synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Jedi said: eleştiremezsin çünkü bu iş üstünde masterını yapmış, hollanda(zwolle)scania'da staj yapmış şu anda trakmakta çalışan bi adama cahil dediğin için. Tmm son kullanıcı olarak konusmak hakkınız ama herseyi bildiginizi sanmayın. Top gear izlemeyle anca genel kültür elde edebilirsiniz. Ben üst seviye araçlar hariç diyorum sen aynı adam üretiyor diyorsun. Aynı gruba baglı olmaları aynı adamın ürettiğini göstermez.bi kere mühendisleri farklı dizayırları farkçı, nasıl aynı diyebilirsin ki?okudugundan bişey anlamamışsın o zaman kusura bakma. gelecegin motorlari ne yonde gelismekte hic bi donup baktin mi? hacimden mumkun oldugunca fazla gucu cıkararak, hem vergiden, hem malzemeden, hem agirliktan, hem tuketimden hem karbon salınımından kar etmek gibi yıgınla artisi var. atmosferik ilahı bmw bile benzinli motorlarini twin turbolarla donatarak gelenegini bozuyosa, burda bişeyleri kaçıran sensin sanki. sesinin guzelligi inkar edilemez bi gercek, buyuk hacimli ozellikle V motorlarin, ama en son ne zaman yilin motoru odulu almisti bu sacma motorlar? uluslararasi motor odulleri gecmisi 99dan 2010 arasinda 96 odulu avrupa markalari almis. 50 odulu asya ve 2 odulude , onlar da anca konsept, amerika almis. son olarak da bu kurulun jürisinde en fazla amerikalı oldugunu da belirtip kaçıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 güzel keyifli araçtan kastın vergisi düşük emisyonu düşük araç ise benim okudugumu anlamamam da birşey ifade etmez zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 "avrupali arabadan anlamiyo" yorumunun yersiz oldugunu inkar mı ediyosun hala. vw peugeot vesaire hiç aklına getirmemiş, gidip arabalarımıza 8 litre viper motoru koyalım diye dimi. adamlaın musteri profili belli, hedefi belli,fiyati belli. 4 lire motorlu vw lupoyu kim alsın kim kullansın. o motorun konulacagi arac var konulmayacagi arac var. azıcık mantıklı ol allasen gelip son tuketici olarak bole konusmaniz normal isin arkasini bilmiyosun diyosun. e madem sen biliyosun bunları ne soyletiyosun? ucuz arabaya buyuk motor konmaz. koyarsan da satmaz. 3 kuruş araştırma yapmıştır dunya otomobil endustrisi herhalde su gunki haline gelrken Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 avrupalı arabadan anlasa ne lupo üretilir ne lupoya binilir zaten. Amerikanın eskilerini kullansınlar desek ona da benzin yetiremezler, bisiklete binsinler en iyisi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Usta şimdi sen diyosun ki, atıyorum 1.4 motorlu Tiguan 150bg. yerine 2500 motorlu falan olsun, bg'i de aynı kalsın? Bunun faydası nedir? Niye böyle bir şeyi savunuyorsun? Anlayamadığımdan soruyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 gonul ister herkes istedigi araci alabilsin fosil yakit ve karbon salinimi diye bisey olmasin tabii. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 "roket adam" said: Usta şimdi sen diyosun ki, atıyorum 1.4 motorlu Tiguan 150bg. yerine 2500 motorlu falan olsun, bg'i de aynı kalsın? Bunun faydası nedir? Niye böyle bir şeyi savunuyorsun? Anlayamadığımdan soruyorum.yok butun araclar v8 olsun diyo, aradaki hacimler için bi yorumu yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 tenekeden 1m çapında bi fırıldak yapın ve tüm gücünüzle çevirin. Noldu ? Güzel rüzgar yaptınız degil mi? Elinizle çevirmekten yoruldunuz, takın bi mekanizmaya o çeviredursun. Şimdi yine 1m çapında bi fırıldak yapın ama bu sefer dökme demirden olsun.çevirin elinizle. Noldu? Hızlı çeviremiyor musunuz? Az mı rüzgar oluyor? yoruldunuz. Takın bi mekanizmaya o çevirsin. 3 gün sonra gelin serinlemeye. Aaa noolmuş? Çok rüzgar veren hafif fırıldağımız pörsümüş yamulmuş.rüzgarda veremiyor. Diğeri ilk günkü gibi duruyor ve az öz rüzgarına devam ediyor. mustang,camaro,corvette, firebird... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 tesekkurler tuketim kulturu. arabama 70-80bin kmden fazla binmeyi dusunmuyorum. 40 yıl oncenin teknolojisi ile yapilmis dayanikli motoru da anca luks olarak kullanirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 işe okula gidilen araçlardan bi beklentimizin olması zaten avrupalının araba kültürünü oluşturmuş durumda. Ancak teknolojinin en üst seviyede oldugu amerikada vergileri ve emisyonları da düşük olmasına rağmen(!) avrupalı bi arabanın adam gibi bi satış rakamı yakalayamaması düşündürücü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Şu Türk milleti neden VW'yi bayrağı kadar çok sever anlamam. Maserati falan taşıma aracı değil. Bunun ayrımını yapabiliyor musunuz? Araba onlar, araba! transportasyon ihtiyacını karşılasın diye değil, sürmek için var o, bir yere gitmek için değil. edit: @Jedi: Lamborghini'yi cocacola kapaklarından kazanılaiblecek bi promosyon haline çeviren almanlardan nasıl bir kültür