Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

07/06/2011 Metrobus Cilesi ( CAPS'li )


di

Öne çıkan mesajlar

di said:

Sirayla cevap vereyim;

* Farkli hatlar icin farkli para aliyorsun, cakallik yapamiyor binenler -ki su anda da oyle sanirim, indikten sonra akbili okutuyosun tekrar.

hayır öyle değil. akbil falan basmıyosun zincirlikuyudan indiğinde. ben 2 kere mecidiyeköye geçerken basmadım.

said:
* Sira olayi bambaska. Su andaki kadar sorun cikmasi mumkun degil.

ufacık turnike diyosun illaki giriş sırasında oraya kavga çıkacaktır, yığılma olacaktır.

said:
* Ana durakta sadece en on kapidan alirlarsa bir noktadan sonra sofor ya da her durakta bulunan gorevli bunu engelleyebilir. Basit bir turnikeli sistem bile kurulabilir. Belli kisi gectikten sonra gorevli izin verene kadar acilmaz. Cidden kolay bunu yapmak.

durakta bulunan görevli ön kapıdan adamı alırken arka tarafın dolup dolmadığını nasıl görebilecek uzun araçta ?
ayrıca burdada olay çıkar inanılmaz bi yığılma olur.
said:

* Bos metrobus gonderiliyor ama ikinci duraga degil mesela. Literal anlamda adim atabilecegim otobus gelmezken kimse ikinci durakta bekleyen 20-30 kisiyi sallamiyor.

2. durak derken söğütlüçeşmeyi ilk durak olarak farzediyosak 2. durak fikirtepe ?
fikirtepeden bindim diyorum

said:
* Cozum istiyorsun ve uretiyorum, buna karsilik oturdugun yerden ahkam kesiyorsun.

çözümlerinin hepsi geçersiz saçma sapan şeyler olduğu için bundan sonra pek okumaya niyetim yok.
herzamanki "tipik di" ragelerinde "dediğim dedik çaldığım düdük" diye takılıp inatla anlamamaya çalışıyosun.
neyse tartışmaya devam edebilirsiniz. çok güzel fikirler üretiyosunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Phyx said:

uk said:

Phyx said:

sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır


metro metrobüsten daha fazla yolcu toplamaz mı? ee bunu yapınca dediğin şeyler önemsiz hale gelir..


hangi bi metrobüs duragı aynı anda min 3 metrobüs kaldırabiliyor, yani hayır


yok ya sen zaten metrobüsü beğenmişin gençler anlaşmış bize laf düşmez...

he metrobüs duraklarını uzatmak çok zor fantaastik bişi olsa gerek...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hacim sen kitsan benim yapabilecegim bir sey yok. Suradaki tek hatam adam yerine koyup cevap vermem oldu.

Bir de gotunden anladigin kismi duzeltip birakayim;

Farkli mesafelerde farkli ucret aliniyor. Sen bindigin durakta akbili turnikeden cikarken okutuyorsun, akbile geri yukleniyor ilk seferde fazla alinan para. Okutmazsan her seferinde 2.95 odemis oluyorsun.
kermit said:

di said:

Sirayla cevap vereyim;

* Farkli hatlar icin farkli para aliyorsun, cakallik yapamiyor binenler -ki su anda da oyle sanirim, indikten sonra akbili okutuyosun tekrar.

hayır öyle değil. akbil falan basmıyosun zincirlikuyudan indiğinde. ben 2 kere mecidiyeköye geçerken basmadım.

said:
* Sira olayi bambaska. Su andaki kadar sorun cikmasi mumkun degil.

ufacık turnike diyosun illaki giriş sırasında oraya kavga çıkacaktır, yığılma olacaktır.

said:
* Ana durakta sadece en on kapidan alirlarsa bir noktadan sonra sofor ya da her durakta bulunan gorevli bunu engelleyebilir. Basit bir turnikeli sistem bile kurulabilir. Belli kisi gectikten sonra gorevli izin verene kadar acilmaz. Cidden kolay bunu yapmak.

durakta bulunan görevli ön kapıdan adamı alırken arka tarafın dolup dolmadığını nasıl görebilecek uzun araçta ?
ayrıca burdada olay çıkar inanılmaz bi yığılma olur.
said:

* Bos metrobus gonderiliyor ama ikinci duraga degil mesela. Literal anlamda adim atabilecegim otobus gelmezken kimse ikinci durakta bekleyen 20-30 kisiyi sallamiyor.

2. durak derken söğütlüçeşmeyi ilk durak olarak farzediyosak 2. durak fikirtepe ?
fikirtepeden bindim diyorum

said:
* Cozum istiyorsun ve uretiyorum, buna karsilik oturdugun yerden ahkam kesiyorsun.

