Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Scripting


-Medcezir-

Öne çıkan mesajlar

Selam millet,
simdi aklima bi fikir geldi siz burda birbirinizi yiyeceginize bize su scripting hakkinda bi iki dokuman daha ayarlasiniza bu if, elseif, else,endif, return falan filan işte biz bunları yuttuk.

anlamadıgım kısımlar memory,eval,cont, bide if den sonra ! bunlar ne işe yarar.Elinde boyle dokuman bulunan veya bunları daha onceden anlatmıs yada anlatacak olan kimseler varmidir.

Bak ama tartisma olmasin bu konuda herkes bir birini yiye yiye kimse kalmadi :D[signature][hline]:hrr: :hrr: Sen Ne İçin Hazırsan O da Senin İçin Hazırdır :hrr: :hrr:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

memory i tam olarak bende bilmiyorum fakat sana eval , cont , iflerden sonra gelen "!" bu isaretin anlamlarını biraz acabilirim.

eval :

mesela bir kisiye tag attın diyelim bu tag src.tag.tagger 500 fakat set bu tagla sayısal bir islem yaparken makina kodlamasına gore degerlendirildiginden > olarak kullanmalısın ÖRN:

> * 3 gibi bu * 3 ten daha saglıklıdır.

Cont:

bir item scpsi yaptın ve timer tiggerını kullanıyorsun timerı kullanırken "src" yerine "cont" kullanılır.İkiside aynı anlama gelir fakat cont sadece timerlarda kullanılır.

"!":

if !(strmatch("","300")) // bunun anlamı tag.tagger 300 degil ise anlamına gelir kodun geri kısmını sen devam ettire bilirsin istedigine gore
src.sysmessage 300 degil >
else
src.sysmessage >'müş.
endif

memoryleride baska bir arkadasımız anlatsın :)
kolay gelsin.[signature][hline]Always Rammstein
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabi hemen acıklayım :)

Strmatch:

if ( == 200) yada if (strmatch("","200") le aynı seydir fakat strmatch daha saglıklı geliyor bana ikisinide kullanabilirsin hı birde unutmadan strmatchin en guzel kullanilacagi alan if (strmatch("","Britain") diye olarakta sozcukleride kontrol ettirebilirsin.

Layer:

.xshow layer olarak bir iteme tıkla hangi layerde kullanıldıgını gosterir ornegin bir yuzuge tıkladın ve layer numarasını aldın simdi o yuzuge iki kere tıklayarak eline tak ve bir tane function scp si yaz ornegin.

function f_yuzugu_indir

src.findlayer().bounce

bunlarda kullanabilirsin.

update:

tam olarak nasıl acıklandigini bilmiyorum ama sana bir ornek verebilirim src.newitem i_katana src.act.p src.act.move 1 2 src.update olarak kullanabilirsin fakat ne ise yaradıgın tam bilmiyorum bu scpyi nerden uydurdun derseniz bronx arkadasımızın yazdıgı pentegram scpsinde gormustum oyle birsey yanlıs hatırlamıyorsam.. sıradaki??

edit: smileyler iptal
[signature][hline]Always Rammstein

[Bu mesaj kaan0489 tarafından 31 Temmuz 2004 01:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

icindeki seyi decimale cevirir, mesela tag.hede=15 dediginizde bu charda 0f olarak (hex) saklanir, onla islem yapmak istediginizde > diye cikarmaniz lazim.

memory itemlar bazi bilgileri tutar, mesela aggressorlari, guild vs.

cont.x derseniz x'in containerina gider, mesela cantanizdaki katanaya message cont.name a derseniz cantanizin ismi degisir, cont.cont.name a derseniz sizin isminiz degisir.

update, belli de oluyor gibi, update eder :) bir itemin herhangi bir attr'ini degistirdiginizde eskisi gibi gorunmeye devam eder, en basitinden i_gold'a .xamount 500 dediginizde o yine tek coin olarak kalir mesela. orada goldu kaldirip koymak yerine .xupdate derseniz ayni isi gorur.

strmatch yazilari karsilastirmak icin kullanilir, mesela (=100) diye bir check yapabilirsiniz ama (=abcde) gibi bir check yapamazsiniz.

Bunlar da ! ve strmatch ornekleri:
if strmatch(,abcde)//account adi abcde ise
if !strmatch(,abcde)//account adi abcde degilse
if !(=100)//str 100 degilse[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | [b]Email: [email protected][/b]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...