CaNNi Mesaj tarihi: Eylül 3, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 3, 2010 blow off ve hava filtresi aracı garanti dışında mı bırakır? Leon aldım gibi, bu 2sini takmak istiyorum ama bozuyosa daha ilk günden takmak olmaz :)
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Selam, Aracını turbo olarak kabul ediyorum ve soruyorum; blow-off şart mı? Çünkü bazı motorlar ses yapmasın diye özel by-pass sistemi kullanıyorlar ki A4'ün 1.8T motorunda bu vardı. Blow-off motorun yazılımında biraz kafa karışıklığı yaratıyor. Motora sevk ettiğini sandığı havayı sen dışarı veriyorsun. İnternette yabancı kaynaklar bulabilirsin. Saygılar.
Esh Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 araba 180 lik ibiza cupra ise sadewce açık hava kiti yap, yeterli ses verir. ayrıca turbo olduğu için performans da verir. blow off piç arabasına döndürüyo işi. ama bi yerde yararlarını da yazmıyo değildi hani. böyle ara gazlarla turboyu sürekli doldurup bırakırsan, blow off kullanılmayan havayı dışarı attığı için ömrünü uzatabiliyor. ama bana pek de mantıklı gelmemişti bu açıklama. makine muhendisi varsa açıklasın mantığını.
Esh Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 garantiyi bozmadan chip tuning bilem yapıyorlar artık. çok zor değil yani o motorun 210 hp leri görmesi. bi de eğer arabanı sipariş edeceksen kesinlikle seat yarış frenleriyle sipariş ettir. bütün dergilerde standart frenlerden isyan etmiş editörler.
CaNNi Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 yok 2011model 1.4tsi 125 hp leon aldım da onun için dedim. Turbo basıncını atması için bu bypass sistemi var mıdır bu araçta? Ses için değil de bu turbo lag olayını ve aşınmasını engellemek için takmak istiyordum. Varsa hiç gerek yok.
synthesizer Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 hoho. oralar öle olmuyo. basınc arttırmak icin yazılım lazım. turbo lag gidermek icin ise pek pratik bi yolu yok. ya beygiri yani basıncı dusurup genis bi devir bandına yayarsın, ki bu da yuksek devir performansını yer. ya turbonu degisken geometrili turboyle degistirirsin. ya bi supercharger alıp kendi TSi motorunu yaparsın ya da ikinci mini minnacik bi turbo alıp sequential turbo yaparsın alt devirde kucuk calısır ust devirde normal :)
CaNNi Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 turbo lag turbonun basıncını atamayıp olmuyormuydu. Pek bi bilgim yok ama okuduğum kadarıyla öyle anlamıştım :D
synthesizer Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 turbo lag, aracın performansının turbonun verimi beklendigi gibi vermedigi doneme verilen isim. o da turbonun verim vermesi icin gerekli basinctaki egzoz gaziyla dolmasina yetecek egzoz gazi basincina ulasilamamis dusuk devirlere tekabul ediyo. hani lag oldu turbo giremedi, gibi dusunulebilir. sonra bianda girer turbo arac öne atlar arkasından tekmelenmis gibi kaba tabirle. edit ek: vites atarken ayagı gazdan cekince dogal olarak motor devri ve egzoz gazı debisi dusuyo. vitesi takıp da bidaha gaza basana kadar da fazla dusmusse verimsiz bi an oluyo. gene turbo lage dusulmus oluyo. vites atarken ayagını gazdan cekmezsen hallolur :P saka bi yana ara gaz her nekadar apaçi hareketi olsa da, hem disli sagligi acisinden hem de turbo deviri acisindan faydalı bi hareket sayılabilir
Red Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 4, 2010 blow off bana göre 2 günlük heves birşey.saçma buluyorum. iki gün hoşuna gider sonra sıkılırsın cuf cuf.gereksiz gürültü kirliliği. insan her anı nfs tadında yaşamak istemez.
Esh Mesaj tarihi: Eylül 5, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 5, 2010 ya bu turbolu araçlara açık hava kiti taktın mı zaten her gaza basışında emme sesi gürlüyor. blow off a çok da gerek yok bence. bi de her araçta aynı çuf lamayı vermiyor blow off. boyle wrxlerde falan güzel de, 125hp lik motorun turbosundan kızkaçıran sesi gelebilir.
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 6, 2010 Mesaj tarihi: Eylül 6, 2010 Selam, Esh said: ...kızkaçıran sesi gelebilir. Yoruma hayran kaldım :) Saygılar.
Öne çıkan mesajlar