di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Ya birader saka misin ? Otobus kullanirken yoktu boyle bir derdim. Metro kullanirken de yok. Hepsinin kullanicisi insan da bir tek metrobus kullanicisi mi hayvan ? Bunu yapan tiplerin isine geldigi icin cekiyorum ben bu eziyeti ve evet adi metrobus cilesi/eziyeti. Duzeltsinler adi cile/eziyet olmasin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
uk Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: e metrobüs de daha seri? mesela levelt metrosuyla karşılaştıralım. bi metro gelene kadar zincilikuyuda 6 metrobüs kalkıyodur çok rahat. buna hızlanması var sinyal problemleri var. metrobüsün üstüne kuruldu yola kısıtlaması harici bi zararını göremiyorum ben daha seri? şimdi metrobüsle metronun kalkış ve hızlanma süreleri mi önemli oldu anlamadım, he bir de metronun sefer sayısı ile metrobüsün sefer sayısı farklı olduğu için olabilir mi acaba? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: di said: Rayli sistem daha stabil. Ustune operator dunyanin en angutu da olsa su dun olan rezillik yasanmazdi mesela. stabil olmasının senin balık istifi gitmenle alakası nedir? Alakasi var demedim esasen, o kisim tamamen senin hayal gucun. Ben sadece arada sorulan soruya cevap veriyorum. Gerci alakasi soyle var, rayli sistemdeki araclar normal koruklu otobuslerden cok daha fazla insan alabilecegi icin insanlarin balik istifi gitmesini bi nebze azaltabilirdi. Daha genis alanda daha fazla kapidan insan alirdi millet birbirini de ezmezdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Ya birader saka misin ? Otobus kullanirken yoktu boyle bir derdim. Metro kullanirken de yok. Hepsinin kullanicisi insan da bir tek metrobus kullanicisi mi hayvan ? Bunu yapan tiplerin isine geldigi icin cekiyorum ben bu eziyeti ve evet adi metrobus cilesi/eziyeti. Duzeltsinler adi cile/eziyet olmasin. sen tatlı işine giderken kullandığın hat söğütlüçeşme - avcılar gibi hayvani çapta bir hat olmadıgından olmasın bu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Gayet hakli sikayetleri gayet sacma sekilde savunmaya calisip sinir stres yaratiyorsunuz lakin bu kadar zorlama neden onu cozemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 uk said: Phyx said: e metrobüs de daha seri? mesela levelt metrosuyla karşılaştıralım. bi metro gelene kadar zincilikuyuda 6 metrobüs kalkıyodur çok rahat. buna hızlanması var sinyal problemleri var. metrobüsün üstüne kuruldu yola kısıtlaması harici bi zararını göremiyorum ben daha seri? şimdi metrobüsle metronun kalkış ve hızlanma süreleri mi önemli oldu anlamadım, he bir de metronun sefer sayısı ile metrobüsün sefer sayısı farklı olduğu için olabilir mi acaba? evet farklı oldugu için? raylı hattın da dezavantajı bu zaten sefer sayılarının daha az olması? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kermit Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Xaenin said: Ben sabah saatlerinde kullanmıyorum ama ev arkadaşım işe giderken kullanıyor her sabah. O da diyor dediklerini, çok kalabalık, sabah agresifliğiyle sürekli bir tartışma çıkıyor vesaire diye. Ama neticede İstanbul'da toplu taşımanın kalabalık olmasını engelleyebilen bir çözüm şu anda yok ne yazık ki, e elimizdeki en hızlı kıtalar arası ulaşım sağlayan alet de bu yani ne yapalım. Sistemi at yenisini getir demiyorum ben. Metrobus cile ve rezillik diyorum. Hatta ilk sayfada sorun metrobusun aracinda degil demis olmam lazim. Ev arkadasinin da benim de sikayetlerime bakarsan sorunun nerede oldugunu rahatca gorursun ve gercekten coook basit cozumleri var. Bak yazayim hatta. Metrobus ve metrobus kullanimi icin yapilan sistem yeterli bir sistem degil cunku; * Sabahlari ANA DURAKTAN BILE ben insanlari ezmeden, insanlar beni ezmeden binemiyoruz. * Ise giderken ve gelirken ara duraktan adim atacak metrobus bulamiyorum. * Bir sekilde kapagi atsak bile metrobuse milletle akraba olmadan inemiyoruz ki benim cok sevgili milletim ne dis fircalamaktan ne de yikanmaktan bir haber. * Metrobus sayesinde kopru yolu 2 serit, duraklari sayesinde ise 3 serit daralmis durumda. Bu da trafigin haddinden daha fazla sikismasina sebep oluyor. Zira yol surekli 3 serit gitmiyor. Bir 2 serit bir 3 serit oluyor. Kopru trafigi sabahlari Uzuncayir duragina kadar uzuyor neredeyse. Su son sik olmasa her gun 60 km yolu arabayla gidip gelicem cok rahat ki su rezil halinde bile aracla 45-70 dk arasinda is yerinde olabiliyorum sabah ciktigimda. iyide burda çözüm yok ? sadece sıkıntıları yazmışsın bi çözüm getirmemişsinki. şöyle bi durum var. metrobüsü gerçekten sabah saatlerinde binlerce kişi kullanıyor. metrobüs yokken dolmuş yada otobüs yada vapurla geçiliyodu karşıya. yada kişisel arabanızla servisle vs. metrobüs tek seferde 70 kişi taşıyo ve 2 dk da bir sürekli geliyo. otobüs yada dolmuş bu şekildemiydi ? hayır değildi. bu şekilde olsa bile o trafiğe eklenecek otobüs, dolmuş, kişisel araç yada servisi katarsan o yollara yine aynı şekilde trafik olacakmı ? olacak. kalabalık bütün ulaşım araçlarında varmı ? var. otobüse bindiğindede akraba olabiliyosun dolmuştada. karşıya diğer araçlardan geçme süresi dahamı basit ? evet daha basit. trafik varken köprüde max 28 dk sürüyor. trafik yoksa 17 dk da geçtiğimide biliyorum söğütlüçeşmeden zincirlikuyuya. herkes tarafından kullanılıyormu ? e evet kullanılıyor. memnun değilsen binme olsun bitsin. bundan binlerce insan memnun ve sen memnun değilsin diye yani çok büyük bi sorun değilmiş demekki. metrobüs sayesinde birçok insan işe gidiş gelişi için gayet rahatladı. burası açık ve nettir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: di said: Ya birader saka misin ? Otobus kullanirken yoktu boyle bir derdim. Metro kullanirken de yok. Hepsinin kullanicisi insan da bir tek metrobus kullanicisi mi hayvan ? Bunu yapan tiplerin isine geldigi icin cekiyorum ben bu eziyeti ve evet adi metrobus cilesi/eziyeti. Duzeltsinler adi cile/eziyet olmasin. sen tatlı işine giderken kullandığın hat söğütlüçeşme - avcılar gibi hayvani çapta bir hat olmadıgından olmasın bu? Tatli isim ? LOL. Bir dahakine mesajini soyunarak yazmalisin bence. Is yerim Eyup'e tasinmadan once Zincirlikuyu'daydi. Haliyle metrobus yerine 128'i kullaniyordum. Sogutlucesme - Zincirlikuyu arasi eziyeti ayniyken, otobus hatlarinda boyle bir sorun yoktu. Olmasi da mumkun degil zaten zira insanlar farkli bolgelerden biniyordu. Metrobuste ise herkesi ayni alana topluyorlar. Haliyle yalan oluyor. Doymadin gitti resmen. heh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Phyx said: di said: Rayli sistem daha stabil. Ustune operator dunyanin en angutu da olsa su dun olan rezillik yasanmazdi mesela. stabil olmasının senin balık istifi gitmenle alakası nedir? Alakasi var demedim esasen, o kisim tamamen senin hayal gucun. Ben sadece arada sorulan soruya cevap veriyorum. Gerci alakasi soyle var, rayli sistemdeki araclar normal koruklu otobuslerden cok daha fazla insan alabilecegi icin insanlarin balik istifi gitmesini bi nebze azaltabilirdi. Daha genis alanda daha fazla kapidan insan alirdi millet birbirini de ezmezdi. hayır aga bu forumda hayalgücümü devredışı bırakıyorum siz yeterince fantastiksiniz. şahsen yukarıda alakayı kurdum çünkü ben Phyx said: abi benim anlamadıgım raylı sistem olsaydı bomboş trenlere falan bineceğinizi mi düşünüyosunuz? dedikten sonra sen di said: Rayli sistem daha stabil. Ustune operator dunyanin en angutu da olsa su dun olan rezillik yasanmazdi mesela. demişsin. ben de kalktım hemen alakayı kurdum tabi ;) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 kermit said: di said: Xaenin said: Ben sabah saatlerinde kullanmıyorum ama ev arkadaşım işe giderken kullanıyor her sabah. O da diyor dediklerini, çok kalabalık, sabah agresifliğiyle sürekli bir tartışma çıkıyor vesaire diye. Ama neticede İstanbul'da toplu taşımanın kalabalık olmasını engelleyebilen bir çözüm şu anda yok ne yazık ki, e elimizdeki en hızlı kıtalar arası ulaşım sağlayan alet de bu yani ne yapalım. Sistemi at yenisini getir demiyorum ben. Metrobus cile ve rezillik diyorum. Hatta ilk sayfada sorun metrobusun aracinda degil demis olmam lazim. Ev arkadasinin da benim de sikayetlerime bakarsan sorunun nerede oldugunu rahatca gorursun ve gercekten coook basit cozumleri var. Bak yazayim hatta. Metrobus ve metrobus kullanimi icin yapilan sistem yeterli bir sistem degil cunku; * Sabahlari ANA DURAKTAN BILE ben insanlari ezmeden, insanlar beni ezmeden binemiyoruz. * Ise giderken ve gelirken ara duraktan adim atacak metrobus bulamiyorum. * Bir sekilde kapagi atsak bile metrobuse milletle akraba olmadan inemiyoruz ki benim cok sevgili milletim ne dis fircalamaktan ne de yikanmaktan bir haber. * Metrobus sayesinde kopru yolu 2 serit, duraklari sayesinde ise 3 serit daralmis durumda. Bu da trafigin haddinden daha fazla sikismasina sebep oluyor. Zira yol surekli 3 serit gitmiyor. Bir 2 serit bir 3 serit oluyor. Kopru trafigi sabahlari Uzuncayir duragina kadar uzuyor neredeyse. Su son sik olmasa her gun 60 km yolu arabayla gidip gelicem cok rahat ki su rezil halinde bile aracla 45-70 dk arasinda is yerinde olabiliyorum sabah ciktigimda. iyide burda çözüm yok ? sadece sıkıntıları yazmışsın bi çözüm getirmemişsinki. şöyle bi durum var. metrobüsü gerçekten sabah saatlerinde binlerce kişi kullanıyor. metrobüs yokken dolmuş yada otobüs yada vapurla geçiliyodu karşıya. yada kişisel arabanızla servisle vs. metrobüs tek seferde 70 kişi taşıyo ve 2 dk da bir sürekli geliyo. otobüs yada dolmuş bu şekildemiydi ? hayır değildi. bu şekilde olsa bile o trafiğe eklenecek otobüs, dolmuş, kişisel araç yada servisi katarsan o yollara yine aynı şekilde trafik olacakmı ? olacak. kalabalık bütün ulaşım araçlarında varmı ? var. otobüse bindiğindede akraba olabiliyosun dolmuştada. karşıya diğer araçlardan geçme süresi dahamı basit ? evet daha basit. trafik varken köprüde max 28 dk sürüyor. trafik yoksa 17 dk da geçtiğimide biliyorum söğütlüçeşmeden zincirlikuyuya. herkes tarafından kullanılıyormu ? e evet kullanılıyor. memnun değilsen binme olsun bitsin. bundan binlerce insan memnun ve sen memnun değilsin diye yani çok büyük bi sorun değilmiş demekki. metrobüs sayesinde birçok insan işe gidiş gelişi için gayet rahatladı. burası açık ve nettir. Sogutlucesme'de Zincirlikuyu ve Avcilar'a gidecek kisileri ayirsinlar mesela ? Kargasanin yarisindan fazlasini engelleyecektir. Insanlari siraya girmeye zorlayacak sekilde demirler/seritler ceksinler. Millet birbirini ezmeyecektir. Ayakta binecek sayisini sinirlasinlar ? Sonraki duraktaki insan da gayet binebilecektir. Hepsini gectim adam akilli tum sistemi takip etsinler ? Ona gore duraklara bos metrobus gondersinler. Ona gore tam doldurmadan kaldirsinlar ana duraklardan metrobusleri. Hic biri dusunulemeyecek ya da yapilayamayacak seyler degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
uk Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: uk said: Phyx said: e metrobüs de daha seri? mesela levelt metrosuyla karşılaştıralım. bi metro gelene kadar zincilikuyuda 6 metrobüs kalkıyodur çok rahat. buna hızlanması var sinyal problemleri var. metrobüsün üstüne kuruldu yola kısıtlaması harici bi zararını göremiyorum ben daha seri? şimdi metrobüsle metronun kalkış ve hızlanma süreleri mi önemli oldu anlamadım, he bir de metronun sefer sayısı ile metrobüsün sefer sayısı farklı olduğu için olabilir mi acaba? evet farklı oldugu için? raylı hattın da dezavantajı bu zaten sefer sayılarının daha az olması? ne alaka sen sefer sayısını arttıramazsın diye bir koşul mu var !? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: di said: Phyx said: di said: Rayli sistem daha stabil. Ustune operator dunyanin en angutu da olsa su dun olan rezillik yasanmazdi mesela. stabil olmasının senin balık istifi gitmenle alakası nedir? Alakasi var demedim esasen, o kisim tamamen senin hayal gucun. Ben sadece arada sorulan soruya cevap veriyorum. Gerci alakasi soyle var, rayli sistemdeki araclar normal koruklu otobuslerden cok daha fazla insan alabilecegi icin insanlarin balik istifi gitmesini bi nebze azaltabilirdi. Daha genis alanda daha fazla kapidan insan alirdi millet birbirini de ezmezdi. hayır aga bu forumda hayalgücümü devredışı bırakıyorum siz yeterince fantastiksiniz. şahsen yukarıda alakayı kurdum çünkü ben Phyx said: abi benim anlamadıgım raylı sistem olsaydı bomboş trenlere falan bineceğinizi mi düşünüyosunuz? dedikten sonra sen di said: Rayli sistem daha stabil. Ustune operator dunyanin en angutu da olsa su dun olan rezillik yasanmazdi mesela. demişsin. ben de kalktım hemen alakayı kurdum tabi ;) E peki sana soylemedim onu, sonra ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Phyx said: di said: Ya birader saka misin ? Otobus kullanirken yoktu boyle bir derdim. Metro kullanirken de yok. Hepsinin kullanicisi insan da bir tek metrobus kullanicisi mi hayvan ? Bunu yapan tiplerin isine geldigi icin cekiyorum ben bu eziyeti ve evet adi metrobus cilesi/eziyeti. Duzeltsinler adi cile/eziyet olmasin. sen tatlı işine giderken kullandığın hat söğütlüçeşme - avcılar gibi hayvani çapta bir hat olmadıgından olmasın bu? Tatli isim ? LOL. Bir dahakine mesajini soyunarak yazmalisin bence. Is yerim Eyup'e tasinmadan once Zincirlikuyu'daydi. Haliyle metrobus yerine 128'i kullaniyordum. Sogutlucesme - Zincirlikuyu arasi eziyeti ayniyken, otobus hatlarinda boyle bir sorun yoktu. Olmasi da mumkun degil zaten zira insanlar farkli bolgelerden biniyordu. Metrobuste ise herkesi ayni alana topluyorlar. Haliyle yalan oluyor. Doymadin gitti resmen. heh doymadım gitti? ahah ee metro kurulunca herkes evlerinden mi alınıcak onu anlayamadım ben hala? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Bak yazdim neler yapilabilecegini. Hani cidden inatlasmak yerine azicik empati yaparak okusan cozeceksin her seyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 uk said: Phyx said: uk said: Phyx said: e metrobüs de daha seri? mesela levelt metrosuyla karşılaştıralım. bi metro gelene kadar zincilikuyuda 6 metrobüs kalkıyodur çok rahat. buna hızlanması var sinyal problemleri var. metrobüsün üstüne kuruldu yola kısıtlaması harici bi zararını göremiyorum ben daha seri? şimdi metrobüsle metronun kalkış ve hızlanma süreleri mi önemli oldu anlamadım, he bir de metronun sefer sayısı ile metrobüsün sefer sayısı