Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Debriyaj sorun degil bnm icin, tabi elden debriyaj yeni bisey ama kavramasi zor olmuyor, bnm icin donuslerde yatamiyorum daha o zor geliyor motorum da racing oldugu icin elcigi kirarak da saglikli degil cok, yatmayi kapmam gerek. Bir de bu taksicilere ve minibuslere ne demek gerek. Bu aksam inadina bi tanesi yapisti arkama bir de korna selektor yapio durdurdum motoru kufrettim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spiegel said:

ya donusler zor gercekten, kontra teknigi, hafif yat saga donuceksen sag ele sola dogru it fln diyorlar da bilmiyorum, korkuyorum denemeye, ben hizimi dusurup 20 ye fln normal elcikleri cevirip donuyorum simdilik ama oyle de istedigim aci tutmuyor yani racingde.


racingde her türlü viraj kavsak cogunlukta yatarak ve kontra ile alınır. gidonla dönüş minimumdur. yatış olayına zamanla cesaret kazanıcaksın birden olmaz:) kontra aslında cok kolay ama dozu bilmek lazım cok verirsen güp diye yatarsın yana. dönecegin istikametin tersine cok hafif bi itiş yapınca motoru dönecegin istikamete bayıldıgını görüceksin. gidonuda o yöne kıvırıp kavsagı dönüceksin. aslında kontra keskin dönüşler için şehir içi falan daha uygun. geniş yollarda yüksek hızlarda viraj alırkende kontra uygulasnır. yüksek hızda sola viraj var diyelimki. dogal olarak motoru sola yatırmanız gerekir virajı almak için. bunun için sol elcige hafif bi itme uygula motor sola bayılacak ve virajı alabilecek derecede yatışa kadar uygulamaya devam et sonra itmeyi kes:) tabi viraja giriş hızını ayarlaman gerekir önceden yoksa dizlerin yere bile degse alamazsın virajı:P

boş bi alanda keskin şehir içi dönüşleri için kontra ve gidon cevirmeyi çalışın. 90 derece kontralı dönüşlere çalışın. ama en önemli husus racinglerde en ölümcül kısım yüksek hızlarda virajı alamamak:) bunu zmaanla viraj teknigini kavrayınca git gide artan hızlarla antreman yapmak. bi kere motosikletle viraj almak arabaya göre coook farklı. tam bir konsantrasyon ister. dalgınlık yapar veya alamıcam virajı diye panik yaparsanız ya yoldan cıkarsınız yada frene abanırsanız yere yapışırsınız:) sakin ve konsantre olmuş bi şekilde alıcaksın virajı. genelde panik anı viraja yattıgınızda yolun dış çizgisine dogru yaklaşmaya baslayınca virajı alamama korkusu baslar ve panikle cizgiye odaklanırsınız. cizgiye odaklandıgınız anda bu sefer direk cizgiye dogru gidersiniz:) ve güm..panik yapmadan baktınız dısa dogru kayıyosunuz motoru daha da yatırın kontra ile ve sürekli ileride ulaşmak istediginiz noktaya sabitleyin gözünüzü. bariyerlere kafa kafaya girmektense bırakın fazla yatmaktan motor altınızdan kayıp gitsin:)

neyse bu böle 2 paragrafla bitmez zaten egitim almak gibi niyetiniz varsa gerekli şeyler ögretilir. ve nette bir cok forum var motor kullanma teknikleriyle ilgili. sürekli okuyun bunları. her şey önce teoride başlar pratik daha sonra. motoru deli cesareti ile degil her türlü sürüş ve teknik bilgiye sahip birisi olarak binin:)

bende sanki 20 yıllık motorcuymuşum gibi akıl veriyorum heh halbuki 3 yıldır biniyorum:p ama cok okudum arastırdım bea:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle ki, bi kavsak veya keskin dönüşte kontrayı veriyorsun motor yatma posizyonuna gecerken gidonu dönecegin yöne kırıyosun.

geniş yolarda yüksek hızlarda gidonla işin yok ama şehir içinde dedigim yöntem. bi denersiniz bos bi alanda hafif kontra verince gidonu çevirin. nasıl keskin dönüş yaptıgınızı göreceksiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi motorda hayatinizi kurtaracak en onemli iki sey; on freni en efektif sekilde kullanmak digeri ise kontradir.

Motoru yatirmaktan asla korkmayin diziniz yere surtse bile, sen yanlis bisey yapmasan o motor asla devrilmez.

Bir de diger onemli olan olay, motorda nereye bakarsan oraya gidersin. Cok keskin olmayan bir virajda bile virajin cikisi yerine daga tasa bakarsan, daha ne oldugunu bile anlamadan yoldan cikarsin.

Gercekten tecrube cok ama cok onemli, bu yuzden herkes olaylar ciddilesmeden, kucuk ccli motorla baslayin derler, sen hata yapsan bile bu motorlarda, motor senin hatani kapatir. Ama bi 600cc supersport motorda yapacagin en ufak bir hata hayatina mal olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2009 GT250R

Su motora ne dersiniz 9000 km ve kazasiz diyor , uzun sure degisek birseyi olmaz heralde (lastik zincir vs)

Rize"de olmasi sikinti oraya gitsem kime baktirip alicam . Bi de otobusle getirme olayini ayarlamak lazim tabi.


