akinci Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 1200km'lik bir yola cikicam da aklima takilan bir konu vardi. Uzun yolda mola verince motoru 1-2dk rölantide calistirmadan cat diye kontagi kapatmayin diyorlar. Simdi bunun olayini bilen var mi acaba, sebebi nedir, motoru dinlendirmeden kaparsam ne olabilir? Motora zararliysa benzin alirken ne yapicam, orda da motoru kapatmam gerekicek sonucta. Millete motor sogusun vs. biraz bekleyin de diyemem ki :) Bu arada araba BMW 318i benzinli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
moriQ Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 sadece uzun yolda değil herzaman 10-15 sn rolantide çalıştıktan sonra kontağı kapatıyorum. tabi benim araba dizel. benzinde direk çekiyodum anahtarı (: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 turbo varsa rolanti olayı kesin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Selam, Benzinli de olsa F1" pilotu gibi kullanıp sonra küt diye motoru durdurmamak gerek. Diesel ise küt diye durdurmak ölümcül hata statüsünde :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 turbo varsa bi sure yag devridaimini saglamamak sicak parcalarda yagin kaynamasina , tortu birakmasina hatta turboyu kucaklamaya sebep olur. atmosferik araclarda fazla bi sikinti yok, fakat yine de beklemenin faydasi tartisilmaz. ki senin aracin atmosferik. istasyona da giriyorsan bi kenarda biraz durup sonra pompaya yanasirsin, illa pompanin onunde beklencek diye bisey yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Son 6 yıldır turbo dizel araç kullanıyorum ( vw polo tdi, ford cmax), bontağı kapamak için değil 15 saniye 1,5 saniye bile beklemem. Hiçte turboyu felam kucağıma almadım. Bırak bozulmayı bir defa bile en ufak sorun çıkarmadılar.Yok turbonun yağlanmasını beklicemde, yok torbonun palleri duracakta.. Hatta forumu araştırın en ciddi halleyile "turbo aracın varsa stop etmeden 2 dakka beklemezsen patlar, çatlar" diyenler, yok şu marka turbo timer almazsan araban piston çıkarır, gömleği cırt olur vsvs. Sanki uydu fırlatacaz. Eğer altındaki araç 2 psi subaru, supra vs deilse, vitesi boşa al, çotank diye kapat. Bişi olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 ahanda bu da bilimsel açıklaması. ... After a period of driving when a turbocharger has been working hard, it is important to let the engine run at idle speed for a period of time, allowing the compressor assembly to cool from the lower gas temperatures in both the exhaust and intake tracts. At the same time the lubricating oil from the engine is able to circulate properly so the turbine won't burn the lubricating oil that would otherwise be trapped within the charger with the turbine rotating at high speed. burda şair diyorki eğer, supra turbonuzla 7-8bin rpm de yardıra yardıra gezdikten sonra turbonuz o kadar ısınırki soğutma yağını bilem yakabilr. bu durumda pallerin turboyu soğutması için biraz zaman verin. yane ne sizin ne benim kullandığım fındık kadar saç kurutma makinasından hallice turboların yağ yakacak kadar ısınması mümkün değil. (Ha manyaksanız ve yarım saat 1.4 dizel makinayı 5bin rpm kullancaksanız alın bi turbo timer) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Zaten her kontak kapatığında sorunla karşılaşsaydın anlamı kalmazdı. Mekanik böyledir, durur durur, beklemediğin anda vurur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 çevremde kimsenin kontak kapatmak için beklediğini görmedim. ha ama babamda çok eskiden dizel araç vardı. mutlaka kontak kapatmadan önce 15 sn beklerdi. hatta bi gaz neyin verirdi anlamazdım neden yaptıını. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 baba oldugu icin yapiyodur. genelde onlarin hareketlerinin dayanagi yoktur =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Şu üstteki mesaj o kadar haklı ki bastırıp odama asabilirim ahahah Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 mesela kuzenin otoparkta siyah ofsetli eski nesil borbet jantli e34 kasa 5.20 si olan bi baba vardi. sadece cumartesi pazarlari elinde pipoyla arabaya inip motoru cali$tirip bagirtirdi 10-15 kere. sonra da kilitler giderdi. hala ya$iyo mesela. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barnacle Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 mühendislik bitmiştir gözümde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2011 Dragonmax said: çevremde kimsenin kontak kapatmak için beklediğini görmedim. ha ama babamda çok eskiden dizel araç vardı. mutlaka kontak kapatmadan önce 15 sn beklerdi. hatta bi gaz neyin verirdi anlamazdım neden yaptıını. benim babam da aynı şeyi yapıyo. 15 değil de bi 4-5 saniye bekliyo, kapatmadan bi gaz da veriyo. bir nevi vedalaşma ritüeli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
akinci Mesaj tarihi: Nisan 29, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 29, 2011 Yasi ve km'si de ileri arabanin. Bu kadar uzun yol hic yapmadigim icin insan herseye dikkat ediyor. Arabada bebek de var tedbiri elden birakmamak lazim. Bugün muayeneye giricek, ondan önce de Disa valfi ve sol arka rulman mefta olmus onlar degisecek bakalim.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Nisan 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 29, 2011 Esh said: baba oldugu icin yapiyodur. genelde onlarin hareketlerinin dayanagi yoktur =P of aynen, baba klasikleri Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 30, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 30, 2011 Selam, Zaten turbolu aracı sen idle modda kullanıp stop edeceksen sorun yok. Beklemekteki amaç idle modda çalıştırmak. Ben sıkışık trafikte eve gidince 3-5 saniye birşey beklerim araçta; kemeri çöz, camları kapat, telefonunu al falan ve kontağı kapatırım. Ama yardırarak bir yere gitmem söz konusu olursa bu bekleme süresini oldukça uzatırım :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar