam aklima gelen)
volvo c30,s40, s60, v60 (D takisiyla sadece)
mini cooper D (evet)
suzuki sx4 D (DIS gibi bir isimle)
Citroen c3,c4,ds3,ds4 (HDI ismiyle)
Ford fiesta,focus,fusion (TDCI ismiyle)
peugeot 207,307,308,407,508 (HDI ismiyle)
mazda 2,3 (mzcd ismiyle)
Sasi:Ford , volvo, mazda ortak muhendisligi , Ford lisansli C1 platformu
on suspansiyon mcPherson, arka Ford doubleblade multilink bagimsiz suspansiyon.

Astra
Motor: Fiat grubunun JTD ismini de verdigi Multijet dizel ailesi
kullanilan arabalar
fiat albea, palio, doblo, 500, punto, grande punto, panda, linea, fiorino vs vs vs
opel astra, combo, corsa, meriva, tigra
TATA indigo
sasi: General motor delta II platformu
arkada watt's link torsion beam , bagimsiz olmayan suspansiyon grubu

oyuncaklari dolu olabilir, arabanin icini kimisi begenebilir(ben ozellikle yenileri hic begenmiyorum), ama malzeme kalitesi konusuyorsak opel oyle cok ilerde degil. Yuruyen kalitesini konusuyorsan kafadan geride.
ne de olsa general motors yani, yapicak bisey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

opel yıllardır akıllarda yer etmiş "alman arabası" sıfatını dahi haketmiyor maalesef, aralarında en kötüsü falan. kullananlar alınmasın. opel'in mazda'dan daha kaliteli araç ürettiğini iddia etmek ise bambaşkaymış. tabii "corolla auris'in bagajı olan versiyonu" diyen birinden her şey beklenir. mazda sahibi de değilim ancak genel olarak japon arabaları hakkındaki cehaletin karşısındayım :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben Mazda 3 alırdım. Her şey bir yana 1.3 motor bana manasız geliyor. Mazda her zaman sempatik bulduğum bir markadır. Belki 10 sene önce Alman vs Japon kıyaslaması yapılabilirdi ama o zaman bile Alman vs Japon Premium yapılması gerekirken Vectra vs Corolla gibi dengesiz bir kıyaslama geçiştirirdik konuyu. Güvenlik ve donanım olarak belli bir seviyeye ulaşıldı artık. 1.6 motor bir araç 1.3 motordan vergilere rağmen daha ucuz ise elbette oyuncaklarda azalma olacaktır.

Şu günlerde Opel'in hiç bir modelini gözüm tutmadığı için rahatlıkla Mazda 3 diyebilirim :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Her şey bir yana 1.3 motor bana manasız geliyor.

Artik asiri beslemeli motorlari hacimleriyle degil de biraz verimleriyle degerlendirmek gerek diye dusunuyorum. Sonucta yigidi oldurup hakkini verelim, 1.3 multijet uretilmeye baslandigindan bu yana birden fazla kez yilin motoru unvani aldi. Ayni zamanda doneminin 1.6 dizelleri 85-90bg cikartirken bu ufak boyuyla cikagelip 70,75,90,105 bg lik modellerle hayli de cok satti.
Bir PSA motoru kadar basarili degil belki ama, hacimiyle yargilanamayacak kadar da basarili bir motor. Benim tek gordugum sikinti su ana kadar bu motoru kullandigim opeller icinde hep sanziman oranlarinin baslarinin biraz kisa, sonlarinin uzun olmasiydi.

paramecium said:

Şu günlerde general motors 'dan cikan hiç bir modeli gözüm tutmadığı için rahatlıkla Mazda 3 diyebilirim :)


fix'd (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Açıkçası 1.3 motor tek kişilik kullanımda ekonomik olabilir ama sollama, yüklü durumlarda daha fazla sıkıştırılması icap ettiğinde ekonomik olmayacaktır. Ben 1.6 diesel motorlardan yanayım. Benim araç 1.5dci ve 100HP, Laguna 1.5dci 110HP ve 6 ileri vites. Ben daha yüksek araç olmama rağmen ortalama tüketim değerlerinde ondan daha düşüğüm. Eğer tork arttırmak istiyorsan silindirin çapı büyük olmalı. Silindir çapını büyüttüğümüzde de motor hacmi büyüyecek. Bu sefer aynı alana daha fazla yük uygulamak için en yapıyoruz; aşırı besleme ile daha fazla hava ve akabinde yakıt pompalıyoruz. Böylece küçük hacimden daha fazla güç elde ediyoruz. Hacimsel verim ile enerji verimi farklı bence.