Edit : Su da mantikliymis aslinda 2008 GT250R


Soru : Lastiklere dikkat edin diyorlar , orjinal lastiklari iyi olmuyormus , lastik isini nereden arastirayim , ne kadardir on arka lastikler , hangi marka modeller bu tarz bi motora uygundur acep ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kiziltopraga git orda bi suru motorcu var, orda lastik de var degisik lastik secenekleri mevcut. ikinci motor daha iyi kirmizi siyah al diyorum zaten dunden beri =) oteki renk gitmemis.

bir de sahiden nereye baksak oraya gidiyor, cok garip geliyor arabadan sonra, arabayi ne kadar kolay kontrol ediyormusuz megersem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Orjinal lastiklerin soyle bir olayi, hamuru cok sert =) bu yuzden gec isiniyor ama isindiktan sonra yol tutusu gayet iyi ama ben degistirdigim zaman michelin pilot takmistim, gercekten fark ediyor. Hani bildigin saganak yagarken ben 100km/h ustunde gayet lastiklerime guvemerek gidiyordum=)

edit: Yeni lastiklerime 400 lira civari odemistim heralde, ama tam hatirlayamiyorum 300 lira civari falan da olablilr=)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sardius said:

şöyle ki, bi kavsak veya keskin dönüşte kontrayı veriyorsun motor yatma posizyonuna gecerken gidonu dönecegin yöne kırıyosun.

geniş yolarda yüksek hızlarda gidonla işin yok ama şehir içinde dedigim yöntem. bi denersiniz bos bi alanda hafif kontra verince gidonu çevirin. nasıl keskin dönüş yaptıgınızı göreceksiniz.


Şunu farkettim ki düşük hızda, (1. viteste falan) biraz sert kontra verince kendiliğinden oluyo bu olay. Yolda bir çukur vardı, içine girmemek için sol elciği biraz hızlıca ittim, motor yatarken elcik gerisin geri geldi ve gidon sola dönmüş oldu.
Bir de benim alet race mace değil, cruiser, 250liklerin en ağırıymış hatta, ince manevra yapmak cidden zor, zaten gidon zor dönüyor, çok yüklenirsem de dengesini bozucakmışı gibi hissediyorum motorun.
Neyse yavaş yavaş alışıcaz artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktif sende benim gibi choppercısın:p bende de shadow 750 var. evet cruiserlar agır makinalar. racingler gibi oynayamazsın daha sakin ve agır bir kulanım gerektirir. dönüşlerde falan dikkat etmek lazım özellikle düsük hızlarda. racingler hafif makinalar oldugundan kontra vs gibi durumlara daha yatkınlar. cruiserlarla racingler gibi virajlara yatamazsın. gerci zaten o kadar yatman gerekmiyor hızın o dercelere cıkmadıgı icin:) cruiserlarda dönüşler daha cok gidon hareketiyle olur şehir içlerinde ve kavsak gibi yerlerde. motoru hafif yatırırsın yinede ama cogunluk gidon hareketi.

4 gün sana cok bişey katmaz. bindigin bir motora alışman icin yaklasık 1000km kullanman gerekir. motor arabaya benzemez. tarz bile degiştirsen acemilik cekersin. 5 ay binme kışın mesela baharda eline aldıgında bile acemilik cekersin.ben endurodan cruisera gectigimde acemilik cektim baya keza racingden de enduroya gectigimde baya zorlanmıştım. kuş gibi bi motordan at gibi bi motora gecmiştim. ama alışıyosun işte sabır gerekiyor ve acemilik döneminde hatasız kazasız atlatmak gerekiyor:)

motor olayında ikarus sendromu denen bi olay var. bu aslında plotların yasadıgı ordan gelme bi olay. daha da dogrusu her seyde basımıza gelen bi durum ama en cok plotlarda ve motorcularda yasanan bi durum. acemisindir belli bi süre kullandıktan sonra motora alışırsın kullanım rahatlamaya baslayınca öyle bi an gelir ki bu işi ögrendigini düsünürsün. kendine güvenin bir anda asırı artar ve seni hata yapmaya hazır hale getirir. yeni motorculara bu sendromu yasamamaları için uyarırı ustalar. her zaman korku olmalı bi motor sürücüsünde. korku dikkat etmeyi saglar. sana bunu söylüyorum 4 günde bişi degişmedi diye moralin bozulmuş bu demek oluyor ki sürüşlerin daha stabil hale gelince bu sendroma yakalanma riskin var. moralin hemen bozulduguna göre birden kendine güveninde artabilir dikkat et:P

ha bu arada kontra dedigin olay zaten cok hafif dokunuslardır. abanırsen evet denge menge kalmaz. o uygulanacak kuvveti sen motoruna göre zamanla kavrayacaksın denye deneye. alışma meselesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...