aquila Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 pff sacma sapan ore olaylari cikmis, cesit cesitler stacklenmiyolar da bide farkli olduklari icin, yetmezmis gibi de agirliklarina gore daha az bar cikiyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Buradan hangi ore ile ne avantaj geldiğine bakabilirsin. Ona göre işine yaramayanları toplamazsın. Fire Beetle diye bir yaratık var, o olunca forge yerine onu kullanarak olduğun yerde eritebiliyorsun ore'ları ama şu an kendileri yok serverda. Parası dert bir şey değil Guild olayı ya, 25k mı öyle bir şey olması lazım. Bir araya gelip isim vs. ayarlamak, insanları guild'e almak zor geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raincloud Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Babalar Cortlamaz veya Baba Yorgun koy guild adını sdfgh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DiadanLocke Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 herkes 2-5k koysun iste kurariz ya parasi sorun degil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Killer Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 army of dargath kurun.birleşin herkesle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raincloud Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 çok çılgınsın batu evet sdfgsadfg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Killer Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2009 sen nerden tanıyosun beni dsf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Killer Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 bu topic niye altlara kaymış arkadaşım. kasın hadi kasın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 ben gene kastim charlari, gene bisey yapmiyorum, hep boyle oluyo, kasip birakiyorum, napilir ki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SEPHIROTH Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 xaty, cogu sunucunun yeterlı teknık tecrube ve bılgıye sahıp olmadıgı ıcın bır hedef olarak bıle goremedıgı ozellıklerı sunacagını ıddıa ederek hayatına baslamıs cıddı ve guvenılır bır sunucu dargath senın de bıldıgın gıbı. dumduz bır runuo yu alıp sunucuya koymaktan karmasık ve ayrıntılı bır seyler yapmak ıse amac ( kı burada da oyle ) o zaman cok saglam ve ufak adımlarla ılerlemek bır zorunluluk bence. duyurusu yapılan sıstemler gecıkebılır, olası bır durumdur. gecıkmıs ama hatasız hızmete sunulmus olması zamanında yetısssın ama bug sorun ıcersın onemlı degıl dusuncesıne her zaman agır basar bızım yonetım anlayısımızda. emın olun kı ultıma nın da dahıl olacagı sekılde 6 yılı dolduran mmo hızmetlerımız suresınce elde ettıgımız dev bır bırıkım var bunları programlama teknıklerı, hata bug tespıt ve yaması, felaket senaryolarından gerı donus prensıplerı ve yontemlerı oyun ıcı kurallar denge unsurları olarak kısaca ozetleyebılırız. ve sırf yukarıda bahsettıgım 4 satırın ıcerıgını hakkıyla doldurmak bıle gercekten buyuk zaman ve ısgucu harcanmasını gerektırıyor. Bu gereklılıklerı hedeflerımız ve yontemlerımız olarak ortaya koymamız senın sozunu ettıgın hızlı hızlı gerceklesmeyen guncellemeler olarak kendını gosterıyor ve hatta sozunu ettıgın hata sonucu kaymalarında onune gecmemızı saglayan tek akıllıca ve guvenılır yontemler bunlar. Kusura bakma ama yenı bır guncelleme yaptık yalnız farketmemısız bır save hatası olustu tum sunucuyu x gun gerıye almamız gerekıyor tıpınde acıklamalar yapabılecegımız yılları coktan gerıde bıraktık ve sadece daha ılerıye daha ıyıye dogru yonumuzu cızdık, anlayısla karsılayacagını umarım. ıyı oyunlar... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2009 Sephiroth, Yazdıklarının hiç birinin aksini iddia etmedim, hatta söylediklerinin bir kısmını ben de yazmıştım. İyi çalışmalar.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Evr Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 tamam bazı buyuk guncellemeleri anlarımda bu yolda cok adam kaybedersiniz acıkcası oyunda yapcak bişi yok sade fel ve ilshenar bir yere kadar uoda devrim yaratan bizim zamanımızda doomdu ve millet doomdan sıkılmaya basladıgı sırada peerlesslar geldi tots geldi vs sımdı osi clone dıyosunuz cok guzel acıkcası oside oynamıs biri olarak cogu seyde yabancılık cekmıyorum kodlayanın ellerine saglık ama kodlayamayıcagın birşey varsa oda osideki kalabalık ve ekonomidir ben bi anda herseyı acın onune koyun demıyorum sonucta piyasada cok fazla rabet goren bir oyun degıl artık uo miyadını doldurmak uzere 4 senelik wow bıraktıktan sonra eglence amaclı basladım hardcore oynamıyorum tabiki ama su var buna ragmen cok eksiklik cekıyorum oyunda doom yok tots yok tamam oside tots surekli acık degıldi sezonluk olarak acardı ama uzun sure acardı e zaten orda bin lerce kişi oynuyo ekonomisi