Bone Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 İlk önce söylüyüm, AD&D 2E, D&D 3E, Whitewolf sistemlerini oynadım. En çok sevdiğim kurallar 3e sistemi geldi bana. O yüzden 3e üzerinden konuşursanız sevinirim. Drizzt'in hikayelerini okudukça aklıma savaş hakkında birçok şey takılıyor. Bunları ara sıra soracam. Şu an aklıma gelenlerden başlıyıyım. -3v4 gibi veya 1v1 savaşlarda, karakterlerin kaç tur savaşçaklarını nasıl hesaplıyabiliriz? Kaç turn sonra yorurular? Ya da 1000vs 2000 gibi army savaşlarda? -Drizzt hem saldırıda, hem savunmuda, hem de hem saldırı hem savunmada mükemmelmiş (artemisin yalancısıyım). Bu nasıl oluyor?[hline]Hakkımızda devlet etmiş fermanı. Ferman padişahın kardaş, Dağlar Bizimdir! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 1v1 de sorun yok ozellılerıne gore sırayla zar atılır ama 1000vs2000 de kım ne derse desın DM ınsıyatıfı bulunur.... Drızzt kabılıyet manyagı bı adam cocuklugundan ıtıbaren egıtımınıde almıs hayvan tecrubesı var daha ne :D[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2003 hmm genelde benim oyunlarımda en uzun combat 4-5 round sürer bilemedin 6 yani 1 dakika bile değil. dolayısıyla pek kimse yorulmaz savaşmaktan... tabiri caizse "Large Scale" savaşlarda playerların olaya karışması pek dm lere önerilmez. pek zar da atılmaz bu tür savaşlarda. bi iki düşmanla kapıştıktan sonra playerı bayıltmak ya da "son düşmanı düşürdükten sonra gözün karardı. senden çıktığına inanamadığın bi savaş çığlığı ve büyük bi rage ile şu taraftaki düşman grubuna doğru charge etmeye başladın" şeklinde oyuncunun elinden kontrolü almak mümkün. ama karaktere zarar vermemek koşuluyla. misal kendine geldiğinde etrafında düşman cesetlerinden bir yığın oluşmuş olabilir. ya da savaş alanında tek başına dikiliyodur. sonuçta yüksek seviyelerde player characterler tek başlarına ordulara kafa tutabiliyolar genelde (11. leveldan sonra falan) bunun dışında 2nd editionda birtright sistemi büyük savaşlar konusunda genel bi fikir verebilir sana.[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xasf Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2003 Drizzt'i masaüstü kurallarına göre birebir değerlendirmemek daha doğru olur, sonuçta bütün kitap kahramanları gibi o da abartılmış bir karakter.. (Sanırım bir kitabında ilki daha hedefine saplanmadan üçüncü okunu fırlatıyordu..?) Biz bu karakterleri bu abartılı şekillerinde seviyoruz, o ayrı .. Gelelim "normal" PC lere .. Bence yorulma durumu, karakterin level ı ve cons. puanına bağlı olarak belirlenmeli.. Hatırlayabildiğim kadarıyla D&D PHB de savaşırken yorulma ile ilgili bir kural yok, o yüzden oynadığınız diğer oyuncularla kafa kafaya verip kendi tablonuzu çıkartmanız en sağlıklısı olacaktır .. Mesela bir karakter yorulmaya başlayıp çeşitli penalty lar almadan önce dinlenmeden level + cons. modifier dakika kadar savaşır gibi bir sistem oturtulabilir. Ordu muharebeleri için "Netbook of Warfare" edinmeni tavsiye ederim .. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2003 running kurallarını kullanıyorum ben birini combattan yormak için. yani bi karakter yorulmadan con. skoru kadar round boyunca kesintisiz savaşabilir. bundan sonra her round bi fort. save atması gerekiyo. dc 10 dan başlıyo ve her round 1 artıyo. save tutmassa karakteri fatigued sayıp 1 subdual damage verirsiniz her round...[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 monster manual 1'de tarrasque cr 20 gösteriyor. ama monster manual 2'de tarrasque'ın havada karada yenebileceği yaratıkların cr'ı 20den fazla.[hline]Wacky, 15 May 2003 01:45 tarihinde demiş ki: Ya çok zeki, "o kadar spastik bişi yapcam ki herkesin aklında yer edicek" diye düşündü, ya da moron, "süper olcak abi fikir süper ehe ben bi dahiyim" diye düşündü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 heheh yanılıyosun bonecum tarasq hiçbi yaratığı havada yenemez :) hellfire wyrm mı ne var 25 cr gayet aşmış bişey o mesela...[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 fiendwurm bir de bone claver mı ne var. ikisinin de crsi 28. tarrasque'in özellikleriyle karşılaştırdım. hpsi fazla regeneration var üstüne bir de bir ton özelliği var. fiendwurmu parçalayabilecek güçte. hem tarrasque dedim tavşan değil.[hline]Wacky, 15 May 2003 01:45 tarihinde demiş ki: Ya çok zeki, "o kadar spastik bişi yapcam ki herkesin aklında yer edicek" diye düşündü, ya da moron, "süper olcak abi fikir süper ehe ben bi dahiyim" diye düşündü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 bişey demedim ona tarasq tanrıların gazabıdır zaten sadece havada kimseyi yenemez dedim :) bi de o CR ler pclere karşı ne yapabileceklerini düşünerek ayarlanıyo. spell-like abilityleri olan daha ufak tefek bi yaratık daha fazla bela açar partinin başına tarasqtan...[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 cr rating yaratığın ölümcüllüğüyle alakası yok yani.. peki iki durum var. birinde karakter ogre ile teketek dövüşüyor. diğerinde karakter, uyuyan ogrenin yanından geçiyor hazinesini çalıyor gidiyor. ikisinde de aynı xp yi alıyor, ogreyi yendiği için.. Acaba bu ne kadar doğru?[hline]Wacky, 15 May 2003 01:45 tarihinde demiş ki: Ya çok zeki, "o kadar spastik bişi yapcam ki herkesin aklında yer edicek" diye düşündü, ya da moron, "süper olcak abi fikir süper ehe ben bi dahiyim" diye düşündü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 gayet doğru fiziksel olarak ogreyle başa çıkamaya bilir her karakter. misal 2. seviye bi halfling rogue'un teke tek dövüşte ogre yenmesi çok olası değil. ama halflingin amacı ogre ı geçmekse onun uyumasını bekleyip hedefine ulaşır. burada "challenge" ogre ın koruduğu hazineyi almaktır. aynı şekilde bi şekilde ogre'ı ikna ederse de xp alır. encounter denen zımbırtı sadece combattan ibaret değildir. role playing ve problem çözme encounterları da mevcut ve aynı öneme sahip...[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xasf Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2003 Doğru .. Yoksa savaşamayan tecrübe kazanamazdı ve FRP nin R kısmı çökerdi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 savaşmadan xp alınması garip geliyor bana. adam sırf rp yapa yapa nasıl saldırı yeteneklerini geliştircek? ya da saldıra saldıra nasıl bluff yeteneğini geliştircek? morrowind gibi skill kasılan bir sistem düşünüyorum ben, 3E tabanlı[hline]Wacky, 15 May 2003 01:45 tarihinde demiş ki: Ya çok zeki, "o kadar spastik bişi yapcam ki herkesin aklında yer edicek" diye düşündü, ya da moron, "süper olcak abi fikir süper ehe ben bi dahiyim" diye düşündü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xasf Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Oyunda matematiksel algoritmaların havada uçuşmaması için bir yere kadar genelleştirmek gerekiyor, yoksa çok karışır.. Mesela Bluff'ı ele alırsan adamın hangi sosyal sınıftan, hangi cinsiyetten, hangi ırktan insanlara karşı hangi konularda blöf yaptığını da işe katalım o zaman, karı-kız tavlama konusunda uzman bi adam bi nöbetçiyi atlatamaz mesela.. Al sana arapsaçı .. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 said: Xasf, 20 May 2003 11:01 tarihinde demiş ki: Oyunda matematiksel algoritmaların havada uçuşmaması için bir yere kadar genelleştirmek gerekiyor, yoksa çok karışır.. Mesela Bluff'ı ele alırsan adamın hangi sosyal sınıftan, hangi cinsiyetten, hangi ırktan insanlara karşı hangi konularda blöf yaptığını da işe katalım o zaman, karı-kız tavlama konusunda uzman bi adam bi nöbetçiyi atlatamaz mesela.. Al sana arapsaçı .. basit standart ırklar dışındaki ırklara karşı belli bi penalty var -2 gibi bişey bu. mesela kadın olsun şahıs, cazibesini kullanarak kandırmak istiyo özellikle. bunu öne çıkarmak için mesela sex appeal gibi bi feat verirsin hatuna, karşı cinse karşı cazibe kullanarak yaptığı cha. based skill checklerde +4 gibi bi bonus alır. ama yeri gelince kullandırtmassın bu bonusu istersen. bi de duruma göre dcleri +2/-2 gibi modifiye edebilirsiniz rastgele. oyunun üstündeki kontrolünüzü arttırır. iyi dm zaten oyunu yavaşlatmadan bu tür hesaplamaları yapabilmeli.[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Savas sıstemı olarak saga yı tavsıye ederım deneyın memnun kalıcaksınız....[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 tek kelime ile açıkliim saga sistemini "rezalet" çekici çıkarıp kafasına vurdum, piştiiii diye frp oynanmaz. pek tutmadı ayrıca. ben almıştım DL fifth age boxını ilk çıktığında bi hafta sonra sattım...[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Ohom pıstı yanlıs bı kelıme olmus hafıften dıkkat cekersem sadece savas sıtemı ıcın konusuyorum.Ilk olarak aaa adam kan ıcınde 1 hp sı kalmıs ama aynı performansla saldırıyo dıyınce mantıksız olmuyor sankım.Sagada yara aldıkca saldırmak yada baska bırsey yapmak ıcın gereklı olan kartlarıdan bazı larını yada bırını kaybedersın bana gore saga ıle ad&d bırlesmelı ve daha ıyı bır sıstem yapılmalı genede savasta saga her zaman daha ıyıdır ..... my opınıon of course.......[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xasf Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 said: Grudge, 20 May 2003 12:33 tarihinde demiş ki: said: Xasf, 20 May 2003 11:01 tarihinde demiş ki: (...) basit standart ırklar dışındaki ırklara karşı belli bi penalty var -2 gibi bişey bu. mesela kadın olsun şahıs, cazibesini kullanarak kandırmak istiyo özellikle. bunu öne çıkarmak için mesela sex appeal gibi bi feat verirsin hatuna, karşı cinse karşı cazibe kullanarak yaptığı cha. based skill checklerde +4 gibi bi bonus alır. ama yeri gelince kullandırtmassın bu bonusu istersen. bi de duruma göre dcleri +2/-2 gibi modifiye edebilirsiniz rastgele. oyunun üstündeki kontrolünüzü arttırır. iyi dm zaten oyunu yavaşlatmadan bu tür hesaplamaları yapabilmeli.[hline]Endure. In enduring, grow strong... Wöh, senin söylediklerinin benim "iyi DM" görüşümle uyuşması için DM in matematik dahisi olması gerekiyor, çünkü bence iyi DM her zaman kafasının arkasında çarklar dönen, oyuncuların o anda sapabilecekleri tüm yönleri (soyut anlamda) önceden kestirip "Ee, işte siz o tepeyi aşınca bi kasabaya geldiniz.. Adı mı ne..? Dur bakiim .. Hah şuymuş" veya "Tamam köşedeki adamla konuşmaya başlıyorsun.. Nereden mi geliyormuş? Öööö şeyden.." gibi söylemlerden kaçınmaya ve oyun dünyasını "bir başka fantastik setting" olmaktan çıkarıp gerçekçilik etkisini artıracak ufak ama hayati detayları oraya buraya serpiştirmeye yöneltmelidir çabasını.. Yoksa "Şu oyuncu bu hareketi yaparak son haftadaki çabaları da göz önüne alınırsa şu alanlarda gelişim gösteriyor, bu durumda şu modifier ını +2 yapalım" diye oyunun dokusunu zedeleyecek derecede matematiksel ayrıntılara girmek insana sistemi akıllıca tasarlanmış bir CRPG oynuyor hissi verebilir en fazla.