Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motoru yıkatmayın


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Size tavsiyem arabayı yıkamacıya verip motoru da yıka abi demeyin!
ha niye motoru yıkatayım lan diyen olur yıkamacıda niye yıkatayım falan diyen olur
bazı yıkamacılarda motor yıkama falan yazarlar levhalara
iç dış
motor gibi
belki görüp aldanırsınız yıkatayım dersiniz.yag falan kacagı olmustur pis görünüyodur diye falan.
ben yaptırdım.
beyni elime aldım.
beyin bozulmuş.
belli ısıda ya da zamanlarda motor stop ediyor durduk yere.
benzin beslemeyi kesiyor
beyinden kaynaklı.
yenisi 2.500tl civarı.
tamir eden yerler varmış gönderdik bakalım nolacak.
bu arada devir sınırlayıcı vardı onu da iptal ettiriyorum nedense. çip tuning olayı.

ille motorum temiz olsun diyen varsa bu işi yapan motorcular var
özel spreylerle falan.
Mesaj tarihi:
Selam,

Abi yıkamada adamlar o basınçlı suyu basıp duruyorlar. Onca conta var ama o basınca dayanacak düzeyde değil birçoğu. Ben temizleme sıvısı püskürtüyorum, sonra da normal şebeke basıncında hortumdan akan suyla duruluyorum. Motor bloğuna, şanzımana falan biraz yüksek basınç uygulatıyorum.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Yağ akıntısı, toz ve psilik birleşince motor eski cici görünümünü kaybediyor. Ayrıca ben araç içinde kokulara hassas olduğu için doldururken damlamış olan veya sızıntı ile oluşan bir yağ ısıyla yandığında 'bu koku... hemen sağa çekiyoruzzz!' şeklinde heyecanlar yapıyorum. Hortum, kablo falan kontrol etmeye başlıyorum hemen. Hatta geçenlerde alttan egzoz borusuna yapışan bir poşet yüzünden oldukça komik anlar yaşamıştım :)

Ayrıca yağ bazı plastiklerle etkileşime girip onu bozabildiği için temiz tutmayı seviyorum. Ama bu işi yaparken basınçlı yıkama yerine, bahçe sularken hortuma takılan tabancaları tercih ediyorum.

Bu ay sonu gibi aracın altını komple sıcak su ile basınçlı yıkatacağım. Tuzdu falandı kaldı hep aracın altında, dert çıkarmasın ilerde başıma. Bunu yaparken çamurluk davlumbazlarını önceden söküyorum ben :P Manyaklık diz boyu bende...

Saygılar.
Mesaj tarihi:
aktiftablet said:

fistan, devir kesici nasıl iptal edilir nasıl bişeydir bilmiyorum ama, motoru yakma sonra?

çip varya onda bilgisayarla oynama yapıcaklar işte.
6k devirde gaz kesici devreye girmeyecek beynin verdiği emirle.
8k devirle ortalıkta gezmem hehe yakmam ben motoru .
ama gaz kesici bazen canımı sıkıyordu
basıyosun basıyosun tam vites atacaksın o sıra 6k devire gelmişsin böle bi yıgılma oluyor gıcık oluyordum
taam lan atıcaz vitesi niye yapıyorsun bunu? diyordum eheh
  • 3 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
6.9 falan bende mesela

Arkadaşımın dizel Fiat'ının motoru 6'ya falan çıkıyordu galiba. Dizel için iyi bir devir sanırım 6000.

Bir de, belirli bir noktadan sonra tork falan zayıflıyor epey, daha fazla devir çevirmek çok olmayabilir.
Mesaj tarihi:
Şimdi baktım da 4000'de azami gücü üretirken, 4500'de devir kesiciye giriyormuş Fiat Multijet 1.6
Kendercik said:
Bir de, belirli bir noktadan sonra tork falan zayıflıyor epey, daha fazla devir çevirmek çok olmayabilir.

diye bir şey saçmalamışım bir de... çok fayda yaratmayabilir gibi bir yüklemi olması gerekiyordu o cümlenin. Anlaşılmıştır zaten.
Mesaj tarihi:
kesici yok artık basarsan 8bine kadar gidiyor benim araba ama bu olaydan sonra araba toparlanamadı
3 aydır yatıyor
randumanlı verim alamıyorum
stop ediyor hala tekliyor vs
bi 900 lira daha bayıldım tamir için
olmadı olmuyor
Mesaj tarihi:
Selam,

Bir tanıdık aracı toparlatayı dedi, 12bin TL masraf yaptı (motor taşlandı, yığınla şey değiştirildi). İlk başta bakım yaptırıp daha uzun kullanmak istedi sonra araç ayar tutmadı, onları gidermek için para harcamaya başladı. Sonra da kızıp aracını 10bin'e sattı sorunları devam ederken. Piyasa değeri 13-14bin arasıydı. 1 sene önce satıp, o harcanan parayı üstüne ekleseydi çok daha sorunsuz yeni bir aracı daha rahat alabilecekti.

Bazen doktor 'ne yersen ye' diyor ;)

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...