Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft Patch 1.2.0 on PTR Veeeee Balance Changessssss


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
l0ll said:

voodoorushla tartışmayn cocuk platinium 30 oyunu var ne bilsin


Senin hala 3000 puan'lı high Zerg'ler ile olan maç replay'ini bekliyoruz. Yolla, sonra konuşursun.



l0ll said:

pronoit said:

l0ll said:

mesajları götünle okumamak yerine gözlerinle okumanı tavsiye ederim ladderda mid-high zerglerle oynamadığın nasılda belli silver sözcüsü


2 ile 1.7 arasını mid sayiyorsan. sorun yok. high skill zerg daha denk gelmedi.

mid 2.4 oluyor :)))))) high 3k
Mesaj tarihi:
sen kimsin de sana replayımı atıyım?ciddiiye almadığım için cevap vermedim,hani atsamda izlesen bişi anlamazsın 30 oyununla

http://sc2ranks.com/eu/640475/VoodooRush

diamond yüksel söz veriyorum atıcam.
Mesaj tarihi:
açıkcası l0ll ciddi ciddi gosularla maçları var bizzat izledim hatta alınan dosyalarımda sırf onun yolladığı repler duruyor :D ama buraya koyup koymamak onun kişisel fikri :O
Mesaj tarihi:
VoodooRush said:


sen bir şey yapmadığın sürece Overseer yapmaz, her türlü o base'i izlersin.



yahu kendin söylüyorsun bir şey yapmadıgın sürece diye, basıcaksın o zaman overseer toss nasıl obs basmak zorundaysa bu kadar sacma bi düşünce olabilir mi..
hadi basmadın overseer, overlordu bekletirsin basein arkasında zamanı gelince sokarsın giden 100 mineral olsun.
Mesaj tarihi:
Sleeep said:

açıkcası l0ll ciddi ciddi gosularla maçları var bizzat izledim hatta alınan dosyalarımda sırf onun yolladığı repler duruyor :D ama buraya koyup koymamak onun kişisel fikri :O

Koysun oynamayı öğrenelim. Benim gibi eziklerin eziği silver'a düşmesi gerekenler de öğrensin. 3-5 tane olan 3k'lık Zerg çıkarsa karşımıza ne yapacağımızı.
Mesaj tarihi:
VoodooRush said:

Terran zaten OP, boşver onları.


troll detected

o diil de zerg'ün oyunun en başında rakibin ne yaptığını garanti gördüğü bi ünitesi var ama beyefendiler 7. dakkada 200 mineral sacrifice edemiyor diye scout'u kötü oluyor. zaten 7. dakkadan sonra ordular pek base'te durmadığı için, rahatlıkla scout ediyorsun.
Mesaj tarihi:
zaten analiz yeteneğiyle oynama yeteneği arasında fark var. her iyi analiz eden, iyi oyuncu olacak diye bi şart yok. iyi oyuncular genelde durumu iyi analiz ederler ama onların da ırklarına olan bağlılığı bazen gözlerini kör edebiliyor.
Mesaj tarihi:
Sleeep said:

DeathWarrioR said:

zerg oyundaki scout açısından en etkisiz ırktır.


bi an ciddi konuşuyorsun sandım da sordum arkadaşlara şaka yapıyordur o dediler neyseki...

çünkü creeple tüm mapi görmek , 100 gold overlordları mape yaymak vision yapmak , hatta overseer yapmak ne güzel şeyler


ne creepinden bahsediyosun? artık her oyunda en az 3-4 obs olacak, creep mreep yok artık. ki sanki normalde de her oyunda full creep yayılabiliyormuş gibi...

kimse izin vermiyor öyle hayvani creep yaymaya. pro gamelerde, turnuvalar bile baseler arası creepini yaymayan zergler oluyor, teorik olarak konuşuyorsun.

hatta morrow vs idra maçı olmuştu zamanında, bi turnuvanın finaliydi, idra kıçını yırtmasına rağmen yolladığı 2 overlordda adamın base içinde patladı factoryü göremedi ve ani heliona kaybetti. buna yönelik olarakta blizzard zergin scoutuna takviye yapmadı, gelebilecek tüm ani saldırılara çözüm yaratabilecek bir zerg oluşturdu.

düşman baseini scout ile map control arasındaki farkı anlatmama gerek yoktur umarım. farklı 2 konudan bahsetmişsin. adamın base içine de mi creep yayacam? gülmeye devam edin ne diiiim.
Mesaj tarihi:
Bu scout konusunda kendimce tecrubelerime dayanarak şunların tekrar altını çizmem gerekiyor.