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 dm hazırlıklı olursa her koşula herşey tıkır tıkır yürür. bi gece önceden üç beş not alsa bi köşeye, oyunda tek bir anı boşa harcamamış olur. ayrıca +2 eklemek veya eklememek ya da -2 vermek gibi 3 seçenekli bir durum için matematik dahisi olmaya lüzum yok. hatta bu hesapları yaparken oyunculara birşey söylemesine bile lüzum yok. dolayısıyla oyuncuların Role Playini kesintiye uğratmadan akla yakın bir modifikasyon yapabilir oyunda. isim olayına gelince. Bi kağıdım var benim. her ırktan karakter adları yazar. 4-5 tane erkek ve dişi karakter. o adlardan birini kullanınca üzerini çizerim ve başka bir kağıda nerede kullanıldığını not alırım misal "Redgar, Kızıl Çakal kabilesi şefinin oğlu" gibi. ama bunlar hep screen in bu tarafında kalacak şeyler. edit:tabii ki oyuna hakim olan DM iyi DMdir demek değil. ama iyi bir DM olmak için oyuna hakim olmak gerekir... [hline]Endure. In enduring, grow strong... [Bu mesaj Grudge tarafından 20 May 2003 16:39 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xasf Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Hmm sanırım burada olay bir masaüstü oyunundan beklentilerimize kayacak, orası da çıkmaz sokak olduğu için fazla zorlamayalım .. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2003 Her zaman epık acıdan yaklasmısımdır savaslara bıle mıllet zarı bılew unutur :)[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 attack of opportunity'i anlatırmısın? threaten area olayı varmış. Onu anlamadım.[hline]Wacky, 15 May 2003 01:45 tarihinde demiş ki: Ya çok zeki, "o kadar spastik bişi yapcam ki herkesin aklında yer edicek", ya da moron, "süper olcak abi fikir süper ehe ben bi dahiyim" diye düşündü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 şöyle ki o karakterler öyle durdukları yerde durmuyolar -genelde- aslında. millet onlara kılıçlarını sallarken eğiliyolar, bükülüyolar, kenara çekiliyolar, kendi silahlarıyla karşılıyolar bişeyler yapıyolar saldırıdan kaçmak için. bazı durumlarda ise ööle durmaları gerekiyo. belirtilmiş a.o.o veren durumlar. büyü yapmak ya da ranged silah kullanmak örnek. bi de hareket halindeyken kendini okadar iyi koruyamıyosun. reach diye bi mevzu var. meleede nekadar uzağa ulaşabildiğini gösteriyo. standart medium-size yaratıkların reachi kendi etrafındaki 8 karedir. ellerinde mızrak vs. varsa bi kare ilerisine vurabilirler ama bukez 5ft. a vuramazlar. natural reachi olan yaratıklarsa -huge yaratıklar falan- hem iki ve daha fazla kare uzağa hem de kendi diplerindeki kareye vurabilirler. bi karakter eğer bi düşmanın reachinin içine girer veya reachinden çıkarsa burada attack of opportunity verir. aynı şekilde a.o.o provoke eden bi hareket yaparsa da attack of opportunity verir. herkesin normalde roundda 1 a.o.o yapma hakkı vardır. bu attack en yüksek melee attack bonusu ile yapılır ve a.o.o yapabilmek için o anda elinde uygun silahı olması gerekir. lightning reflexes i olan bi karakter birden fazla a.o.o kullanabilir ama herbiri farklı birine karşı olmak zorunda. hepsi en yüksek attack bonusunu kullanır. any questions?[hline]Endure. In enduring, grow strong... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Szasstam Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2003 Ekleme yapıyım dedim tek adım atmak yani 5ft yürümek aoo doğurmaz , örnek olarak minatorlar 10 ft vurur siz 10 ftde duruyorsunuz 5ft ilerleyip attack yaparsanız size attack of koyamaz... Bunu en iyi şekilde anlamak için kareli bir svaş alanında 2-3 örnekle görmek herhalde yeterli olur... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar