RayCharles Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 Bunun avantajları ve dezavantajları nedir? Konuya ilgili çok kısıtlı bi bilgim var ve düzgün bir fikre ulaşmak için modifiye delilerinden değil de sakin araç kullanan size sormak istedim. 90 hp dizel arabam bazen beni performans düşüklüğünden dolayı yoruyor.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 Marka modele göre değişik çözümler oluyor. Bir modül takıp çıktığında fabrika ayarlarına dönmesi gibi. Genelde turbo basıncı artması ve beraberinde tork ve güç artışı getiriyor çip. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RayCharles Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2010 turbodan çok düşük devirlerde, daha turboya geçmemişken performans artışı peşindeyim gibi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HolyRaider Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 abimde c3 vardı chip taktı arabanın anası ağladı dalga geçmyiorum, çıkan dumanın rengine kadar etkiledi arabayı. soğuk havalarda çalışmıyordu nerdeyse. gerçi aynı çipten mi bahsediyoruz bilmiyorum da, performans içindi bizim malın taktırdığı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Selam, Tüketimi de azıcık arttırıyor o tarz uygulamalar. Diesel ve küçük hacimli bir motor için ben olsam denemezdim. Mesela 1.9TDI 90HP veya 105HP'Lik bir araç için o tarz bir uygulama denenebilir. Neticede motor bloğu 1.9 litrelik bir motora ait ve zamanında 150HP'lik Almanya versiyonları yapıldı. Artan güce ve basınca daha iyi dayanacağını düşünüyorum. Küçük hacimli motorlarda ise chipten önce hava filitresi, daha verimli intercooler, alınan havanın motor ısısından daha az etkilenmesini sağlamak, egzoz sistemi gibi bileşenlerde oynardım. Tabi bir de araca uygun çözüm üreten profesyonel firmalar ile çalışmak şart; VW için ABT veya MTM firmaları olduğu gibi, sadece PSA grubu için de çalışmalar yapan pro firmalar mevcuttur. Yerli çözüm üretenlerin şansa uygulama yaptığını düşünüyorum. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 dizele hava filtresi hata abi. hele ki$ aylarinda 2x hata.. yapilacak en guzel $ey turboyla oynamak. belki buyuk turboya geci$ olavbilir. dizelde sicak hava daha fazla performans verdiginden intercooler bile gereksiz kacabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Selam, Buyur?! Intercooler gereksiz...hmmm... Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 buyuk intercooler gereksiz yani =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 dizel turbolarda egzost modifiyesi, benzinli turbolardaki gibi i$e yarar mi bilmiyorum mesela. yani eger yariyosa paslanmaz manifold ve 60 lik duz boru =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 bi de $u EGR mevzusu var tabi.. araban ne bu arada? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Dizel motordan hiç anlamıyorum. Sıcak hava mı iyi, soğuk hava mı? Yakıt sıcak hava ile patlamıyor mu? Ama insanlar yaz aylarında küçük dizellerle falan yokuşta daha çok sıkıntı yaşadığını söylüyor? Olayı nedir bu dizelin? :S Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 uzun yol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Selam, Diesel mantığında hava sıkıştırılıp, yakıt püskürtülüyor. Şimdi Sen havayı nekadar soğuk verir ve sıkıştırarak ne kadar yüksek ısıya çıkartırsan o kadar iyi. Tabi motor bloğunun dayandığını düşünürsek. Tüm araçlar soğuk havada daha verimli hale gelirler. Performans ile verim farklı şeyler. Bunları karıştırmayalım. Performansı arttırıp, verimi düşürebilirsiniz. EGR iptali ile verim düşer ama performans artar. Daha fazla yakıt tüketir, güç artar ama emisyon ile motor verimi düşer. Sıcak havalarda motora sevk edilen havanın sıcaklığı çok daha fazla önem arz ediyor. Daha fazla detay için bana termodinamik notlarımı karıştırtmayın :P Özellikle turbo yüzünden ısı motor bölümünde kalıyor ve emilen havanın sıcaklığını arttırıyor. Taş yünü ve alüminyum kullanarak emiş hattını izole eden kişilerin çalışmalarını görmüştüm nette, tabi bu benim aracın motoru için yapılan şeylerdi. Stock intercooler daha verimli olan ile değiştirilerek, daha rahat hava alacağı ön tarafa taşınıyordu falan. Diesel için dikkat edilecek nokta motorun soğumamasıdır. Sıkıştırma esnasında sıcaklık arttırılırken, motorun kendi iç sıcaklığı da kullanılır. O yüzden soğutma sistemi önem arz eder; ne yüksek, ne fazla olmalı. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Selam, said: Diesel engines have a lower power output than an equivalent size petrol engine[citation needed] because its speed is limited by the time required for combustion.[citation needed] A combination of improved mechanical technology (such as multi-stage injectors which fire a short "pilot charge" of fuel into the cylinder to warm the combustion chamber before delivering the main fuel charge), higher injection pressures that have improved the atomisation of fuel into smaller droplets, and electronic control (which can adjust the timing and length of the injection process to optimise it for all speeds and temperatures) have mitigated most of these problems in the latest generation of common-rail designs, while greatly improving engine efficiency. Poor power and narrow torque bands have been addressed by superchargers, turbochargers, (especially variable geometry turbochargers), intercoolers, and a large efficiency increase from about 35 percent for IDI to 45 percent for the latest engines in the last 15 years. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Tam beklediğim kişiden, beklediğim nitelikte açıklamalar. Gerçi korkarak soru sormuştum sayfalar dolusu açıklama geleceği endişesiyle (: Ama bu kararındaydı. Sonuç olarak anladığımdan çok çok özet geçecek olursam, sıkıştırma ile birlikte arttırılan ısı önemli diyorsun gibi geldi. Fizik bilmediğim için çok detaylı bir şekilde kafamda yerli yerine oturan şeyler yok ama... Atmosferik motorları da bira ile açıklıyorum mesela. Soğuk gazların sıvı içinde daha iyi çözünürlüğe sahip olması, fiziksel açıdan belki alakasız bir açıklama ama motorun nasıl çalıştığı hakkında kafamda bir fikir oluşturuyor en azından. Dizel için buna benzer hayattan bir örnek üretemediğim için anlayışım da nispeten kıt kalıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RayCharles Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 araç 1.3 cdti corsa. eksozla oynama yapmayı düşünmüyorum çünkü arabanın böğürmesini istemiyorum hiç hoş değil :S Turbo değiştirmek gibi bi fikrim de yok çünkü ucuz bi çözüm aramaktayım. Chip gereksiz diyosunuz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Vauxhall-Opel Corsa 1.3 CDTi (90PS) 9/2006 onwards Engine type : Turbo-Diesel Engine size : 1248 cm3 Cylinders : 4 Original bhp : 88 Original nm : 200 BHP increase : 13 NM gain : 39 Lb/Ft gain : 29 superchips sonrası 13 ps alırsın ama bu pek hissedilmez. Ama fazladan kazanacağın 39 nm tork, işte bunu hissedersin. Yakıt tüketimi artmaz (%1-2 azalma bile görebilrisn, alt devirler canlandığı için). Fiyatı yaklaşık 1000 tl, btg maslak yapar, iyi iş çıkarırlar. Her chiptuning yaparım diyene yaptırma arabanı. Önemli bir mevzu, dikkatli yapılması gerekli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CaNNi Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 navyamphs said: Vauxhall-Opel Corsa 1.3 CDTi (90PS) 9/2006 onwards Engine type : Turbo-Diesel Engine size : 1248 cm3 Cylinders : 4 Original bhp : 88 Original nm : 200 BHP increase : 13 NM gain : 39 Lb/Ft gain : 29 Nerden bakabiliriz diğer arabalar için bu değerlere ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 superchips.com ama saedce bunlar kesmez tabi. yani 1000 harcaniyosa bi manifold egr girmek lazim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2010 Selam, EGR iptali emisyon değerlerini yükseltiyor ve aynı zamnda da ECU ile ilgili ileriye dönük problemler yaşatmıyor mu? Sırf emisyon yüzünden bile ellememek gerekli diye düşünüyorum. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2010 bizim bi arkada$ iptal ettirdi oyle bi sorun yok ama ileriyw donuk ne olur bilinmez. bazi markalar turkiyeye egrsiz yolluyo zaten dizelleri. dandik mazot tikiyor, bozuyor her turlu diye. ama tabii ki iptal etmeden kullanmak en iyisi. zaten 90lik dizelle nereye kadar cikabilirsin ki? olacak 3.35d ya da 3.0tdi oynarsin 50$er 100er beygir =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar