Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motosikletleri fark edin


fedaykin

Öne çıkan mesajlar

Bizler motosiklet tutkunları; TMF, MOTED, HOG, EMOK, İki Teker, İKMKD, Super EVA Riders, Vespa Fun, Vespa Scooter, OMM, MMK, MotorTurk, WomenRiders, Motordelisi, binicisi, sporcusu, federasyonu, imalatçısı, ithalatçısı ile hepimiz 9 Eylül tarihine, Parkorman'da bir araya geldik ve bu haklı isteklerimizin hemen gerçekleştirilmesini istiyoruz.

Tüm basın mensuplarımızın bu haklı isteklerimize destek vereceğine ve arkamızda olacağına inancımız tamdır.


MOTOSiKLETÇiLER 9 EKİM CUMARTESi BiR ARAYA GELiYOR.

Türkiye Motosiklet Federasyonu, MOTED (Motosiklet imalat ve ithalatçıları), Harley Owners Group, Enduro Motosiklet Klübü, İstanbul Klasik Motosiklet Klübü, Super EVA Riders, İki Teker, Vespa Fun Clup, Vespa Scooter Motosiklet Klübü, OMM, Marmara Motosiklet Klübü, MotorTurk, WomenRiders ve Motordelisi, üyeleri binlerce motosiklet tutkunu 9 Ekim Cumartesi İstanbul'da bir araya geliyor. Kadıköy'den ve İstanbul'un bir çok yerinden hareket edecek motosikletçiler Parkorman'da bir basın toplantısı yapacak.



AMAÇ:

Motosikletleri devlet, vatandaşa ve trafikteki diğer araç sürücülerine farkettirmek.

Motosiklet konusu ülkemizde her alanda oldukça ihmal edilmiş bir konu. Gerek trafik yasasında, gerek Karayolları Genel Müdürlüğünün köprü ve otoyollar için uyguladığı ücret tarifesinde motosikletler hiç dikkate alınmıyor.

TRAFiKTE ADIMIZ YOK GEÇiŞ ÖNCELiĞi iSTiYORUZ!



Karayolları Trafik Yönetmeliği madde 106:
Gelen trafikle karşılaşmada geçiş kolaylığı sağlama C2: Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makinelerini sürenler yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere geçiş hakkı vermek suretiyle geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
Görüldüğü gibi motosikletin adı bile yok. Motosiklet bu sıralamanın en başında yer almalıdır.

KAMYON HIZ LiMiTi MOTOSiKLETTEN FAZLA, KAMYONLARIN ÖNÜNDE YEM GiBi GiTMEK iSTEMiYORUZ ve TEHLiKEDEYiZ!
Karayolları Trafik Yönetmeliği Madde 100, hız sınırları:

Araç cinsi Yerleşim yeri içi Yerleşim yeri dışı Otoyolda
Otomobil 50 km/h 90 km/h 120 km/h
Minibüs, Kamyon 50 km/h 80 km/h 90 km/h
Arazi taşıtı ve motosiklet 50 km/h 70 km/h 80 km/h



Tüm Avrupa ülkelerinde motosikletler otomobiller ile aynı sınıftadır. Yönetmelik hemen değişmeli ve Motosikletler de Otomobiller ile aynı sınıfa alınmalıdır.

ÜÇ TON DEĞiL YÜZ KiLOYUZ, GEÇiŞ ÜCRETLERi ADiL DEĞiL.

Karayolları Genel Müdürlüğü anlaşılmaz bir ısrarcılıkla köprü ve otoyollarda motosikletlerden kamyonetlerle aynı ücreti alıyor. Ücret tarifeleri hemen değiştirilmeli ve adil hale getirilmelidir.

Toplanma Tarihi: 9 Ekim Cumartesi
Saat: 10.30


Buluşma Noktası: Kadıköy Belediye Otopark, Salı pazarı
Program: 10.30'da Kadıköy'de buluşma. Boğaziçi Köprüsü'nden geçiş. Parkorman'a varış. Basın Toplantısı

Vurgulanacak konular:
1- Trafikte motosiklete geçiş önceliği,
2- Otoyol ve köprülerde adil ücretlendirme,
3- Hız limiti.

Sloganlar:
1- 3 ton değil 100 kiloyuz, geçiş ücretleri adil değil.
2- Kamyon hızıyla tehlikedeyiz.
3- Trafikte adımız yok, geçiş önceliği istiyoruz
[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gören de yıllardır motorcular otoyollarda otobüs ve kamyonların önünde yavaş kaldıkları için eziliyorlar falan zannedecek.

yurt dışındaki motorcularla bizdekilerin en büyük farkı onlar adam gibi sürmesini bilirken bizimkiler %90 makas atarak ve aşırı hızla gidiyolar.

ha onun dışında tabi kadın şöför görünce üstüne süren insanların olduğu bir memlekette motosiklet kullananlar da mağdur olabilir ona bişi demiyorum.[signature][hline]sanerixx, vitalizes body and mind
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kurallara uyarlarsa evet otobüs ve kamyonların önünde ezilirler. Bu mecazi anlamda bir ezilme değil ciddi ciddi ezilirler. Kurallara uymak için önce onların mantıklı olması gerekir. O sebepten zaten kurallar güncellensin denilmekte. Bu arada sanılanın aksine motorların büyük kısmı istese de aşırı süratle gidemez zira yarışlar hariç çoğunun son hızı arabalardan azdır. En basit örneği benim arabamın son hızı 210 iken motorumun 150. Ayrıca bir motorum güvenli sürüş şekli trafikten 10-20 km daha hızlı akmaktır. Aynı hızda veya daha yavaş gitmek ölümcül riskler taşır. O sebepten motorların hız limiti arabalardan 10-20 km daha fazla olmalıdır.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kask takmayan dallama çok orası kesin hatta bizim camia içinde de o konuda bir sürü tartışma dönüyor. Ancak kurallara uymayanlar var diye uyanlarında hayatını tehlikeye atmak neden?[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay max süratte değil o max surate çıkma hızında. Yani 100metrelik bir alanda teeee arkanızda duran bi motor VIIIIIN sesini duyup aynaya bakana kadar aradaki mesafeyi kapatmış ve jet hızıyla algılayamadığınız bir yerden sizi solluyor oluyor. Acemi birinin korkudan sağ sol yapmaması çok büyük şans motorcu için. Ve köprü geçişleri zaten parasız olacak yakında merak etmeyin. :)[signature][hline]Kalplerdeki Kaymak
Profocio Web Hosting
Kızımız Duru
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son hızı önemli değil, sonuçta senin motorunun son hızı 150 olabilir ama abso ile benim saydığım güruha girenlerin 1100cc'lik 300 küsur yapan motorları varsa biz ne yapalım?
ha bi de dediğim gibi, mühim olan 80'le gidilecek yerde 150 ile gitmemek, adam gibi sürmek, buna da gerek otomobil gerek motosiklet dahil.[signature][hline]sanerixx, vitalizes body and mind
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet motorların hızlanması çok daha fazladır ama birde sen şurdaki paniği düşün abso. Motorunla nizami bir şekilde gidiyorsun ve bir anda yanında bir havalı korno vonkluyor ve koca otobüsün yarattığı hava dalgası sana çarpıp seni yan şeride doğru itiyor. Ve sen kapalı bir kutu içerisinde değilsin.... Motorcunun sigortasıdır o ivmelenme. Benim iki kez hayatımı kurtarmıştır ivmelenip kaçmam ki onu arabayla yapmam mümkün değildir. Birde japon motorlarının devir ayarı arabalardan faklıdır doğal olrak sesi de. ÖMrneğin benim motorun normal devire aralığı 4000-6000 arasıdır. Vityesi 7000-8000 gibi değiştiririm. Arabada ise 3000-4000'i geçince vites değiştirilir. Tabii ki sesi farklı olacak.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İvemeyi gerektiğinde tabi ki kullancaksın, ses de çıkacak zaten o aletin yapısında var ama bazıları (hatta çoğunluk diyebiliriz) bu ivmeyi yanlış kullanıyor.
Bende de 3 yıldır garajda duran bi motor var. Amerikalı bir arkadaşımız almıştı sonra geri dönünce motor bende kaldı ama plakası falan yok tam çalıntı gibi birşey hehe.
[signature][hline]Kalplerdeki Kaymak
Profocio Web Hosting
Kızımız Duru

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 yıldır hiç kullanılmadı mı garip :( Baya kötü bir duurmdadır.

Dragstar 250 5-9 milyar arası genelde oynar ama yılı, km si duurmu filan çok önemli.

