Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Laorx said:

DoruK said:

abi motor enfes zekliymiş ya şehirde

acemi olmama rağmen aralardan süzülüyorum böyle trafik mrafik yalan oluyor sdfsdf

çok sevdim, araba kullanırkenki lanet park sorunu, otobüs kullanırkenki lanet bekleme ter kokusu ayakta gitme kombinasyonu tarihe karıştı benim için :)


Aynen bende metrobüs çilesinden kaçarak geldim buralara, özgürlük tatlı geldi.

bir de ben işe giderken gelirken emniyet şeridini hayvan gibi sömürüyorum, ceza meza gelir mi?


genelde ceza gelmez de sen gene de plakaligini bu kapanip acilirlardan yaptir motor uygunsa, simdi yasal degil evet ama yaptirabiln yaptirio, polis de bisey demiyor. yani biraz cakallik yapmaktan zarar gelmez, emniyet seridinde giderken tabi normal seritten 3 kat daha fazla dikkatli kullanmak gerekir.

ayrica naked motorlar iyidir. sportster diye de gecer. sehir ici kullanmak icin en uygun motorlardir. krallari da ducati monster'dir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

DoruK said:

abi motor enfes zekliymiş ya şehirde

acemi olmama rağmen aralardan süzülüyorum böyle trafik mrafik yalan oluyor sdfsdf

çok sevdim, araba kullanırkenki lanet park sorunu, otobüs kullanırkenki lanet bekleme ter kokusu ayakta gitme kombinasyonu tarihe karıştı benim için :)


Aynen bende metrobüs çilesinden kaçarak geldim buralara, özgürlük tatlı geldi.

bir de ben işe giderken gelirken emniyet şeridini hayvan gibi sömürüyorum, ceza meza gelir mi?


Geçen hafta tam Zincirlikuyu dan boğaza bağlanırken Polis çevirdi. Aha dedim yedik cezayı emniyet şeridinden. Ehliyet ruhsat sordu verdim. Tamam bir kayıt alalım dedi. Ben anlamadım ne oluyor agsjfjags

Benim arkamdan gelen kuryeyi de durdurmuştu. Ona sordum falan. Sadece orada kontrol yapıldığına dair bir kayıtmış.

Yukarıda biri demiş çok haklı. Emniyet şeridi feci trafikte hele daha tehlikeli. Geçen gün adam koskoca audi yi tam köprü girişinde emniyet şeridine daldı. Allahtan yavaş gidiyordum durabildim.

Fakat bazen görüyorum deli gibi hızlı gidiyorlar. Adamlar bildiğin şansa oynuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Geçen hafta susturucu koruyucusunu boyamıştım. Bu haftada geçen haftadan cesaretle susturucu ve boru üzerindeki çizikleri gidermek adına susturucuyu ve boru korumasını boyamaya karar verdim.

Aslında tüm egsozu söküp boyamak gerekiyor fakat hem uğraşmak istemedim hemde boyamak istediğim yerler lokal olduğu için gerek görmedim. Eğer paslanma vs sorunlarınız varsa tüm egsozu söküp boyamak yerinde olacaktır.

Egsozu sökmeden boyayacağım için önce alışveriş poşetlerini kesip birbirlerine yapıştırarak egszu motosikletten izole ettim. Brandanın da yardımıyla tüm olası kaçakları önlemiş oldum. Boru koruması ise işin kolay kısmıydı.

Daha sonra yine geçen haftada olduğu gibi boyamak istediğim yerleri su zımparası ile zımparalayıp eski boyayı temizledim.Boru korumasını yıkayarak susturucuyu ise ıslak bezle silerek zımpara sonrası toz halindeki boyayı temizledim. Unutmadan egsoz çıkışını kapatmayı unutmayın. Ne olur ne olmaz.

Boyamaya önce boru koruması ile başladım. Onun ilk katını attıktan sonra susturucuya geçtim. Ki artık birazda tecrübe ile hemen bitirdim.