oluşturmasını bekliyorsun ki? :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 avrupa arabası alacağına aynısını daha ucuza getiren uzakdoğu arabası alıyolar da ondan @jedi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 @doruk; 2.5 lt camry ya da altima'yı alıyorlar, avrupada aynısı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 amerikalının dusuk emisyon ve tuketim umrumda degil, dogal olarak benzin fiyatlarından. ayrıca amerikada uretilen markaların dogal olarak ithal araclardan daha ucuz olmasi ve tercih edilmesi sasirtici degil? ford mustang fiyat listesi 23bin dolardan başlayan bi araçtan bahsediyoruz amerikada. dengi bmw 3 coupe 3.28, 3 litre motor 230hp 36.7bin dolardan basliyo Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 keza chevrolet camaro 23bin dolardan başlıyo, 3.6 litre motor 312hp adam gidip neden alman alsın daha fazla para verip? tabiki amerikada amerikan araç satar. almanyada alman, italyada italyan, fransada fransız sattıgı gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 23bine mustang gibi bi arabaya binebiliyorken almanyada 23bin dolara(16k euro?) hangi arabaya binebilirsin? Audi A4 mü? 3 mü? Passat mı? Sonra gelip avrupayı övmek neden? Greenpeace? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Çok basit: gerek var mı? Benim 3200 motorlu bir Mustang'e ihtiyacım yok, yakıt tüketimi açısından her bir birim cc bana para kaybı olarak dönüyor. Şehirde yaşıyorum, aracımdan beklentim konforlu ve az yakıt harcayan tipten olması. Bu kadar yani. "Ben otomobilden keyif alıcam bilader" insanları zaten belli bir maddiyata erişmiş, 3.6 motorlu Mustang'e benzin yetiştirir, çevre umrunda olmaz, vesaire. Amerika neden petrol tüketiminde dünya liderliğine oynuyor? Amerika neden "çevre"yi en çok kirleten ülkelerden? Amerikan görmemişliği yüzünden işte. "3.6 HARHARHARHAR" motorlu bir arabaya günlük hayatta ihtiyacımız yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 amerikanın vergilendirme politikası teknolojik ideolojik ve diger her acidan ileri olmalarından kaynaklı degil mi. eved. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 benim 3.6 motora ihtiyacım var. haha nerden nereye geldik :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 özet olarak. amerika fosil yakıt tuketimi ve karbon alınımı konusunda duyarsız oldugu icin yuksek hacimli ve yuksek karbon salınımlı aracların kullanılmamasına yonelik vergilendirme vesiare tarzı uygulamalara gitmiyo. bu sebeple de arac fiyatlari ucuz. avrupa da daha duyarlı oldug ve tuketimleri azaltirken performansi yukseltmek uzerine yogunlasarak calismalar yapiyo. bu sebeple de amerikalıların da hemfikir oldugu basarili motorlar avrupadan ve asyadan cikiyor, amerikadan degil. gunumuzde tek kıstas 23423424 sene 23452452452542542km dayanması degil malesef. hele ki turkiye gibi yakıt ve vergilendirme fiyatlari ucuk olan bi ulkede, gidip 4 litreye 200 beygir cikaran bi mustange senelik 10bin lira, satin alirken de 100bin dolarlar vermek, kişi kendini ne kadar tutkulu olarka avutmak istese de, sacmaliktir. ozellikle 4 litreye 200 beygir veren mustang icin bu yorumum. yoksa camaroya bişey demiyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Avrupa'lı dediğimiz adam defter alırken bile "bunun kağıdı klor ile beyazlatılmamıştır" yazanını alıyor "yeşil dostu" diye. Üreticilerin üzerinde çok ciddi bir "çevreci ol" baskısı var. Her modelin üretiminden yürümesine, hayat ömrünü tamamlamasına, hatta ondan sonrasına kadar tüm çevresel raporları ve etki değerlendirmeleri tamamlanmış olarak satılıyor yani. Fark şu bak: bu "az benzin harcasın" ya da "çevreyi az kirletsin" kaygısı olmadan üretilmiş bir X6 aslında. Ama reklam yaparken böyle böyle tasarruflu diye belirtmek zorunda hissediyorlar kendilerini: http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/x/x6/2010/showroom/efficiency/index.html (Effizienz kısmında vs) Mustang'in sitesinde aracın vites topuzu 5L motorundan başka bişi yok: http://www.ford.com/cars/mustang/features/#page=FeatureCategory1 Zihniyet meselesi yani bence. Stajını Scania'da yaptıysan orada da fark etmiş olmalısın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 jedi ne arac kullanıyosun da bukadar lanet ediyosun avrupalılara merak ettim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jedi Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 alfa156, pejo 407 ve vectra'dan sonra 5 aydır 5 yıldır hayalimdeki araç chrysler 300 c kullanıyorum. 2006 model.ben haklıyım! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Başta söyleseydin yazmazdık bu kadar ahahahah, sıçrama yapmışsın sen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2011 abi hayal denmez 300c ye,hedef denir. hayal biraz daha uzak olmalı :) zr1 falan edit: dizel mi peki >:D< Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar