Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3 noktadan düzlem normalinin yönünü bulma(?)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Nasıl olur? Beceremedim bir türlü.. 3 nokta var, bunların oluşturduğu düzlemin normalinin yönü lazım, (yaw-pitch-roll açıları).

iki tane birbirinin tam tersi normal oluyor ama fark etmez.

3 noktadan 2 vektör oluşturup bunları çarpıyorum, diklerini buluyorum da açıları bulamadım bir türlü. Aradım taradım, bir sürü farklı yol var, net bir cevap bulamadım..
Mesaj tarihi:
tam olayı bilmediğim için yanılıyor da olabilirim de, yaw'ı bulabilir misin bilemedim açıkçası

düz, üzerinde sembol vs olmayan bir kalemi çevirsen de bir anlam ifade etmez mesela
Mesaj tarihi:
Ardeth said:

iki vektör oluştur sonra onların çapraz çarpımını al (cross product)


buraya kadar tamam da sonrası lazım işte. wpr açıları lazım, eksenler etrafında ne kadar döndüğü..
Mesaj tarihi:
aklıma gelen ilk yol;

elindeki üç vektörü ortonormalize et o vektörlerin sütun olduğu matrisi inşa et daha sonra I matrisini bu matrise götüren dönüşümü bul (yani kendisi heh). Bu da sana rotasyon matrisinin elemanlarını verecek ordan açıları bulabilirsin.
Mesaj tarihi:

benim de bununla ilgili bi işim var, sormuş olayım
uçağın/nesnenin burnunun nereye baktığı da önemli değil mi ?

klasik xyz koordinatlarında düşünürseniz (0,1,1) normaline sahip olması için biraz roll da verebilir, sola dönüp kendini de eğebilir. roll yine aynı kalıyor ama ikisi için farklı yaw var




yoksa yanlış mı anladım sistemi
hani roll bir düzlem değişimi gibi etki ediyor diye düşünsek sağa kır (yaw) aşağı in (pitch) dersek de aynı normale ulaşıyoruz, sanmıyorum bunun olduğunu

Mesaj tarihi:
iş biraz karıştı. roll işini uçaktaki gibi düşündüm, burnun nereye baktığı önemliydi bana, o yüzden etki etmez dedim. ama öyle olmadı. etki ediyor roll da.

başka bi çözüm bulmam lazım.

user frame ile değişken frame arasında biraz geçiş yapmak falan lazımmış anladığım kadarıyla
×
×
  • Yeni Oluştur...