Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Üniteler, İşlevleri ve Özellikleri


LiquiD

Öne çıkan mesajlar

2001 senesinde paticik altında sc sitesi açacaktık; ancak sonradan yattı. ben, dark ve cats vardı sanırım.. orada yazılan bazı yazılar ve çeviriler duruyor hala. onları koyuyorum şimcik..
ilk olarak benim çevirdiğim üniteler kısmı var. ancak bu 2001 senesinde yapıldığı için, bazı istatistikler yanlış olabilir, son gelen yamalarda yapılan değişikliklerle.. söylerseniz düzeltirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- Üniteler -

Terran

- SCV -

Terran ırkının işçisi, bir nevi amelesidir. Ana binadan(Command Center)' dan çıkar. İnorganiktir, yani robottur, fakat medicler tarafından da heal edilebilir. Ana binanıza mineral ve gaz taşır. Binaları yapabilmek içinde SCVler'e gereksinim vardır. Bunların dışında kendisi gibi inorganik üniteleri tamir etmekte kullanılırlar.
Duran bir düşman ünitesine kendi kendine saldırmaz. Yönlendirilmesi gerekir.

Boyut : Small
HP : 60
Armor : 0+3
Attack : 5
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 20 saniye
Fiyat : 50 mineral
Supply : 1

- Marine -

Yapabileceğiniz ilk savaşçı ünitenizdir. Barracks'den çıkar. Elindeki otomatik tüfek ile seri olarak ateş eder. Tek başına pek bir şey ifade etmez. Ama yinede ilk ünite olmasına rağmen range olması ona çoğu zaman büyük bir avantaj sağlar. Stimpack, yani bir nevi uyuşturucu kullanarak galeyana gelirler. Çok hızlı ateş eder, çok hızlı ilerlerler. Ancak her stim pack 15 saniye sürer ve 10 hit pointe malolur. Stim pack upgradei Academy binasından yapılır.

Boyut : Small
HP : 40
Armor : 0+3
Attack : 5+3
Görüş mesafesi : 7 kare
Atış mesafesi : 4+1 kare
Yapılış süresi : 24 saniye
Fiyat : 50 mineral
Supply : 1

- Firebat -

Barracks'den çıkan ikinci savaşçı ünitedir. Bu ünitenin yapılabilmesi için akademi binası gerekmektedir. Marine'e göre daha dayanıklıdır ancak melee attack ünitesidir. Elindeki lav silahı ile düşman ünitelerini püsker. Firebat eğer tam önündeki adama saldırıyor ise, önünde çeyrek ay şeklinde dizilmiş melee combat düşman ünitelerinin hepsi splash damage alabilir. Bu demek oluyor ki, lav silahı melee combat üniteleri için büyük tehlike arz eder. Zaman zaman müttefiğinizin ünitelerinede zarar verebilirsiniz, zoraki olaraktan. Stim pack opsiyonunu firebatlerde kullanabilir.

Boyut : Small
HP : 50
Armor : 1+3
Attack : 16+6
Görüş mesafesi : 7 kare
Atış mesafesi : 2 kare
Yapılış süresi : 24 saniye
Fiyat : 50 mineral, 25 gaz
Supply : 1

- Medic -

Barracks'den çıkarabileceğiniz üçüncü ünitedir. Yapabilmek için akademi gereklidir. Bir nevi doktor görevi görür. Zarar görmüş, mekanik olmayan yer ünitelerini enerjisi olduğu takdirde iyileştirebilir. Heal yapabilme özelliği dışında iki çeşit özelliği daha vardır.
Restoration : Çeşitli büyülere maruz kalmış, bir nevi cursed ünitelerin curseünü kaldırır. Bir ghost tarafından lockdown yapılmış bir ünitenin lockunu kaldırabilir, optical flare ile kör edilmiş üniteleri düzeltebilir. Upgradei, Academy binasından yapılır. 50 enerji harcar.
Optical Flare : Attığınız üniteyi kör eder, yani görme mesafesi 1 kareye düşer. Eğer attığınız ünite bir detector ise, ünite detektörlük özelliğini kaybeder. Upgradei, Academy binasından yapılır. 75 enerji harcar.

Boyut : Small
HP : 60
Energy : 200+50
Armor : 1+3
Görüş mesafesi : 9 kare
Yapılış süresi : 30 saniye
Fiyat : 50 mineral, 25 gaz
Supply : 1

- Ghost -

Keskin nişancılardır. Barracks'den çıkan son ünitedir. Yapılabilmesi için; Akademi ve Covert Ops eklentisi yapılmış bir Science Facility'e ihtiyaç duyulur. Ghostlar'ın savaşçı özelliklerinden çok casusluk özellikleri kullanılır.
Personnel Cloaking : Adından da anlaşılabileceği gibi görünmez olma yeteneğidir. Ghost'un enerjisine bağlı olarak yapılır. Yapılabilmesi için 25 enerji gerekir, her saniye 1 enerji eksiltir. Upgradei Covert Ops binasından yapılır.
Lockdown: Mekanik üniteleri durdurmaya yarar. Çevrelerinde bir enerji dalgası yaratarak, kullanılmaz hale getirirler.
Upgradei Covert Ops binasından yapılır. 100 enerji harcar.
Nuclear Strike : Yapılabilmesi için, Command Center binasına Nuclear Silo eklentisi yapılmalıdır. Bundan sonra 200 mineral ve 200 gazınıza kıyarak bir tane Nuclear Bomb yaparsınız ve ghost üniteniz bu bombayı sizin seçtiğiniz bir yere atar. Kullanılabilmesi ve yapılabilmesi çok güç bir şeydir, ancak yaptığı alan etkisinin buna değeceğini göreceksiniz.

Boyut : Small
HP : 45
Energy : 200+50
Armor : 0+3
Attack : 10+3
Görüş mesafesi : 9+2 kare
Atış mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 50 saniye
Fiyat : 25 mineral, 75 gaz
Supply : 1

- Vulture -

Factory'den çıkan ilk ünitedir. En fazla micromanagement gerektiren ünitelerden birisidir. Range attackdır, ancak havaya ateş etmez. Çok hızlı gittiği için, çok iyi bir recon ünitesidir. Small ünitelere tam olarak vurabildiğinden, oyun başındaki en korkutucu ünitelerinden biridir.
Spider Mines : Her vulture en fazla 3 tane mayın bırakabilir. Mayınlar detector olmadan farkedilemez, ancak kendi belirlediği hedefe giderken yolda avlanabilirler. 3-4 kare çevresinden giden, işçiler, protoss archonlar, vulturelar ve halüsünasyonlar dışında bütün yer ünitelerine çıkarlar. 2-3 karelik splash damage verebilir. Tek kişiye olan damagei 125'tir.

Boyut : Medium
HP : 80
Armor : 0+3
Attack : 20+6
Görüş mesafesi : 8 kare
Atış mesafesi 5 kare
Yapılış süresi : 30 saniye
Fiyat : 75 mineral
Supply : 2

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- Üniteler -

Protoss


- Probe -

Protoss ırkının işçisidir. Protoss ana binası olan Nexus'dan yapılır. Özellikle Protoss vs Zerg oyunlarda inanılmayacak şekilde işe yarayabilir. Zealot'un yanında tam bir Zergling parçalıyıcı görevi görür.

Boyut : Small
HP : 20
Shield : 20
Armor : 0+3
Attack : 5
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 20 saniye
Fiyat : 50 mineral
Supply : 1

- Zealot -

Protoss Gateaway binasından çıkan ilk ünitedir. Oyun başı üniteler arasında en güçlüsüdür ancak melee attack'dır. Hız upgrade'i yapıldığı zaman range attack ünitelerin korkulu rüyası olabilir. Bir kerede hem sağ, hemde sol koluyla vurur. Zealot'a karşı yapılabilecek en iyi ünite Medic+Firebat, Vulture veya Lurker'dır.

Boyut : Small
HP : 100
Shield : 60
Armor : 1+6
Attack : 1+3
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 40 saniye
Fiyat : 100 mineral
Supply : 2

- Dragoon -

Gateaway binasından çıkan tek range ünitedir. Yapılabilmesi için Cybernetics Core binası gerekmektedir. Atışları arasındaki süre uzundur ancak verdiği hasarlar etkilidir. Özellikle large ünitelere tam vurduğu için Ultralisk, Battlecruiser gibi ünitelere karşı çok etkilidir. Ancak buna karşılık olarak small ünitelere karşı etkisiz kalır. Bu etkisizliği dolayısıyla çok iyi micromanagement gerektirir. Atış yaparken ağzı açılır ve içerisinden mavi bir top çıkar.

Boyut : Large
HP : 100
Shield : 80
Armor : 1+3
Attack : 20+6
Görüş mesafesi : 8 kare
Atış mesafesi : 4+2
Yapılış süresi : 40 saniye
Fiyat : 125 mineral, 50 gaz
Supply : 2

- Dark Templar -

Gateaway'den çıkar, yapılması için Citadel of Adun ve Templar Archives binaları gerekir. Tam bir süikastçıdır. Her zaman rakibe karşı görünmezdir. Sadece dedektör binalar ve üniteler sayesinde görülebilir. Görünmezlik için hiç bir enerji harcamaması ve her an böyle olması en büyük avantıjıdır. Rakiplerini, çok kesici bir kılıç ile yapılmış ustaca hamleler yardımıyla alt eder.
Dark Templar özellikle Terran ırkının püsküllü belasıdır.

Boyut : Small
HP : 80
Shield : 40
Armor : 1+3
Attack : 40+9
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 50 saniye
Fiyat : 125 mineral, 100 gaz
Supply : 2


- High Templar -

Gateaway'den çıkan tek büyücü ünitedir. Yapılabilmesi için Citadel of Adun ve Templar Archives binaları gerekir. Yürürken arkasında bıraktığı mavimsi gölgeler ve yansımalar, ne kadar karizmatik bir ünite olduğunu gösterir. Ancak bu yansımalar yüzünden kasışları, ona yavaşlık olarak geri döner. Bu yüzden tek başına çok savunmasız kalır. Büyüleri çok etkilidir.
Hallucination : Adındanda anlaşılabileceği gibi bir çeşit halüsünasyon büyüsüdür. Seçtiğiniz üniteden bir çift daha çıkarır. Bu halüsünasyonlara yapılan armor upgradeleri etki etmez. Ve bu halüsünasyonlar hiç bir süretle karşı tarafa zarar veremez. Upgradei Templar Archives binasından yapılır ve 100 enerji harcar.
Psionic Storm : Protoss ırkının yapabileceği en güçlü büyüdür. Atıldığı alan içerisinde, yaklaşık 5-6 metre karelik bir alanda etki yapar. Her üniteye yaklaşık 105-115 arası damage verir. Özellikle Zerg ırkının başının belası olan bu büyü, iyi bir micromanamgement gerektirir.
Upgradei Templar Archives binasından yapılır ve 75 enerji harcar.

Boyut : Small
HP : 40
Shield : 20
Energy : 200+50
Armor : 0+3
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 50 saniye
Fiyat : 50 mineral, 150 gaz
Supply : 2

- Archon -

Protoss ırkının en güçlü ünitelerinden birisidir. Bir çift High Templar'ın birleşmesi sonucu oluşur. Havada ilerlediği için Terran mayınlarına yakalanmaz. Saldırırken iki kolunu birleştirerek bir enerji dalgası oluşturur ve karşı tarafa gönderir. Karşı tarafta oluşan bu enerji patlaması splash damage verdiği için, Archonlar melee attack ünitelerin belalısıdır. Ayrıca hem hava hemde yere vurabildiği için, Zerg Mutaliskler'e karşı yapılabilecek en etkili ünitelerden bir tanesidir. Oyundaki hit pointi en az olan ünitedir ancak bu açığını çevresindeki shield ile kapatır. Protoss shieldleri bütün ünitelerden tam damage yediği için, Archonlar çok dayanıklı üniteler değillerdir.

Boyut : Large
HP : 10
Shield : 350
Armor : 0+3
Attack : 30+9
Görüş mesafesi : 8 kare
Atış mesafesi : 2 kare
Yapılış süresi : 20 saniye
Supply : 4

- Dark Archon-

Bir çift Dark Templar'ın birbiriyle kenetlenmesinden oluşur. Buda havada gittiği için Terran mayınlarından etkilenmez. Kıpkırmızı bir top şeklindedir. İçerisinde simsiyah bir beden, çevresinde dönen sarı halkalar vardır. Görünüşü itibariyle çok karizmatiktir, bu karizmasını zihinsel güçleriylede birleştirince, çok etkili bir ünite çıkar karşımıza. Üç çeşit büyüsü vardır.
Feed Back : Seçilen ünitenin o an varolan enerjisi kadar hit pointini götürür. Ayrıca enerjisinide sıfırlar. Bu büyü için herhangi bir bina veya upgrade gerekememektedir. Büyü, 50 enerji harcar.
Mind Control : Atılan üniteyi sizin tarafınıza geçirir. Eğer karşı taraf zerg veya terran is
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Üniteler-

Zerg


-Larva-

Zerg ana binası olan Hatchery'nin etrafında kendi kendine oluşan ünitelerdir. Bir Hatchery'deki Larva sayısı aynı anda en fazla üç olabilir. Larvalar diğer Zerg ünitelerinin yumurta halleridir. Larvalar kullanılarak diğer üniteler yapılır.

Boyut : Small
HP : 25
Armor : 10+3
Görüş mesafesi : 4 kare
Yapılış süresi : 20 saniye

-Drone-

Zerg ırkının işçi olarak kullandığı ünitedir. Diğer iki ırkın işçilerinden farklı olarak, bir binayı yapmak için bir Drone harcanır. Drone bir nevi mutasyona uğrayarak, o binanın şekline bürünür.

Boyut : Small
HP : 40
Armor : 0+3
Attack : 5
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 20 saniye
Fiyat : 50 mineral
Supply : 1

-Zergling-

Zerg ırkının yapılabilecek ilk savaşçı ünitesidir. Yapısı, hareketleri itibariyle köpekleri andırırlar. Yapılabilmesi için Spawning Pool binası gerekmektedir. Hatchery binasının mutasyona uğrayarak, Hive'a dönüşmesinden sonra Spawning Pool binasından yapılabilecek bir upgrade ile vuruş hızları arttırılabilir. Böylelikle küçük ölüm makinaları haline gelirler. Bir Larva'dan iki Zergling çıkar. Fiyatı itibariyle çok cazip olan bu ünite, oyunun her kademesinde kazanmanızı sağlayabilir.

Boyut : Small
HP : 35
Armor : 0+3
Attack : 5+3
Görüş mesafesi : 5 kare
Yapılış süresi : 28 saniye
Fiyat : 50 mineral (iki adet Zergling)
Supply : 1 (iki adet Zergling)

-Hydralisk-

Türk SC oyuncuları arasında zaman zaman "Haydar" olarakta isimlendirilen bu ünite, Zerg ırkının ilk range attack ünitesidir. Yapılabilmesi için Hydralisk Den binası gerekmektedir. Atış hızı diğer ırkların range attack ünitelerine göre çok daha hızlı olduğu için çoğu zaman etkili bir performans çizer. Ancak her Zerg ünitesi gibi, en az bir düzinesi doğru düzgün bir iş görebilir.

