Valeron Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 merabalar öncelikle açıldıysa özür dilerim,internettende araştırdım bulamadım. 2000 model 1.6 polo otomatik vites aracım var lastikle ilgili sıkıntım var,50 liraya 100km yol yaptım ve lastiğe bağladım bunu,bitane lastiğin havsı çok inikti meğerse çivi varmış,çıkartıp yama yaptılar. merak ettiğim şey şu,ön ve arka lastiklerin hava basıncını ne yapmam gerek benzincilerdeki o değerler varya,ayrıca lastik havası benzini çok etkiler mi ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 32 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Selam, Benzini etkiler ama muazzam ölçüde değil. 1-5% diyorlar ama ne derefce gerçekçi bilmiyorum. Yakıt deposu kapağında, ön sol kapının eşiğinde veya bagajda bir etiket ile sana yük durumuna ve lastik ölçüsüne göre olması gereken basınç değerleri belirtilir. Olmadı kitapçığında yazması gerekli. http://www.thetyrepressuremonitor.com/tyrepressures_volkswagen.html Tabi lastik ölçüsü de önemli ama 30 veya 32 arası değişiyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 kapılardan birinde alüminyüm plaka üstünde yazar. aç bak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 kitapciklarda da yazar ayni sekilde lastikcilerde lastik boyutlarina gore ne kadar hava basicaginda yazar lastik boyutuda bilmiyosan lastigin ustunde yazan 195/60/15 185/40/14 felan yazan seyler karsilastirip bak ne kadar basicagina bazi pompalarda yaziyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2010 Depo kapağında yazması lazım. Bulamadıysan git bir benzinliğe, hava saatinin orada model bazında tablo oluor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Ocak 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 7, 2010 fazla basınç basmak ne kadar kötü? nasıl olsa iniyor diye, lastik inik gözüküyor diye önerilen değerin 1-2 birim üstüne çıkmak mesela, aslında 34 çok gözüküyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Selam, Lastik tabanının ortasını yersin; dengesiz lastik aşınması gerçekleşir. Biraz da yoltutuğun zayıflar diye biliyorum(temas yüzeyi azaldığından). Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Fazla hava basmak falan iyi ve zevkli oluyor da son denediğim sabahın akşamında zemin bozuktu ve o pis ıslaklık, çamur arası kıvamdaydı. Tutmuyor. (: Bir de arabada taşıdığın ağırlık ve kullandığın hızlar da etki etki ediyor olmalı basacağın havaya. aa aklıma şimdi geldi editleme bölümü: Soru 1: Hazır yeri gelmişken sorayım; 140km/s'den yüksek hızlarda falan frene dokununca fazla zangırdıyor benim araba. Zemin dandik, doğaldır falan belki de; ön lastik havalarının az olmasıyla da ilgili olabilir mi bu? Yoksa fren disklerinin yüzeyinin dengesiz aşınması gibi şeyler söz konusu olabilir mi? Arabalarla bir deneyimim olmadığı için kendi kafamdan uydurduğum olasılıkları sunuyorum. Bu arada kalleş servis 20TL almak için NO2 basıyor lastiklere. Neyse ki önceden yaptıkları gibi bar-psi çevirmesini yanlış yapmamışlardı son seferinde :D Daha normaldi araba. Soru 2: NO2 oksijen gibi coşkulu bir gaz olmadığı için daha sakin, daha az lastikten kaçıyor, insan gibi kullananlar 10000km menzil falan gidiyor rahat rahat lastik basıncıyla ilgili hiçbir sorun olmadan. Peki parke yollarda, çukurlarda, engellerde insan gibi gitmeyen ben daha sık kontrol ettirmeli miyim hava basınçlarını? Gerçekten çok farkeder mi kötü kullanım? Ya da belki normal hava kullanmalıyım kendi kendime daha sık kontrol ederek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Selam, O titremenin nedeni disk yüzeyinin dengesiz olmasından olabilir. Eğer diskin ömrünün bitmesine çok varsa, tornada üstüne paso verip düzeltebiliyorlar. Tabi akabinde balataların da değişmesi gerekiyor. Rot başlarındaki boşluk eğer muazzam ölçülere ulaştıysa da yapabileceğini duymuştum ama ben pek ihtimal vermiyorum, çünkü aynı şeyi frene basmadan da yapar. Azot kullanmıyorum çünkü zamanla siboptan falan kaçak oluşup basınç düşebiliyor ve üstüne bedava olan havayı basınca içerdeki azotun kıymeti kalmıyor. Lastiğin ömrünü uzatıyor deniliyor tamam ama zaten 4 yıl dolmadan lastiklerimi değiştirmem gerekiyor çünkü hamuru sertleşmeye başlıyor. Jant desen zaten alüminyum ve boyalı :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Jantın alüminyum ve boyalı olduğunu neden beyan ettiğini hiç anlamadım ama sağol (: Araba da 45000km civardında, 2004 model. 20000km'den itibaren epey hoyrat kullandığım dönemleri oldu. Gereksiz gazlamalar, gereksiz sert frenler vs... 40000 bakımından da geçti araç. Rotu falan ayarlandı, kırık bir şeyler değiştirildi falan... Muhtemelen ufak bozukluk olduğu için disk sağlam gibi gözükmüştür. Yüksek hızda yavaş basayım zaten frene ben. Yurtdışı seyahatim olacak Mart sonunda. Ağustos'ta memlekete dönünce ilgi yaparım. Yeni lastik de mutlaka alacağım zaten. Bu arada yazdığından çıkardığım: azotun etkisini kaldırmak dışında hava ile karıştırmanın zararı yok? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Selam, Zararı yok, evet. Neden alüminyum ve boyalı dedim; Alüminyum da olsa yine jant oksitlenir. Bundan dolayı ayrıca boya atarlar, hatta parlatılmış olanların bile üstünde cila vardır. Sac, yani çelik jant, olsaydı o boya eninde sonunda atabilecek bir malzeme ve sac çok daha çabuk oksitlenip türüne göre oksitlenme malzemenind erinlerine işleyebilir. O zaman azot bence daha önemli oluyor. Lastik sök/tak yaparken jant mutlaka çiziliyor çünkü. İşte bu sebeplerden yazdıydımdı :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2010 Teşekkürlerimi sunuyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar