Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

11 lt yakit tuketimi


di

Öne çıkan mesajlar

Selamlar,

Kayin valide sehir disindayken arabasina el koyduk hatunla. 1999 model 1.8 gdi mitsubishi carisma. Lakin yakit tuketimi cok fazla. Sehir icinde rahatca 11 litreye cikiyor 100 km icin.

Bu kadar eski bir araba icin bile korkunc bir deger oldugunu dusunuyorum ama fikir danisayim istedim bi.

Kullanirken tanik oldugum, ipucu niteliginde olabilecek tanilarim su sekilde;

* Araba rolantideyken ara ara kendi kendine devri yukseliyor.
* Kimi zaman, ozellikle 1. vitese gecmekte zorlaniyorum. Cok nadir hic gecemiyorum.
* Araba zaman zaman devrini almiyor. O hiza uygun vitesdeyken sorun cikariyor bana.

160k'da bu arada arac. 12 senelik olmasina ragmen tum kullanimi bu ama hasat halde.

Nedir onerileriniz ?

Servise gotureyim dedim ama 300 kusur lira para odemek lazim goturme dediler, elimi kolumu bagladilar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 litre hele hele dizelse cok komik bi sayi ya
benim benzinli peugeot 307 9.5 yakiyo sehir icinde bile
sehir disinda 5.5 litre ile ankaraya gittimg eldim

o devir dusme muhabbeti
klima varsa felan ondan olabilirde
yane cok fazla cok cok fazla yakiyo evet

p.s: gdi dizel di mi
oleyse cok cok komik bu arada obu turlu meeeh iste kotu de yane
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 yasindan sonra arac masraf cikartir yani yapacak bisey yok , arkadasta rover 620si var, yapicak hicbirsey yok ustune ne harcarsak harcayalim 13-16l bisey yakiyor.

*rolanti icin gaz kelebegine ayar, hava filtresi buji falan gibi ucuz seylerle kurtarabilirsen kurtarirsin.
*vites probleminin nedeni baski balatasi gibi gozukuyor.
*birincisiyle ayni sebep olabilir gibi geldi.

300 lira iyimser bile olmus bence acikcasi.

ama bunlar daha once gorudgum araclara gore benim nacizane tecrubelerim. baska seylerde olabilir elbet. diger arkadaslar daha iyi bilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11L gayet normal 1.8 benzinli araç için. Rölanti düzensizliği için en basitinden gaz kelebeği temizlenip, ecu resetlenerek belki çözülebilir. Çok da mühim bi sorun değil.

1. vitese geçmeme her araçta olabilen bişey. 5. viteste debriyaja basıp aracı durdurduktan sonra direk 1e atmaya çalışırken geçmeyebilir. Haliyle baskı balata bitmeye başladıysa bu sorun daha da hissedilir oluyodur. Kaldı ki baskı balata da sarf malzemesi sonuçta, arızalanan bir parça değil.

Arabada hiçbir problem yok bence. Burdaki insanlar 0km gıcır gıcır araba kullanmaya fazla alışmışlar.

edit: 300küsür lirayı kim neye göre çıkardı? Debriyaj seti daha pahalıya değişir bu kesin ama kaçırmıyosa gerek yok. Gaz kelebeğinin temizlenmesi ya da ayarlanması falan gayet basit işler, ustaya "varsa bir sabah siftahı at"mak şeklinde halledilicek işler.
Öte yandan 300tl de hiçbişey değil yani, araba kullanıyosunuz sonuçta, beyaz eşya değil bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

abi.. neler diyorsunuz siz.. ben full klima açık araçla 100 liralık benzin atıp 360k yol gidiyorum.. şehir içi.. daha bugün beylik düzüne gittimg eldim


100 liralık benzin (~28 litre)
360 km gidiyorsa
o da eşittir ~8litre/100 km
1600 cc benzinli için normal bir değer.

1.8 benzinli için 10-12 litre arası normaldir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mk1 1.6 focus kullanıyorum ben de. Bir defasında yollar bomboşken bir pazar sabahı neredeyse hiç frene basmadan Kadıköy'den Zekeriyaköy'e gitmiştim. 7 litre falan tüketmişti.

Onun dışında günlük olarak köprü trafiği falan... 10.5lt yakıyorum çok sakin kullanmaya çalışarak. Gerçi işin içine uzun süre trafikte bekleme unsuru girdikten sonra, imkan bulduğum kısa süre içerisinde ne kadar gaza bastığım çok da farkettirmiyor ortalamayı.

Ama asıl başarım bundan birkaç sene önce yazın arabayla gaz kelebeği ve klima sonuna kadar açık gezerek 13.5lt ortalama tutturmamdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...