Boyut : Medium
HP : 80
Armor : 0+3
Attack : 10+3
Görüş mesafesi : 8 kare
Atış mesafesi : 4+1 kare
Yapılış süresi : 28 saniye
Fiyat : 75 mineral, 25 gaz
Supply : 1

-Lurker-

Hydralisk'in mutasyona uğramış biçimidir. Üretilebilmesi için, Hatchery'nin Lair biçiminde iken aktif olan, Hydralisk Den binasından yapılabilecek olan Lurker Aspect upgradei yapılmalıdır. Saldırabilmek için yere gömülmesi gerekmektedir. Yer altında iken görünmez olduğu için ancak dedektör üniteler veya binalar yardımı ile farkedilebilir. Bir şerit boyunca yerden kazıklar çıkararak saldırır. Yapısı itibariyle bir tarantulayı andıran Lurker, özellikle melee attack ünitelere karşı çok etkilidir.

Boyut : Large
HP : 125
Armor : 1+3
Attack : 20+6
Görüş mesafesi : 8 kare
Atış mesafesi : 6 kare
Yapılış süresi : 40 saniye
Fiyat : 50 mineral, 100 gaz
Supply : 2

-Defiler-

Zerg ırkının yerde giden büyücü üniteleridir. Yapılabilmesi için Hive upgradeinden sonra kurulabilen Defiler Mound binası gerekmektedir. Salına salına yürüyen bir akrebe benzeyen Defilerlar'ın bir çok özelliği vardır.
Dark Swarm : Belirli bir bölgeye atılır. Altında bulunan ünitelerin zarar görmesini engeller. Ancak yinede Dark Swarm altındaki ünitelere; melee attack üniteler, splash damage veren ünitelerin splashleri, Terran'ın Irridiate büyüsü, Protoss'un Psionic Storm büyüsü ve Zerg'in Plague büyüsü zarar verebilir. Yapılabilmesi için herhangi bir upgrade gerektirmez. 100 enerjiye sahip her Defiler bu büyüyü kullanabilir.
Plague : Atılan alandaki ünitelere ve binalara ayrı ayrı, toplam 300'e yakın hasar verir. Eğer ünitenin hit pointi toplam verilen hasardan az ise, hit point 1'e kadar düşer. Bu büyü, Protoss ırkının shieldine zarar vermez. Yapılabilmesi için Defiler Mound binasından upgradei yapılmalıdır. 150 enerji harcar.
Consume : Hiç bir enerji harcamayan bu büyü, tersine enerji depolattırır. Bunu, herhangi bir Zerg ünitesini kurban ederek yapar. Her kurban 50 enerji kazandırır. Yapılabilmesi için Defiler Mound binasından upgradei yapılmalıdır.

Boyut : Medium
HP : 80
Energy : 200+50
Armor : 1+3
Görüş mesafesi : 10 kare
Yapılış süresi : 50 saniye
Fiyat : 50 mineral, 150 gaz
Supply : 2

-Ultralisk-

Zerg ırkının yerdeki panzeridir. Dezavantajları; cüssesi ve melee attack oluşudur. Bunun dışında, gerek upgrade ile hızlandırılabilmesi, gerekse upgrade ile armoruna armor katılabilmesi onu yerdeki üniteler arasında zirveye taşır. Yapılabilmesi için Hive upgradeinden sonra kurulabilen Ultralisk Cavern binası gerekmektedir.

Boyut : Large
HP : 400
Armor : 1+3+2
Attack : 20+9
Görüş mesafesi : 7 kare
Yapılış süresi : 60 saniye
Fiyat : 200 mineral, 200 gaz
Supply : 6

-Overlord-

Overlord, Zerg ırkının en işlevli ünitelerinden biridir. Hem diğer ırklardaki supply için kurulan binaların işini görür, hem taşıma görevi yapar, hemde Zerg ırkının tek dedektör ünitesidir. Ayrıca havada gittiği için, diğer ırklardaki "supply binamı nereye kuracağım yahu ?" krizine sokmaz. Hız upgradei yapılmadığı takdirde "Çile bülbülüm, çile" şarkısını söylettirebilecek bir hızda giden Overlordlar, is
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...