Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

TSL3


doubtful

Öne çıkan mesajlar

ssregitoss said:

l0llisback said:

doubtful said:

l0llisback said:

mondragon kötü oynamadı,cruncher cok iyi oynadı.


Bu cruncher geçende minigun tarafından tokatlanana kadar, her hafta oynanan "The V" karşılaşmalarında; Dignitas.SjoW, EG.LzGaMeR, LG.PainUser gibi üst seviye oyuncuları yenerek 5 hafta boyunca terör saçtı etrafa. Sonra minigun'un 4gate'i fena çarptı kendisini.

ondan sonra ki hafta da spanishiwa eline verdi demi :)


spanishiwa cok gay oynuyor.turnuva kazandirmaz onun buildi.

minigun u yenip ilk 100 dolarını cebe attı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

l0llisback said:

doubtful said:

l0llisback said:

mondragon kötü oynamadı,cruncher cok iyi oynadı.


Bu cruncher geçende minigun tarafından tokatlanana kadar, her hafta oynanan "The V" karşılaşmalarında; Dignitas.SjoW, EG.LzGaMeR, LG.PainUser gibi üst seviye oyuncuları yenerek 5 hafta boyunca terör saçtı etrafa. Sonra minigun'un 4gate'i fena çarptı kendisini.

ondan sonra ki hafta da spanishiwa eline verdi demi :)


Ondan sonraki hafta dediğin 2 gün öncesi. Lag problemi yüzünden 3-0 oldu bi anda karşılaşma, lag düzelince 3-3'ü gördük, sonra Spanishiwa aldı son oyunu. Ballı adam. Spanishiwa değil de daha çok Blizzard eline vermiş oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4gate hala çok özel bi taktik pvt (baskı kurup exp almak) , pvp 4gate hem yapılması gereken hem de timinglerinin kusursuz uygulanması gereken birşey . hatta pvz de pooldan önce hatch atan bi z yi çok iyi cezalandırma yöntemi (naniwa vs dimaga)

baneling drop olayı pvz ye aşırı derecede ayrı bi boyut getirdi, şu an ladderda bane drop yapan adamlara 95% yeniliyorum , çok fena gosu maçlarda da bane dropun ağlattını gördüm... iki taraf ateşkes yapmışken mineral linea bane drop olmuyor zaten ortada kombat olurken zaten mineral lineına yakın yerde bekleyen 2 adi overlord getirip koyuor baneleri aklın gidiyor ekonomin çöküyor. pvz orta alandaki kombatlarda da pek ala iş yapıyor lanet olasıca pislikler.

gosular yapmıyor demek ki kötü gibi bir mantık olamaz, gosular 3robo 1gate yaparken pvp şimdi naniwa gibi adamların 4gatee inanıp azimle geliştirmeleri sayesinde 3robo 1gate yalan oldu , 4gate(çiiiiiiz noob taktiği) pvp'nin kral taktiği oldu.

bane drop da aynı şekilde kral oldu/olmaya devam edecek gelişerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hatırlatırım bütün terranlarda tossları yeniyolardı, hatta zvp de cok ölümcüldü, patch falan gelmeden kendi kendine dengelendi oyun. o zamanlardamı dengesizdi oyun? üstüne bide roach'a buff geldi, ona rağmen su anda toss zergü dövüyo genelde.

Evet pvt'de win ratio toss'a kaymış durumda ama bu illa dengesizlik belirtisi değildir.
Oyunun ilk aşamalarındaki durumla şimdiki durum karşılaşıtırılamaz. O zamanki durum dengesizlikten ziayade (TvZ'de reaperı falan saymıyorum) oyuncuların bilgisinin henüz çok az olmasından kaynaklanıyordu. İnsanlar güvenlice expo alma zamanlamalarını bilmiyorlardı, 1 base all in'ler çok fazla güçlüydü vs. Bunlar da galibiyet oranlarını etkiliyordu. O zamanlar PvZ'de forge expand'den deathball'a geçiş görebiliyor muyduk? Görseydik de bu kadar rafine edilmiş oluyor muydu? Hayır. Oyun git gide daha çok çözülüyor ve patch etki etmese bile PvZ git gide daha çok Protoss lehine dönüyor. BW gibi yıllarca oynanıp dengeli olduğu defalarca kanıtlanmış bir oyun değil SC2, daha bir yılını bile tamamlamamış bir oyun, dengesiz olabilir. BW'yle kıyaslamak saçma.

Oyun evrilmeyecek demiyorum ben, evrilecek. Mesela infestorlar daha fazla kullanılmaya başlanacak diye düşünüyorum, burrow roach mikrosu daha iyi yapılacak mesela, match up değişecekir, değişmeyecektir demiyorum ama bunların hiçbiri PvZ'nin oyunun evriminden bağımsız temel bir sorunu olduğu gerçeğini (2 önceki mesajımda yazdığım) değiştirmiyor. Tek fark, artık oyun daha fazla çözüdüğü için bu sorun daha belirgin oluyor git gide.