Ben imkân olsaydı 1.9dci almayı seçerdim. Hatta 1.6dci 130HP'lik motor bile çok daha mantıklı. 1.5dci 110HP saçma bir değer.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

opel 1.3 cdti çok başarılı
aşırı yükte ya da yüksek hızda 10 litreyi geçmiyordu otobanda 160-170

tek yetersizliği yokuşları 1 vites ve anlık 30-40 L/100km yakıtla çıkması
hızını aldımı normalde dönüyor tabi

mazda 3ü bilmiyorum

ama daha iyi ve daha ucuzsa 1.6 tabiki tercih edilmeli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tekrar online olayım :>
Sonunda tercih meselesi tabii, Luriel sen Mazda ya daha yakınsın anladığım kadarıyla onu al sonra astra alıp üzülürsen aklına ben gelmeyeyim :> Ben hala her türlü astrayı alırdım, Mazda da baya iyi izlenim bıraktı bu kadar savunulduktan sonra :>
Bir auris ile corolla nın içine binin, biraz inceleyin ondan sonra aralarında ne kadar fark olduğunu söylerseniz, bende en azından yanlış bilgimi doğruya çevirmiş olurum. Corolla ile Auris arasındaki farklar ufaktır ve aralarındaki en büyük fark bagajlarıdır :>
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda guzel bir arac, hanim kullaniyor 2011 model CX-7, arada bende aliyorum, surumu rahat, kivrak, guven veren, nasil desem zimba gibi bir arac.

Mazda 3 serisi yegenimde var, 2 yildir kullaniyor, o da cok memnun.

Henuz daha 2 yili asmis bir mazda yok garajda, ama soyke diyeyim CX-7 6 yil full garanti ile geldi, demek ki adamlar guveniyorlar araclarina.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Açıkçası 1.3 motor tek kişilik kullanımda ekonomik olabilir ama sollama, yüklü durumlarda daha fazla sıkıştırılması icap ettiğinde ekonomik olmayacaktır.

Ben 1.6 diesel motorlardan yanayım. Benim araç 1.5dci ve 100HP, Laguna 1.5dci 110HP ve 6 ileri vites. Ben daha yüksek araç olmama rağmen ortalama tüketim değerlerinde ondan daha düşüğüm.

Eğer tork arttırmak istiyorsan silindirin çapı büyük olmalı. Silindir çapını büyüttüğümüzde de motor hacmi büyüyecek. Bu sefer aynı alana daha fazla yük uygulamak için en yapıyoruz; aşırı besleme ile daha fazla hava ve akabinde yakıt pompalıyoruz. Böylece küçük hacimden daha fazla güç elde ediyoruz. Hacimsel verim ile enerji verimi farklı bence.


1.3 multijet motorunun sikistirildiginda yaktigi dogru, ama devir bandindaki tork dagilimi oldukca istikrarli oldugu icin belli bir hiza ciktiktan sonra oldukca ekonomik. Hatirlatirim avrupada uygulanan araclar icerisinde 2 sene boyunca ( ki bu 1.6hdi cikana kadar surdu) en dusuk tuketimli motor olmanin yani sira en fazla litre/bg sunan motordu. Guclu ve cogu senaryo icin yeterli bir motor oldugu konusunda zaten hemfikirdik sanirim.

Senin aracin ile laguna kiyaslamasinda ise aracin agirligi, sanziman orani ve lastik ebatlarinin cok etkisi var sonucta farkli sinif araclar. Ayni degerlere iki arac icin de ulasabilecegini dusunuyorum.

bkz. 3 arac kiyaslamasi;
2007 volvo s40 1.6d 110bg - 5.6 ortalama
2008 volvo s40 1.6d 110bg (ekstra olarak partikul filtresi var 100k km omurlu) - 5.3 ortalama
2011 volvo s40 d2 (1.6 motorun yeni adi) 115 bg - 5 litre ortalama
2011 volvo s40 DrivE (1.6d motor yine) 110bg - 4.7 ortalama

bu arada hepsinin sanziman oranlari ayni, lastikleri ayni, agirliklari ayni, max suratlari ayni. yazilimlari farkli.


sonuc olarak bir 10 sene once ayni tartismayi 2.0 motor ile 1.6 motor lar arasinda da yapiyorduk daha yeni yeni insanlar 1.6 da yeterli oldugunu dusunur oldu (gelisen teknolojiden ote akaryakit fiyatlari sagolsun)

ben de daha dusuk hacimli asiri beslemeli motorlarin da yeterli guc verirken ekonomik olacagini savunuyorum bu yuzden. (en azindan tsi gibi gelismis teknolojili motorlar bkz. 1.2tsi veya dizel motorlar icin konusurken bkz 1.2tdi, 1.3multijet)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bence 1.3 diesel motor için en uygun güç 80HP civarıdır. 1.5 diesel için de 100HP mantıklı. Bunun üstüne çıkıldığında motor hacmini aşan bir tüketim sergiliyor.

Corsa 1.3 diesel bence mantıklı bir seçimdir bekar biri veya yeni evli biri için. Hele ki sakin bir kullanım tarzı varsa. Ama yüksek ivme değerlerini seven, arkaya 2 arkadaşını daha alıp dolanmaktan hoşlanan ve bunu aracın geniş kullanım zamanına yayan biri için bence uygun motor seçeneği değildir.

Benim için 1.3 motor kullanışsız. Çünkü yük taşıdığım durumlar çok oluyor ve otoban kullanımım fazla. Şehir içi kullanım aracı almak istesem 1.3 tercih edebilirim.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...