Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mazda rx-8 üzerine


Chaotic

Öne çıkan mesajlar

Merhaba. Belki önümüzdeki yıl içerisinde taksite girip bu aracı alabilme fırsatım olabilir. Aracın top gear daki tanıtımını izleyince buna karar vermiştim. Çift rotor kullanılıyor araçta. Fakat bir arkadaşımın babası opel ege bölgesinde çalışıyor ve o aracın içindeki motor teknolojisini diğer firmaların kullanmama sebebini motor içindeki parçaların çok çabuk aşınıyor olmasına bağladı ve mazdanın bu konuda çalıştığını, porselen mazleme ile sorunu ancak çözebildiğini fakat bu defada maliyet çok yükseldiği için alternatif başka bir çözüm aradıklarından bahsetti. O araba yaramaz elinde kalır dedi üzüldüm. Niye üzüldüm çünkü 1.3 motor olduğu için vergisi düşük, 200küsür beygir, 4 kapılı, fiyat bölü performans olarak çoook yüksek bir katsayıya sahip, dışarıdan çok gösterişli olmadığı için görgüsüz gibi de göstermiyor alan kişiyi her açıdan beğendiğim bir araç. Merak ettiğim şey bu motor konusunda bilgisi olan varmı, bu aracı 1 yıldan uzun süredir kullanan varmı, var ise servisle ne kadar alakası oldu, performansından memnun mu, arabasının rengi ne, neden o renk almış.
çok teşekkür ediyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LOLnoTorque...

200 bg lik herhangi bir araç gibi düşünme ama. Yüksek devirlerde kullanman lazım 200 bg için, benzini içmesi de cabası. Wankel bakımı için usta bulmak da ayrı dert olur. İyi düşün taşın derim.

Araca o kadar vakit ve efor sarfeceksen al, şahsen "ne kadar az rutin zorunluluk o kadar rahat hayat" felsefesinden şaşmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fakat şöyle birşey var bu arabanın muadillerine göre fiyatı neredeyse 4 te 1 i. Yakıt tüketimi ile ilgili de şöyle düşündüm. Sonuçta bu araba 1.3 motor ile 250 beygir güç üretebilen bir araçsa devir sayacıda muhtemelen 1 den 6 ya 7 ye kadar değil de 9 a 10 a kadar olması gerekir. gün içinde trafikte 2500 3000 devirde vites değiştirip ekonomik kullanır. içinde fakyu geçen şarkılar çalıncada 6000 7000 devirde vites değiştirerek performanslı kullanırsın. ortalama yakıt tüketimin yine düşük kalır gibi bir düşüncem var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

0a 84k vereceğine çok temiz 2010-2011 model ikinci eller 60-70k aralığında. Alanlarda çoğunlukla 2. araç, keyif aracı olarak almış. Türkiye'de pek tutulmadı, diğer performans Mazda ürünleri gibi. Şahsi fikrim bende almam bu arabayı. Ne kadar doğru bilmiyorum ama çok yağ yakıyor diye duymuştum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chaotic said:

izmirdeyim bende. şu anda kullandığım araç 1.9 tdi motorlu 4.3 tüktetiyor ortalama neredeyse. fakat dediğim gibi düşük devirli kullanarak 10 lu hatta 8 li rakamların altında bir yakıt tüketimi olabileceğini düşünüyorum ben rx8 in çünkü 1.3 lt motor hacmi var



abi arac aslinda 1,3 litre deil
nasil diyim o biraz bakis acisi hatasi
wankel rotarylerde ayri ayri silindirler olmadigindan hacimler cok dusuk cikiyo
yane wankel rotaryler icin hacim 1 e 1 deil silndirli motorlara gore

kithnos_1 said:

100 km de 14-19 tüketirsin bence , İstanbul'daysan.


aracin ne bu arada kithnis ben 1.6 benzinli pejo ile 8.5 9 arasi harciyorum 10 km de
daha onemlisi biriminiz ne ya
100 km de litreyse 15 yapmak icin 2.5 felan motorlu arac hatta belki daha buyuk bisi lazm
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chaotic, mantığın yanlış.

Motoru 1.308 değil 2.616 olarak düşün (Wankel çünkü), karşılaştırmayı öyle yap.

Ayrıca torksuz motorlar şehir içinde nispeten daha yüksek devir ister o yüzden daha fazla yakıt gider.

O sevdiğiniz turbo dizellerin az yakıt tüketme sebebi motor veriminin yanı sıra yüksek torkları.

Hani sportifliğini çok sevdiysen MX-5 al, son serisi aynı şasi, kafan daha rahat olur.

Ciddi ilgileceksen al tabi, ama sıradan bir arabadan daha çok özveri isteyecek onu da unutma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bonepart;
gönderdiğin linke göre 7500 devirden önce vites değiştirmemesi öneriliyor kullanan kişilerin bu aracı. şu dakika hayallerim yılıkdı =)

ferrarilerde 10000 devir. kar moduna alınca onlar 3000 de vites değiştiriyorlardı onlardan gaza gelmiştim ben. değilmiş öyle demek ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...