Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

aşırı yakıt tüketimi dizel.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
ford focus 1.6 tdci var elimde 8.6 yakıyor şehir içi cözemedim bu olayı araç daha 3000 km de ondan dolayımıdır bilmiyorum arkadaşdada aynısından var 15k km de onunki ise 6.0 gösteriyor şehir içi servise gittim baktırdım araca sorun yok dediler devirlide kullanmıyorum 2 2.5k deviri geçirmiyorum öneriniz neler?
Mesaj tarihi:
Yeni araçlarda rodaj ile ilgili sıkıntı olmaması lazım diye biliyorum ama yine de bağlantılı olabilir. Biraz yol yapsın ona göre bak aslında.

Onunu dışında ekranın verdiği veriye çok da güven olmaz, sen bikaç kez dikkat et hesap yap, ona göre ortalama bi değer çıkart.
Mesaj tarihi:
Selam,

2008 Renault Grand Scenic 1.5dCi 5,8lt/100km şehiriçi ortalama. Sabah/akşam İçerenköy trafiği, gün içinde ise 2-3km'lik mesafelere gidip geliyorum.

Eğer otobandan Dudullu-Tuzla arasını 110-120km/h hız bandında hız sabitleyici ile kullanırsam 5,4lt/100km değerini alıyorum.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
pederdeki 2010 megane 1.5 dizelin $ehiricinde 6-7 nin altina du$tugunu sanmiyorum. gunun 6 saati trafikte falandir kendisi istanbulun gobeginde.
Mesaj tarihi:
ayni motor 307 de 5.5-5.6 , s40 da 6.1 yakiyor sehir ici, baya baya yorularak hemde, uyuz uyuz takilma soz konusu degil.

ama trafik ist trafigi degil tabii, o ayri.
gerci 307 ile son ist seferimde her trafige takilip 5.9 yakmistim.

yeni araclarda dendigi gibi rodaj sikintisi yok ama ama tutarli sonuclar alabilmek icin sanki bi ilk bakimin gecmesi gerekiyor.
Mesaj tarihi:
rApbOyZ said:

8.2 genede fazla degilmi yav bizim araç için

Kullanmana, trafik yoğunluğuna, aracın kaç kişiyle kullanıldığına vs bağlı olarak değişir.
Ford TDCI 1.6 109 pslik dizel motorun fabrika verisi şehir içi tüketimi 6 litre. Bu veri, araç düz yolda, orta yoğunlukta bir trfikte, tek sürücü ile alınmış. Ama sen istanbul trafiğinde, birazda spor kullanırsan çok rahat 7-8 litreyi yakalarsın. çok değil yani bence tüketimin.
Ama yakıt tüketimini düşürmek istiyorsan, mesela 2bin devirden önce vites at. Gaza birden basma. Kaliteli yakıt kullan. Benim arkadaşta da Cmax var, tüketimi 6.5litre. Ama eleman ruh gibi kullanıyor.
Birde sanırım ilk yağ değişiminden sonra bir miktar azalma oluyor tüketimde.
Mesaj tarihi:
Düşük devirde kullanmak yakıt tasarrufu sağlamaz.Doğru devirde kullanman sağlar.Örnek olarak ben dizel arabamda 2.5 - 3-5 arasında kullandığımda en iyi performansla en düşün yakıtı yakıyorum. 5.4 /100km 1.6 motor 120 beygir
Mesaj tarihi:
PATA said:

Düşük devirde kullanmak yakıt tasarrufu sağlamaz.Doğru devirde kullanman sağlar.Örnek olarak ben dizel arabamda 2.5 - 3-5 arasında kullandığımda en iyi performansla en düşün yakıtı yakıyorum. 5.4 /100km 1.6 motor 120 beygir

Aracın ne bilmiyorum ama konumuz olan aracın motoru 1.6 litre 109 PS TDCI motor max torkunu 1750-2500 devir bandında verir. (bknz ford.com.tr) Yakıt ekonomisi sağlamak istiyorsanız bu aralıkta vites değiştirirsiniz. (yine mevzubahis motor 1.6 litre tdci motor).
gelelim sizin araca. sanırım 1.6 120 ps dediğinize göre muhtemel fiat multijet veya türevi. Bu motorun max torkunu 1500-2350 arasında verir. (bknz fiat.com.tr) 3500 devirde dizel araç sürmek ve yakıt ekonomisi sadece size mahsus.
Şehir efsaneleriyle, yok teyzemin kaynı mercedeste çalışıoyr, o dedi demekle olmaz. Teknik veriler herkese açık, bakacan.
Mesaj tarihi:
Benim dediklerim kendi gözlemlerim.İşin teorisi hakkında çok bi bilgim yok ama pratikte en kârlısı bu benim aracım için.Ben herkeze deneyerek en iyisini bulmasını öneriyorum.
Mesaj tarihi:
Verdiğin örnek sitelere baktım ama bulamadım.Rica etsem link olarak verir misin?Maxiumum torktan kastın maximum güç birde değil mi, yanlış anlamak istemem?
Mesaj tarihi:
bahsi gecen arac fiat bravo 1.6 multijet 120hp ise, max tork 1500 devirden itibaren (muhtemelen 2750 3000e kadar) 300nm, max hp de 4000 devirde 120hp olarak gosterilmis.

beygir = (TORK X DEVİR) / 5252

den hesaplanıyo

bu yuzden tork dususte olsa bile bi yere kadar beygir yukselise devam edebiliyo
Mesaj tarihi:
PATA said:

Verdiğin örnek sitelere baktım ama bulamadım.Rica etsem link olarak verir misin?Maxiumum torktan kastın maximum güç birde değil mi, yanlış anlamak istemem?


Nasıl bulamadın yahu. Mesela ford un sitesine gir orda aracı, motoru seç. teknik özelliklerine bak. orda max torka ulaştığı rpm yazar.
aha bura
tabloda en aşşada 1.6 dizelin teknik tablosu var. orda max tork devirdakkası 1750. birde torkun ne demek, gücün ne demek olduğu kısmı var. çok uzatmadan kısaca tork tekere iletilen itme kuvveti. yane diğer bi deyişle çekiş kuvveti. dizel araçlarda ve benzinli araçlarda farklıdır. torkun esas mevzusu otoya kattığı çekiş esnekliği. dizel motorlar max torku çok düşük devirlerde verebildikleri için (mesela dizellerde ortalama 1500-1800 arası, benzinlilerde 4000-5000 arası)çok devir çevirmeden, esnekliği kaybetmeden, daha az yakıt harcayarak giderler. mevzu derin, çok karıştırmadan kısaca şööle diim.
dizel motorlar düşük devirlerde yüksek çekiş gücü verirler. (bu düşük devir olayı işte 1500-2000 arası oluyor). dolayısıyla dizel araçları çok devir çevirmeden kullanabilrisiniz. bu da eşittir yakıt ekonomisi.
Çok karman çorman oldu ama kısaca dizelleri abartı alt devirlerde (1200 devir altı mesela) kasmadan max torku aldığı devirler civarında kullanırsanız yakıtınız düşer.
Mesaj tarihi:
synthesizer said:

bahsi gecen arac fiat bravo 1.6 multijet 120hp ise, max tork 1500 devirden itibaren (muhtemelen 2750 3000e kadar)


3000 dd ye kadar torku koruduğunu sanmam. Aşağıdaki tork eğrisinde tork 1500-2000 arası max düzeyde. 2500 dd ye kadr çok fazla hissedilmeyen bir düşüş vardır ama daha sonra bariz düşer tork.
Mesaj tarihi:
O kadar yazdım ama grafik daha açık olmuş. O mavi çizgi torku temsil ediyor. max olduğu aralık sizin yakıt ekonomisi yapacağınız aralık oluyor. (Araçtan araca değişir bu aralık ama konumuz 1.4 1.6 gibi düşük hacimli turbo dizeller olduğu için örnek oluşturur.)
×
×
  • Yeni Oluştur...