xaty Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Nasıl olur? Beceremedim bir türlü.. 3 nokta var, bunların oluşturduğu düzlemin normalinin yönü lazım, (yaw-pitch-roll açıları). iki tane birbirinin tam tersi normal oluyor ama fark etmez. 3 noktadan 2 vektör oluşturup bunları çarpıyorum, diklerini buluyorum da açıları bulamadım bir türlü. Aradım taradım, bir sürü farklı yol var, net bir cevap bulamadım.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 iki vektör oluştur sonra onların çapraz çarpımını al (cross product) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 tam olayı bilmediğim için yanılıyor da olabilirim de, yaw'ı bulabilir misin bilemedim açıkçası düz, üzerinde sembol vs olmayan bir kalemi çevirsen de bir anlam ifade etmez mesela Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Ardeth said: iki vektör oluştur sonra onların çapraz çarpımını al (cross product) buraya kadar tamam da sonrası lazım işte. wpr açıları lazım, eksenler etrafında ne kadar döndüğü.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 aklıma gelen ilk yol; elindeki üç vektörü ortonormalize et o vektörlerin sütun olduğu matrisi inşa et daha sonra I matrisini bu matrise götüren dönüşümü bul (yani kendisi heh). Bu da sana rotasyon matrisinin elemanlarını verecek ordan açıları bulabilirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2010 benim de bununla ilgili bi işim var, sormuş olayım uçağın/nesnenin burnunun nereye baktığı da önemli değil mi ? klasik xyz koordinatlarında düşünürseniz (0,1,1) normaline sahip olması için biraz roll da verebilir, sola dönüp kendini de eğebilir. roll yine aynı kalıyor ama ikisi için farklı yaw var yoksa yanlış mı anladım sistemihani roll bir düzlem değişimi gibi etki ediyor diye düşünsek sağa kır (yaw) aşağı in (pitch) dersek de aynı normale ulaşıyoruz, sanmıyorum bunun olduğunu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2010 iş biraz karıştı. roll işini uçaktaki gibi düşündüm, burnun nereye baktığı önemliydi bana, o yüzden etki etmez dedim. ama öyle olmadı. etki ediyor roll da. başka bi çözüm bulmam lazım. user frame ile değişken frame arasında biraz geçiş yapmak falan lazımmış anladığım kadarıyla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar