Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.2(PCGamer Haberi)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
adalara kaçmak, base takaslamak vs gibi durumlarda dediğin doğru, hiç bir itirazım yok.

amma bu zaten çok karşılaşılan bir durum değil ve dahi öyle olmuş olsa bile her ırkın kendine özgü avantajları var, bu bahsettiğin olayın üstesinden gelebilecek başka silahların var.

o bakımdan, mule iyi şu anda. eğer diğer ırkların macro yeteneklerinde değişikliğe gitmeden mule için cooldown özelliği konursa, açık söylüyorum bu oyun bozulur.
Mesaj tarihi:
şu dediğim olayı düzeltmek dışında tek değişen şey 100-150 enerji olunca 2-3 tane atmaktansa her 30-40 snde bir atman olucak. zerg oynayabilmek için bu olay prerequisite gibi bişey ki terrandan 1-2 fazla baseimiz oluyo genelde her birinde oyun boyunca sürekli yapılması zorunlu olan bir şey. benim farkedemediğim başka bir şeyi değiştiriyorsa söyle öğrenelim nasıl bozuyo oyunu xP
Mesaj tarihi:
e şimdi bişi dicem ben.

terran oyuncusu hem raxlarına hem starportlarına hem factorlrien bakıyo dimi, üretim naısl gidiyo diye, hepsiin kontrole tmek zorunda bittiği an yenısnı eklemek zorunda.

sende tek tusa basıp bitek hatchery bakıyosun larva birikmişmi diye?
onun yanında bide larva bitmişmi diye bak. bi farkı yokki ikisininde.

larva injectin gercekten bu kadar zor bişeymiş gibi büyütülmemesi lazım bence.

aynı sekilde protossda cooldown kacırmadan adam absmak zorunda, bi yandada stargate robo kullanmak zorunda vs vs.


macro mekaniklerinde bir zorluk varsa zerg, oda creeptir. hatchery ikonu larva injectliyken mor olsa larvasızken yesil olsa bu kadar aglamazsınız mesela
Mesaj tarihi:
ben 5 ling bir tane de roach basmak için
6 s z z z z z r ye basıyorum
terran da 5 marine bir marauder basmak için
6 m m m m m tab d ye basıyor hiç bir farkı yok

ben zaten spawn larva zor demiyorum tam olması gerektiği gibi bence
ama mule olması gerekenden çok daha kolay bişi kullanım açısından.
benim larva basmam için camerayı tek tek hatcherylere almam gerekiyor tekrar tekrar queen seçip v ye basmam gerekiyor
örneğin 3 hatcherym var sırayla 7-8-9 hotkeylerinde olsun queenler de 5 te olsun her birine larva basmam için yapmam gereken şey:

7 7 5 v click 8 8 5 v click 9 9 5 v click

2-3 base terranın 8 mule atması için gereken şey:

mule atılcak mineral lineın olduğu command center 7 de olsun, 6 da tüm orbital commandler olsun

7 7 6 e + shift clickx8

sırf bu oaly benim yukarda bahsettiğim larva olayını 8 kere yapmamla eşit bir şey. gerekli apm farkı açık açık ortada ne diyim daha
Mesaj tarihi:
larva inject konusunda zerg'ün bu kadar hassas olmasını anlar gibiyim biraz; ama dikkat edin az ssayıda hatchery basan tipte oyuncular bunlar genelde.

1-2 larva inject kaçırdığında kafayı duvarlara vuracak kadar oyunun bozuluyorsa 1-2 tane hatchery fazla basacaksın.

tunca said:

örneğin 3 hatcherym var sırayla 7-8-9 hotkeylerinde olsun queenler de 5 te olsun her birine larva basmam için yapmam gereken şey:

7 7 5 v click 8 8 5 v click 9 9 5 v click


zerg oynasam ben şöyle bir yöntem benimserdim. larva inject için kullanacağım queenleri tek gruba alırdım -diyelim ki "6"-

6 ya bas, tek tek hatcherylerin üstüne gel "v" ye bas, sonra "hold". nasıl ama?

hold un kısa yolu değiştiydi herhalde "s" değil artık.
Mesaj tarihi:
sc 1 zergü napsin hatch başina 3 larvarydı ve gene 300 mineraldi. kimse çıkıpta o zaman warp yoktu demesin warpun olayı early game de cok etkin ondan sonra sadece kolaylik. terran üretimde değişen bir şey yok zaten. oyun başina ortalama 3 hatch anca görüyorumdur. eskiden hatchlere hotkey verilinyordu şimdi hatchin yanındaki queene verin olsun bitsin. hem apmniz de artar.
Mesaj tarihi:
tekrar dusundum de larva inject icin bik bik etmek cook anlamsiz.

huun said:

zerg 300 mineral ile tek hathcheryde 10000 tane larva biriktirip bir anda milyonları üstüme salarken, "tek hatcheryde 6dan fazla larva çıkmasın ühühü" diye AĞLIYOR MUYUM?*


bu cok mantikli, mule'un birikmesi sorunsa daha buyuk sorun larva birikmesi. iki basedeyken bile bir anda 15 muta cikmak diye birsey varken, terranin oyunun hicbir asamasinda boyle dramatik bir gecis yapmasi mumkun degil.

kaldi ki, larva basmayi unuttuysan pek bir kaybin yok, yine larva birikiyor ama daha az larvan oluyor. terran ve protoss'ta unite basmayi unuttuysan gecmis olsun. 5rax'in varsa 40 saniye unite basmadiysan 20 marine geridesin demektir. zerg'le larvayi unuttuysan topu topu 4 unite kacirdin demek.
Mesaj tarihi:
ben denedim onu baya.mouseu köşeye götür,ortaya geri getir derken çok daha yavaş oluyor.camera hotkey en hızlısı ve en kolayı şu an ama f5f6f7 kullanmaya alışmak gerekiyor biraz
Mesaj tarihi:
Mum_Chamber said:

tekrar dusundum de larva inject icin bik bik etmek cook anlamsiz.

kaldi ki, larva basmayi unuttuysan pek bir kaybin yok, yine larva birikiyor ama daha az larvan oluyor. terran ve protoss'ta unite basmayi unuttuysan gecmis olsun. 5rax'in varsa 40 saniye unite basmadiysan 20 marine geridesin demektir. zerg'le larvayi unuttuysan topu topu 4 unite kacirdin demek.


Şu olayı bir anlatamadık zerg oyuncuları olarak abi.Zergde larva çıkarma olayı MANDATORY.Chronoboost veya mule kullanmadan eşit bir şekilde oynamak mümkündür,senin 200 puan altında olan bir oyuncuyu yenebilirsin bile hatta.Eğer larva inject yapmazsan YENİLİRSİN yani.bir özrü yok bunun.azcık solid oynayan platin-gold oyuncuları kesinlikle yener hiç bir şansın yok gibi bir şey.Ayrıca mule ve chronoboost 2 şekilde hata affeder mekanikler.İlk olarak eğer unuttuysan ve bunların enerjileri biriktiyse bir anda hepsini kullanmak mümkün.Zergde böyle bir olay yok.5 saniye kaçırdırysan geri kaldın demektir.bir-iki larva injecti atladıysan hele ki early-mid gamede neredeyse oyunu verdin demektir.İkinci olarak bu skillerin senin buildinde görmedigin ufak şeyleri affetme özelligi var.En basitinden supply block oldugunda calldown yaparsan kaybettigin 200 mineral sadece.ayrıca supply blokta olmadıgın için harcayabilecegin minerallerin olucak ve aslinda o 200 minerali de kaybetmemiş olucaksin.kaybettigin 200 mineral de muledan gelicek mineral zaten.Chronoboost içinse eğer bir üniteyi biraz geç basmışsan,veya vaz geçmişsen o buildi izlemekte,normal patterninden biraz ödün vererek farklı bir yol izlemek gayet mümkün.Zerge bakarsan heal ve creep tumor var.Transfusion zaten çok yaygın kullanılan bir özellik değil,kaldı ki ona ihtiyacın oldugunda ya enerjisi olmuyor ya da seni geri düşürüyor larva bakımından,Creep tumor de opsiyonel bir skill değil.basmak zorundasın oyunu kazanmak için.Hiçbir şekilde opsiyonel değil 2 skilli queenin,heal zaten trivial kalıyor biraz.Eğer tek hatcheryde larva inject stacklenseydi,onu da geçtim 3ten fazla larva varken hatchery larva üretimine devam etseydi tamam derdim ama şu durumda çok saçma zergün makro mekanigine basit bakmak.

tl:dr TERRAN OP
Mesaj tarihi:
huun said:

larva inject konusunda zerg'ün bu kadar hassas olmasını anlar gibiyim biraz; ama dikkat edin az ssayıda hatchery basan tipte oyuncular bunlar genelde.

1-2 larva inject kaçırdığında kafayı duvarlara vuracak kadar oyunun bozuluyorsa 1-2 tane hatchery fazla basacaksın.

tunca said:

örneğin 3 hatcherym var sırayla 7-8-9 hotkeylerinde olsun queenler de 5 te olsun her birine larva basmam için yapmam gereken şey:

7 7 5 v click 8 8 5 v click 9 9 5 v click


zerg oynasam ben şöyle bir yöntem benimserdim. larva inject için kullanacağım queenleri tek gruba alırdım -diyelim ki "6"-

6 ya bas, tek tek hatcherylerin üstüne gel "v" ye bas, sonra "hold". nasıl ama?

hold un kısa yolu değiştiydi herhalde "s" değil artık.


benim yazdığım gibi yapılıyo o bahsettiğin, farklı bir şey yapmıyorum. 7-8-9 hatcheryler zaten ve kamerayı oraya getirmek için basılıyor.

Mum_Chamber said:

tekrar dusundum de larva inject icin bik bik etmek cook anlamsiz.

huun said:

zerg 300 mineral ile tek hathcheryde 10000 tane larva biriktirip bir anda milyonları üstüme salarken, "tek hatcheryde 6dan fazla larva çıkmasın ühühü" diye AĞLIYOR MUYUM?*


bu cok mantikli, mule'un birikmesi sorunsa daha buyuk sorun larva birikmesi. iki basedeyken bile bir anda 15 muta cikmak diye birsey varken, terranin oyunun hicbir asamasinda boyle dramatik bir gecis yapmasi mumkun degil.

kaldi ki, larva basmayi unuttuysan pek bir kaybin yok, yine larva birikiyor ama daha az larvan oluyor. terran ve protoss'ta unite basmayi unuttuysan gecmis olsun. 5rax'in varsa 40 saniye unite basmadiysan 20 marine geridesin demektir. zerg'le larvayi unuttuysan topu topu 4 unite kacirdin demek.


bu bahsettiğin bir anda 15 muta çıkarmak bir avantaj değil tam tersine zerg'ün toss ve terranla eşit duruma gelebilmesi için gerekli bir mekanik. şöyle ki terran da toss da nasıl kompozisyonda bir ordu yaparsa yapsın bir yere kadar etkili olabiliyor ama zerg rakibin ordusunun tam counterını yapmak zorunda. yanlış kompozisyonda bir ordu yaparsa hiç bir şansı yok
Mesaj tarihi:
oyunun başında da protoss chronoboost ile işçi basıyor, zerg aynı anda 3 drone çıkarabiliyor. terran paşa paşa bir bir basıyor.

terran'ın ekonomisine katkı sağlayabilmek için böyle bir özellik koyduklarını düşünüyorum. 150 mineral ve 2 işçi feda ediyorsunuz başta zaten orbital command için. ilerleyen dakikalarda mule kendini gösteriyor tabii ki ona lafım yok. ama sanki bedavaymış, imbaymış gibi konuşuluyor.

zaten oyuncuların büyük çoğunluğu 10-15 saniyeden fazla unutmuyor. ama özellikle biriktiriyorlar altını sömürmek için veya cloak üniteler için. sonra exp alınca abanıyorlar.

iki tarafın da exp'inin olmadığı ve terran'ın bir anda exp alıp 1000 mineral toplayıp oyunu kazandığı kaç tane maç vardır ki acabA?
Mesaj tarihi:
visas, acıkcası reseach ve upg boostlamakda olducka mandotory. carrier falan basuılmamasının sbeeplerinden biride bu zaten. adamlar boostla cok hızlı cıkmasın diye öle bi abartmışki süresini. carrier cıkıcaksan mothership cıkıcaksna bütün boostunu ona harcaman lazım, ki genelde yetmiyo enerji.

aynı sekilde templar cıkmak charge cıkmak chrono boostuz cok uzun sürüyo
Mesaj tarihi:
sabonis said:

oyunun başında da protoss chronoboost ile işçi basıyor, zerg aynı anda 3 drone çıkarabiliyor. terran paşa paşa bir bir basıyor.

terran'ın ekonomisine katkı sağlayabilmek için böyle bir özellik koyduklarını düşünüyorum. 150 mineral ve 2 işçi feda ediyorsunuz başta zaten orbital command için. ilerleyen dakikalarda mule kendini gösteriyor tabii ki ona lafım yok. ama sanki bedavaymış, imbaymış gibi konuşuluyor.

zaten oyuncuların büyük çoğunluğu 10-15 saniyeden fazla unutmuyor. ama özellikle biriktiriyorlar altını sömürmek için veya cloak üniteler için. sonra exp alınca abanıyorlar.

iki tarafın da exp'inin olmadığı ve terran'ın bir anda exp alıp 1000 mineral toplayıp oyunu kazandığı kaç tane maç vardır ki acabA?

olay mule'un imba olması falan değil aşırı kullanım kolaylığı ve hata affetmesi. bahsettiğin olay da gayet sık oluyor ama nadiren olsa bile farkeden bir şey yok. ha 10-15 snden fazla zaten unutmayan oyuncular neden karşı çıkıyor cd gelmesine onu açıkla o zaman.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

visas, acıkcası reseach ve upg boostlamakda olducka mandotory. carrier falan basuılmamasının sbeeplerinden biride bu zaten. adamlar boostla cok hızlı cıkmasın diye öle bi abartmışki süresini. carrier cıkıcaksan mothership cıkıcaksna bütün boostunu ona harcaman lazım, ki genelde yetmiyo enerji.

aynı sekilde templar cıkmak charge cıkmak chrono boostuz cok uzun sürüyo

abi mandatory değil işte chrono boost basmayıp upg 30sn geç bitince pek bir şey farketmiyor. veya chrono boostu başka bir şeye harcıyorsan upge 30sn önce başlarsın falan tamamen doğru kararlar vererek apm de harcamadan gözardı edilebilcek bir şey.
Mesaj tarihi:
nasıl mandotory değil abi, sende o zaman 10 sn sonra 4 larva daha alırsın, benımde stormum 30 sn gecikir. ne farkı varki ikisinin? veya probe boostlamayı unuttum diyelimki, işcilerim %50 daha yavas cıktı? ikisinin birbirinden farkı yokki.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

nasıl mandotory değil abi, sende o zaman 10 sn sonra 4 larva daha alırsın, benımde stormum 30 sn gecikir. ne farkı varki ikisinin? veya probe boostlamayı unuttum diyelimki, işcilerim %50 daha yavas cıktı? ikisinin birbirinden farkı yokki.


abi probe unuttuysan zealot boostlayabilirsin en basitinden.stormun 30 saniye geç bittigi sürede unit productionun devam ediyor yani.tamamen durmuyosun ki
Mesaj tarihi:
Cuce said:

nasıl mandotory değil abi, sende o zaman 10 sn sonra 4 larva daha alırsın, benımde stormum 30 sn gecikir. ne farkı varki ikisinin? veya probe boostlamayı unuttum diyelimki, işcilerim %50 daha yavas cıktı? ikisinin birbirinden farkı yokki.

şöyle bir farkı var:
ben 10 sn sonra basarsam o 10sn oyun sonuna kadar kaybolmuş 10 sn.
eğer sen 10 sn sonra basarsan upg yarıdayken basabilirsin
veya warpgatelere atabilirsin, veta nexusa atabilirsin.
benim bu hatayı kayıpsız olarak atlatabilmem için yapabileceğim hiç bir şey yok o 10 sn gitti yani. oyun boyunca 10snlik zaman zarfı içinde 4 drone veyea 4 ünite geride olacağım.
Mesaj tarihi:
e öle bişi değilki bu abi, zealto boostlarsın diyosan o zaman sence bi tümor daha t derim, harassdan donen mutaya heal at derim vs vs.

zealot boostlamak warpgate boostlamak, probe boostlamaktan upg boostlamaktan cok daha verimsiz seyler sonucta, komikler nerdeyse oyunun basında ilk zealotu boostlamıyosan.

hayır yanı anlamıyorum pkei zaten durmadna hatcherylere bakmıyomusunuz larva cıkmısmı diye, nedir bu kacıyo abi durumu
Mesaj tarihi:
Cuce said:

e öle bişi değilki bu abi, zealto boostlarsın diyosan o zaman sence bi tümor daha t derim, harassdan donen mutaya heal at derim vs vs.

zealot boostlamak warpgate boostlamak, probe boostlamaktan upg boostlamaktan cok daha verimsiz seyler sonucta, komikler nerdeyse oyunun basında ilk zealotu boostlamıyosan.

hayır yanı anlamıyorum pkei zaten durmadna hatcherylere bakmıyomusunuz larva cıkmısmı diye, nedir bu kacıyo abi durumu

ekstra 1 queen yaparak zaten ekstra enerjiyle istedigin zaman healını da tumorunu de atarsın alakası yok konuyla, ama o hatcherynin 10 sn larvasız kaldığı zamanı hiç bir şekilde telafi edemezsin
Mesaj tarihi:
euhe eet abi bütün oyun hatcherylere bakıp larva atma vaktinin gelmesini bekliyoruz başka yaptığımız bişi yok. zergle 7-8dklık bi oyun at tek hatchery tek queen bakalım 7-8dk sonunda kaç enerji artıyor. ideal durumda hiç enerji artmaması gerekiyor
Mesaj tarihi:
Cuce said:

e öle bişi değilki bu abi, zealto boostlarsın diyosan o zaman sence bi tümor daha t derim, harassdan donen mutaya heal at derim vs vs.

zealot boostlamak warpgate boostlamak, probe boostlamaktan upg boostlamaktan cok daha verimsiz seyler sonucta, komikler nerdeyse oyunun basında ilk zealotu boostlamıyosan.

hayır yanı anlamıyorum pkei zaten durmadna hatcherylere bakmıyomusunuz larva cıkmısmı diye, nedir bu kacıyo abi durumu


abi bizde fazla kaçmıyor zaten de low diamond high platlarda falan deli kaçıyor ondan qq var bu konuda fazla.ben qqlamıyorum zaten haklılar diyorum sadece.ve bu olaya kolay denmesine kızıyorum biraz.şu an beni daha düşük zerglerden ayıran tek şey larva injecti kaçırmamam.yoksa haftada bir gün iki saat falan oynuyorum.bütün gün buna kasan insanlarla denk oynayabiliyorum tek bildigim şey kafamdaki larva inject süresi.eğer ben larva inject çalışıyor olmak yerine daha farklı şeyler öğrenseydim çok daha iyi bir oyuncu olabilirdim.zergün problemi farklı şeyler larva injecte oranla.
×
×
  • Yeni Oluştur...