Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mart 2011 GSL Code S Turnuvası.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
sCfOu kore ladderında 1.sanırım en son mvp deli gibi ladder kasıodu 1.ydi sora fırtına gibi esti 4.sezon,bu adam da fena çıkış yakalayacak gibime geliyor oo' önümüzdeki sezonlarda.
evet..
Mesaj tarihi:
July'ın finale çıkmasına sevindim. En azından PvP yerine ZvP finali olacak ama July hala hiç umut vermiyor. All-inlerle ya da rakiplerinin yaptığı hatalarla buraya geldi. MC'den 2 maç alırsa şaşırırım.
Mesaj tarihi:
bence çok sert eleştiriyorsun july'i. evet süper bir oyunu yok şu anda ama all-in lerle buraya geldi dediğin adamın zaten bw'dan beri tarzı bu. adama boşuna god of war denmiyor, kimsenin ummadığı bir yerde olmadık combatlara girmesiyle meşhur adam.
Mesaj tarihi:
BW'yle SC2 aynı şey değil. SC2'de Zerg çok daha defansif oynamak zorunda çoğu zaman. Zerg, BW'dekinden çok daha fazla ekonomi ağırlıklı bir ırk SC2'de. Larva inject sayesinde işçi sayısını diğer ırklardan çok daha çabuk yükseltebiliyor ve bunu dengelemek için saldırı özellikleri önemli ölçüde azaltılmış durumda BW'ye göre. Eğer hazırlıklıysanız agresif bir Zerg'ü çok rahat durdurabilirsiniz. Nada ile July'ın 3. ve 4. maçlarında bunu gördük.

Tek yapmak gereken şey risk almadan, pasif oynayarak 200/200'e ulaşmak ve dikkatli bir biçimde push yapmak. Bu yapıldığında July'ın nasıl sudan çkmış balığa döndüğüne şahit olduk bugün de 3. maçta. O maçta hem de başlarda çok büyük avantaj elde etmişti July, buna rağmen kaybetti. Dikkat ederseniz July'ın galibiyetlerinde hep karşı tarafın bir, ya da daha fazla, çok büyük hatası oluyor. Karşındakilerin hata yapmasına dayalı bir biçimde oynarsanız karşınıza hazırlıklı biri gelince geçen sezonki MVP vs MKP finali gibi bir şey çıkıyor ortaya. Keşke July çok iyi oynasa, biz de zevkli bir final izlesek ama hiç ışık vermedi şu ana kadar.

Edit: Bütün bunlar bir yana, July tam olarak BW'de oynadığı gibi de oynamıyor. Hiçbir maçta "Sauron Zerg" oynayışını görmedim mesela; çünkü öyle bir şey yapacak ekonomisi olmuyor çoğu zaman.
Mesaj tarihi:
yildirimokur said:

Özel bi şey yapmadan buraya kadar bi oyuncu gelmişse ya bu işte bi şike var ya da bu oyuncu gerçekten iyi bi oyuncu.
Rain de finale çıkmıştı. Şimdi code a'de kalmak için çırpınıyor.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

yildirimokur said:

Özel bi şey yapmadan buraya kadar bi oyuncu gelmişse ya bu işte bi şike var ya da bu oyuncu gerçekten iyi bi oyuncu.
Rain de finale çıkmıştı. Şimdi code a'de kalmak için çırpınıyor.


Code S turnuvası bu, starcraft 2'de daha üst seviye bir turnuva yok şu anda dünya üzerinde. Oyuncu kasar, çalışır üst seviyeye çıkar, turnuvada başarılı olur; salar, bırakır kendini, turnuvada başarılı olamaz.
July şu anda final oynadıysa formunda demektir, başkasının hatasını değerlendirerek oraya gelmişse bile kendisi rakibinden az hata yapmış demektir. Bununla birlikte ben de Spartacus gibi oyuna heyecan, tat katmayan oyuncuların maçlarından haz etmiyorum. Başarıları da çok umurumda olmuyor. Ama July şu an bu kadar ağır eleştiriyi de hak etmiyor gibi.
Mesaj tarihi:
spartacus said:

Edit: Bütün bunlar bir yana, July tam olarak BW'de oynadığı gibi de oynamıyor. Hiçbir maçta "Sauron Zerg" oynayışını görmedim mesela; çünkü öyle bir şey yapacak ekonomisi olmuyor çoğu zaman.


sc2'de sauron zerg yapmak zaten mantıklı değil ki. 2 exp ile zaten çok rahat 60 drone sayısını buluyorsun ve queen ile istemediğin kadar larvan biriyor mid game'de.

bw'da sauron zerg stratejisinin asıl amacı üretim hızına yetişecek kadar larva elde etmek için bol hatchery basmaktı. adam base içine yapacağına bu hatcheryleri, gidip her yere exp alıyordu.

bilmeyenlere not: sauron zerg, düşük tech ile haritadaki çoğu expi ele geçirip, bol upgrade ile oyun sonuna girip yüksek tech birimleri masslemekten ibaret; görüntüde uygulaması kolay, getirdiği risklerle başa çıkabilmek için usta bir oyuncu olmayı gerektiren bir strateji.
Mesaj tarihi:
İşte July bırak 2 exp'i, haritanın tamamını aldığında bile 60 drone'a çıkmıyor :D Bu nedenle de bitmek bilmeyen ve rakibi boğan bir swarm yerine "haydi bakalım tutarsa tutar" saldırısı görüyoruz ve eğer o saldırı tutmazsa, ne kadar larvası olursa olsun, ordusunu yeniden hızlıca tekrar üretecek ekonomisi olmuyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...