Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Benzine son zam sonrası: 4 LİRAYA 21 KURUŞ KALDI


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
deadwoll said:

Geçen gün 20 liralık benzin aldım, ibre kırmızının gerisindeydi kırmızıya geldi.

Yakında arabayı bırakcaz benzin alcaz diye.

Aynen ya artık benzin ışığı yanınca benzin almıyorum, ışık yanınca kilometreyi sıfırlayıp 50 km gidene kadar geziyorum, sonra alıyorum.
Mesaj tarihi:
DarKRideR said:

ama elektriği sadece hükümetin tesislerinden doldurabileceksin, onlarda 5 lira olur dakikası falan ...

hybrid
öle deil yani =)
süper teknoloji hybrid,
60km den sonra benzine geçiyor, o sırada sarj oluyor.
60km altı elektrikle gidiosn.
AMA en güzel özelliği, araç hareket etmiyorken hiçbirşey yakmıyor. Dur kalk can sıkmıyor yani
mis
ama arabalar, bomboş ve full fiyatına.
Mesela civic hybrid, full hybrid fiyatına ama en boktanı ayarında.
Mesaj tarihi:
az yakmasını ıstıosan, yuksek oktan benzın alacaksın. torku yuksek araba her zaman daha az yakar ( aynı motor hacminde kıyaslıyosak yanı )
mesela o tüpgaz arabalar, patlayıcılıgı cok olmadıgından hayvan gıbı yakıolar ama gazın ucuz olmasından kurtarıolar.
Mesaj tarihi:
Arkadaş, 2.4 araba kullanıyorsun benzin fiyatından şikayet ediyorsun, anlamıyor ben. Türkiye olarak dünyanın en yüksek ÖTV KDV vesairesini ödüyoruz yüksek hacimli arabalara, ona rağmen sokaklar jipten öküz saloon sedandan geçilmiyor. E hacım madem şikayet edicen benzinden, ne diye aldın o koca arabayı demezler mi. Hükümet haklı arkadaşlar, sesini çıkartan yok, yüksek hacimli araç satışları bok gibi gidiyor, e daha ne yani, hak etmiyor muyuz?

Hibrit araçlar kaç yıldır var şu ülkede, Toyota Prius gören oldu mu bir tane gördünüz mü yolda? Honda Civic Hybrid? Çünkü zengin ülkeyiz biz. LPG bile fakir işi sayılır, 1.4 motorlu sedanlar "1.6 ya parası yetmemiş yazık" olarak görülür, toplu taşıma zaten rezalet. Meh.
Mesaj tarihi:
Onu bize otomotiv dalının araştırma görevlileri anlatmıştı.

Bugün gazın fiyatı benzine eşit olsa millet aynı saniye söker gaz sistemini vs demişti, hakikatten fazla yakıyomuş gayet.
Mesaj tarihi:
Suark said:

az yakmasını ıstıosan, yuksek oktan benzın alacaksın. torku yuksek araba her zaman daha az yakar ( aynı motor hacminde kıyaslıyosak yanı )
mesela o tüpgaz arabalar, patlayıcılıgı cok olmadıgından hayvan gıbı yakıolar ama gazın ucuz olmasından kurtarıolar.
cok hatalı bu.
yuksek oktan benzinin yanması icin daha yuksek sıkıstırma yakıs sıcaklık devir vesaire gerekecegi icin aksine, kucuk hacimli araclarda fazla sarfiyat ve yoksayılabilecek tork kazancı olarak doner.
dusmeyin boyle bi hataya.
wiki

said:

Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Mesaj tarihi:
hmm enteresanmış,
o zaman patlayıcılık oktanla alakalı değil?
peki değilse neden öyle lanse ediliyor? ne bileyim, dergi kapaklarına manşet olmuş arkadaşlarım 100 oktanın daha iyi olduğundan falan bahsediyorlardı.

Ama patlayıcılığı ne kadar yüksekse, o kadar az yakıyor.
Mesela civice tüp taktırdık,
benzinde ortalama kullanımda 7.5 falan yakıyor 100km de.
tüpte dikkat edince 10 litre yakıyor. Ki düşük performansta takılıyor.
Dizel zaten yüksek tork verdiği için dur kalkta az yakıyor, mübarek=)
Mesaj tarihi:
patlatmak daha zor. patlatabilirsen performanslı.
o yuzden yuksek hacimli veya asırı beslemeli araclara tavsiye edilir

edit: ayrıca dur kalkta kimse az yakmaz, sabit bir objeyi harketli hale getirmek en zahmetli is. dizeller yakıtın karakterinden ve motorun calisma disiplininden az yakıyor. ayrıca yuksek tork sayesinde az vites degisimi ve dusuk devirle kullanılabilme imkanı suruor, asıl az yakma sebebi de dusuk devir.
Mesaj tarihi:
deadwoll said:

He tabii iyi. Süper hatta. Yalnız iman gücüyle çalışmıyor toplu taşımalar da. Bugün 2 lira olan metrobüs yarın 3 lira olur, artık koşarak gider halk sağa sola.


Metobüse e de en kral benzini koyuyolar sanki...

Doğalgaz'la çalışıyor çoğu yeni toplu taşıma aracı. O da ucuz...

Benzinle çalışsa da bişey fark etmez, devlet kendi kendinden vergi almıyor sonuçta...

İstanbuldaki vapurların mazotu 3 küsür lira değil mesela...
Mesaj tarihi:
@synth
bende honda city vardı bi zamanlar,
7 ileri araba, otomatik falan. Baya güçsüz bişeydi kendisi, benzinli haliyle 100km de düz yolda 6 falan yakardı.
ama yokuş olsun, trafik olsun 7 olurdu bu.
sürekli 2bin devirde takılırdı kendisi.
Benimde buna yorumum, yokuşta ve dur kalkta fazla torklu araba daha az yakıyor
Neden? daha kolay kaldırıyor çünkü.
Arabayı daha rahat kaldırdığı için daha az yakmıyor mu dizeller?
Aynı şekilde hızlanmasıda daha rahat falan.
Mesaj tarihi:
benzine zam dolaylı yoldan herşeye zam

nasıl geçineceğiz biz ya

nasıl çoluk çocuk yapacağız.

abi ne yapalım banka mı soyalım

bu para borç isterken mi değer li olsun hayatımız da
×
×
  • Yeni Oluştur...