Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.3.3 Public Test Realm


Desu

Öne çıkan mesajlar

Eru said:

yakin maplerde protoss a karsi zergin oyun alma sansini 0 lamislar bu patch ile.zaten zealot push lar cok etkili diye 33 ten 38 e cekilmedi mi bunun suresi abi? simdi ne oldu aq.


aa ben eskiden böyle olduğunu unutmuştum. hakkatten zea rush yemeyelim diye yapmışlardı bunu ve şimdi geri mi alıyorlar ? komik ya..unuttular herhalde eski patchlerde yaptıklarını
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gateway'in ezikliği bir nebze düzeldi. Bu güzel gelişme. Neticede Warpgate'ten her açıdan zayıf kalması saçmaydı bence. Yani Warpgate hem haritanın istediği yerine instant unit spawn edecek hem de %30 daha hızlı unit basacak (%30 du di mi?). İyi oldu azıcık boostlanması Gateway'in. Proxy Gate görücez diyen arkadaşlar, pylon range de kısmışlar, bi zahmet sürekli oynayan adam yemesin proxy. 1 tanecik mehmetçiğini 20 snliğine görevinden alsın da mıntıka temizliğine yollayıversin. Hem pylon range de kısılmış mis gibi.

Ghost fiyatının 200/100 den 150/150'ye çıkması (evet çıkması) da mantıklı. Bu kadar güçlü bir unitin azıcık costu artması da makul.

Ama en önemlisi sonunda Archon az da olsa adam olmuş ya. Oh be diyorum. Ya zaten kıçı kırık tek bir marauderin BW'nin 1v1 kralını yenebilmesi sinirime dokunuyordu. Archon lan bu, boru mu? Bak şakası yoktu BW'de. 1v1 de "HERKESİ" alıyordu ağbi. Alan vuruyor falan. Ben hala adam gibi splash vurmamasını da sindiremedim ya neyse.

Yakın maplerde gerçekten 6 pool sorundu. Zea'nın azıcık daha hızlı çıkması (gate modundayken) oyunun başında 5 sn kazandıracak ki bu çok ciddi bir rakam.

Bunker'ın bedava basılması da temel mekaniğe aykırıydı. %75 çok kral move. En azından bir maliyeti var artık. Yani ben assimilator bile iptal etsem SC bankası komisyon kesiyor, bunker da 25 kuruş ödeyiversin.

İyi gelişmeler bunlar. Adam olacak oyun. Casterları da genel olarak adam ederlerse olur bu iş.

Bu arada 100 zea nasıl alamaz 400 lingi ya? Combat da dar koridorda başlıyor. Peo BW'de alıyor muydu zea 100 vs 400? Statları aynı deil mi hemen hemen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

Gateway'in ezikliği bir nebze düzeldi. Bu güzel gelişme. Neticede Warpgate'ten her açıdan zayıf kalması saçmaydı bence. Yani Warpgate hem haritanın istediği yerine instant unit spawn edecek hem de %30 daha hızlı unit basacak (%30 du di mi?).


son warp ettiğin birimin gateway'de üretim süresi neyse ondan 10 saniye daha az cooldown. zealot sanırım 28 saniye gateway'de, bi zealot warp edersen 18 saniye cooldown gibi gibi

zea vs ling değişiklik yok 3 ling>1 zealot
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

LombaK_Knight said:

Gateway'in ezikliği bir nebze düzeldi. Bu güzel gelişme. Neticede Warpgate'ten her açıdan zayıf kalması saçmaydı bence. Yani Warpgate hem haritanın istediği yerine instant unit spawn edecek hem de %30 daha hızlı unit basacak (%30 du di mi?).


son warp ettiğin birimin gateway'de üretim süresi neyse ondan 10 saniye daha az cooldown. zealot sanırım 28 saniye gateway'de, bi zealot warp edersen 18 saniye cooldown gibi gibi

zea vs ling değişiklik yok 3 ling>1 zealot


Dar alanda 3v1 yemiyordu diye hatırlıyorum. +1 Up olasa zaten yalan lingler de...

Olm şu gate warp örneğini basitçe versene. Matematik formülü gibi oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fevzi abi. ghostın fiyat değişikliği aslında onun arttması değil düşmesi yönünde bana kalırsa, gaz daha nadir bulunan bi kaynak. ve daha yavaş toplanıyor gazı düşürmek bence ghost u teşvik için. ben buff olarak görüyorum.

bi de abi her ne kadar proxy yemesin oynayan desen de xelnaga da proxy gate atınca base protoss 10 oyundan 2-3 tanesini mutlaka veriyorum hala. zeaları zekice kullanan adam bunker attırmıyo işçi kesiyo bi yandan. öyle deme bence :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi baya stackleniyor birimler bw gibi değil, ondan lingler biraz daha avantajlı gibi.

gatewayde 28 saniyede bir zealot, warp gatede 18 saniyede bir zealot diyelim o zaman hehe ama işte mesela stalker warplarsan cooldown süresi uzuyor, tek incelik o.

ghost'ta bariz kıyak geçtiler terran'a. genelde oyunun o safhalarında epeyce gaz sıkıntısı yaşıyor terran; ama bence oyun başında düşülecek sıkıntıyı karşılamaya yeten bir değişiklik değil. oyun güzel falan da olmuyor bu arada, bir ileri bir geri değişiklikler yapıyorlar milleti oyalamak için. çözdüler nasılsa bu taktiği wow'da aynen devam ediyorlar.

baktın balansta sorun var, yap bi kaç değişiklik; millet bunları tartışıp uyum sağlamaya çalışana kadar zaten arada kaynayıp gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

şimdi baya stackleniyor birimler bw gibi değil, ondan lingler biraz daha avantajlı gibi.

gatewayde 28 saniyede bir zealot, warp gatede 18 saniyede bir zealot diyelim o zaman hehe ama işte mesela stalker warplarsan cooldown süresi uzuyor, tek incelik o.

ghost'ta bariz kıyak geçtiler terran'a. genelde oyunun o safhalarında epeyce gaz sıkıntısı yaşıyor terran; ama bence oyun başında düşülecek sıkıntıyı karşılamaya yeten bir değişiklik değil. oyun güzel falan da olmuyor bu arada, bir ileri bir geri değişiklikler yapıyorlar milleti oyalamak için. çözdüler nasılsa bu taktiği wow'da aynen devam ediyorlar.

baktın balansta sorun var, yap bi kaç değişiklik; millet bunları tartışıp uyum sağlamaya çalışana kadar zaten arada kaynayıp gidiyor.


Müdür mekanikte hata var. Meetingde de sürekli söyledim. Sözde hard counter oyunu bu. Değil. BW'deki Archon vs Muta, Reaver vs Marine, Dark Archon vs BC...Bunlar HARD couter. Bir de işçilerin 8 değil 5 min taşıması yüzünden bugün ALL inler, timing rushlar falanla uğraşıyoruz. SC2 ile girdi hayatıma ALL INN lafı. İşçi basmayan adamı ödüllendirmek nedir?

Yeni unit gelmeden, adam gibi casterlar çıkmadan adam olmaz oyun. Evet. Ama olanla mutlu olmaya çalışıyorum lan Peo. Çok görme bari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Desu said:

fevzi abi. ghostın fiyat değişikliği aslında onun arttması değil düşmesi yönünde bana kalırsa, gaz daha nadir bulunan bi kaynak. ve daha yavaş toplanıyor gazı düşürmek bence ghost u teşvik için. ben buff olarak görüyorum.

bi de abi her ne kadar proxy yemesin oynayan desen de xelnaga da proxy gate atınca base protoss 10 oyundan 2-3 tanesini mutlaka veriyorum hala. zeaları zekice kullanan adam bunker attırmıyo işçi kesiyo bi yandan. öyle deme bence :P


1v1 mapte 3 maçtan en az birinde proxy deniyor rakip zaten. 2. pylonı spotter atıyorsun azıcık paranoyak oynuyorsun oyunun başında sorun kalmıyor. 10 küsür sene Terran oynayınca paranoyak oluyor insan. Ondan şimdi ki olaylar basit geliyor bana.

BW Terranı aklı:

- DT gelirse ggyiz. Aman Eng Bay kaçırmayalım.

- O ilk goonlar geldiğinde tank azıcık geç kalırsa ggyiz. Aman derim. Bir de çakal singularity basıp abanırsa? Siege upı geç basmayalım.

- Ya direk Ninja expasion çıktıysa? Recon edip bakayım (İşçi yollanır ama Goon çıkışta işçiyi beklemektedir.

- Reaver drop gelirse çok can yakar. Kilit noktalara turret atalım.

- DT drop gelirse turretı da alır gg oluruz. Bay'i turret üstüne cover yapalım.

- Ya 4 zea abanıp kapıyı kırarsa başta? Hızlı işçi çekmeliyim.

- Halkalı (Tek shuttle'la cliff altındaki ordunun cliff üstüne taşınma eyleminin Sihir Cafe tercümesi) yersek de gg. Spotter supply atalım sağa sola.

- Biz hazırlanmadan 4-5 carrier çıkarsa ggyiz. Aman comsatları eksik etmeyelim. Tanklar çöpe gitmesin.

vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

bugün ALL inler, timing rushlar falanla uğraşıyoruz. SC2 ile girdi hayatıma ALL INN lafı. İşçi basmayan adamı ödüllendirmek nedir?


v-gundam bamboo rush'ı icat ettiği günden beri timing atack var hayatımızda, all-in de daha çok haritalarla ilgili sorunlara bağlıydı, o konuda oyuna haksızlık etmeyelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

LombaK_Knight said:

bugün ALL inler, timing rushlar falanla uğraşıyoruz. SC2 ile girdi hayatıma ALL INN lafı. İşçi basmayan adamı ödüllendirmek nedir?


v-gundam bamboo rush'ı icat ettiği günden beri timing atack var hayatımızda, all-in de daha çok haritalarla ilgili sorunlara bağlıydı, o konuda oyuna haksızlık etmeyelim.


Bamboo ile aynı şey değil midgame'e yakın yapılan timing rush. Bamboo'da öküz gibi mikro gerekiyordu. Şimdiki daha ağır ve kolay. ALL IN konusuna da katılmıyorum. 2 sebebi var bu kadar all in yapılmasının.

1. İşçi 8 değil 5 mineral taşıyor.
2. High Ground mekaniğinin değişmesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...