Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi A6 3.0TDI quattro


Absolut

Öne çıkan mesajlar

Aldarion said:

Bak ama son postunda tamamen kendi beğenine göre bi sonuca varmışsın...

Oradaki mercedes c63 amg m3 ten de rs4 ten de güçlü. C63 ün beygir gücü 457hp, torku ise 600n/m ile diğer araçlardan çok daha fazla... Drag race te geçmesi çok normal.

Ama aynı top gearda daha sonra 3 aracı piste çıkarıyorlar. Pist zamanlarında M3 kendiyle eşit güçte olan Audiye 5 saniye, daha güçlü olan mercedese 4.5 saniye fark atıyor. Motorsporlarında 4.5 saniye fark atmakta ciddi birşey.

Bu BMW nin arkadan itiş olmasına rağmen diğerlerinden daha iyi viraja girdiğini, yani daha iyi yol tuttuğunu gösterir.

Ayrıca quattro a4 ile arkadan itiş 320 yi kıyaslamak tekrar söylüyorum elmayla armutu kıyaslamak gibi oluyor. BMW nin de 4 çekerini çıkar karşısına, ona karşı quattro daha iyi olursa sen haklı olursun...


Bende izledim o episode u 4 5 saniye fark atmadı m3 fakat rakiplerini geçti neticesinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:


quattro/AWD her zaman için hızlanmalarda ek süre demektir(sonuçta güç kaybı ve ekstra ağırlık var ortada).

cıx, patinaja dusulucek kadar yuksek guclerde aksine hızlandırır aracı
Audi A5 2.0 TFSI 211hp Multitronic

Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350 / 1500 - 4200
Azami Güç (Hp/dd) 211 / 4300 - 6000
Azami Hız (km/sa) 240
0-100 km/sa (sn) 6,9
Boş ağrlık (kg) 1465

Audi A5 2.0 TFSI 211hp quattro S tronic

Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350 / 1500 - 4200
Azami Güç (Hp/dd) 211 / 4300 - 6000
Azami Hız (km/sa) 245
0-100 km/sa (sn) 6,5
Boş ağrlık (kg) 1550
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hemmen veriyorum tutarlı verileri, incelemiştim bu farkı


AUDI A4 2.0TFSI 211HP MANUEL
Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350/1500-4200
Azami Güç (Hp/dd) 211/4300-6000
Azami Hız (km/sa) 250
0-100 km/sa (sn) 6,9
Yakıt Tüketimi
Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km) 9,0
Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km) 5,2
OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km) 6,6
Emisyon Hacmi
Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km) 121
Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km) 154
Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km) 209
Boş ağrlık (kg) 1435

AUDI A4 2.0TFSI 211HP QUATTRO MANUEL
Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350/1500-4200
Azami Güç (Hp/dd) 211/4300-6000
Azami Hız (km/sa) 246
0-100 km/sa (sn) 6,6
Yakıt Tüketimi
Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km) 10
Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km) 5,9
OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km) 7,4
Emisyon Hacmi
Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km) 137
Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km) 172
Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km) 233
Boş ağrlık (kg) 1520

AUDI A4 2.0TFSI 211HP multitronic ve quattro stronic verileri


multitronic

Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350/1500-4200
Azami Güç (Hp/dd) 211/4300-6000
Azami Hız (km/sa) 240
0-100 km/sa (sn) 6,9
Yakıt Tüketimi
Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km) 9,4
Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km) 5,7
OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km) 7,1
Emisyon Hacmi
Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km) 134
Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km) 167
Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km) 221
Boş ağrlık (kg) 1475

quattro stronic

Motor Hacmi (cm3) 1984
Azami Tork (Nm/dd) 350/1500-4200
Azami Güç (Hp/dd) 211/4300-6000
Azami Hız (km/sa) 245
0-100 km/sa (sn) 6,5
Yakıt Tüketimi
Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km) 9,3
Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km) 6,3
OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km) 7,4
Emisyon Hacmi
Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km) 146
Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km) 172
Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km) 216
Boş ağrlık (kg) 1565




mesela manuel ile quattro stronic arasında 130kg fark olmasına ramen, quattro stronic 0.4sn hızlı bile
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Harbiden de quattro olanda 0-100km/h daha düşük :)

Benim araçta bu süre düz 1.8T'e oranla daha yüksekti. O zaman şu sonuca mı varıyoruz; güç yükseldiğinde ASP/ESP olaya müdahale ederek gücü limitliyor ve bu olay quattro olanlarda gerçekleşmediği için 0-100km/h değeri daha iyi çıkıyor. Bu varsayım doğru mudur? Değilse benim araçta olan nedir yahu :P Gidip kitapçığına bakayım yine, belki ben yanlış hatırlıyorum :

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yine de benim aklıma pek yatmadı yahu :) Araçlar arasında ağırlık farkı da var çünkü, bu ağırlık farkını da kompanse edecek kadar farklı mı kalkıyor Quattro sayesinde?

