Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3 noktadan düzlem normalinin yönünü bulma(?)


xaty

Öne çıkan mesajlar

Nasıl olur? Beceremedim bir türlü.. 3 nokta var, bunların oluşturduğu düzlemin normalinin yönü lazım, (yaw-pitch-roll açıları).

iki tane birbirinin tam tersi normal oluyor ama fark etmez.

3 noktadan 2 vektör oluşturup bunları çarpıyorum, diklerini buluyorum da açıları bulamadım bir türlü. Aradım taradım, bir sürü farklı yol var, net bir cevap bulamadım..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim de bununla ilgili bi işim var, sormuş olayım
uçağın/nesnenin burnunun nereye baktığı da önemli değil mi ?

klasik xyz koordinatlarında düşünürseniz (0,1,1) normaline sahip olması için biraz roll da verebilir, sola dönüp kendini de eğebilir. roll yine aynı kalıyor ama ikisi için farklı yaw var




yoksa yanlış mı anladım sistemi
hani roll bir düzlem değişimi gibi etki ediyor diye düşünsek sağa kır (yaw) aşağı in (pitch) dersek de aynı normale ulaşıyoruz, sanmıyorum bunun olduğunu

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iş biraz karıştı. roll işini uçaktaki gibi düşündüm, burnun nereye baktığı önemliydi bana, o yüzden etki etmez dedim. ama öyle olmadı. etki ediyor roll da.

başka bi çözüm bulmam lazım.

user frame ile değişken frame arasında biraz geçiş yapmak falan lazımmış anladığım kadarıyla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...