Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2011 GSL World Championship Seoul


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
İlk iki kaybettiği maçta Dimaga büyük hatalar yaptı ve kaybetmeyi hak etti ama son maçta dengesizlikten başka açıklaması yok Dimaga'nın bu kadar bariz kaybetmesinin. Mükemmel bir counter ordu yaptı, expoları doğru zamanda aldı, ekonomisi daha iyiydi. San da hatasız bir oyun çıkardı, iyi mikro yaptı ama bu kadar rahat ezmesi PvZ'nin ne kadar saçma bir durumda olduğunu kanıtlıyor.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

İlk iki kaybettiği maçta Dimaga büyük hatalar yaptı ve kaybetmeyi hak etti ama son maçta dengesizlikten başka açıklaması yok Dimaga'nın bu kadar bariz kaybetmesinin. Mükemmel bir counter ordu yaptı, expoları doğru zamanda aldı, ekonomisi daha iyiydi. San da hatasız bir oyun çıkardı, iyi mikro yaptı ama bu kadar rahat ezmesi PvZ'nin ne kadar saçma bir durumda olduğunu kanıtlıyor.


centry PvZ de denge kavramını bozan en büyük etken
Mesaj tarihi:
bu ff birkaç patch'e kalmaz nerflenecek bence ya. artık mana cost mu artar, research haline mi getirilir, 100-200 arası hp'lik bir şey haline mi getirilir nedir bilmiyorum da, bu 7-8 sentry'li push'ların henüz doğru düzgün tutulabildiğini görmedim, birazcık iyi ff atılmışsa tabii ki, leş gibi atıp neredeyse kendisine dezavantaj yaratanlar oluyo arada onları saymıyoruz...
Mesaj tarihi:
sabonis said:

bu ff birkaç patch'e kalmaz nerflenecek bence ya. artık mana cost mu artar, research haline mi getirilir, 100-200 arası hp'lik bir şey haline mi getirilir nedir bilmiyorum da, bu 7-8 sentry'li push'ların henüz doğru düzgün tutulabildiğini görmedim, birazcık iyi ff atılmışsa tabii ki, leş gibi atıp neredeyse kendisine dezavantaj yaratanlar oluyo arada onları saymıyoruz...


blizzard ne düşünmüş pvz için p ff yi atınca roachlar burrow ile alttan stalkerlerin yanına gitsin mi demiş öyle deneyince yukarda observer hiç mi bunları görmüyo o zaman dahada ayrı bir drama haline geliyo oyun.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ff var collosus var diye warpgate ünitleri zayıf işte.


Stalker 160 hp mesafe 6 dmg 10 armored 14 ground and air
Zealot 150 hp dmg 8 attack 2 = 16 ground
centry hp 80 + FF + GS + hallus + gorund and air + dmg 6
bunlar mı zayıf ?

DT + HT + Archon bunlarıda saymıyom bile. her biri ayrı bela
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ff var collosus var diye warpgate ünitleri zayıf işte.


şehir efsanesi gibi bir şey bu yahu 8-)

sc1'deki gibi ezmiyor diye zayıf demek diil ki. belki ufak 1 adım geride olabilir ama ff'nin sağladığı avantajın yanında solda sıfır kalır. t3'teki ağır ezişi saymıyorum bile yani.

hani öle bi anlatılıyo ki, birazcık düzgün timing push yapan herkes toss'u direk alır. yok öyle bir şey yani. zayıf değil, sadece eskiye göre zayıf. toss'u t3'e çok rahat getirecek kapasitede wg üniteleri...
Mesaj tarihi:
aslında dert Hp de değil centry nin kendisindede değil FF olsun olmmasın da demiyorum ama 15 saniye god mode durumunda haritanın ortasında oluşu çok fazla 8 sn olsun hadi 10 sn olsun ama 15 çok fazla colos 15 sn de ne bulursa çiziyo dün bip ladder yaptım 170 ben e 140 protos combattan sonra 90 ben 120 protoss ne olduysa o FF lerden sonra oldu bu olay microm mu zayıf ?? macrom mu ? hiç biri değil hydrada vardı corrruptorda vardı ama o ff lere yapılacak hiç bir counter yok
Mesaj tarihi:
baybety said:

Cuce said:

ff var collosus var diye warpgate ünitleri zayıf işte.


Stalker 160 hp mesafe 6 dmg 10 armored 14 ground and air
Zealot 150 hp dmg 8 attack 2 = 16 ground
centry hp 80 + FF + GS + hallus + gorund and air + dmg 6
bunlar mı zayıf ?

DT + HT + Archon bunlarıda saymıyom bile. her biri ayrı bela

e zayıflar işte aynı yazdığın gibi. archon bela? ahaha komişkmiş ama o bak güldüm saol.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

baybety said:

Cuce said:

ff var collosus var diye warpgate ünitleri zayıf işte.


Stalker 160 hp mesafe 6 dmg 10 armored 14 ground and air
Zealot 150 hp dmg 8 attack 2 = 16 ground
centry hp 80 + FF + GS + hallus + gorund and air + dmg 6
bunlar mı zayıf ?

DT + HT + Archon bunlarıda saymıyom bile. her biri ayrı bela

e zayıflar işte aynı yazdığın gibi. archon bela? ahaha komişkmiş ama o bak güldüm saol.


dur dur archonuda söyliyeyim

Archon dmg 25 biolojiklere 35

hp 360 hatta 350 si geri dolabiliyo
air and ground
bu biraz daha gülmen içindi :)
Mesaj tarihi:
sadece gate ünitesiyle oyunu kapatabilen protoss için

Mill.AdelScott vs IM_MVP TSL maçını tavsiye ederim Set 1

http://www.youtube.com/watch?v=JDirBFrE3No
Mesaj tarihi:
Adel Scott'un oynadığı gibi upgrade ağırlıklı oynayınca TvP'de Zealotlar adeta ölümsüz oluyor, hayvani tank oluyorlar, bio stalkerlara dokunamıyor bile ve Sentry yardımıyla Stalker'lar kağıt üzerinde ne kadar "cost inefficent" olsalar da temizliyebiliyorlar ortalığı rahatça. Onun için bir ünitenin stat'lerine bakarak karar vermeden önce o ırkın sahip olduğu diğer üniteler ve yeteneklere de bakıp o bağlamda değerlendirmek gerekiyor.
Mesaj tarihi:
iyi güzelde o kadar cok upg abanmak kolay değilki, zerge karşıda terrana karsıda. chrono boost olsun olmasın bişey dğeişmiyo, zaten öle 3/3'ü booslıycak kadar enerjiniz olmuyo olsa bile cok ciddi gaz yatırımı demek. 3 base olmadan 3/3 upg gateway ordusu olmaz. 3 base'de cok bol sentry+collosusu olmadan olmuyo genelde.
yanı tossun upg abandığını gören rakipte upgye baslasa, zaten tossun taş catlasa 1-2 dakkalık upglerde avantajı olucaktır.


archon hikaye, shield upg alıcak hali yok kimsenin.

ünite statlarından falan bahsetmiyorum zaten, cok stalker bi araya geldimi zerg kolay kolay dövemiyo. bunu betadada biliyoduk zaten, yeni bişey değil bu. son zamanlarda pvz nın vardığı nokta ya cok cok cok corrupter+cok broodlord veya iyi miktarda broodlord+cok roach/hydra seklinde. böle dövüyolar az collosus bol upgli warpgate ordularını. bu dimaganın bilmediği bişey olamaz zaten
Mesaj tarihi:
Hem Zerg'e hem de Terran'a karşı erken saldırıları iyi force field kullanımıyla tamamen etkisiz hale getirdiği için genelde upgradeleri yapabilmesi için hiçbir engel olmuyor Protoss'un.

Ama önceden de söyledim Force field doğrudan nerflenmemeli (boyunu küçültmek, enerji gereksinimini arttırmak), eğer öyle olursa Protoss'un all-inleri tutma gibi bir şansı kalmaz ve oyun açısından iyi olmaz bu. Bence Sentry'nin maksimum enerjisi düşürülmeli, böylece Protoss deathball yapınca sınırsız force field'ı olmaz.
Mesaj tarihi:
mortis mesela ölüm upgradecisi, seviniyorum ben cift forgeu boosltıyarak upg bastım diye gidiyorum 1 dakka sonra cat adamın marinelerde 3/3 yine geri kalıyorum
Mesaj tarihi:
elbette direk nerflenmemeli yoksa her zerg bane bust ile kapıyı açıp slingler ile basede dans ederler onun yerine süre olayına çözüm getirilmeli yada
boyut küçültülmeli kapıyı kapatamaz.
iki tane atmak zorunda kalır
ikiside çözüm aslında.
Mesaj tarihi:
mesela adelscott macındada macı adam yine collosus ormadan bitiremiyo, daha iyi ugplerle tech'e collosus'a ve daha büyük ordusu olmasıan rağmen mvp bildiğin kırıyo orda adell'ın saldırısını, ki vikinglerini falan harcatmasına rağmen. gateway terran biosunu dövüyo falan gibi bişi yok yanı
Mesaj tarihi:
cd gelebilir. her rampaya cift ff sakat olabilir, yetişmez bir sürü ling all inlerine hatta erken early concusian alıp gelen terranlara

pvpnin boku cıkar zaten, her mac 4g 4g olmasıını engelliyen tek etken sentry
Mesaj tarihi:
terranlarda EMP var zergte yok
hani buna karşılık verecek bir ünit olsun öyleyse ne bileyim
mesela god mode durumunda olmasın
hp si olsun vuralım onu
yada elastiki bişey olsun içinden geçerken aşırı derecede yavaşlıyalım.
mümkün değil mi?
×
×
  • Yeni Oluştur...