Acaba iki şanzımanda manuel olmasına rağmen vites oranları farklı olabilir mi? Örneğin birebir aynı ise araçların son süratinin aynı olması gerekmez mi? Bildiğim kadarıyla özellikle son sürat motor gücüyle çokta birebir orantılı olmayan ve ağırlıklı olarak dişli oranıyla ilgili bir değerdi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

agırlık da etki etmiyor mu son surate?
zaten 3-5km degisiyor son surat artan 50~100kg la
esp zaten verimli bi sistem degldir, ideal calısmaz. cok bmw bilirim yagmurlu havalarda bebek yokusunu çıkamayan.
eh top gearda da bos yere esp kapalı kullanmıyolar araçları tur atarken pistte herhalde :)

misal benim sciroccoda esp aşırı müdahaleci ve "kapalı" iken bile müdahale ediyo, sadece patinaji engellemiyo.
açıkken de dip gaz kaldırınca aracı devir kesiyo, çok bariz bi şekilde ve araç oldugu yerde kalıyo. nekadar verimsiz oldugunu herkes anlar yani, öle kucuk dokunuslarla mudahale etmiyo yani, haşırt diye devir kesiyo :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Açıkcası hiç 0-100km/h denemedim. Ara hızlanması üzmesin, yolu tutsun kâfi :) 180-200km/h bandına yaklaştığım anları toplasan 2 elin parmağını geçmez (hatırlamadıklarım hesap dışıdır). O sebeple beni pek rahatsız etmiyor bu. Tek dürten tarafı benzinci etkisi :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkasaımda S6 var. Alırken M5 S6 ve CLS arasında seçim yapmamız gerekmişti. CLSnin arka koltugun 2kişilik olması ve M5inde otomatik şanzıman olmaması (o zaman yoktu galiba şimdi varmı bilmiyorum) uzerine S6yı seçmişti.
Bu tip ultra arabalarda birbirleri arasındaki 1 saniyelerin bir önemi yok cunku zaten hicbirimiz o performansta kullanamıyoruz arabaları, önemli olan sizi mutlu edecek saglam uzun omurlu olanı secmeniz. Hayatınızda kac kere M5le yanyana geleceksiniz ve o adamda sizle kalkmaya calısacak da gececek ki ulan keske onu alsaydım diyeceksiniz. Veya daha dogrusu geçse ne olacak :P
Arabayı aldık ertesi gun yan komşusu S8 aldı uzuldu mu cocuk :P hayır aksine iyiki onu dusunmemişim dedi çok buyuk yasım icin dedi gecti gitti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

O zaman kimse otomobil alıp avutmasın nefsini, mutlaka alacağımız aracı geçecek araçlar dolu piyasada sonuçta; gerek performans, gerekse konfor olarak :)

Otomobil keyif işi olmalı; 0-100km/h değerlerinin ve HP'lerin konuşulduğu bir 'sidik yarışının' ötesine geçmek gerek diye düşünüyorum. Bunun neticesinde hâlâ bindiğim 97 model aracımdan zevk almaya devam ediyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hikayelere geçtiysek anlatmadan olmaz,
Önümde arkadaşımın 2000cc TT'si, arkada benim motorunu hala yakmayı başaramadığım (100hp güçten geriye ne kaldı acaba?) Focus ile ışıklarda dururken arkadaşımın yanına şık ve büyük motorlu bir bmw yanaştı (hatırlayamıyorum modelini). Işıklarda hepimiz aynı anda fırladık. BMW çok hızlı kalkar gibi oldu ama 1m. falan ileriye atıp stop etti araç. En eğlendiğim andı o. Sonra hava çok yağışlı olduğu ve arkadaşım aracını yeni almış olduğu için onu da geçtim. Yaşasın kabak lastikli Focus'um.

edit: kusura bakmayın hikaye fazla hafif siklet kaldı söz konusu araçlar arasında ama olsun... Debriyaj pedallı araba da kalmadı sanırım ki stop etsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haha bende anlatayim bi tane.
benim basimada ayni gelecege donusteki muhtesem olay geldi,
sahil yolunda evime dogru gidiyorum arabada iki arkadasiz, yandan apaçi bir modifiyeli saşin icinde 4 kisi deli gibi gidiyor... bunlarla isiklarda ayni hizaya geldik, boyle bize bakiyorlar, bende otomatik vites olmasina ragmen bosa aldim soyle 2-3 defa gaza bastim bunlar cildirdi nasil kalkis icin hazirlaniyorlar falan... yesil yanmadan bunlar firladi ben d ye aldim ilerliyorum...bunlar o gazla yandan cikan arabaya vurmiyacam diye bir sag bi sol kaldirima ciktilar...bizde siritarak yanlarin gectik yavasca cok eglendim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...