Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ogrencinin ilk arabasi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
cahilce bir soru soracam,

şöyle bastın mı giden(anladınız), sağdan soldan taciz edenlere kolayca yem olmayan arabaların motoru, hp'si falan kaç oluyor peki?
Mesaj tarihi:
Privhunter said:

istediği kadar ikinci üçüncü beşinci onuncu el olsun 15000 lira vergi indirimi olucak buyüzden sıfır bakıyorum


o zaman durum değişir tabi ki. hayırlı olsun şimdiden her ne alırsan.
Mesaj tarihi:
tabi 150hplik atmosferikle 150hplik turbolunun torku arasında %20 fark olur asa yukarı
2.0 litre atmosferik 150hp ve 190Nm tork olurken
1.5 turbo 150hp ve 230Nm civarı tork olur
ama iste denk torka bakıldıgı zaman da denk performans olmuyo, o yuzden beygir daha tutarlı.


karsilastirmak icin denk sanziman performansi olan, hem 2.0i hem kucuk hacim turbosu olan bi model de bulamadım :D


edit:
audi a4 1.8t motorunun 2 versyonu var suanda piyasada, 120hplik ve 160hplik
120lik 230Nm, 160lık 250Nm
torkları arasında %10 bile fark yok ama beygirler arasında %30dan fazla fark var, bu da performansa yansırken,
120lik 0-100 10,5, 160lık 0-100 8,6 diye dönüyo.
nerdeyse aynı torkta bukadr fazla beygir cıkma sebebi de devir bandını daha yukarda kullanıcak sekilde torku uretmesi.


audi a5te şöyle;
a5 3.2 fsi multitronic
330Nm tork
265hp beygir
6,4sn 0-100

a5 2.0 tfsi multitronic
350Nm tork
211hp beygir
6,9sn 0-100

burda da goruyoruz ki torku %5 dusuk olmasına ramen beygiri %25 daha fazla, ama bu 0-100 suresine sadece 0.5sn iyilesme olarak yansımıs.

bu yuzden tork atmosferik ve turbolu aracları karsılastırırken tork degil beygir daha tutarlı


edit2:
yani bu demek ki, hic bi zaman ne kilo ne tork ne beygir karsilastirma yaparken yeterli degildir. max tork deviri, beygir deviri, şanzıman, çekiş vs. gibi bisuru etken giriyo ise.
Mesaj tarihi:
Selam,

HP/kg ve Nm/kg değerleri önemli. Elbette devir ve aktarma oranları da hissedilir performans için önemli.

Mesela benim için 220km/h'lik son sürat ve 8s'in altında bir 0-100km/h değeri oldukça tatmin edici olur. Ve mümkünse bunu max torku 2000rpm altında üreterek gerçekleştirsin ;)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

HP/kg ve Nm/kg değerleri önemli. Elbette devir ve aktarma oranları da hissedilir performans için önemli.

Mesela benim için 220km/h'lik son sürat ve 8s'in altında bir 0-100km/h değeri oldukça tatmin edici olur. Ve mümkünse bunu max torku 2000rpm altında üreterek gerçekleştirsin ;)

Saygılar.


ozaman dizel olup güçlü olan bütün araçlar sizlik :)
Mesaj tarihi:
Selam,

MTM uygulamaları:
1.4TSI 160HP için
205HP@5900rpm
300Nm
238km/h Vmax
7,3s 0-100km/h
899 EUR (+125 EUR işçilik 1,5 saat uygulama süresi)

2.0TDI 170HP için
205HP@4000rpm
400Nm@2200-3700rpm
232km/h Vmax
7,1s 0-100km/h
5,6l/100km ortalama
800 EUR (+125 EUR işçilik 1,5 saat uygulama süresi)

Şu son günlerde TDI daha mantıklı gibi :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
maslak sanayide btg yetkili satıcısı superchipsin, kampanya vs 900e yapmışlardı. onlar da 95 oktanla 197hp taahüt ediyolar, 97 ile bi 3-5 daha gelir deniyo.

kısmetse komple egzos ve filtreden sonra kalibrasyonla 230 civarı olur deniyo


edit: @para
tabi 2.0 dizelin turkiyede olmaması ve olaydı da vergi diliminden binecek fiyatının 40k eurolar civarında olması, onun yerine 2.0 tfsi alırım dedirtiyo :)
80 90 lira verecek olsam rocco almazdım.
Mesaj tarihi:
Selam,

MTM 210-215HP değer belirtmiş komple egzoz ile.
1.4 motorun bu kadar sıkıştırılmaya/verimi arttırmaya uygun bir yapısı var mı merak ediyorum. Ömründen ne kadar biçmiş oluyoruz acaba :

Saygılar.
Mesaj tarihi:
duzenli ve sık bakım yapıldıktan sonra sıkıntı yaratmaz. 2.0 litre japonlardan 500 600ler çıkarıldıgına gore, iyi bakımla pasa pasa 250 cıkarılabilmeli 1.4 almandan


edit: tavsiye etmiyolar ama :D 2.0 için cok ciddi stage 2-3-4 giden firmalar var, ama 1.4 icin ugrasmıyolar, belki de o yuzden.
  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...