Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

ya aslında kanunen şehir içinde öküz gibi araba kullanmak belli yükümlülükleri gerektirmeli bence. öküz gibi X5 falan ile tek başına göztepe - pendik yapan adam bu eylemi için günlük bişeyler ödemeli. ama atıyorum aynı güzergahta bi smart veya 107 falan gibi bişeye binen adam bişey ödememeli. araçlar adam gibi sınıflandırılmış olsa bu ülkede negzel olurdu. motor hacmine göre salla kafadan. VW gitti minicik motorla koca arabayı yürüttü nolcak? =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:

ya aslında kanunen şehir içinde öküz gibi araba kullanmak belli yükümlülükleri gerektirmeli bence. öküz gibi X5 falan ile tek başına göztepe - pendik yapan adam bu eylemi için günlük bişeyler ödemeli. ama atıyorum aynı güzergahta bi smart veya 107 falan gibi bişeye binen adam bişey ödememeli. araçlar adam gibi sınıflandırılmış olsa bu ülkede negzel olurdu. motor hacmine göre salla kafadan. VW gitti minicik motorla koca arabayı yürüttü nolcak? =)


onun için zaten var gerekli fark. 1.6 motor (ki aslında bence 1.8e çıkartılmalı) üzerine özel/lüks tüketim vergisi biniyor, her sene bayağı da fazladan para ödüyor o adam rahat olun. Fazlasını istemek manasız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TD)Pentagram said:

abi bence bir şekilde eksik noksanla üretilsin. herkes 10 puanlık otomobil ile girmiyor piyasaya.zamanla düzelir ama bir noktadan başlamak gerek


millet senin niye eksik noksan arabanı alsın ki? eksiği noksanı olmayan adam bile tutunamıyor şu anda sırf imaj eksikliğinden, eksikle hiç şansın yok. Ya mercedes falan gibi kusursuz araba üretip bi anda dikkat çekeceksin, sonra da hep en iyi olacaksın (ki sıfırdan imkansıza yakın), imajın çok sağlam olacak, ya audi gibi devrim yaratacak (standart arabada 4x4) bir şey getirip isim duyuracan, ya da toyota falan gibi ucuz işlevsel ama ismi bilindik takılacaksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

yanniz ne gaz haberler var be okuyorumda, secimden sorna ayratilan havaya gore 1-2 sene sonra dunyanin bir nuamrali supergucu olur viyena kapialrina yeniden dayaniriz gibi gaz veriliyor

sieg heil diyip kaciyorum


DÜNYANIN İKİNCİ AVRUPANIN BİRİNCİ EN HIZLI BÜYÜYEN EKONOMİSİYİZ - YENİŞAFAK
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fede said:

değil.
adam 4 kişilik arabaya tek başına biniyosa, toplu taşıma kullanmıyosa o adam daha fazla para vericek
ya da 3 sene sonra ağustos ayında iyice ayı gibi terlerken, ne lan bu sıcaklar demiceksiniz


Benzin parasıyla senin 2 liraya gittiğin yere 20 liraya gidiyor, senin para vermediğin araca (öküz gibi bi araba aldığını düşünürsek) 70-80.000 tl minimum para vermiş, üzerine de her sene kol gibi vergi ödüyor, dünya standartlarının çok ötesinde bir ortalama gelir vs araba fiyatı/gideri olan bir ülkede gayet ağır bir yükü var yani adamın. Daha fazlasını istemenin hiçbir mantıklı açıklaması yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çekişmeli sektörlere sıfırdan başlayan Türk firmalar bir şekilde girebiliyor yeterli marketing ile (mesela bilgisayar vs). Bunda da iyi bir strateji belirleyip bir şekilde girmek lazım.

Sıfırdan başlayan bir firmadan devrim niteliğinde bir araba ya da mercedes kadar kaliteli birşeyler beklemek doğru olmaz. Fakat dendiği gibi mümkün olduğunca ucuz, pratik ve makul derecede dayanıklı arabalar stratejisi başlangıç için iyi olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte o zaman da isim yapmış citroenle toyotayla renaultla kapışman gerekir, a class nasıl mercedesin bmwnin falan elindeyse marketin o segmentleri de o adamların elinde. ki onları devirmek daha zor, çünkü hedefin lüksse illa bir yeni şey çıkartır koyarsın, ama hedef ucuza kullanışlı arabaysa adamlar dibine kadar zorluyorlar daha çok müşteri paydası var diye.

bir de türkiyede araba pazar payı avrupanın altında, sadece istanbul izmir ankara olarak düşünmeyin, pek çok küçük şehri var bunun. 70 milyonluk türkiye olarak neredeyse aynı popülasyondaki almanyanın çeyreğinin altında araba satışımız var. haliyle adam türkiyeyi değil almanyayı avrupayı pazar hedefi belirliyor, e öyle olunca da türkiyede kuracağına gider orada ya da en kötü çek cum.da falan kurar da yol transport giderlerini azaltır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır bireysel araba kullanırken, toplu taşıma kullanan insanların yapmadığı bir bedeli ödemek zorunda. o bedel de o ayı gibi aracın egsozundan çıkan duman + trafiğin artmasına sebep olduğu için ödeyeceği bedel olacak.
senin dediğin aracaı alırken bilmem ne kadar para veriyo - o araca sahip olma bedelidir o. motoruna göre vergi veriyo - lüks sınıfında, belki bunu gaz salınımı bedeli olarak görebilirsin ama tam karşılamıyo bence.
gelir fiyat dengesi beni pek ilgilendirmiyo. adamın başkasının günlük hayatına nası bi etkisi var ona bakarım ben. adam zaten araba alırken bi sürü vergi vermiş, yazık ya demem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e günlük yaşamda o konforu kullanmak o dediğin trafiğe çıkmak için veriyo zaten o vergiyi masrafı. çerçeveletip duvara asmayacak heralde arabayı. gayet yeterli vergi veriyor. ergen isyanı yapmayın yani. yapmayın etmeyin, gidin bir bakın avrupada amerikada yıllık gideri ne kadar o adamın o arabayı kullanırken, türkiyede ne kadar. sonra iki taraf için bir de gelir ortalamasını alın oranlara bakın.

ayrıca bi daha otobüse binip trafiğe çıktığında şöyle bi 360 derece etrafına bak, o gördüğün tüm arabaların toplamından çıkan zararlı gaz ve atık senin bindiğin (muhtemelen ucuz diye benzin yerine yağ yakan) otobüsün tek başına çıkarttığından daha az. çevre ayağı yapmayın yani. Egsoz/atık bilginiz 80lerde 90'larda kalmış, aradan 20 sene geçti. korkunç normlar, kurallar geldi şu anda atık sistemleri için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır abi
sadece ucuza kullanışlı araba olarak bakamazsın olaya. sadece ürünün kalitesiyle bir pazara konumlanırsan kaybedersin zaten. o yüzden girme sen bu işte =)
bunun satış sonrası servisi var, teşviği var, diğer türk firmalarıyla (veya isteğe bağlı olarak güven vermek amaçlı yabancı firmalarla) ortaklıklarına elde edeceğin bir marka değerin olacak. toyotanın, citröenin vs yayılamadığı kadar geniş bir ağa sahip olursun. ödemelerde kolaylığın bokunu çıkarırsın, yerli petrol şirketleriyle anlaşma yaparsın.
yerli firmanın pazar üstünlüğü elde etmesi için aklıma bi çırpıda gelen öneriler. üzerine düşünsen daha babasını da bulursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

londrayı ve bölgelerini biliyorum.

peki bana ortalama bir arabanın londra ve türkiye satış fiyatını, yıllık oto vergilerini, benzin masraf farkını ve londra ve türkiyede ortalama gelir oranını söyle bakalım ne çıkacak ortaya :)

kısaca bir insan türkiyede ingiltereye göre çok daha fazla maddiyattan fedakarlık ederek o arabayı alıp kullanıyorsa yapacak bir şey yok, yeterince caydırıcılık var. demek ki adam zorunlu o arabayı kullanmaya. daha fazla caydırıcılıkla çözemezsin o durumu. toplu taşımayı cazip kılarak çözersin ancak, istanbul planlamasında da o yakın dönemde pek mümkün değil.

* * *

Diğer mesaj arada kaynamış; dediğin teşvik ve ödeme planlarına vs gelince, devlet özellikle yerli arabadan vergiyi düşürüp bi 10 sene de öyle tutmadıkça diğerleri çok etkilemez. Dediğin şeyleri zaten diğer firmalar yapıyor, "gelin bizde fabrika açın" diyerek her kolaylığı sağlıyor devlet, elektriği suyu bedava veriyor, arsayı hibe ediyor vs vs. Tek derdi iş gücü yaratmak yani. Aynısı diğer firmalarda varken Türk firmalarında da olması çok bir fark yaratmaz. Yabancı ortaklıklara gideriz dersen onu zaten yapıyoruz. Ford Otosoan mesela, gayet Türk-yabancı ortaklık, Mercedes Benz Türk de öyle (ana ortaklarından biri Mengerler, eski ismi Otomarsan). Yerli diyince ne kastettiğin önemli yani. Yoksa yerli üretim araçlar da var (ford transport, mercedes otobüs ve kamyonları) yerli yabancı ortak şirketler de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