çözümlerinin gepsi geçersiz saçma sapan şeyler olduğu için bundan sonra pek okumaya niyetim yok.
herzamanki "tipik di" ragelerinde "dediğim dedik çaldığım düdük" diye takılıp inatla anlamamaya çalışıyosun.
neyse tartışmaya devam edebilirsiniz. çok güzel fikirler üretiyosunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

Rock said:

Kusura bakma ne zamnadır bu konu başlığı altına takılmıyordum, senin de her şeyi çarpıtan cinsten olduğunu farkedemedim. Aslında İzmir'den İstanbula doğru atmandan ve hala yüzsüz bir şekilde konuşmandan anlamalıydım. Küçük bir ihtimalle de olsa alzemiresın.

Madem metro ağı olduğunu, Sirkeci'den tren ve tramvay geçtiğini biliyorsun o zaman sadece Üsküdar ve Sirkeci civarında oturanların işine yarar demenin mantığı ne? Tekrar ediyorum İstanbuldan'da trafiğinden de çaktığın yok, şurda yazılan yorumlardan kopya çekiyorsun.

toggie said:

Marmaray'ın iki ucu Üsküdar ve Sirkeci. Ne zaman bitecegi belli degil. 2004'te basladı, 2007'de 2010'da bitecek dendi. Hala bisey yok ortada, ellerine yuzlerine bulastırdılar. Kaldı ki, bugun bitecek olsa bile ne Üsküdar'da ne de Sirkeci'de metro ağı yok. Marmaray ancak Üsküdar'dan Eminönü, Topkapı tarafında çalışanlar için bir kolaylık olacak ama insanlar zaten vapur ve özel motorlarla bu işlerini görüyorlar. Yerin 7 kat altına inmek ve çıkmak, vapurla gideceğin 15 dakikadan daha fazla zaman alacaktır.

İstanbul 7 tepe diye metro yapılamaz deniyor her yerde. Yaparsan olur kardesim. Mevcut metro sanki sanki Tekirdağ'da çalışıyor. Sen parayı ver yeter ki. Marmaray'a harcanan parayla İstanbul'u bastan basa metro ile dolasabilirdik. Simdi yetmedi bi de kanal cıktı basımıza, İstanbul'un tek eksiği gercekten :)

Bir de çıkıp İstanbul'da trafiğin kilitlenmediğini iddia eden adamlar var. Kendileri sanırım ayda yaşıyorlar.


Hocam senin metronun ne oldugundan haberin var mı ya? İzmir'de yasıyoruz diye İstanbul'u bilmedigimi nerden cıkartıyosun? İstanbulluyum diye gecinip de bu kadar bilgisiz olmandan utanmalısın.

Hala yazdıklarımı okumadan cevap vermenden bıktım. Ya adam gibi oku anla once, sonra cevap ver. Ya da sus rezil etme kendini daha fazla.

Rock said:

Ek olarak Üsküdara kadar anadolu yakasında bir sürü yeri dolaşan yine bir metro(yanlış hatırlamıyorsam) hattı olacak. İstanbulda yaşamadan yada en azından iyi tanımadan atıp tutmayın.


Bu ne? Bir sürü yeri dolaşacak ne demek? Dur sana İzmir'den soyleyeyim anadolu yakasında yapılan metro Kartal - Kadıköy arasında çalışacak. Bold yaptım insallah okuma zahmetinde bulunursun bu sefer.

SİRKECİ'DE METRO AĞI YOK. Tramway ve banliyo trenler METRO DEĞİL. Metro dediğin şey insan trafiğini yerin altına alan raylı bir sistemdir. Aşağıdaki haritayı açıp bakma kabiliyetini gösterebilirsen eğer koyu mavi ile çizilmiş olan yol dışında şu anda faal metro yok İstanbul'da.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Istanbul_Rapid_Transit_Map.png

Şimdi, şu anda yaşadığım ya da doğduğum şehirleri işin içine karıştırmadan cevap yazmanı rica ediyorum. Hayatının yarısını İstanbul'da geçirmiş birine böyle acımasızca yaklaşman ayıp olmuş biraz.

Şu saçmalıklarından sonra senin İstanbul'da yaşadığına inanmak çok zor. Kusura bakma.


neden sirkeci?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Phyx said:

zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor


Özür dileriz o zaman. Zaten topluma hizmet etmesi gereken, devlete gereksiz maliyet ve yük bindirmemesi gereken bir şey değil ki metrobüs. Böyle küçük vizyonlu adamların işine yarayıp oy getirsin diye yapılmış bir şey. Bizim beklentilerimiz saçma.


ee ben toplumun parçası değil miyim gayet güzel hizmet ediyor işte bana alet. mükemmel vizyon sıfatıyla geldiğinizde de önerinizin metro olması çok enteresan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Phyx said:

Baggio said:

Phyx said:

zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor


Özür dileriz o zaman. Zaten topluma hizmet etmesi gereken, devlete gereksiz maliyet ve yük bindirmemesi gereken bir şey değil ki metrobüs. Böyle küçük vizyonlu adamların işine yarayıp oy getirsin diye yapılmış bir şey. Bizim beklentilerimiz saçma.


ee ben toplumun parçası değil miyim gayet güzel hizmet ediyor işte bana alet. mükemmel vizyon sıfatıyla geldiğinizde de önerinizin metro olması çok enteresan


diğer ülkedekiler mal zaten metorübüs yerine metro kullandıkları için asdsafdasfd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uk said:

Phyx said:

Baggio said:

Phyx said:

zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor


Özür dileriz o zaman. Zaten topluma hizmet etmesi gereken, devlete gereksiz maliyet ve yük bindirmemesi gereken bir şey değil ki metrobüs. Böyle küçük vizyonlu adamların işine yarayıp oy getirsin diye yapılmış bir şey. Bizim beklentilerimiz saçma.


ee ben toplumun parçası değil miyim gayet güzel hizmet ediyor işte bana alet. mükemmel vizyon sıfatıyla geldiğinizde de önerinizin metro olması çok enteresan


diğer ülkedekiler mal zaten metorübüs yerine metro kullandıkları için asdsafdasfd


metro ne ya cagdısı seylerle gelmeyin karsımıza.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

forgiver said:

neden sirkeci?


http://1.bp.blogspot.com/_1F5nbCPrUAE/TIjyCF1i8qI/AAAAAAAAAFk/tFIjZpUuHCw/s400/e%C5%9F%C5%9Fe%C4%9Fin+ziki.jpg


Bu mesajı neden rapor ettiğinizle ilgili bir açıklama girebilirsiniz. Bu işlem yöneticilerin mesajın neden şikayet edildiğini anlamasını yardımcı olacaktır.

hala diyorum sirkeci nedir
bütün sistemin birleşceği nokta yenikapı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uk said:

Phyx said:

uk said:

Phyx said:

sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır


metro metrobüsten daha fazla yolcu toplamaz mı? ee bunu yapınca dediğin şeyler önemsiz hale gelir..


hangi bi metrobüs duragı aynı anda min 3 metrobüs kaldırabiliyor, yani hayır


yok ya sen zaten metrobüsü beğenmişin gençler anlaşmış bize laf düşmez...

he metrobüs duraklarını uzatmak çok zor fantaastik bişi olsa gerek...


fantastik bişi değil basit bi avantaj
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şaka yapıyosun diye ben de şaka ile cevap verdim. ciddi değildin herelde neden sirkeci derken?

ya da baslıga orta yerinden daldın, hicbir mesajı da okumadın. neyi tartıstıgımızın da farkında degilsin.

çünkü, eş... marmaray'ın avrupa yakasındaki durağı sirkeci de ondan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

uk said:

Phyx said:

Baggio said:

Phyx said:

zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor


Özür dileriz o zaman. Zaten topluma hizmet etmesi gereken, devlete gereksiz maliyet ve yük bindirmemesi gereken bir şey değil ki metrobüs. Böyle küçük vizyonlu adamların işine yarayıp oy getirsin diye yapılmış bir şey. Bizim beklentilerimiz saçma.


ee ben toplumun parçası değil miyim gayet güzel hizmet ediyor işte bana alet. mükemmel vizyon sıfatıyla geldiğinizde de önerinizin metro olması çok enteresan


diğer ülkedekiler mal zaten metorübüs yerine metro kullandıkları için asdsafdasfd


metro ne ya cagdısı seylerle gelmeyin karsımıza.


temeldeki metroya laf söylemiyorum ki ben. anlatmaya çalıştıgım şey şu anki söğütlüçeşme - avcılar hattında metro olsaydı durumun çok daha kötü olacağıydı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uk said:

Phyx said:

uk said:

Phyx said:

uk said:

Phyx said:

sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır


metro metrobüsten daha fazla yolcu toplamaz mı? ee bunu yapınca dediğin şeyler önemsiz hale gelir..


hangi bi metrobüs duragı aynı anda min 3 metrobüs kaldırabiliyor, yani hayır


yok ya sen zaten metrobüsü beğenmişin gençler anlaşmış bize laf düşmez...

he metrobüs duraklarını uzatmak çok zor fantaastik bişi olsa gerek...


fantastik bişi değil basit bi avantaj


avantaj mı? kendini kaybetmeye başladın sanırım asdsafas


evet avantaj? duragı genişletirsen aynı anda daha fazla yolcu alırsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şurda yazmıştım

http://forum.paticik.com/read.php?13,5472067,page=4
forgiver said:

Absolut said:

