Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Infiniti FX35 egzos sesi neyden kaynaklanır?


Sintisyzer

Öne çıkan mesajlar




şu videodaki 2. araç olan infiniti fx35in stock egzos sesinin sebebi nedir acaba? bunu tam anlatabilecek var mi? bayılıyorum deliriyorum bu sese yani. anlatmaya calissam anlatamicam da, ama muzik aletiyle yapılıyo gibi derin boguk bi ses, borudanmıdır susturucudanmıdır headerstan mıdır. nedir bu işin kerameti?

0.30dan itibaren, 0.40a kadar olan sesler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,



Olay, susturucu kısmında 2 farklı ses dalgası yaratıp bunların çakıştırılmasıyla birbirlerini sönümlemesi mantığından ibarettir.



Sen buranın yapısıyla oynayarak daha farklı akustik ortam yaratıp sesi değiştirebilirsin. Audi bir S modelinde belli devirden sonra açılan valf falan birşeyler yapıp devirlere göre farklı akustik ortam elde edip sesi değiştirmişti. Sonradan başka üreticilerde spor modellerinde bu tarz teknikler uyguladı.

Heh... S4 B6 modelindeymiş bu:


Burada sesi elde etmek için 2 değişken var; hava debisi ve ortam akustuği. Yüksek hacimli motorlarda çıkan hava daha fazla olduğundan daha boğuk ve derinden gelen sesler elde edilebiliyor. Ben gökgürültüsü gibi olan, insanın kulağıdnan ziyade göğüs kafesinde hissettiği sesleri seviyorum :D Ama uzun yolda Allah kullanana sabır versin :P

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşım bir ara almış fx35. Aynen quote ediyorum: öyle bir ses veriyorki egzost, her arabaya bindiginde motor kapamak istiyorsun, istanbulda full ledim, bodruma giremedim bundan dolayı demişti. 240 250 ye çıkıyor devir kesiyor vs vs. Sonra malum benzin sarfiyatından satmak zorunda kalmış.

fx35 bir de cayenne lerde çok güzel bir egzost sesi mevcut.

Bende niyetliyim ama son susturucu degil daha kapsamlı bir cat back sistemi düşünüyorum ileride...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

universal remuslar cok ciyakliyo abi.

hangi arabaya takilacak?

ben ss bakiyodum ama oval kazan ufak ciki$li bulamadim hic. ss ler biraz daha tok bir ses veriyor ve yuksek devirlerde duyuluyor genelde.

scirocco 1.4 tsi manuel, ustune superchips remap
biraz da bu yuzden komple egzos istiyorum ki hava cikisi rahatlasin.

scirocco R tarzı, ayrik cift oval cikis dusunuyorum;



edit: kesinlikle bagirmayacak bisey istiyorum, sadece kendine ozgu, fx gibi, bi ses yakalayabilirsem cikartmak isterim. yoksa ozellikle gazlarken motorun urettigi desibeli gecmesini kesinlikle istemiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iskendere gitcen abi o zaman =)

yani arabaya ozel son susturucu sipari$ etsen 1000 liralara cikar en iyi ihtimalle.

ho$ sciroccoya o kadar para gommu$sen;

superchips 1000tl
Supersprint arabaya ozel susturucu 1000tl
Headers 750-1000tl (sesin temel kaynagi :P )
(ya da komple egzost sistemi spor katalizorlu spor orta susturuculu felan getirtebilirsin herseyi icinde 2500 e, cok mukemmel olur)
Duzgun bir intake kit: 500tl

tatmin edici performansa ve arzu ettigin mukemmel sese boyle ula$irsin.

onemli olan arabanin orjinalligine cok zarar vermeyen parcalar takmak. mesela katalizor kesmek akil kari degil. ya da intake kit takarken eski parcalari kesmek bicmek. o nedenle universalden ziyade araba uyumlu ekipman bakmani tavsiye ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

bu arada 8 saniye mi 1.4 tsi'in 0-100 u?
devirsiz kalkınca 8 deniyodu, esp acik devirli kalkınca 7.6 olmustu, chipten sonra 6.5a indi

cok yakın zamanda planlamıyorum zaten, garantiden ciktiktan sonra dusunurum anca, ama tabi once nasil yapilicagini ogrenip de planlamak gerekiyodu :)

garantisi bittikten sonra zaten hobi aracına cevirmeyi dusunuyorum. kasnagı buyutup, intercoolerı degistirip, komple egzost, intake, coilover gibi performans yonelik upgrade edebilirim araci

tesekkurler herkese.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zira intercooler-turbo buyutmeler tek ba$ina olmuyo. modifiye bir butundur derler ya. hakkaten oyle.

fren sistemi isteyecek araba 2000 lira o. e duzgun amortisor sistemi isteyecek, 2000 daha. turboyu buyutecen, duzgum piston gomlek isteyecek, intercoolerla beraber 6-7bini bulacak. bunlardan sora chip remapping isteyecek bi daha 400-500 ona =P

allah allah yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok o degisiklikler mevcut beygirleri daha saglikli yasatmak amaciyla olur zaten. daha fazla squeeze etmeyi dusunmuyorum, belki 10 20 daha
dedigim gibi hobi aracı olur, yaparsam.
hersey motor degil, biraz tip te onemli :)
scrioccoya 50 vermeyi begenmezsen, hicbi vw araci fiyat-performans karsiligi olarak sana hitap etmiyodur zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bence intercooler, hava filitresi, hava yolu izolesi gibi değişiklikler aracın daha rahat çalışmasını sağlar. Ayrıca fren sisteminde yapılacak iyileştirmeler ise biraz sportif kullanımda ısınmanın yaratacağı etkileri azaltır.

Ben aracım için A8 ve S4'ün fren parçalarıyla oluşturulan bir kombinasyonu düşünüyorum. 16" standart jantım bunların uygulanmasını mümkün kılıyor. Tek sorun mevcut disklerim hâlâ sağlam olarak duruyorlar :D Daha kısa mesafede durmanın veya sıcak frenlerin daha iyi tutmasının bir zararı yok.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...