ayrıca bi daha otobüse binip trafiğe çıktığında şöyle bi 360 derece etrafına bak, o gördüğün tüm arabaların toplamından çıkan zararlı gaz ve atık senin bindiğin (muhtemelen ucuz diye benzin yerine yağ yakan) otobüsün tek başına çıkarttığından daha az. çevre ayağı yapmayın yani. Egsoz/atık bilginiz 80lerde 90'larda kalmış, aradan 20 sene geçti. korkunç normlar, kurallar geldi şu anda atık sistemleri için.


e iyi de aynı normlar otobüslere de geldi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

e günlük yaşamda o konforu kullanmak o dediğin trafiğe çıkmak için veriyo zaten o vergiyi masrafı. çerçeveletip duvara asmayacak heralde arabayı. gayet yeterli vergi veriyor. ergen isyanı yapmayın yani.

ayrıca bi daha otobüse binip trafiğe çıktığında şöyle bi 360 derece etrafına bak, o gördüğün tüm arabaların toplamından çıkan zararlı gaz ve atık senin bindiğin (muhtemelen ucuz diye benzin yerine yağ yakan) otobüsün tek başına çıkarttığından daha az. çevre ayağı yapmayın yani. Egsoz/atık bilginiz 80lerde 90'larda kalmış, aradan 20 sene geçti. korkunç normlar, kurallar geldi şu anda atık sistemleri için.


otobüslerin çoğu genelde bakımsızlıktan öyle kirli çalışıyor, normalde bildiğim kadarıyla biyo yakıt ve lpg yakan (yeşiller mesela) otobüsler var istanbulda.

fede doğru yerden yakalamış olayı bi de. adam lüks araca sahip olmak için o vergiyi ödüyo başta. ödeyip alabiliyorsa diyecek bişey yok. ama o lükse sahip olması genel trafiği nasıl etkileyeceğini belirlememeli. aynı adam işe gidip gelebilmek için "commuter" denebilecek mini arabalardan da almak zorunda bırakılmalı. belli bi açıdan komünist mantık gibi, ama pahalı aracı alabilen herkesin tek başına o araçla özellikle işe gidiş - geliş saatlerinde trafiği yoğunlaştırmaması anlamına geliyor. trafiğin yoğunlaşmasını da bi düşünün işte, kaybedilen vaktin maliyeti, boşa harcanan yakıt maliyeti vs. bi sürü etkisi var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otobüslere de geldi normlar ama kullanılmıyor. adam ucuz diye 10 numara yağı dayıyor benzin yerine onu yakıyor. Sen arabana onu yapamazsın, kıyamazsın çünkü, arabanın ömrünü 10 sene kısaltır en az, bir sürü de sorun çıkartır. Ama adam "zaten günde 2000 km yol yapıyorum, üstelik devlet alır yenisini" diyor basıyor yağı. Haliyle o pek etkili olmuyor. Kamyonda mesela "ya ben bunu o kadar kullanıyorum ki benzin parasından ettiğim kar değer yeni kamyonu erken almaya" diyor.

X5'e zorunlu olmaz ama arabaya zorunlu olur adam. Almışken de alabiliyosa X5 alır. Zaten sen o arabayı korkunç paraya, vergiye satıyosun onu alacağına 5 tane 10 tane citroen alabilecek adam onu alıyosa daha yapacağın bişey yok yani :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otobüslere de geldi normlar ama kullanılmıyor. adam ucuz diye 10 numara yağı dayıyor benzin yerine onu yakıyor. Sen arabana onu yapamazsın, kıyamazsın çünkü, arabanın ömrünü 10 sene kısaltır en az, bir sürü de sorun çıkartır. Ama adam "zaten günde 2000 km yol yapıyorum, üstelik devlet alır yenisini" diyor basıyor yağı. Haliyle o pek etkili olmuyor. Kamyonda mesela "ya ben bunu o kadar kullanıyorum ki benzin parasından ettiğim kar değer yeni kamyonu erken almaya" diyor.

X5'e zorunlu olmaz ama arabaya zorunlu olur adam. Almışken de alabiliyosa X5 alır. Zaten sen o arabayı korkunç paraya, vergiye satıyosun onu alacağına 5 tane 10 tane citroen alabilecek adam onu alıyosa daha yapacağın bişey yok yani :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...