Daha öncede dedim Metrobüs geçici bir çözümdür ve ileride kalkacaktır. Akıllıca çözüm raylı sistemdir toplu taşımacılıkda. Yer sıkıntısı içinde bir seferlik metro yapılır pahalıya gelir ama soruna çözüm olur. Sen E5i daraltarak insanları tıklım tıkış otobüslere bindirmeyi toplu taşıma yaptım diyemezsin.


ya toplu taşıma kullanmadınız mı?
insanlar metrobüsten önce aynı sıkışıklıkla daha uzun aralarla otobüs bekliyordu
metrobüs yanyolları sayarsak e-5i genişletti
kaldı ki e-5 i uçak pisti yapsan trafik şu anki 3 şeritli yola göre daha sıkışık olur
metronun avantajı insanların, metroya insan gibi binebilecek olması
yoğun saatte içindeki sıkışıklığa yine çare yok


Absolut said:

Yanlışın var emetro konusunda. Metroda peşpeşe 10 vagon koyabilirsin ve bunların onlarcasını yoğun saatte 2şer dakika aralıkla duraklardan geçecek şekilde ayarlayabilirsin. Bu trafikten etkilenmeyen, bozulmayan, yoldan çıkmayan bir sistem olarak çalışır. 1 metrobüüs yaklaşık 70 kişi taşıyorsa 1 metro vagon grubu 500 kişi taşır. Ne zaman geleceği ne zaman geçeceği bellidir.


Absolut said:

MEtronun her bir vaganu metrobüsün bir tanesine eşit ve peşpeşe 10 vagon bağlayabilirsin onu diyorum.
forgiver said:

Avcılar - Söğütlüçeşme Metrobus Hattı



Hat uzunluğu: 43 km.



Araç sayısı: 300



Sefer süresi: 126 dakika (gidiş-dönüş)

Sefer aralığı: 32 saniye (ortalama)

Yolcu kapasitesi: 850.000 yolcu /gün

İstasyon sayısı: 33


metröbüs için 70 deil yolcu sayısı en az 200 diyim


sonuçta
metrodan çok daha ucuz ve hızlı oldu

ard arda gelen metrobüsler vagon u geçiyor zaten
sorun e5 in çok popüler olması, herkes ordan ulaşıcam derse kaldırmaz, yoğun saatte metroda

hafif metroyu deneyin, ortalarındaki saçma güzargahına rağmen tıka basa dolu olduğu saatler oluyor ama yeni vagonu beklerken sorun yaşmıyorsun çnkü koskoca istasyon var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

şaka yapıyosun diye ben de şaka ile cevap verdim. ciddi değildin herelde neden sirkeci derken?

ya da baslıga orta yerinden daldın, hicbir mesajı da okumadın. neyi tartıstıgımızın da farkında degilsin.

çünkü, eş... marmaray'ın avrupa yakasındaki durağı sirkeci de ondan.


sen okumuyorsun marmaray yenikapı ya da gidiyor

oradan da hafif metroya, metroya ve tranvaya bağlantı yapılıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:

toggie said:

şaka yapıyosun diye ben de şaka ile cevap verdim. ciddi değildin herelde neden sirkeci derken?

ya da baslıga orta yerinden daldın, hicbir mesajı da okumadın. neyi tartıstıgımızın da farkında degilsin.

çünkü, eş... marmaray'ın avrupa yakasındaki durağı sirkeci de ondan.


sen okumuyorsun marmaray yenikapı ya da gidiyor

oradan da hafif metroya, metroya ve tranvaya bağlantı yapılıyor


gebze'ye de gidiyor ona bakarsan. benim bahsettigim tup gecit, bogazı suyun altından gecen raylı tasıt.

sen kadıkoy'de metrodan cık, dolmusa bin uskudar'a git, ordan tekrar yerin altına in tup gecitten gec, sirkeci'ye gelince tekrar yerin altından cık tramwaya bin.

milenyum projesi gercekten, kanalistanbul bile bu kadar cılgın degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

di said:

Phyx said:

di said:

Bak yazdim neler yapilabilecegini. Hani cidden inatlasmak yerine azicik empati yaparak okusan cozeceksin her seyi.

bence sen metrobüsü beğenen boş adamdır tarzı fikirleri bırak da daha sonra insanlardan empati beklentin olsun. zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor, sen çözümünü bilmediğin alakasız problemler nedeniyle suçu metrobüse atıyosun

metrobüs çok üzgün


Bos adam = vakti bol adam.

Ki sana yazarken de senin vakitlerin esnek olabilir ama herkes sen degil demistim. Hani kiviriyorsun falan diyecek olursan bu gelsin aklina.

Yaratilisin ters demekki demekten baska secenek kalmiyor su dediklerinden sonra.


hayır ben yanlış anlamışım o zaman bos adam lafını. tepkim onaydı zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...