Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dacia logan mcv


matama

Öne çıkan mesajlar

dacia sırf renault üretimi olduğu için fiyat/performans olarak herhalde en iyisidir yedk parça olsun bakım olsun

dacia kullanıp da motorundan vs şikayet eden duymadım da "kalitesiz araba" dendiğini duydum hani ama en optimum açıklama "idare eder" bir de klima işe yaramıyormuş frenlemesi de kötüymüş.. "ne kadar ekmek o kadar köfte" muhabbeti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eğer diesel alacaksan;
1.5dCi motorun hassas olduğu nokta kullanım şekli. Birçok şirket aracının 45bin ile 80bin km aralığında komple motor yaptırdığını biliyorum. Nasıl olsa şirket aracı diye umursamıyorlar. Biz 2004 Clio sedan ile 220bin'den fazla km yapıp motora dokunmadan satmıştık. Biraz kullanım ve bakım işi.

Frenler patates. ABS opsiyonu varsa mutlaka alınmalı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Garanti var elbette ama kullanıcı hatası denen bir kavram da var. Motoru ısınmadan sıkıştırmak, motoru turbo durmadan cart diye durdurmak, düşük kalite yakıt... Sen de biliyor; otomobil kullanmak sadece gaza basmak değil. Motorun nasıl hırpalanmadan kullanılacağını da bilmek gerekli. Ben 2004 Clio Sedan ile motorda sorun yaşamadım diyorum sana ama ustam yaşayanların da dolu olduğunu ve hepsinin şirket aracı olduğunu ifade ediyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Biraz ses yapıyor ama kopması olmuyor. Esnemiyor ve dağılmıyor neticesinde. Atlama yapma gibi bir şansı da yok.

Fakat duyduğum kadarıyla FIAT'ın motorundaki zincir esneyip uzama yapıyormuş; yani metal yorgunluğu baş gösteriyor. Benim aldığım duyum bu yönde. Eğer duyduğum doğruysa tam bir rezillik :P Zincir kullanırız ama yine değişim gerektirir.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

http://forum.donanimhaber.com/m_31972967/tm.htm

http://www.fiat35.com/motor/multijet-zincir-degismeli-degismemeli-t332.html

Benim bildiğim zincir denen meret evladiyeliktir : O amaçla kayış yerine zincir tercih ediliyordu.

Saygılar.


Bisiklet zincirleri bile bir süre sonra zarar gördüğünden değiştiriliyor :) . Ama bisiklette öyle bir durum yaşanmasının asıl sebebi zincirlerin düzenli yağlanmaması tabi. Ancak otomobil zincirlerinde çok çok daha fazla kuvvet biniyor, zamanla aşınma yıpranma olması gayet doğal bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bende 1962 model Alman malı bir torna tezgahı var. Redüktör yerine varyatör (Audi'nin multitronic şanzımanın aynısı) kullanıyor. Hâlâ ilk zamanki zinciri üstünde. Hatta o multitronic şanzımanlı araçlar bile 300bin km deviriyor da şanzımana bakım yapılmıyor.

Triger denen kayışta yük yok. İşi krank milinin pozisyonuna göre valflere tahrik vermek. Güç ve tork olayı yok. Adı üstünde; tetikleyici, tam Türkçesi zamanlama kayışı. Kayış deyişme sebebi zamanla ısıya maruz kalması ve kauçuk esaslı bir malzeme olmasından ötürü aşınması.

Eski araçlarda don lastiği veya kadın çorabı ile idare edebilen bir sistemde ne kuvveti olacak :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Eğer diesel alacaksan;
1.5dCi motorun hassas olduğu nokta kullanım şekli. Birçok şirket aracının 45bin ile 80bin km aralığında komple motor yaptırdığını biliyorum.


su mevzuya birinci elden tanigim.

gordugum tum kangoo lar , clio lar, dci motorlarda 35k da, 50k da daha agir bakimlari dahi gelmeden turboyu kucakladilar, akabinde sanzimani kucakladilar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eralp said:

paramecium said:

Selam,

http://forum.donanimhaber.com/m_31972967/tm.htm

http://www.fiat35.com/motor/multijet-zincir-degismeli-degismemeli-t332.html

Benim bildiğim zincir denen meret evladiyeliktir : O amaçla kayış yerine zincir tercih ediliyordu.

Saygılar.


Bisiklet zincirleri bile bir süre sonra zarar gördüğünden değiştiriliyor :) . Ama bisiklette öyle bir durum yaşanmasının asıl sebebi zincirlerin düzenli yağlanmaması tabi. Ancak otomobil zincirlerinde çok çok daha fazla kuvvet biniyor, zamanla aşınma yıpranma olması gayet doğal bence.


BMW lerin Mazda ların da triger kayışı zincir onlarda gerektirmiyor değişim.

Anca 4. sahibi 200.000km ye yaklaşınca gerekiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...