Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Uzun yolda molalarda kontagi kapama olayi?


akinci

Öne çıkan mesajlar

1200km'lik bir yola cikicam da aklima takilan bir konu vardi. Uzun yolda mola verince motoru 1-2dk rölantide calistirmadan cat diye kontagi kapatmayin diyorlar.
Simdi bunun olayini bilen var mi acaba, sebebi nedir, motoru dinlendirmeden kaparsam ne olabilir? Motora zararliysa benzin alirken ne yapicam, orda da motoru kapatmam gerekicek sonucta. Millete motor sogusun vs. biraz bekleyin de diyemem ki :)
Bu arada araba BMW 318i benzinli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

turbo varsa bi sure yag devridaimini saglamamak sicak parcalarda yagin kaynamasina , tortu birakmasina hatta turboyu kucaklamaya sebep olur.

atmosferik araclarda fazla bi sikinti yok, fakat yine de beklemenin faydasi tartisilmaz. ki senin aracin atmosferik.

istasyona da giriyorsan bi kenarda biraz durup sonra pompaya yanasirsin, illa pompanin onunde beklencek diye bisey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son 6 yıldır turbo dizel araç kullanıyorum ( vw polo tdi, ford cmax), bontağı kapamak için değil 15 saniye 1,5 saniye bile beklemem. Hiçte turboyu felam kucağıma almadım. Bırak bozulmayı bir defa bile en ufak sorun çıkarmadılar.Yok turbonun yağlanmasını beklicemde, yok torbonun palleri duracakta.. Hatta forumu araştırın en ciddi halleyile "turbo aracın varsa stop etmeden 2 dakka beklemezsen patlar, çatlar" diyenler, yok şu marka turbo timer almazsan araban piston çıkarır, gömleği cırt olur vsvs.
Sanki uydu fırlatacaz. Eğer altındaki araç 2 psi subaru, supra vs deilse, vitesi boşa al, çotank diye kapat. Bişi olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahanda bu da bilimsel açıklaması.

...
After a period of driving when a turbocharger has been working hard, it is important to let the engine run at idle speed for a period of time, allowing the compressor assembly to cool from the lower gas temperatures in both the exhaust and intake tracts. At the same time the lubricating oil from the engine is able to circulate properly so the turbine won't burn the lubricating oil that would otherwise be trapped within the charger with the turbine rotating at high speed.

burda şair diyorki eğer, supra turbonuzla 7-8bin rpm de yardıra yardıra gezdikten sonra turbonuz o kadar ısınırki soğutma yağını bilem yakabilr. bu durumda pallerin turboyu soğutması için biraz zaman verin.
yane ne sizin ne benim kullandığım fındık kadar saç kurutma makinasından hallice turboların yağ yakacak kadar ısınması mümkün değil. (Ha manyaksanız ve yarım saat 1.4 dizel makinayı 5bin rpm kullancaksanız alın bi turbo timer)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonmax said:

çevremde kimsenin kontak kapatmak için beklediğini görmedim.
ha ama babamda çok eskiden dizel araç vardı. mutlaka kontak kapatmadan önce 15 sn beklerdi. hatta bi gaz neyin verirdi anlamazdım neden yaptıını.

benim babam da aynı şeyi yapıyo. 15 değil de bi 4-5 saniye bekliyo, kapatmadan bi gaz da veriyo. bir nevi vedalaşma ritüeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yasi ve km'si de ileri arabanin. Bu kadar uzun yol hic yapmadigim icin insan herseye dikkat ediyor. Arabada bebek de var tedbiri elden birakmamak lazim.
Bugün muayeneye giricek, ondan önce de Disa valfi ve sol arka rulman mefta olmus onlar degisecek bakalim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Zaten turbolu aracı sen idle modda kullanıp stop edeceksen sorun yok. Beklemekteki amaç idle modda çalıştırmak. Ben sıkışık trafikte eve gidince 3-5 saniye birşey beklerim araçta; kemeri çöz, camları kapat, telefonunu al falan ve kontağı kapatırım. Ama yardırarak bir yere gitmem söz konusu olursa bu bekleme süresini oldukça uzatırım :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...