Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

We Are Turkish Airlines!


sipeyskeyk

Öne çıkan mesajlar

Ha geldim,

Operasyonel sorumluluktan kastımı zaten anlamışsın baloncuğum.
Sizin yetkinizden zaten bahsetmiyorum. Sonuçta kuleden clearance almadan genelde kaptanlar engine start vermiyorlar. E APU da herzaman çalıştırılmıyor bildiğin üzere. 4 saat bekletmek yerine, durum böyleydiyse TRANSIT SALONA aldırırdı kaptan bitti gitti. SON KARARI VERMEK KAPTANA AİT. Yani burda sen "biz" yaftasıyla rütbe kasıyor olabilirsin ama, benim derdim o değil. İstese o kaptan toplar ekibi, uçuşa el verişli değil şartlar der çeker gider oteline. Azar yer mer, orası o adamı bağlar. Boeing bile yere vuruşu hissetsin diyor kaptanlara uçak, adamlar yolcu konforu ayağına pisti yalıyor, bizim bilmeyen milletimiz de alışlıyor. Bunu da yapsınlar o zaman?

Ben bunu kastettim. Sen de iyi biliyorsun ki, Özellikle 737 ve türevleri uçaklarda APU yoksa hayat yoktur. İçerisi adeta İstanbul hamamına döner. Ha onu da geçtim, zaten benim anlamadığım, kapı kapanınca mı 4 saat beklemişler?(Ki dolaştık diyor arkadaş) yoksa kapı kapatmadan mı? Bu da önemli bir ayrıntı.


Daha aklımda birsürü şey vardı da, unuttum şimdi. tartışmanın gelişimine bağlı olarak fikir üretebilirim tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi kapı kapalıydı tabiki. dolaşırken APU dediğiniz dalga açıktı. Ama yanılmıyorsam 2 kere park pozisyonuna geçti, ikisinde de klimayı kapattı. Alsınlar uçak dışına dedik, ...... kaptan bir açıklama bile yapmadı. Hadi biz alışkınız rezilliğe de ingilizler yazık kalp krizi geçiriyorlardı.

şeker hastas 70 yaşında bir ingiliz yemek istedi (çünkü saat 11 di ve hiç yemek verilmemişti.) YEMEK SERVİSİ YAPAMAYIZ KALKMADAN dediler, baya tepki oldu baktılar dayak yiyecekler paşa paşa yemek servisi yaptılar.

yok yani, bu arkadaş hararektle savunuyor da olay rezillikten başka bir şey değildi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada çok önemli bir nokta var.


Çünkü düşündüğüm gibiyse, alayı şerefsiz bunların.


Pistte turlayarak yakıt biter mi?

Manchester'a iniyoruz dediler londra üzerindeyken. ama ben şöyle düşünüyorum; manchester a ineceğimiz istanbul'dan kalkmadan belliydi. O yüzden extra yakıt aldılar. Ve bize gece 3.30 da londra'nın üzerindeyken AY MANCHESTER'A İNİVERİYORUZ dediler. Çünkü baştan söyleseler kaldıramazlardı o uçağı İstanbul'dan, kimsenin sabrı kalmamıştı.

Bir de sabahın 4 ünde 4 saat otobüs yolculuğu çektik, uçakla bile göndermediler heathrow'a.

tek akıllı onlar ya, ondan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dediğin doğru olabilir, yolcuyu bir de uçaktan indirmemek adına öyle bir şey söylemiş de olabilir kaptan o ihtimalden sözetmiştim.


@Rotweiler : Kaptanın Yolcu Hizmetlerinin işine senle benli pek olmamak için kurumlarla karıştığına pek rastlamadım yani Transit salon hikayesinden ziyade işte kapı kapandıktan sonra sis artı slot kaçırma hikayesinden dolayı beklemiştir diye tahmin ediyorum.

Yolcu indirme, bindirme ; uçuştan çekilme şartları ve hakları var tabi. Tabi şirkete de hesabını verdikleri müddetçe. Yani söylediğin gibi tabi son kararları veren yer FC ve FOlar.


Bu arada slotu kaçırmak da havalimanın ve varış havalimanı tarafından belirlenen planlanan kalkış ve iniş saati.

Şöyle bir şey de söz konusu olabilir sipeys, sisten dolayı uçak belirlenen uluslararası slot saatini yaktı ve sonra sisten dolayı da yeni bir slot saati de verilmediği için öylecenek beklemiş dahi olabilirsiniz.

Buda aslında çok çok nadir görülen bir şey, sana rastlamış.
Yüzde %90 böyle bir olay bu bence.

Ama Manchester'a iniş sebebi her şeyle alakalı olabilir, onun hakkında bir kaç yorum dışında sağlıklı bir şey söyleyemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Evet ortak bi paydada buluşmuş olduk.

PS: Bi yanlışı da düzelteyim dedim slot;

CTOT doğrusu. Calculated takeoff time. Bizim kabine felan slot diye öğretiyolar. Ben de bi kaptandan öğrenmiştim =]


Abi biz zaten troya sistemini kullanıyoruz biliyorsun. Orada ya da havacılığın kullandığı diğer sistemlerde de zaten CTOT yazar ve Z saatine göredir. Kaptan hava atmış sana :P Slot işte boşver :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

boeing niye uçağın yere değişi şey olsun diyor yau


Kaynamış araya sorry.
Çünkü uçak sapmayı ve hata payını hesaplıyor iniş durumuna göre. Ayrıca o tekerlerin karşılama mekanizması ona göre çalışıyor. Darbeyi emebilsin, gövdede beklenmedik esnemeler ve kırılmalar yaşanmasın diye. Çünkü aksi taktirde "pisti yaladı" tabiriyle alkışladığımız iniş stilinde başka fiziksel unsurlar devreye giriyor. Darbeyi emmeye yönelik değil, kanatlara, burun gearına vs. yük bindirecek şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:

Rotweiler said:

Evet ortak bi paydada buluşmuş olduk.

PS: Bi yanlışı da düzelteyim dedim slot;

CTOT doğrusu. Calculated takeoff time. Bizim kabine felan slot diye öğretiyolar. Ben de bi kaptandan öğrenmiştim =]


Abi biz zaten troya sistemini kullanıyoruz biliyorsun. Orada ya da havacılığın kullandığı diğer sistemlerde de zaten CTOT yazar ve Z saatine göredir. Kaptan hava atmış sana :P Slot işte boşver :D


Yok yea, hava atacağından değil :D
Doğrusu odur yani biliyorum sizin de onu kullandığınızı ama ağızda bi SLOT dur gidiyor, irrite oluyorum duyunca =]]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hao said:

afrikada insanlar tek bardak su için günlerce kuyrukta bekliyor, sen 4 saat uçak gibi konforlu bir ortamda beklemişsin çok mu ? viski falan da getirmiş hostes, abi yalvararım bırakın şu şımarık çocuk tribini.

ahuahuahuhauhauha

çünkü üç kilo keten ipliği! masagin
çok alakasız olmuş bu ikisinin kıyaslanması

bilgisayar karşısında vakit geçireceğiniz zamanın birazını su içmeye ayırmayı göze alsanız bir böbreğinizi ihtiyaç sahibine verebilirdiniz!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...