Haftaya da bazı yerleri karbon kaplamayı düşünüyorum. Görüşmek üzere...

Fotoğraflar;
















Before


After

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@moriQ
Güzel olmuş :). Benim de yapmam lazım, paslanma kaçınılmaz oluyor. Egzoz korumasının takıldığı kısımları penseyle düzeltebilirsin. Ben serviste düzelttirmiştim, sıfır gibi yaptılar.

Bir de ilk resimde katalizör iptali mi yapmışlar, kesip biçilmiş gibi ama?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoruK said:

rodaj döneminde napıosun ki

6bin devri geçmiyorum ben sadece

başka dikkat etmemiz gereken bişi var mı



aynı devirde uzun süre kullanmamalısın, heat cycle denen olayı yapmalısın. Motor çok ısınmamalı, 1 saat kullandıktan sonra soğumasına izin vermelisin vsvs.. aslında araştırınca milyon tane şey çıkıyor, ama 6bin'i geçme yeter sdfd.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

@moriQ
Güzel olmuş :). Benim de yapmam lazım, paslanma kaçınılmaz oluyor. Egzoz korumasının takıldığı kısımları penseyle düzeltebilirsin. Ben serviste düzelttirmiştim, sıfır gibi yaptılar.

Bir de ilk resimde katalizör iptali mi yapmışlar, kesip biçilmiş gibi ama?


Saol.
Valla bunlarla uğraşmak bile zevkli (: Korumaları falan iyice düzeltip boyamıştım zaten. Çok yakından bakmadıkça belli olmuyor çizik ezik vs.

Ben ikinci sahibiyim. İlk sahibide katalizörle falan uğraşacak biri değil. Ama servise sormakta fayda var.


Llama said:

o boyama sıcakla birleşince sorun olmasın


zaten ısıya dayanıklı boya. korumada sorun olmadı.

690 derece

http://acemimotorcu.files.wordpress.com/2013/05/img_20130518_114727.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

Suark said:

peki neden?
senede 2013 olmuş yaw


nedeni motor parçalarının birbirine alışma süreci, ve doğru düzgün bir soğutma bulunmaması. Motorlar ne zaman fosil yakıtlardan kurtulur, o zaman rodaj biter herhalde.

typo..

bu rodaj dediğiniz
roadage den mi gelio yoksa yaw shshaaahah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk motorum ile 9000 km yi devirmek üzereyim :)

moriq in yaptıklarını görünce, geçen gün egzozun çıkış yerine bir plastik torba yapışmış ve baya sıcakken oldu bu. poşeti attım fakat oraya yapışan plastik zehirlercesine koku yayıyor.

Bunu temizlemenin bir yolu var mıdır? Neyle temizleyebilirim? Zımparalarsam paslanmaması için bir de boyamam gerek.



kırmızı ile altını çizdiğim bölge erimiş poşetle kaplı asfdsdgsfg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

moriQ said:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/577485_302324866515056_362425342_n.jpg

nedenn

Sorsan 2 aşkımı dövme yaptım qanqa der :P.

Ama prohel dizlik ve gsx-r ikilisi daha ilginç, 600+ cc SS alsam tulum giymeden kontak açmam. İşin bütün havası orada bence :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

1500km'de fren balatası biter mi?

arka fren yavaş hızlarda iyi tutmamaya başladı, tıkır tıkır abs devreye giriyormuş gibi sesler çıkartıyor. Ne olabilir?

Bitmez, fren sürekli basılı gitsen bile 1500'den fazla dayanır.

Diskte yamulma olabilir, ayaklık üzerinden arka tekeri çevirerek bir kontrol et derim. Belki de frene sert bastığın için arka kitleniyordur, dolayısıyla abs devreye giriyordur.

Bir de ön arka ağırlık dengesi önemli, ağırlık öne çöktüğünde arka fren etkisiz olur, çabuk kilitlenir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...