Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gsl Final Foxer vs Nestea


Oymanq

Öne çıkan mesajlar

BaaL said:

nası ya? oyuna default exple başlıyosunuz. bütün fruitdealer oyunlarında rakibinden 1-2 fazla exp'i oluyor.
boxer ile oynarken bile 2 exp fazlası vardı.
nestea'nin exp fazlası vardı her oyun foxerdan .
oyun başı 40 drone'a kadar 4 larvayı zergline harcasanız yetiyor
ve bunlar zerg daha iyi oyuncu oldugu için yaaane.
ok o zaman.

40 drone a kadar 8 lingle hayatta kalınıyor? yok öyle bir şey.
zerg'ün zaten eşit seviyede olabilmesi için 1 base fazla olması lazım. ama ortada planetary fortress, missile turret, ve onları repair edicek scvler olduğunu hesaba katarsan terran defansif oynayıp hata yapmadığı sürece explerini çok daha rahat koruyabiliyor. ha zerg fazla açgözlü olup 2-3 exp öne geçmeye çalışırsa terran da doğru oynayıp o açgözlülüğünü cezalandırabilir. her şey oyuncuda bitiyor yani, terranın hatasız oynadığı bir oyun göstermedikçe terranın yenilmesinin balancela ilgili her hangi bir değeri yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

zerg'ün zaten eşit seviyede olabilmesi için 1 base fazla olması lazım.

niye dronelar omurgasız oldugu için daha mı yavaş taşıyor :D
adamın tek fazlası 3 scv az basıp 1 mule atmak. senin de bunu fixleme yolun aynı anda 3 drone basmak.
pvz de zaten o da yok.
ayrıca ben zibilyon tane oyun gördüm (idranın oyunlarının %90 ı)(fruitdealer oyunlarının %60 ı) 30 dronedan sonra unite basmaya başlayıp queen+drone 12şer 12 şer production sayesinde her all-in'i tuttuğu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

göster bana zerg'ün "100 ling 20 baneling 10 muta" yı zarar vermeden kaybedip yine de oyunu kazandığı bir replay, söyliyim sana terran'ın hatalarını.

onu ben sölemiştim ya huun diil.
ben de attack verip bıraktığı demiştim. o kadar uniteyle zarar vermemek için shiftmove ile ordunun üzerinden falan gezdirmesi lazım :d
o kadar uniteyle attack verip bırakıp "o uniteler ölsün gitsin verdiği hasar yanıma kar kalsın zaten roach'a geçicem" temalı replay çok nette sen de görmüşsündür arıyıp bulamam ama
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BaaL said:

tunca said:

zerg'ün zaten eşit seviyede olabilmesi için 1 base fazla olması lazım.

niye dronelar omurgasız oldugu için daha mı yavaş taşıyor :D
adamın tek fazlası 3 scv az basıp 1 mule atmak. senin de bunu fixleme yolun aynı anda 3 drone basmak.
pvz de zaten o da yok.
ayrıca ben zibilyon tane oyun gördüm (idranın oyunlarının %90 ı)(fruitdealer oyunlarının %60 ı) 30 dronedan sonra unite basmaya başlayıp queen+drone 12şer 12 şer production sayesinde her all-in'i tuttuğu.

terran ordusu belli bir critical masse ulaşınca zerg ordusundan çok daha cost effective bir ordu oluyor, terran'ın bu critical masse ulaşmış bir ordusunu counterlamak için zerg'ün ordusunun çok fazla gaz ağırlıklı olması gerekiyor bunun için de extra gaza ihtiyacı var. nedeni bu yani, mulela kazandığı 300 mineral değil. demek ki gördüğün oyunlardaki zerg oyuncuları düzgün scout yapıp olası bir saldırıya karşı timinglerini mükemmel ayarlamış. her oyun yapabileceğin anlamına gelmez bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BaaL said:

tunca said:

göster bana zerg'ün "100 ling 20 baneling 10 muta" yı zarar vermeden kaybedip yine de oyunu kazandığı bir replay, söyliyim sana terran'ın hatalarını.

onu ben sölemiştim ya huun diil.
ben de attack verip bıraktığı demiştim. o kadar uniteyle zarar vermemek için shiftmove ile ordunun üzerinden falan gezdirmesi lazım :d
o kadar uniteyle attack verip bırakıp "o uniteler ölsün gitsin verdiği hasar yanıma kar kalsın zaten roach'a geçicem" temalı replay çok nette sen de görmüşsündür arıyıp bulamam ama

ee nolmuş saldırıp verdiği zararı da hesaba katıp ona göre bir oyun planı hazırladıysa ? zerg'ün combatları izlemesi gerekmiyor a-move yapıp bırakıyosun oynaması çok kolay mı diyosun yani ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya olay şu ki, zerg swarm olup akacak bir ırk ancak bu misal bwde 4-5 hatchery attıktan sonra olabiliyordu. Sonu yokmuş gibi akıp duran ordular falan deli ediyordu adamı ama en azından zergin mantığı buydu dedirttiriyordu ve oyun sonu olduğu için zaten gayet eşit bir savaş oluyordu. Jaedong bile Flash 120 fooddayken 80 food civarında gezer, 10-15.dakikalarda tüm larvalarla abanıp 200e yakın bir şeye çıkardı. Şimdi öyle değil malesef, queen sayesinde oyun başında da bu swarm olayını gerçekleştirebiliyor zerg. Hele oyun sonunda artık boku çıkıyor o swarm değil o apayrı bir şey oluyor. Swarmer falan hoho. Erken expo alabilmesi de zergin avantajı ona denecek laf yok her zaman öyleydi zaten. Ama birimleri de eskisi gibi değil çok daha cost effektiv artık, ekonomi avantajı eskiden bunu dengeliyordu, artık dengesizliği getiriyor.

Güce dengeyi getirecek bir patch bekliyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca'yı kendi argümanıyla vuracaksınız, yoksa bu işin sonu gelmez. tunca, terran ya da tossun aldığı son büyük turnuvayı söylesene bana :D

biz burada istediğimiz kadar theory craft kasalım, oyunun adam gibi bir dengede olmadığı gerçeğini değiştirmez. oyun daha yeni vs dediğimiz günler geride kaldı. belki blizz explerle gelecek yeni üniteleri düşünüp bize şu anda mantıklı gelmeyen değişiklikler yapıyor balansta; ama benim açımdan oyun sorunlu şu anda.

üst kademede adam akıllı oynanmış, keyif veren kaç tane tvz izlediniz? oynanan oyunları izlemek bile ortada bir sorun olduğunu anlamaya yeterli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

demek ki gördüğün oyunlardaki zerg oyuncuları düzgün scout yapıp olası bir saldırıya karşı timinglerini mükemmel ayarlamış. her oyun yapabileceğin anlamına gelmez bu.

çok fazla oyunda olan bişey o gönül rahatlığıyla drone abanma az olan bişey değil ki. hele karşıdaki "zerg exp aldı ben de alayım" diyen olursa direk 3 exp alıp 50 drone basıyorlar.
ki xelnaga tower tutma rahatlığı gibi bi olay da var ne kadar bahsetmesek de.

probe/scv gönderiyorsun 2 zergling gelip öldürüp alıyor, 1 zea /2 marine gönderiyorsun 6 ling gelip doğruyor, ordunu çıkarıyorsun zerglingler ölmeden kaçıyor, daha fazla ling olunca sen kaçamıyorsun, ya da lingler sen ordayken base'ine dalıyor. bu mobilite kullanırken sizin tarafınızdan gözükmüyor galiba pek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

BaaL said:

tunca said:

göster bana zerg'ün "100 ling 20 baneling 10 muta" yı zarar vermeden kaybedip yine de oyunu kazandığı bir replay, söyliyim sana terran'ın hatalarını.

onu ben sölemiştim ya huun diil.
ben de attack verip bıraktığı demiştim. o kadar uniteyle zarar vermemek için shiftmove ile ordunun üzerinden falan gezdirmesi lazım :d
o kadar uniteyle attack verip bırakıp "o uniteler ölsün gitsin verdiği hasar yanıma kar kalsın zaten roach'a geçicem" temalı replay çok nette sen de görmüşsündür arıyıp bulamam ama

ee nolmuş saldırıp verdiği zararı da hesaba katıp ona göre bir oyun planı hazırladıysa ? zerg'ün combatları izlemesi gerekmiyor a-move yapıp bırakıyosun oynaması çok kolay mı diyosun yani ?

oraya nerden çektin yahu ? counter basma olayından bahsediyorduk, thor hellion bırak marauder'e tech switch yap diyordun. ben de diyordum ki terran tech switch yaparken zerg 400 supply boşaltır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

patch'ten beri zerg hata yapmadıkça terran'ı yeniyor. 100 replay izlediysem patch'ten beri 70'ini rahat zerg kazanmıştır. ama tunca hala olayın tamamen eşit olduğunu söylüyorsun yani...

hayır hacı zerg op kesinlikle, çünkü izlediğin 100 replayden 70ini zerg kazanmış. varılacak mantıklı sonuç da zerg'ün op olduğu zaten, bunu herkes görebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakas said:

Ama birimleri de eskisi gibi değil çok daha cost effektiv artık, ekonomi avantajı eskiden bunu dengeliyordu, artık dengesizliği getiriyor.

aynen bunu diyorum ben de hep. eskiden hydra/link çerez gibi öldürüyordun T ve P olarak. artık öyle değil. baneling'i çerez gibi öldürürsen ordun da gidiyor, roach'ı zaten çerez gibi öldürmek imkansız.
yani zerg bw den kalma exp avantajına para avantajına sahip , ve buna ek olarak daha hızlı production + protoss kadar saglam uniteler oldu.

hatta bence roach range durup, roach hp 10/15 azaltılıp
baneling splash dmg'ı %20 azaltılıp, patlamak yerine öldürüldüğünde verdiği dmg %30 azaltılsa dengelenir direk.
o zaman işte bu prodüksiyon hızı ve mobilitenin yarattığı sorunlar azalır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BaaL said:

tunca said:

demek ki gördüğün oyunlardaki zerg oyuncuları düzgün scout yapıp olası bir saldırıya karşı timinglerini mükemmel ayarlamış. her oyun yapabileceğin anlamına gelmez bu.

çok fazla oyunda olan bişey o gönül rahatlığıyla drone abanma az olan bişey değil ki. hele karşıdaki "zerg exp aldı ben de alayım" diyen olursa direk 3 exp alıp 50 drone basıyorlar.
ki xelnaga tower tutma rahatlığı gibi bi olay da var ne kadar bahsetmesek de.

probe/scv gönderiyorsun 2 zergling gelip öldürüp alıyor, 1 zea /2 marine gönderiyorsun 6 ling gelip doğruyor, ordunu çıkarıyorsun zerglingler ölmeden kaçıyor, daha fazla ling olunca sen kaçamıyorsun, ya da lingler sen ordayken base'ine dalıyor. bu mobilite kullanırken sizin tarafınızdan gözükmüyor galiba pek.

evet zerg'ün avantajlarından bazılarını sıralamışsın, benim de terran'ın avantajlarını ve zerg'ün olası dezavantajlarını mı sıralamam gerekiyor şimdi ? sonra da o avantaj ve dezavantajları puanlandırıp hangi ırkın op olduğuna karar verebiliriz. ne yazık ki sc kadar dinamik ve "uncomplete information"a dayalı bir oyunda olası tüm avantaj ve dezavantajları sıralamanın imkanı yok.

BaaL said:

tunca said:

BaaL said:

tunca said:

göster bana zerg'ün "100 ling 20 baneling 10 muta" yı zarar vermeden kaybedip yine de oyunu kazandığı bir replay, söyliyim sana terran'ın hatalarını.

onu ben sölemiştim ya huun diil.
ben de attack verip bıraktığı demiştim. o kadar uniteyle zarar vermemek için shiftmove ile ordunun üzerinden falan gezdirmesi lazım :d
o kadar uniteyle attack verip bırakıp "o uniteler ölsün gitsin verdiği hasar yanıma kar kalsın zaten roach'a geçicem" temalı replay çok nette sen de görmüşsündür arıyıp bulamam ama

ee nolmuş saldırıp verdiği zararı da hesaba katıp ona göre bir oyun planı hazırladıysa ? zerg'ün combatları izlemesi gerekmiyor a-move yapıp bırakıyosun oynaması çok kolay mı diyosun yani ?

oraya nerden çektin yahu ? counter basma olayından bahsediyorduk, thor hellion bırak marauder'e tech switch yap diyordun. ben de diyordum ki terran tech switch yaparken zerg 400 supply boşaltır.

ben thor-helion bırak maraudera switch yap gibi bişi demedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

BaaL said:

tunca said:

demek ki gördüğün oyunlardaki zerg oyuncuları düzgün scout yapıp olası bir saldırıya karşı timinglerini mükemmel ayarlamış. her oyun yapabileceğin anlamına gelmez bu.

çok fazla oyunda olan bişey o gönül rahatlığıyla drone abanma az olan bişey değil ki. hele karşıdaki "zerg exp aldı ben de alayım" diyen olursa direk 3 exp alıp 50 drone basıyorlar.
ki xelnaga tower tutma rahatlığı gibi bi olay da var ne kadar bahsetmesek de.

probe/scv gönderiyorsun 2 zergling gelip öldürüp alıyor, 1 zea /2 marine gönderiyorsun 6 ling gelip doğruyor, ordunu çıkarıyorsun zerglingler ölmeden kaçıyor, daha fazla ling olunca sen kaçamıyorsun, ya da lingler sen ordayken base'ine dalıyor. bu mobilite kullanırken sizin tarafınızdan gözükmüyor galiba pek.

evet zerg'ün avantajlarından bazılarını sıralamışsın, benim de terran'ın avantajlarını ve zerg'ün olası dezavantajlarını mı sıralamam gerekiyor şimdi ? sonra da o avantaj ve dezavantajları puanlandırıp hangi ırkın op olduğuna karar verebiliriz. ne yazık ki sc kadar dinamik ve "uncomplete information"a dayalı bir oyunda olası tüm avantaj ve dezavantajları sıralamanın imkanı yok.

yok onları sıralamıyorduk yukardaki bold kısmı diyordun sen,
ben de diyordum ki her oyun yapabileceğin anlamına gelir

nese bi sonuca varılmıyo çok karıştı konu, bişey dedikçe başka yere çekiyosun nası tartışma anlamadım :d
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

huun said:

üst kademede adam akıllı oynanmış, keyif veren kaç tane tvz izlediniz? oynanan oyunları izlemek bile ortada bir sorun olduğunu anlamaya yeterli.


yok bak tunca'ya göre değil. %70 zerg kazanıyorsa ortada hiçbir sorun yok ona göre

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=164129
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

e düzgün counterlanırsa stratejisi ona göre başka bi planı olması lazım, ne bilim 3rd ü alır planetary yapar defansif oynar o sırada tech değiştirir falan tonla ihtimal var oyunun gidişhattına göre. her stratejinin counterladığı ve counterlandığı stratejiler var oyunun doğası bu zaten, I.W.I.N. button mu istiyosunuz anlamdım ki. roach op diyosunuz counterını söylüyorum baneling op diyosunuz counterın söylüyorum muta op diyosunuz counterını söylüyorum ama o zaman da beni counterlarlar =(( diye ağlıyosunuz hala

bundan bahsediyordum "marauder tech switch" derken
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...