farklı olduğu için olabilir mi acaba? evet farklı oldugu için? raylı hattın da dezavantajı bu zaten sefer sayılarının daha az olması? ne alaka sen sefer sayısını arttıramazsın diye bir koşul mu var !? sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kermit Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Sogutlucesme'de Zincirlikuyu ve Avcilar'a gidecek kisileri ayirsinlar mesela ? Kargasanin yarisindan fazlasini engelleyecektir. bu seferde insanlar zincirlikuyuya giden boş oluyor diye çakallık yapıp indi bindi yaparlar, yada avcılardaki boş oluyor diye zincirlikuyua binerler inerler yarısında. ha sen yapmazsın o ayrı tabi. said: Insanlari siraya girmeye zorlayacak sekilde demirler/seritler ceksinler. Millet birbirini ezmeyecektir. abi emin ol o demirlerin içine girerken baya bi kavga çıkacaktır acele etme olayından. said: Ayakta binecek sayisini sinirlasinlar ? Sonraki duraktaki insan da gayet binebilecektir. nasıl sınırlasınlar ? otobüsün en başındaki şoför buna nasıl engel olacak yada kim engel olacak ? her kapıya personelmi koyacaksın ? 4 tane kapısı var hepsinde adam bekletelim ok. said: Hepsini gectim adam akilli tum sistemi takip etsinler ? Ona gore duraklara bos metrobus gondersinler. Ona gore tam doldurmadan kaldirsinlar ana duraklardan metrobusleri. e zaten arada boş metrobüs gönderiyolar söğütlüçeşmeden diğer duraklara. sana denk gelmiyo demekki. ben fikirtepede beklerken yoğunluk anında yada maç çıkış saatlerinde çok denk geldim. said: Hic biri dusunulemeyecek ya da yapilayamayacak seyler degil. bence düşünebileceğin tek şey hava ulaşımı olmalı. teleferik falan. ama böyle devam ederse teleferiktede yoğunluk olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 di said: Bak yazdim neler yapilabilecegini. Hani cidden inatlasmak yerine azicik empati yaparak okusan cozeceksin her seyi. bence sen metrobüsü beğenen boş adamdır tarzı fikirleri bırak da daha sonra insanlardan empati beklentin olsun. zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor, sen çözümünü bilmediğin alakasız problemler nedeniyle suçu metrobüse atıyosun metrobüs çok üzgün Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kermit Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 milyonca kişi metrobüsü beğeniyo istanbulda max 10bin kişi beğenmiyo gereksiz oluyo sonra çok garip Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
uk Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır metro metrobüsten daha fazla yolcu toplamaz mı? ee bunu yapınca dediğin şeyler önemsiz hale gelir.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor Özür dileriz o zaman. Zaten topluma hizmet etmesi gereken, devlete gereksiz maliyet ve yük bindirmemesi gereken bir şey değil ki metrobüs. Böyle küçük vizyonlu adamların işine yarayıp oy getirsin diye yapılmış bir şey. Bizim beklentilerimiz saçma. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Sirayla cevap vereyim; * Farkli hatlar icin farkli para aliyorsun, cakallik yapamiyor binenler -ki su anda da oyle sanirim, indikten sonra akbili okutuyosun tekrar. * Sira olayi bambaska. Su andaki kadar sorun cikmasi mumkun degil. * Ana durakta sadece en on kapidan alirlarsa bir noktadan sonra sofor ya da her durakta bulunan gorevli bunu engelleyebilir. Basit bir turnikeli sistem bile kurulabilir. Belli kisi gectikten sonra gorevli izin verene kadar acilmaz. Cidden kolay bunu yapmak. * Bos metrobus gonderiliyor ama ikinci duraga degil mesela. Literal anlamda adim atabilecegim otobus gelmezken kimse ikinci durakta bekleyen 20-30 kisiyi sallamiyor. * Cozum istiyorsun ve uretiyorum, buna karsilik oturdugun yerden ahkam kesiyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: abi benim anlamadıgım raylı sistem olsaydı bomboş trenlere falan bineceğinizi mi düşünüyosunuz? abi ağır raylı, medium capacity ve lrt (light rail transport) bile inanılmaz farklı şeyler. dahası mesela metrobüs gibi sistemler yerine şehrin daha uzak uçlarını birleştirmek için ağırraydan bozma sistemler yapılır. farkı nedir? mesela atıyorum ben durakları. bunlar mesela söğütlü çeşmeden başlar, boğazda durur, mecidiyeköyde durur, edirnekapıda durur, yenibosnada durur, en son atıyorum ıspartakulede falan durur. yani az durak yaparlar. hızlı giderler. büyük kapasitelilerdir. max 100km mesafelere falan bile giderler. yani daha da uzatırsın hattı iki uçtan da. hızlı giderler ama bunlar. büyük istasyonlardan küçük istasyonlara lrt ile falan dağıtılırsın. perpa'ya gideceksen mecidiyeköy'den aktarma yaparsın. yalnız konu o değil. sizin kavrayamadığınız şey şu; metrobüs "hiç"e göre iyi. ama olması gerekene göre berbat bişi. toplu taşımacılıkta zincirin devamı ve iki nokta arasında ulaşımın süresinin minimum olması önemlidir. bu nedir? A'dan B'ye doğrudan gidemezsin belki. A, C, D, B gibi bir rota izleyebilirsin. bunların uyumlu olması önemlidir. Bostancı'da oturuyorsan ve önceden tek araçla, oturarak 65dakika'da B'ye tek araçla ulaşıyorsan önceden. Şimdi Bostancı->Söğütlüçeşme->C->B hattını takip etmen gerekiyorsa ve bu istasyon aralarında zincir işlemiyorsa ve adamın önceden kullandığı hatları da kaldırdıysan adam metrobüsün her şeyine küfreder. önceden rahat gidiyordu, şimdi rahat gidemiyor. kalabalıkta gidiyor. önceden X süresinde gidiyordu. 65dakika. Şimdi? Şimdi süre belli değil. arada iniyor. metrobüs için bekliyor. kalabalıktan binemiyor. diğer yerde iniyor. atıyorum mecidiyeköyden metroya binecek. abi metro yok. metroyu beklemek zorunda. süresi 40dakika da olabilr 87dakika da. allaha emanet... şimdi, kalkıp da A->C->D->E->B arasında otobüsten indim ve ben istasyona gittiğimde metro anında gelmediyse arada sorun var demektir. tüm taşımacılık sistemin böyle gidiyorsa daha büyük sorun var demektir. daha yazarız bi ara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barnacle Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 çinde de metrobüs var öyle demeyin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Phyx said: di said: Bak yazdim neler yapilabilecegini. Hani cidden inatlasmak yerine azicik empati yaparak okusan cozeceksin her seyi. bence sen metrobüsü beğenen boş adamdır tarzı fikirleri bırak da daha sonra insanlardan empati beklentin olsun. zira, söz konusu ulaşım aracı benim işimi fazlasıyla görüyor, sen çözümünü bilmediğin alakasız problemler nedeniyle suçu metrobüse atıyosun metrobüs çok üzgün Bos adam = vakti bol adam. Ki sana yazarken de senin vakitlerin esnek olabilir ama herkes sen degil demistim. Hani kiviriyorsun falan diyecek olursan bu gelsin aklina. Yaratilisin ters demekki demekten baska secenek kalmiyor su dediklerinden sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phyx Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2011 uk said: Phyx said: sefer sayınısını asla metrobüsün topladıgı yolcuyu toplayacak kadar yogun tutamazsın. çünkü metro durakta 20 saniye bekler. metrobüs max 10. ve evet hızlanmaları da ciddi fark yaratır metro metrobüsten daha fazla yolcu toplamaz mı? ee bunu yapınca dediğin şeyler önemsiz hale gelir.. hangi bi metrobüs duragı aynı anda min 3 metrobüs kaldırabiliyor, yani hayır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar