Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dizel Araca Chip Modülü


RayCharles

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Tüketimi de azıcık arttırıyor o tarz uygulamalar. Diesel ve küçük hacimli bir motor için ben olsam denemezdim. Mesela 1.9TDI 90HP veya 105HP'Lik bir araç için o tarz bir uygulama denenebilir. Neticede motor bloğu 1.9 litrelik bir motora ait ve zamanında 150HP'lik Almanya versiyonları yapıldı. Artan güce ve basınca daha iyi dayanacağını düşünüyorum. Küçük hacimli motorlarda ise chipten önce hava filitresi, daha verimli intercooler, alınan havanın motor ısısından daha az etkilenmesini sağlamak, egzoz sistemi gibi bileşenlerde oynardım. Tabi bir de araca uygun çözüm üreten profesyonel firmalar ile çalışmak şart; VW için ABT veya MTM firmaları olduğu gibi, sadece PSA grubu için de çalışmalar yapan pro firmalar mevcuttur. Yerli çözüm üretenlerin şansa uygulama yaptığını düşünüyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Diesel mantığında hava sıkıştırılıp, yakıt püskürtülüyor. Şimdi Sen havayı nekadar soğuk verir ve sıkıştırarak ne kadar yüksek ısıya çıkartırsan o kadar iyi. Tabi motor bloğunun dayandığını düşünürsek. Tüm araçlar soğuk havada daha verimli hale gelirler.

Performans ile verim farklı şeyler. Bunları karıştırmayalım. Performansı arttırıp, verimi düşürebilirsiniz. EGR iptali ile verim düşer ama performans artar. Daha fazla yakıt tüketir, güç artar ama emisyon ile motor verimi düşer.

Sıcak havalarda motora sevk edilen havanın sıcaklığı çok daha fazla önem arz ediyor. Daha fazla detay için bana termodinamik notlarımı karıştırtmayın :P Özellikle turbo yüzünden ısı motor bölümünde kalıyor ve emilen havanın sıcaklığını arttırıyor. Taş yünü ve alüminyum kullanarak emiş hattını izole eden kişilerin çalışmalarını görmüştüm nette, tabi bu benim aracın motoru için yapılan şeylerdi. Stock intercooler daha verimli olan ile değiştirilerek, daha rahat hava alacağı ön tarafa taşınıyordu falan.

Diesel için dikkat edilecek nokta motorun soğumamasıdır. Sıkıştırma esnasında sıcaklık arttırılırken, motorun kendi iç sıcaklığı da kullanılır. O yüzden soğutma sistemi önem arz eder; ne yüksek, ne fazla olmalı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

said:
Diesel engines have a lower power output than an equivalent size petrol engine[citation needed] because its speed is limited by the time required for combustion.[citation needed] A combination of improved mechanical technology (such as multi-stage injectors which fire a short "pilot charge" of fuel into the cylinder to warm the combustion chamber before delivering the main fuel charge), higher injection pressures that have improved the atomisation of fuel into smaller droplets, and electronic control (which can adjust the timing and length of the injection process to optimise it for all speeds and temperatures) have mitigated most of these problems in the latest generation of common-rail designs, while greatly improving engine efficiency. Poor power and narrow torque bands have been addressed by superchargers, turbochargers, (especially variable geometry turbochargers), intercoolers, and a large efficiency increase from about 35 percent for IDI to 45 percent for the latest engines in the last 15 years.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tam beklediğim kişiden, beklediğim nitelikte açıklamalar. Gerçi korkarak soru sormuştum sayfalar dolusu açıklama geleceği endişesiyle (: Ama bu kararındaydı. Sonuç olarak anladığımdan çok çok özet geçecek olursam, sıkıştırma ile birlikte arttırılan ısı önemli diyorsun gibi geldi. Fizik bilmediğim için çok detaylı bir şekilde kafamda yerli yerine oturan şeyler yok ama...

Atmosferik motorları da bira ile açıklıyorum mesela. Soğuk gazların sıvı içinde daha iyi çözünürlüğe sahip olması, fiziksel açıdan belki alakasız bir açıklama ama motorun nasıl çalıştığı hakkında kafamda bir fikir oluşturuyor en azından. Dizel için buna benzer hayattan bir örnek üretemediğim için anlayışım da nispeten kıt kalıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vauxhall-Opel Corsa 1.3 CDTi (90PS)
9/2006 onwards
Engine type : Turbo-Diesel
Engine size : 1248 cm3
Cylinders : 4
Original bhp : 88
Original nm : 200
BHP increase : 13
NM gain : 39
Lb/Ft gain : 29

superchips sonrası 13 ps alırsın ama bu pek hissedilmez. Ama fazladan kazanacağın 39 nm tork, işte bunu hissedersin. Yakıt tüketimi artmaz (%1-2 azalma bile görebilrisn, alt devirler canlandığı için).
Fiyatı yaklaşık 1000 tl, btg maslak yapar, iyi iş çıkarırlar. Her chiptuning yaparım diyene yaptırma arabanı. Önemli bir mevzu, dikkatli yapılması gerekli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim bi arkada$ iptal ettirdi oyle bi sorun yok ama ileriyw donuk ne olur bilinmez.

bazi markalar turkiyeye egrsiz yolluyo zaten dizelleri. dandik mazot tikiyor, bozuyor her turlu diye.

ama tabii ki iptal etmeden kullanmak en iyisi. zaten 90lik dizelle nereye kadar cikabilirsin ki? olacak 3.35d ya da 3.0tdi oynarsin 50$er 100er beygir =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...