-Birincisi zerg creep yayamıyor diyen hakkaten bıraksın gitsin oyunu. İyi bir zerg karşısında genius olsa bile mapin hatırı sayılır kısmına mesala xelnaga cavernesteki goldun oraya kadar o creepi yayar.
Anti counter: Observer bas yok et.
*İşte bu noktada pratik>teori. Maçın o dakikasında muhtemelen 2taraf sürekli macro game , drop ve ordusunu pozisyon almaya uğraşıyor. O noktada yerdeki sürülerce tümoru yok etmekle uğraşmaya zaten kimsenin vakti olmuyor. Expansion atıyosun force basıyosun adam gelirse diye sürekli orduna bakıyosun. Yani gidipte tümor bulamda yok edeyim gibi birşeye zamanın olmuyor o durumda umrunda da olmuyor çünkü artık daha önemli noktalar oluyor. Bu noktada o creepin yayılmasını kabul ediyosun.

-Zergi scout etmek nasıl olur? Gsl maçlarındada görüyoruzki çoğu toss early - mid game arası zerg üssüne probe sokup yada observer basıp (pvzde) scout etmiyor.
Adamlar rakibin muhtemel ordu sayısı , spine crewler sayısı , ordusunun upgleri (ling speed basmışmı basmamışmı) görebildiği kadar expteki işçi sayısı veya gaz almışmı ve tahmini oyun tarzına göre oyununa şekil veriyor. Yani temelde terranın yaptığı gibi scan atayım ne basmış göreyim gibi bir mantelite zaten hiç olmuyor.

O bakımdan hallunaction , observer , adamın üssüne işçi sokarım tarzı teoriler solid player karşısında oldukça hayal kalıyor. Çünkü oyununa şekil vermek için ne o hallunactionı bekleyecek zamanın var nede probe'un içeri girip birşeyler görmesini ummaya.

-Zerg scoutları: Zergin late'de creep nedeniyle sorunu olmadığını söylemiştik. Tabi burda adamın üssünü görmek değil bahsettiğimiz , adamın ana ordusu atağa gelirken hangi yol üzerinden geldiğini ve ne kadar büyüklükte bir ordusu olduğunu görebiliyorsun çünkü late game de creep zerg expinin oldukça ilerisine gitmiş oluyor.

*Gelelim early game zerg scoutlarına: Zergin yapabildiği temel scoutlar zerglinglerle tosun kapıya gelip girişteki zealota atak ettiği zaman girişteki binaları görebiliyorsun. Girişte gate - cyber -pylon dışında birşey göremediyse genelde 2 taraflı overlord sacrafice edip base'te kesinlikle birşey görüyorlar çünkü o dakikada tossta en fazla 2-3 stalker oluyor oda 2 overlordu birşey göremeyek kadar hızlı kesemiyor.

Zergin scoutta tek çekindiği şey bir air olayı. Yoksa earlyden mid game geçene kadar adam immortalmı basmış , stalkermı maslemiş 3 gate zeo'mu akıcak pek umrunda olmuyor çünkü bascağı birim çok net. "Roach"
Mesaj tarihi:
oyunun erken safhasında terran>zerg>protoss
oyunun ortalarında ve sonlarında zerg>protoss>terran

recon avantajı sıralaması bu yönde. observerın fiyatı düşünce oyunun ortalarında ve sonlarında zerg ile protoss arasında fark kapanır.
Mesaj tarihi:
bilmeyenler için söyliyim. creep tumorlerden sadece ana tumorden creep yaymaya devam edilebiliyor. zaten ana creeptumor en köşedeki oluyor, onu kesseniz zaten zergin queeni tekrar oraya çekip tumor atmaya mecali kalmıyor. kısacası ana tumor patlayınca cacık oluyor creep olayı.

creepin yayılmasını diğer ırklar nasıl kabulleniyorsa apm ayırmaya vakit olmuyor diye, zerglerde bunu öyle kabulleniyor. Ki zerg en yüksek apm isteyen ırk bir an bile durmuyorsunuz. protossla 120 apm ile pro gamerliğin sınırları zorlanır ancak zerg ile 120 apm anca ortalama-iyi arası oyuncu olunur.

xelnaga mapi en rahat creep yayılabilen maplerden, creep tumorün gideceği istikametler belli. 2 obs dolastırın gidin patlatın. siz bunu atıyorum 1 snda yapacaksanız, zergin telafisi 5 sn sürecek. zerg kafasına göre creep yayıyo görmezden geliyorum diye saçma bişey yok.

oyun başı overlord kaybetmek zergü çok geriye atar ama bunun hesabına girmek istemiyorum. çünkü konu tamamen farklı bir yere kaydı.
Mesaj tarihi:
DeathWarrioR said:

bilmeyenler için söyliyim. creep tumorlerden sadece ana tumorden creep yaymaya devam edilebiliyor. zaten ana creeptumor en köşedeki oluyor, onu kesseniz zaten zergin queeni tekrar oraya çekip tumor atmaya mecali kalmıyor. kısacası ana tumor patlayınca cacık oluyor creep olayı.

creepin yayılmasını diğer ırklar nasıl kabulleniyorsa apm ayırmaya vakit olmuyor diye, zerglerde bunu öyle kabulleniyor. Ki zerg en yüksek apm isteyen ırk bir an bile durmuyorsunuz. protossla 120 apm ile pro gamerliğin sınırları zorlanır ancak zerg ile 120 apm anca ortalama-iyi arası oyuncu olunur.

xelnaga mapi en rahat creep yayılabilen maplerden, creep tumorün gideceği istikametler belli. 2 obs dolastırın gidin patlatın. siz bunu atıyorum 1 snda yapacaksanız, zergin telafisi 5 sn sürecek. zerg kafasına göre creep yayıyo görmezden geliyorum diye saçma bişey yok.

oyun başı overlord kaybetmek zergü çok geriye atar ama bunun hesabına girmek istemiyorum. çünkü konu tamamen farklı bir yere kaydı.


Oyunun ortası limitler 100ü geçince tumor avına çıkmak diye bir kavram yok. Adam mutalarla base'ine girebilir ordunu kötü pozisyonda yakalabilir. O noktada sadece exp kapama , muta kovalama yada adamın ordusuna göre iyi pozisyon alıp o sırada macro yapıyorsun. 120 apm'lede turnuva kazanan toss göremedim ben genius 200apm birtek o kazandı blizzconu.
Mesaj tarihi:
DeathWarrioR said:

bilmeyenler için söyliyim. creep tumorlerden sadece ana tumorden creep yaymaya devam edilebiliyor. zaten ana creeptumor en köşedeki oluyor, onu kesseniz zaten zergin queeni tekrar oraya çekip tumor atmaya mecali kalmıyor. kısacası ana tumor patlayınca cacık oluyor creep olayı.

creepin yayılmasını diğer ırklar nasıl kabulleniyorsa apm ayırmaya vakit olmuyor diye, zerglerde bunu öyle kabulleniyor. Ki zerg en yüksek apm isteyen ırk bir an bile durmuyorsunuz. protossla 120 apm ile pro gamerliğin sınırları zorlanır ancak zerg ile 120 apm anca ortalama-iyi arası oyuncu olunur.

xelnaga mapi en rahat creep yayılabilen maplerden, creep tumorün gideceği istikametler belli. 2 obs dolastırın gidin patlatın. siz bunu atıyorum 1 snda yapacaksanız, zergin telafisi 5 sn sürecek. zerg kafasına göre creep yayıyo görmezden geliyorum diye saçma bişey yok.

oyun başı overlord kaybetmek zergü çok geriye atar ama bunun hesabına girmek istemiyorum. çünkü konu tamamen farklı bir yere kaydı.

beyinin mi yok extra 1 quenn basarsın sırf creep tumor için,adam patlattıkça combat bitiminde eğer ki girerseniz sen atarsın 1sn ni almaz.Hadi o da olmadı overlord lardan çamur dökersin yere 1dk da oyun boyunca yaptığın creep yayılmasını yaparsın
×
×
  • Yeni Oluştur...