Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

arabanin klimasini her daim acik birakmak


reyou

Öne çıkan mesajlar

Selam,

'Yüksek hızlarda klima zarar görür' efsanesinin kaynağı bence şuradan çıkmakta:



Klimanın kompresörü direkt olarak motordan tahrik aldığı için yüksek devirlerde kompresör motor ile orantılı bir devirde dönecektir. Yukarıdaki görsele göre de motorun devrinden biraz daha yüksek döneceği kasnak boyutlarından anlaşılıyor. Sürekli yüksek devirde dönmesinin kompresörü zorlayacağını ve bundan dolayı hasar göreceğini düşünmüş olabilirler.

Bu da böyle bir anımdır...

Yazın Atatürk Havalimanı'na giderken bir gece vakti Basın Ekspres Yolu'nda motordan gelen ince tiz sesler eşliğinde arkamda çıkan hafif bir duman kütlesi sonrası klima kompresörü devreden çıktı ve akü şarj ışığı yanmaya başladı. Sebep; klima kompresörünün ömrü dolmuş ve 'ben bu motora daha fazla ayak uyduramam' diyerek kendisini kitlemesi sonucu motorun var gücüyle tahrik kayışını patinaj yaptırıp sonrasında söküp atması. Bu arada kompresörler pahalı aletlermiş; o paraya salonunuza klima taktırırsınız :P Böyle bir durumda aracı hiç stop etmeden kenara çekin, kopan kayışı motorun oralardan çekip almaya bakın ki gidip trigere dolanıp size daha vahim sonuçlar açmasın. Ben Atatürk'ün otoparkına kadar gidip aracı oraya park ettim. Çünkü kayışı gece vakti gördüğüm yerden alacak bir şey bulamadım. Ustam gidip sabah aracın motor korumasını söküp kayışı çıkartmış ve Dudullu'ya kadar getirmiş. Araç diesel olduğu için ateşlemede akü kullanmıyor. Sadece ilk çalışmada ve elektronik el freni için gerekiyor. Farlar kapalı, radyo ve klima da kapalı olduğu için akü gayet güzel idare etmiş aracı. benzinli bir araçta durum nasıl olur bilemem.




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yuksek hiz yerine devirde ani cikis ve inisler diye duzeltebiliriz onu. Problemin genel itibariyle bas gosterme sebebi ise uzun suredir calismayan kompressor un bakiminin yapilmamasi ve yeterli yaglamayi yapamamis olmasi, kayislarin sikinti cikarmasi soylenebilir.

Duzenli olarak calisan (6-7 ay yatmayan veya devamli klimasi kapali gezmeyen, yag bakimi yapilmamis olmayan) bir klimanin bu problemi cikarma riski dahi yok.

Genel itibariyle klimanin rolanti devirlerinden itibaren calismasi ve calisir vaziyette kalmasina saglik gosterilir kayis omru goz onune alinarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilgisizim ama tahrik kayışı lafının kafamda uyandırdığı tablodan yola çıkarak v-belt de denilen şey olduğunu varsayıyorum. (çok da seçenek yok gerçi, trigger olsa anlaşılırdı motordan gelecek sesten)

Benzinli araçta koparttım ben de bunu. Akü ışığı yandı, motor sıcaklığı tavan yaptı. Elektrikli her şeyi kapattım. Direksiyon dönmemek için direniyordu. Yokuş aşağı S şeklindeki bir virajda iki elle asılsam da açıktan dönüyordu araç nerdeyse. Yokuş aşağı yola gelmeden test ettim tabi frenleri de arabada kalan son elektrik enerjisi oraya kanalize olmuştu sanırım, sorun yoktu. Kornayı denedim meraktan, ölü manda sesi geldi.

5dk falan böyle gidip gideceğim yere vardım zaten. Yakında servis de vardı, zamansal ve parasal pek masraf çıkartmadan halloldu. Tüm bu zorlu koşullar altında bana sıkıntı çıkartmadan yoluna devam eden motora da teşekkürü borç bilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Abi neresi yağlanacak ki bunun?.


Sogutucu drvredeki kompressor yagi sogutucu gaz icinde cozunur ve surekli gazla birlikte devrede dolasarak kompressor u yaglar. Fakat klima uzun sureler kapaliyken bu yaglama olmaz ve yaglama olmadigindan komp. omru onemli olcude kisalir, hava kompressorunu kilitlemee kadar gidebilir.

R134a ile hatta ozel kompressor yaglari kullaniliyor yuksrk ortam sicaiklarinda gaz basincini artirarak sogutma performasindan kayip olmasin diye
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Merak edip gruptaki iklimlendirme ve elektrik teknikerine sordum,kompressor icine pislik vb girmesin diye yagli ve basincli olarak geliyor sistem icin de cogu zaman gerek kalmiyor ozellikle degistirmeyeceksek dedi.

Tatmin olmayip google a sordum

Yag

Kompresör çalışırken; odacıktaki yüksek basınç, kalibre edilmiş delik boyunca yağı ileterek, içerdeki hareketli parçalara doğru gönderir. Gaz ile karışan yağ, valf boyunca yüksek basınç odacığına doğru itilir.Gaz çıkışına bulunan bir ayırıcı; gaz çıkışından çıkarken, yağdan gazın ayrılmasını sağlar. Bu ayrı sisteme giren yağ miktarını asgariye indirerek sistemin termal verimini arttırır.Kompresör değiştirilecek ise yeni kompresörde yeterli miktarda yağ bulunmaktadır. Bu nedenle; kompresörü yerine takmadan önce, sistem içinde kalan miktara bağlı olarak bir miktar yağı boşaltmak gerekir.

Kaynak : http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/klimalar/klima_sis.htm
baslik : Kompresör yağı

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...