Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PATCH 1.4.0 PTR NOTES


Uliking

Öne çıkan mesajlar

Direk Balance'a geçiyorum

Öncelikle önemli olarak kısaca Blue Flame nerflenmiş, infestor nerflenmiş, ultralisk artık bir saatte çıkmıyor. Immortal'a buff var heralde 1-1-1'den sonra gerekli görmüşler. Mothership artık katır gibi gitmeyecek. Blink upgrade'i Nerf. Raven'a da buff var. Warp Prism'e de buff var da kullanımını çok etkiler mi bilemem


General

Unit vision up ramps has been reduced by 1.


PROTOSS

Immortal

Attack range increased from 5 to 6.

Mothership

Acceleration increased from 0.3 to 1.375.

The Mothership’s Cloaking Field no longer cloaks all units instantaneously, but rather adds units to the cloak field over time (maximum of 25 per second). This should alleviate “Mothership Lag” issue when a Mothership comes online.

Stalker

Blink research time increased from 110 to 140.

Warp Prism

Shields increased from 40 to 100.


TERRAN

Barracks

Build time increased from 60 to 65.

Hellion

Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5.

Raven

Seeker missile movement speed increased from 2.5 to 2.953.


ZERG

Infestor

Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).

Overseer

Morph cost decreased from 50/100 to 50/50.

Contaminate energy cost increased from 75 to 125.


Ultralisk

Build time decreased from 70 to 55.


Bütün notlar link:

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=258724

Edit: Ek olarak bunları unutmuşum balance dışında önemli notlar

said:
When a building is canceled or salvaged the minerals returned will be displayed at the building location for the owner, for enemy players a floating text will be displayed.
(I believe this works like single player when you pick up floating mineral patches. You will see a +50 in blue and the opponent will need to be in the vicinity to see this floating text)

Added three privacy settings to the Options menu under the Battle.net section.
Only allow friends to send me invites.
Only allow friends to send me chat messages.
Set status to Busy when playing a game. (They make it easy for MLG)

Repeated control group and selection commands will no longer count as unique actions for APM calculation purposes.

Issuing new orders to charging zealots will cause them to lose the charge buff.

Attack upgrades are now retained by units controlled by Neural Parasite.

If a unit provides power, that power is temporarily transferred to a player using Neural Parasite.

Fixed an issue where Drone attacks could be more easily dodged than SCV or Probes.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilmiyorum bana çok güzel göründü patch yani her race için buff ve nerf var infestor'lar ve hellion'lar biraz daha fazla etkilenicek ama tutarlı bir patch gibi ayrıca görmediğim ve önemli olan bir notu daha koyayım:

said:
Sentry Guardian Shield now correctly reduces damage from Hellion, Void ray, and Colossus attacks as well as the Siege Tank’s sieged attack.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unit vision up ramps has been reduced by 1.
-----------
High Groundu görürken daha az vision alıyor unitler artık sanırım. Eğer doğru anladıysam çok iyi ve büyük gelişme. BW'deki gibi kapı tutmak kolaylaşır bu doğruysa.


Immortal
Attack range increased from 5 to 6.
--------------------------
Bilen bilir, en başından beri en çok kızdığım şey oyuna bir unit koyuyorsanız ve bu unitin Colo gibi unitleri iyi counterlaması gerekiyorsa ve hiç counterlamıyorsa (kite sebebi ile) o unit olmamış demektir. Bu buff çok geç geldi. Ama iyi geldi.

Mothership
Acceleration increased from 0.3 to 1.375.
------------------------------
Bu da güzel. Belki artık bir işe yarar. Ahaha. Sanmıyorum ama.

Stalker

Blink research time increased from 110 to 140.
--------------------------------
Buna gerek var mıydı? Bilemedim. Mutayı counterlamak zaten zor. Bir de Blink o kadar geç gelince ne olacak bilemiyorum.

Warp Prism
Shields increased from 40 to 100.
-------------------------------
En büyük ikinci haber bu benim için. Terran turretlarının psikopat olduğu bir oyunda BW'deki kullanımının %10 unu görmeyen bu güzel unit seneler sonra psi drop görmemize mi sebep olacak?

Barracks
Build time increased from 60 to 65.
--------------------------
Çok gerekli miydi bilemedim. Yani Toss'a bu kadar buff gelirken. Gerçi 60'dan 65'e çıkması nerdeyse hiç bir şey ifade
etmiyor.

Hellion
Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5.
------------------------------------------
Bunu da bilemedim. TvZ'de çok sıkıntı oluyordu sanırım Z'ler için. Gene de masif bir nerf.

Raven
Seeker missile movement speed increased from 2.5 to 2.953.
------------------------------------
Oyunda kullanılmayan büyüleri kullandırtmaya çalışmaları da güzel. Belki bir nebze de olsa BW'deki renkliliğe yaklaşır oyun.

Infestor
Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).
-----------------------------
Infestor'a nerf lazımdı. Yeterli olur mu? Zaman gösterecek.


Overseer
Morph cost decreased from 50/100 to 50/50.
-----------------------------
Lazımdı. Zerg'un detectionla ilgili sıkıntısı azalır diye umuyorum.

Contaminate energy cost increased from 75 to 125.
--------------------------------
Bu da iyi bence. Böyle bir unit için fazla ucuz bir büyüydü bu.