Senin mantığına göre hiçbir oyunda, hiçbir şekilde "dengesizlik" diye bir şey olamaz. Yarın Blizzard patch çıkarıp bütün Protoss ünitelerinin canını yarıya indirse "dengesizlik" olmaz senin mantığına göre mesela; çünkü oyunun evrilmesini beklemek lazım o durumda, belki Protoss yarı canlı üniteleriyle nasıl oynanacağını "çözer" ileride?

said:
şu mac mc vs mondragon olsa yine bunları söliycekmiydin mesela?
July-MC maçı için söylediklerime bakabilirsin. O maçlarda July, MC'den daha kötü oynadığı için kaybetti. O maçları baz alıp dengesizlik tartışması yapanlara da karşı çıktım; çünkü PvZ dengesiz olsa da July, bu nedenle değil daha kötü oynadığı için kaybetti, burada durum farklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sleeep said:

4gate hala çok özel bi taktik pvt (baskı kurup exp almak) , pvp 4gate hem yapılması gereken hem de timinglerinin kusursuz uygulanması gereken birşey . hatta pvz de pooldan önce hatch atan bi z yi çok iyi cezalandırma yöntemi (naniwa vs dimaga)

baneling drop olayı pvz ye aşırı derecede ayrı bi boyut getirdi, şu an ladderda bane drop yapan adamlara 95% yeniliyorum , çok fena gosu maçlarda da bane dropun ağlattını gördüm... iki taraf ateşkes yapmışken mineral linea bane drop olmuyor zaten ortada kombat olurken zaten mineral lineına yakın yerde bekleyen 2 adi overlord getirip koyuor baneleri aklın gidiyor ekonomin çöküyor. pvz orta alandaki kombatlarda da pek ala iş yapıyor lanet olasıca pislikler.

gosular yapmıyor demek ki kötü gibi bir mantık olamaz, gosular 3robo 1gate yaparken pvp şimdi naniwa gibi adamların 4gatee inanıp azimle geliştirmeleri sayesinde 3robo 1gate yalan oldu , 4gate(çiiiiiiz noob taktiği) pvp'nin kral taktiği oldu.

bane drop da aynı şekilde kral oldu/olmaya devam edecek gelişerek.


HT drop baneling drop un yanında melake kalir.1 saniyede gitmiş 25 probe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e cözer cözer. 80 hp stalkerda iş yapıyo olabilir. işin limitleirni zorlamadan bilemeyiz.

ha demişsin ya sc 2 bw gibi yıllarca denenmişde dengeli olduğu kabul edilmiş bir oyun değil.


valla bw'nın dengeli olduğunuda herkez kabul emtiyo zaten. idraya sorsan terran up bw'de. dark swarm sacma sapan bir büyü vs vs vs.
dedim işte, bw'de cok daha pro insanların oynadığı bir oyunda 1 sene boyunca %60'şı aşan dengesizlikler oldu, patch falanda cıkmadı, oyuncular sorunu cözdü.

oyuncuların her ihtimali degerlendirdiğini idda etmek komik olmazmı? sen demişsin, oyun basladığında forge expand'den deathball'a geçiş böle değlidi diye. bu kadar kazma bir buildin bile rafine edilmesi 6 ay sürdü yahu. hala ufak değişiklerle geliştiriliyo build.

3 gate'ten 7 senrty basıp forge'la expadn etmeyi keşfedeli ne kadar oluyo? 2 aymı oluyo?


reaper nerfü gelmeden önce, zergler artık reaperları tutabiliyodu hatırlatırımki, baya bildiğin tutup counter attackla ğız burun kırıyolardı hatta, tam oyuncular mevzuyu cözdü derken, hatta fnatastik tvzlerde oha adam nasıl dövdü mass reaperı derken, blizzarddan patch geldi, hatta adamlarda 2v2 odaklı bir patch bu reaperları orda dengelemiyeyoruz oyunun ıcıne ettiler expension'a kadar cok bişi yapbilcğeimizi sanmıyoruz dediler.

Yahu tank nerfü gelmeden önce kimse tank kullanmıyodu, aleti nerfleriler ondan sonra pvt'de tank görmeye basladık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 önceki mesajında yazdığın zergün cost efficient trade yapamaması durumu mesela.

birincisi zergün gercekten cost efficine trade yapıp yapmaması gerektiği durumu var, belki toss 3 base 60-70 probe'a cıkana kadar gerekmiyo. hatta muhtemelen olay bu, bu aralar gördüğümüz doom drop oyunlaırnın sebbeide bu zaten.

4-5 broodlord cıktıktan sonra zaten cost efifcinet bir sekilde trade eidyolar, hatta haylı haylı ediyolar.stalkerlar roachların kucağına oturmak zorudna kalıyo cünkü.

bide bu ordunun üstüne baneling droplama durumu var sentrylerin zaten hiç sansı olmuyo stalkerlar bile dağılıyo.


cost effienct olmıyan trade yapmak zorunda kalmak "haksızlık" falan değil. broodwar pvtsinde sabahtan aksama toss 75 minerallik vulture'ların bıraktığı 3 tane mine'a goon verip zealot verip durmuyomuydu? sonra o vulture'lar harasslamasın diye her expensiona 4 cannon atmıyormuydu? buna rağmen haraass yemiyomuydu?

ne için, map control için, tanklara ulaşamıycağını bildiği halde salıyodu zealtoları mineların tankların üstüne.

sc2 dede görüyoruz bunları forge expand 5-6 gate üstüne üstüne gelirken, zergler haritanın bi ucudan diger ucuna ff harcatarak koşturuyo protossu işte. protoss thirde bile gelmeden enerjisi bitiyo tıpıs tıpıs geri dönüyo. tas catlasa 1-2 sentry 1-2 stalekr veriyo, ha ide oyunun basında bastığı 1 zealotu veriyo. zerg 10-15 roach veriyo.ama sorna roach/hyrda sayısı o kadar arıtyoki, protoss biliyoki 4 collosuys cıkmadan acılamıycak. o zamanada corrupterlar geliyo zaten. falan filan işte bir sürü mevzu var.


ama gidip protoss öle bi ff atabiliyoki, zerg hiçb işey öldüremeden roachları avlıabiliyo, demek imbalance demek olmuyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...