Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Konsol noob'undan sorular


liberal

Öne çıkan mesajlar

bir zamanlar ps2'im vardı tey tey...

Neyse aklıma esti böyle sorayım dedim, alacağımdan değil.
[/noobin]
1- PS3'de ve Xbox 360'da PS2'deki gibi sahte oyunları calıştırabiliyor muyuz?

2- Konsollar neredeyse yıllar geçmesine rağmen PC gibi "abi ram'im yetmedi, ekran kartım yetmedi" gibi sorunlar çıkarmıyor oyunlara. Çıkarıyor mu da benim haberim yok?

PS3 2006 sonlarında çıkmış mesela, çatır çutur oynatıyor oyunları grafikler maksimum olarak değil mi? Allahın işi değilse nedir bu?

3- Konsollar fare ve klavyeyle pc'nin olduğu kadar uyumlu mu, Tak oyna mantığı var mı? Şayet varsa niye oyun yapımcıları gamepad gibi bir eziyete (tamam fifa falan filan gamepad iyi de, fps falan..)sebebiyet veriyor.

Hani yapsınlar bi konsol, oyun pc'si diye kullanalım işte. Her 3 yılda bir upgrade etmeyelim pc'yi.

[/noobin]

evet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1- evet

2-niye çıkarsın abi adamlar oyunu konsolun kaldıracağı şekilde yapıyolar

pc ile karşılaştırma bile grafikleri, maksimum grafikte oynuyorum diye bişey yok ps3te
tek artısı büyük ekranda yayılarak oynamak, full hd destekleyen oyun sayısı bile çok az
yoksa düşük kalite texture genelde, adam gibi optimizasyon yapılmamış çamur gibi grafikli oyun çok

3-direk uyumlu değil, ama ps3te kullanmak için fare setleri var farklı firmaların, kullanmadım ama tam mouse hissi olmuyomuş analogu çevirdiği için doğal olarak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi zaten uzun süredir konuştuğumuz bir mevzu bu.

pc'de ekran kartları sürekli gelişiyorken, konsollar sabit kalıyor.
multiplatform oyun yapan şirketler öncelikle konsolları baz alıyor.
oyun tamamiyle konsolların kaldırabileceği şeyler gözönüne alınarak hazırlanıyor.
işte view distance kısılıyor, texture'ler düşük kaliteli oluyor, AA, AF gibi ayarlar kapalı oluyor vs...

ram vs sorunu olmuyor çünkü zaten o spesifikasyona hazırladıkları için oyuncu performans düşüklüğü çekmiyor.

öte yandan gelişen grafik teknolojileri es geçildiği için, pc oyunlarındaki grafikler de çok ağır bir şekilde gelişme gösterebiliyor.

klavye/fare kullanılmamasının nedeni ise tamamen duygular.
konsol şirketi hazırladığı gamepad'e sembolik olarak değer veriyor, oyunlarını ona göre hazırlatıyor. kendi adı altında satılan her gamepad'den belli bir pay elde ediyor.
e böyle olunca 2-3 dolara alınabilen klavyelere karşı tutucu yaklaşıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...