Ultralisk
Build time decreased from 70 to 55.
--------------------------------
Gene OK. Adamın Ultra basacak parası var. Neden 70 sn bekliyor.

-HOLY FUCK-
Repeated control group and selection commands will no longer count as unique actions for APM calculation purposes.
---------------------------------

Buna inanamadım. Yani eğer doğruysa, benim APM Swarm'a yaklaşır. Hehehehe. Ama yapmazlar bunu. GSL var. Pro turnuvalar var. Ordaki adamların APM'sini gösteriyorlar paso. 350-400 falan. Marketing olayı bu. Bunu koyarlarsa oyuna 120 APM olur max o elemanlar. Bu APM zamazingosu ilk konuşulmaya başladığından beri söylerim, eli ısıtmak ok de, sanki boş beleş gibi o olay. Combatta kaç APM onu söyle sen bana. Bu olursa dediğim gibi çok değişecek olaylar.

Genel olarak muazzam bir patch. Hani o kadar nefret ediyorum Dustin Browder'dan...Ona rağmen.Bu yazılanlar yapılırsa doğru yoldalar. Expansion'la gelecek unitlerle de oyun daha da güzel olacak diye umuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hellion ve Infestor nerf'ü dışındaki değişiklikler iyi gözüküyor. Hellion ve Infestor gibi oyuna iki tarafında ordu yapıp 1a ile birbirine saldırmasından farklı boyutlar katan üniteler nerflenmemeli. Özellikle hellionlar daha yeni yeni popüler oldu, dengesiz olduğu bu kadar kısa sürede nasıl anlaşılabiliyor? Matematiksel olarak hesaplamadım bu nerf ne kadar etkiliyor diye ama bf hellionları çok az görünen bir ünite yapabilir bu değişiklik ve Terran'ı marine - tank'a geri döndürebilir ki oyun açısından iyi bir gelişme olmaz bu.

Bunun yanısıra eğer Blizzard Terran'ın early game seçeneklerini kısıtlayacaksa late game'ini bir şekilde bufflamalı. Terran şu an late game'de eşit bir oyun için early ve mid game'de bir şekilde hasar vermesi gereken bir ırk. Diğer türlü özellikle TvP late game'de kabusa dönüşüyor.

Edit: Blink Stalker nerf'ü de iyi olmamış. PvP'yi eğlenceli kılıyordu biraz da olsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 pvz de roachlar yalan olcak immortalı gorunce gg diyecez mi bakalım. zaman gosterecek.
2 overseer yapıyon sadece hızı için herhangi bir atraksiyonu yoktu enerjisine verilen bufftan sonra changelingler haritada cirit atabilir boylece scout etmek için overlord zergling drone gibi yapımında emek harcanılan birimleri vermek zorunda kalmayacağız.
3 bide aklıma takıldı iki tane overseer yapıp rakibin basesinin arkanına konuşlandık mı o güzen enerji başangıcı ile SCV, probe üretimini yavaşlattıkmı tam süper olur diyecektim ki adamlar düşünmüşler 75 ten 125 e çıkarmışlar :s.
4 50/50 ye düşmesi overseer yapmaya üşenmemizinde önüne geçer Dt ve banche lere karşı daha hazırlıklı hale geliriz gibi.
5 zaten combat esnasında panayır balonu gibi üstte gel beni vur edasında durdukları için kolay hedef olup ölüyorlardı 50/50 olunca 2 tane overseer yapar ordumuzun gözünü dört açmasına yardımcı olabiliriz.
6 bir zerg olarak infestore gelen nerften hiç alınmadım gücenmedim. yapılması gereken bumuydu bilemiyorum ama bir nerf geleceği belliydi. benim kanaatim bu nerf infestoru pek gıdıklamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi fark ettim. Blue flame nerf'ü şunları etkiliyor:

- İşçileri öldürmek için 2 yerine 3 vuruş gerekecek.
- Zerglinleri öldürmek için hala 2 vuruş gerekiyor. Yani bf upgrade'i Zerg'e karşı artık sadece lingleri daha hızlı öldürmeye yarıyor, drone'lara karşı bir etkisi olmuyor upgrade'in.
- Marineleri öldürmek için bir vuruş fazladan gerekiyor artık ama combat shield upgrade'inden sonra patch'den öncesiyle aynı durum. Yani TvT'de hala mech ve bf hellionlar popüler olacaktır. Sadece daha fazla reactor hellion açılışı göreceğiz gibi.

Bunları göz önünde tutarsak değişiklik fena değil. Sadece drone'ları öldürmeyi zorlaştırmış Blizzard. Korktuğum gibi TvT'ye büyük bir etkisi olmayacak. TvZ'de de şans faktörünün bir nebze düşürülmesi çok da kötü olmamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada, en olmadı tlo stili +2 helion basarsınız blueflame yerine. ha bfh acılıslarını nerflendi evet ama zaten mech giden adam +1siz gezmiyo öle etrafta tanklar lignler blingleri öldürebilsin diye, haliyle yine 2 helion kızartabilcek droneları.


abi gatewayi uzata uzata zaten komikleşti durum, aylardır 9 pool rahat rahat giriyo 12 gatten iceri,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...