Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Micromanagement


LiquiD

Öne çıkan mesajlar

Micromanagement

Micro, yani 10'un eksi altinci kuvveti(dar kapsamli anlaminda kullanilir) ve management, yani yonetme, kontrol etme
kelimelerinin biraraya gelmesiyle olusan bu sozcuk, strateji sozlugunde birimleri kontrol etmek anlamina gelir.

RTSler ikiye ayrilir; Macromanagement ve micromanagement. Macro genel olarak stratejinizi, ne zaman exp aldiginizi(expansion kurmak, genislemek), kaynaklarinizi nasil kullanmanizdir.
Micro ise bu yazida bahsedecegimiz birimlerinizi yonetme yeteneginizdir.
Iyi micro yapmak demek elinizdeki birimlerden maksimum verim elde etmek demektir. Ozellikle StarCraft'ta one cikan bu kavram, macrosu cok iyi olmadigi halde micro yetenekleriyle turnuva ve ladder birincilikleri elde eden sampiyonlar yaratmistir. 6 dragoonla
10 zealot, 4 zealotla 5 zealot almak gibi seyleri ancak micronuzu gelistirerek becerebilirsiniz.

En basit micro ornegiyle baslayalim, oyunbasinda ameleleri minerallere yollarken butun amelelerinizi secin, bir mineral patche cift klikleyin.
Simdi shift'e basili tutun ve alt taraftaki secili unitleri gosteren yerden bi amele resmine klikleyin, bu sefer baska bir patch secin.
Bu hareketi iki defa tekrarlayin. Yeterince hizlica yapabilirseniz, daha ilk ameleniz mineral cikarmaya baslarken digerleri de coktan diger patchlere
dagilmis olacaktir. Buna cloning deniyor.

Oyun basinda karsilasma ihtimaliniz yuksek olan bir duruma deginelim. Protoss'sunuz ve karsinizdaki zerg, ling rush yapti diyelim. Burda bilmeniz gereken sey
savasci birimlerin birincil hedef olarak kendileri gibi savasci birimlere yoneldikleridir. Misal bir zergling, probe ve zealot yanyana dururken zealota
saldiracaktir. Iste rush gelirse bu sizin icin bir avantaj olacaktir. Zealotlarla mineral cikaran probelarin arasina dalarak gelen lingleri oyle alin. Ayni anda probelari da attack movelayin. Lingler probelari gecip zealotlara saldirmak isterlerken hem probelardan 5'er 5'er dayak yiyecekler, hem de probelarin arasindan ve yanlarindan teker teker gecen lingler zealotlariniza kolay yem
olacaklar.
Bu taktik ozellikle terranla uyguladiginizda cok etkilidir cunku 60 hp li scvler ve menzilli saldirisi olan marineler iyi bir combo olusturur. Marinlerinizin onune scvleri koyup, zea veya lingler yanlardan gectikten sonra marinlerle scvlerin etrafinda tur atarak kacarsaniz hem arada marinlerden kursun yiyen
hem de scvlerin kaynak aletine maruz kalan rushci birimler maymuna doner.

Ameleleri katmadan melee vs melee combatte ise birimlerinizi hasar aldikca geriye cekme taktigi gecerlidir. Yani 2 zealota karsi sizin 6 linginiz savasiyor diyelim, eger alttaki resimlerden(zerg birimleri karardikca hpleri dusuyor demektir) takip edip hasar alan birimi azcik geriye cekip zealotlar baska bi lingi hedeflediginde geri yollarsaniz avantaj elde eder ve savasi kazanirsiniz. Ayni zamanda geri cektiginiz birimi savasmakta oldugu dusman birimi takip ederse
pesinden kosmakta oldugundan saldiramaz ama diger birimlerinizden dayak yemege devam edeceginden daha buyuk bir avantaj elde edersiniz.

Cok sayida zealot ve ling savasacaksa dikkat etmeniz gereken nokta elinizden geldigince her birimin savas boyunca dusman birimlerine vuruyor olmasidir. Bunun en acik anlasilabilecegi yer "rampa" combatleridir. Rampa dedigimiz lower grounddan higher grounda cikisi saglayan yokuslardir ve 2-3 birim genisligindedir. Rampayi 5 zealot tutuyor, +1 upgradeleri var(+1 upgradei olan
zealotlar lingleri 2 vurusta oldurur) ve karsi taraf 25 lingle geliyor diyelim. Savas basladiktan sonra hep 2v2, 3v3 ling vs zea seklinde geliseceginden lingleri 2 vurusta olduren zealar cok buyuk
avantaj elde eder. Halbuki ovaya ciksalar, zealarin etrafini saran lingler kisa surede zealari yiyip bitirir. Iste acik alanda dikkat etmeniz gereken nokta da unitlerinizin cok arka arkaya gelmemesidir,
yani bir kisim zealotunuz savasirken digerleri arkada beklerse lingler avantajlidir.

Ranged vs melee microsunda ise dikkat edilecek birkac nokta, uygulanacak biriki taktik vardir. Bunlardan en yaygini ve hep kullanilani dance taktigidir, basina kullandiginiz birimin
ismi gelmek uzere(hydra dance, goon dance vs). Diyelim 3 zealot 6 goonunuza saldirdi. Zaten yenersiniz ama eger oylesine birakirsaniz goon kaybiniz olur. Iste bu kaybi engellemek icin zealarin saldirdigi goonu kacirirsaniz
zealar kacan goonu takip eder, bu sirada diger goonlar zeaya "free hit" vurur. Rakipte bunu farkedip zealari durmakta olan goonlariniza saldirtirsa bu sefer o goonu kacirirsiniz ve devamli free hit alarak hic dmg almadan butun zealari
oldurebilirsiniz. Veya basitce hepsini birden geri cekerek, sonra sadece bir zealotu targetlayarak hepsinin ayni zeaya vurmasini saglarsiniz, sonra yine geriye cekersiniz.
Hydralarla zealotlara karsi savasiyorsunuz, 20 hydraniz var. Hydralari gruplara ayirmaniz ve zealara oyle saldirmaniz gerekir. Acik alanda zealar duruyor diyelim, 10luk bir hydra grubuyla saldirirsiniz, o gruba
yonelen zealara diger yandan 10 hydrani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayatimin Starcraft oldugu senelerden (Foxxla birlikte en son seneler önce 6 bilgisayara iki kisi verdigimiz günden beri oyunu birakmisiszdir nedendir bilinmez pok vardi biraktim, FFA degildi 6vs2 ydi)

Ben Terran oynadim ve hepte Terran oynarim, insan oynama manyakligi var bende her oyunda...Ve bende micromanagementla ilgili bi kac sey ekliyim buraya (PvT)...Terran la özel ghost grubu kurardim oyun uzamissa tabi. Eger bi attaga geciceksenit ghostlarinizin oldugu grubun bütününü bir kisayola ve her ayri ghostu ayri kisayollara atayin...

Lockdown terranin en über özelliklerinden biridir, bunu effektif kullanmakta oyunun kaderini degistirir, her ghostun ayri bir kisayolda olmasi size cok büyük kolayliklar kazandirir mass lockdown yapmak isterseniz, mouseu sadece hedefe lockdown yollamak icin kullanirsiniz, ve klavyedeki diger elinizle 1+L , 2+L , 3+L ... ye sirayla basarak sirayla hedeflerine yollarsiniz, micoramagementi kolaylastirir ve cok effektif bi sekilde cok kisa sürede cok sayida uniteyi LD edebilirisniz...Dikkat edilmesi gereken nokta ise, unitelere dalmadan önce baska bir kisayola ayarladiginiz tustan alani SCAN etmeniz ve ilk hedef olarak observerlari secmeniz gerekmektedir, zaten mass DL yemis uniteleri nukele ucurursunuz ki 6 ghost 12LD demek, ve iyi secilmis hedefler sizin düsük bir gücle bile büyük bir ordunun üstesinden gelmenize yardimci olur...[signature][hline]Dont make me more aggressive than devil...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 20 Eylül 2004 09:28 tarihinde demiş ki:
bombacı, +1 uprade'li zea ne demek?
Damage upgrade'inden mi bahsediliyor orda sadece?
Yoksa tüm +1 upgrade'leri yapılmış zealar mı kastedilmiş?

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 20 Eylül 2004 09:31 tarihinde değiştirilmiştir]



Bi dusun Bone.

Armor upgh olsun bakalım:
Zea: Hmm usten yenı zırh gondermisler super bole artık kendime guvenim arttı daha pis kesiyorum lingleri.[signature][hline]Cuce iste bildigin cuce
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...