650 8-12 milyar arası, 1100 ise 10-15 milyar arası değişir. Ama dediğim gibi bu çok aşırı bir genelleme.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trafik kanuınu ise tam tersidir. Öncelik bisikletindir en son tırlar gelir.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motorların aralardan geçmesi kurallara uymamak değildir buna filtreleme denilir ki bunun yapılmaması motorun kullanılmaması anlamına gelir. Hatta bir çok avrupa ülkesinde motor kullanımı özendirilir ki hem trafikte çok daha az araç yer kaplasın hemde çok daha az yakıt tüketilsin.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 senelik ehliyetim var, kurallara uyan, adam gibi giden motorcu görmedim.
Abartmıyorum, motorculara da bir garezim yok. Altında 5 saniyede 100 km ye çıkan bi alet olan herkez kendini kral zannediyor. Sağımdan (dikkat sollamıyo adam, sağlıyo) 150 km ile geçenleri mi istersin, kaldırımla 30 santim mesafede ışıkta duruken o aradan geçmeye çalışanlar mı istersin...
Adamlar kask takmıyolar, tasası bana düşüyor. Aman düşerlerse geberecekler, başım belaya girecek diye. Yolda motor gördüm mü uzak duruyorum. Gitsin Allah'ından bulsun.

Gelelim sonuca. Adam gibi tüm kurallara uyarak motorunu kullanan sürücüler şu anda Türkiye'de azınlıkta. Bazı haklar istemeden önce bu kişilerin sayısını artırmak için "Motosiklet Sürme Kursları" açılması gerek.[signature][hline] Efendiler, benim yaptıklarım için bende bir olağanüstülük aramayınız. Bendeki tek olağanüstülük Türk olarak doğmamdır.
Mustafa Kemal
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi motor konusuna ufak bir göz atalım.
1. güvende olmak için 10-20km daha hızlı gitmeye gerek yoktur. eğer gerek varsa bu sadece motorlar için değildir. trafikten daha hızlı giden herkes teorik olarak daha güvendedir fakat bu başkalarını tehlikeye sokar. aynı olayı arkanızdan gelen aracın sizden 10 km daha hızlı gelmesi şeklinde düşünün
2. motorlar şerit işgal ederler. yani motorun sağlaması suç, iki araba arasından geçmesi de teorik olarak imkansız, pratik olarak şerit ihlalidir.
3. motor sayısı - motor kazaları oranı, araba sayısı - araba kazaları oranından çok daha fazladır.
4. trafikte en çok korktuğum araçlar motorlardır çünkü
-a- yanınızdan vınn diye başka bir araç geçmez, geçemez
-b- şerit değiştirirken makas atan bir motorcudan başka birini öldürme riski taşımazsınız
-c- trafikte beklemezler. şerit işgal etmeleri gerektiği halde kafalarına göre şerit değiştirirler ve bazen o kadar anlamsız hareketler yaparlar ki bir moturun arabanızı çizmesi az bile gelir
-ç- kimin aynasında kör noktada olduklarına dikkat etmezler
-d- hız sınırına hiçbiri uymaz.
-e- tehlike anında frene basmazlar. manevra yapmanın daha kolay olduğunu düşünürler, fakat bunun duramayacakları zamanlarda uygulanması gereken bir son çare olduğunu bilmezler.
-f- bir kaza anında büyük ihtimalle ağır yaralanır ya da ölürler.
5. motor alan insanlar "trafikte kalmayayım bari" diyerek motor alırlar. ki motor "trafikte kalmama aracı" değil bir taşıma aracıdır.

bu sebeplerden dolayı da ülkemiz motor kullanımını desteklemez. bu yüzden yapılması gereken eylemin "daha az para verecez" den çok "birbirimizi eğitecez" eylemi olması ilk aşamada daha doğrudur.

[signature][hline]en ince yerim bileğim..
Syphex [CoH:Justice]

[Bu mesaj Mum_Chamber tarafından 07 Ekim 2004 16:34 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kimi neyden caydırıyo? motosikletten mi? e nolucak öyle olunca ki onu anlamadım. yasaklasınlar madem öyle kaka bişi. var mı bu ya. plakası var madem o halde trafikte yeri olması lazım. insanların hatalarından bahsediyorsak biz, o zaman trafik cezaları devreye girer abuk subuk şeyler değil.[signature][hline]oooooofff of..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her zaman devlet bürokrasisi rasyonel işlemez. ingiliz hükümeti de şehir içi trafiği azaltmak için tek-çift plaka uygulamasına gitmiş ve ceza kesmektense paralı yapmayı seçmiştir (sanırım 7 sterlindi). bu "buraya girmeyin" caydırmasına bir örnektir.

ki zaten konuyu sapıtmasın diye o bölümü kaldırmıştım.

bu arada hemen avrupadaki motorlar konusuna gelince, fedaykin desteklenir demiş. avrupa'da en çok kullanılan motor tipi şu ilk resimde verilen en küçük motorcuktur ve holllandada motorlu taşıt sayılmaz ve bisiklet şeridinden giderler. bunun sebebi insanların bu araçları taşıma ihtiyacını gidermek için almasıdır.

fakat ülkemizde en çok satılan motorlar kurye motorları ve şu sürat motorlarıdır. onların ikisi de taşıma ihtiyacı için alınmaz. kurye motorları trafikte rahat şerit değiştirsin, şehir içinde kolay manevra yapsın ve az tüketsin diye, diğerleri de temde 180e çıkabilsin diye alınır.

mantıklı çözüm derseniz hollandadaki sistemdir. ufak motorların (40 kmyi geçemeyen) yaygınlaşması ve sürat motorlarının azaltılması
[signature][hline]en ince yerim bileğim..
Syphex [CoH:Justice]

[Bu mesaj Mum_Chamber tarafından 07 Ekim 2004 16:46 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Mum_Chamber, 07 Ekim 2004 16:31 tarihinde demiş ki:
şimdi motor konusuna ufak bir göz atalım.
1. güvende olmak için 10-20km daha hızlı gitmeye gerek yoktur. eğer gerek varsa bu sadece motorlar için değildir. trafikten daha hızlı giden herkes teorik olarak daha güvendedir fakat bu başkalarını tehlikeye sokar. aynı olayı arkanızdan gelen aracın sizden 10 km daha hızlı gelmesi şeklinde düşünün

motosiklet ile araba birbirinden kullanım olarak çok farklı iki şey. 10 yıldır araba, bir yıldır da motosiklet kullanan bir kişi olarak bunun çok rahatlıkla söyleyebilirim. En basitinden motosikletlerde aynadan arkadan yaklaşan aracı görmek arabaya kıyasla 10 kat daha zordur.

said:

2. motorlar şerit işgal ederler. yani motorun sağlaması suç, iki araba arasından geçmesi de teorik olarak imkansız, pratik olarak şerit ihlalidir.


Evet akan trafikte tabii ki şerit işgal ederler. Hatta birden fazla motor beraber gidiyorsa fermuar sitili denilen özel gidiş yöntemleri bile vardır. Ordaki amaçlardan birisi de motorların birbirini kollayarak 4 tekerlekli araçlarca sıkıştırılıp yolun kenarına atılmaya çalışılmasını engellemektir. Bu şekilde gittiğimiz halde kaç defa bir araç yanıma gelip üstüme direksiyon kırdı hatırlamıyorum.

said:

3. motor sayısı - motor kazaları oranı, araba sayısı - araba kazaları oranından çok daha fazladır.

Bu şekilde bir istatistik elimde yok ancak motor kazaları daha ciddidir orası kesin. Bundaki en büyük iki etken yolların kötülüğü ve 4 tekerlerin bizi hiç kaile almamasıdır. En basit örneği Ayvalık dömnüşünde benim geldiğimi göre göre sollama yapıp emniyet şeridine kaçmama beni zorlayan 2 araçtır. Birisine selektör yaptığımda o da bana aynen karşılık vermişti.

said:

4. trafikte en çok korktuğum araçlar motorlardır çünkü
-a- yanınızdan vınn diye başka bir araç geçmez, geçemez

Motorların yanından öyle çok araç vınnn diye geçiyor ki aklınız almaz.

said:

-b- şerit değiştirirken makas atan bir motorcudan başka birini öldürme riski taşımazsınız

Neden bu arabalar için geçerli değil anlamadım

said:

-c- trafikte beklemezler. şerit işgal etmeleri gerektiği halde kafalarına göre şerit değiştirirler ve bazen o kadar anlamsız hareketler yaparlar ki bir moturun arabanızı çizmesi az bile gelir

Aralardan geçmek bazı ülkelerde suçtur bazılarında değildir. Ayrıca hiç dikkat etmediğiniz kimi noktalar var. Örneğin Boğaz köprüsü trafiğinde ben motorumla bir saat boyunca dur kalk gitmem, gidemem. Zira benim motorumda diğer bir çoğu gibi hava soğutmalıdır. Şayet o şekilde gitersem motorum o yolu tamamlayamadan yanar gider... Onu geçtim sıcak havada onca deri kıyafetin içinde durmak tam bir işkencedir zira o montlar giderken gelecek esintinin soğutacağı şekilde yapılır. Durursanız pişersiniz. Kaskdan dolayı başınızım içi sağunaya döner. Kışın siz silecek çalıştırabilirsiniz ama biz
said:

-ç- kimin aynasında kör noktada olduklarına dikkat etmezler

Kör noktada olup olmadığına arabalar ne kadar dikkat ediyorsa motorlarda o derece dikkat eder.

said:

-d- hız sınırına hiçbiri uymaz.

Örneğin sahil yolunda 50 ile giden bir otomobil ben pek görmedim. Açıksa basar gider. O zaman arabaları da afaroz edelim.

said:

-e- tehlike anında frene basmazlar. manevra yapmanın daha kolay olduğunu düşünürler, fakat bunun duramayacakları zamanlarda uygulanması gereken bir son çare olduğunu bilmezler.

Manevra yapmak daha kolay değil bir gerekliliktir. Çok ani durumlarda kıvırtmaca diye geçen bir teknikle kurtarmak gerekir zira motorlarda fren yapmak arabadan çok daha risklidir. Hele panik frende arka tekeri yanınızda görme ihtimaliniz çok daha yüksektir. Ayrıca motorun fren işlemini devrilmeden yapabilmesi için dik olması gerekir. Hafif bir dönüş bile olsa asla sert fren yapılmaz. Hepsini geçtim araba ile fren yapıp siz durduğunuzda arkanızdaki araba duramazda size çarpar. Bunu bir klez yaşadım ve hiç zevkli değil :) Motorda ise duramazsa üstünüzden geçer!

said:

-f- bir kaza anında büyük ihtimalle ağır yaralanır ya da ölürler.

Alınan önlemlere göre bu değişir. Ben boşuna mı yazın o sıcağında bile robocop elbiseleri ile pişe pişe motora biniyordum.

said:

5. motor alan insanlar "trafikte kalmayayım bari" diyerek motor alırlar. ki motor "trafikte kalmama aracı" değil bir taşıma aracıdır.

Buı benim aklıma gelen son şey zira şehir içinde motoru çok az kullanırım. Özellikle endurocular da bu şekilde şehir içinde çok az kullanırlar. Chopperlar zaten yavaş gitme meraklısıdırlar aralardan öyle geçip gitmeye fazla meraklı değildirler. Mümkün olduğunca tarfikte uzun süre yol almak isterler.

said:

bu sebeplerden dolayı da ülkemiz motor kullanımını desteklemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Mum_Chamber, 07 Ekim 2004 16:40 tarihinde demiş ki:
mantıklı çözüm derseniz hollandadaki sistemdir. ufak motorların (40 kmyi geçemeyen) yaygınlaşması ve sürat motorlarının azaltılması


Sonuna kadar katılıyorum. Zaten bir çok ülkede uygulanan kademeli ehliyet sistyemi uygulanmalıdır. Nedir bu sistem. İlk iki yıl 125 cc üzeri motor kullanamazsınız. Ondan sonra isterseniz bir sınava daha girip 250 cc hakkı kazanırsınız. 2 yıl da onu kullandıktan sonra 500 cc iki yıl daha sonra 750 cc 2 yıl daha sonra 1000 cc ve üzeri ehliyeti alırsınız. Kısaca öyle 1000RR kullanmak için motor üstünde en az 8 yıl geçirmiş olmanız gerekir ki bu minimum yıldır. Hem o zaman mecburen scooterda öğrenir insanlar motora binmeyi.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oda cok mantikli degil

burda kac kiside a2 var bilmiyorum ama direksyon sinavini gormnussunuzdur belki
5 tane labut konur arasindan slalom yaparsin postaci motoru ile gectinmi tamam dersin. ben antreman yapiyodum bizim surucu kursu gorevlisinin yanina gittim hadi yapiyim gozlemci geldimi diye adam kocum sana baktik gectin dedi
ben saka yapiyo sandim ama gercek imis
yanimdada bi kiz vardi 22 yasinda o beceremedi
4 gun sonra belgeleri alirken kizda kursta idi

kademe kademe ehliyet almak bence bayagi mantiksiz, hele liberal ulkelerde :)

ama soyle olabilir 250 alti ustu
suan 50 alti ustu a1 a2 diye ayriliyor a1 alinip 2 sene sonra a2 ye gecmek mantikli ama 4 kademe cok sacma

ayrica motorla otobana ciktiginizda filtreleme dediginiz seyi seyir halinde yapmak bence cok tehlikeli. az kullansamda 90-100 ustunde giderken 1-2 kez 2 araba arasindan gectim

zaten orta seritten ve seritin ortasindan giderken kimse ne rahatsiz ediyor ne ustunuzde kiriyor nede gotunuze giriyor[signature][hline]café del mar´dan carte blanche´ye
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...