belli gold satanlar belli 1$=1k gold gibi fakat burda o canlılıgı yakalayamayacagınız zaten herkes bılıyor ama buna ragmen hersey zorluk olarak osiden fazla veya eş değer sonuçta bazı ufak seylerde insanları oyundan sogutuyo işten güçten arta kalan zamanda girip stress atalım dediğimiz oyunda can sıkıntısı yasıyoruz tutupta bizi eğlendirin demiyoruz ama doom ve tots acılmadan bazı ufak can sıkan seyler duzeltilmeden online sayısı maalesef 100de gozukse tekil kişi olarak 30 civarındadır yani named moblar paragon olmaz forumdada soylenmiş ama hala swoop ırk vs paragon cıkıyor twisted wealdı cehenneme cevırıyor insanlar zar zor peerless kasıyor oda kasmak denirse main reg dusurse bile ufak regleri toparlamak bu zorlukla aylar surer zaten item seviyesi ortada sunu duzeltmek bence cok uzun birşey degıl skill/stat artışı kimisi kolay kimi zor denge kurcaz diye fakat sunu unutmayın kalabalık kalabalıgı ceker once kolay başlatmanız lazımki insanlar gelsin sonra zamanla zorlaştırırsınız kimsede vay eskiden kolay kastılar sımdı zor blabla edemez cunku tekel olursunuz kalabalık sizde serverdaki ortam sizde olur doom mesela tamam anlıyorum runuoda df AI si mongbatten farklı degıldir fakat sımdılık zor drop rate ile açın en azından ınsanlara bir şevk gelir sonra puan+ai sistem oturtursunuz daha tokuno acılmasını beklıyor server acılsa nolcak hiryu mu tamelicek travesty kaç kişi oldurebilcek veya tokuno champ sence bu serverda kaç kişi yapabilir tabiki ücretsiz bir server çalışanlar kendi özel yaşamlarından feragat edip çıkar sağlamadan hizmet ediyor emeği geçen herkesin ellerine sağlık ben sadece çok eski bir oyuncu/yönetici olarak fikirlerimi sundum çünkü bu forumu bir araya getiren oyundur uo sanane döneminden ultimatr zamanlarından buranın temelini atan oyundur ve herkesin ilk göz ağrısıdır ve suan için serverınız Türkiye standrtlarında en iyisidir araştırabildiğim kadarıyla o yüzden kafanızdakinden ziyade klasik mmo taktiği ile casual oyuncu mantıgı ile yaklaşın zamanla oturtun sistemi,eski ultima online oyuncu kitlesi kalmadı bunuda göz önünde bulundurun artık hardcore oynayan veya oyun ahlakı olan kişi sayısı eskisine oranla cok azdır. neyse uzun yazdım yinede teşekkürler eline sağlık herkesin oynamaya devam ediyoruz :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Killer Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 önce kolaylaştırsaydınız sora zora kaçardıınz dediğinn dışında haklısın.nası başladıysa öyle gitmeli server.buranın kalabalık olalım diye bi derdi yok çünkü Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raincloud Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Eğleniyoruz sonuçta. Okuldan geldikten sonra 2 tur atsam yetiyor bana eskisi gibi oynamıyoruz zaten artık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
necmi Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 en son 150k log kasmıstım kütüphaneye bağış için açıkçası 550k kasmak çok zor geldiği içinde 8 gündür oyuna girmiyorum ha 550k kasılır ama bu antimacro olayı işime gelmedi daha oncede söyledim güzel bi sistem fakat zaman aralığı berbat mining olan bi charla oyuna girerken karsınıza cıkıyor 1 kazma sallıyosunuz yine karsınıza cıkıyor 5 dakika sonra yine karsınıza cıkıyor açıkcası 1 ay oynadım 1 kere pvp yapmak nasip olmadı kasmaktan sanki bazen wow oynuyomuşum gibi hissettim sanırım ML oynamak boyle hissettirdi meslekleri hiç saymıyorum bile Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raincloud Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 boşver abi odunu kazmayı küreği. Kas bi tamer ne güzel mis =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
necmi Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 zaten item para bok püsür kasıcam diyosan champ yada tamer kasman şart onun haricinde warrior charını finanse edicek bi meslek veya yöntem bilmiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2009 Craft'ın bu serverda hiç bir değeri yok. Diğer tüm karakterler serverda kimse olmasa bile ayakta durabilcekken, sanırım hiç bir craft bunu başaramaz. Buna karşı savunmaları insanların para kazanmaması ve piyasada fazla bulunmaması. Ama burada Craft'ın tek para kaynağı diğer oyuncular ve serverın büyük çoğunluğunun kendi ihtiyaçlarını karşılayacak Craft karakterleri olduğundan pek işe yaramıyor. Diğer konu OSI Clone falan değil bu server. Öyle denildi ama kanmayın, kendileri de böyle olmadığını zaman zaman aralara sıkıştırdılar. OSI diye başlandı ama sonra bir takım şeyler düşünülüp farklılıklar konuldu. Sistemleri çalışır hale getirmekle OSI clone çok farklı şeyler. Yapılması beklenen şeylerin bazıları o kadar basit şeyler olmalarına rağmen uzun süredir bir gelişme yok. Topluca yapılacak her şey deniliyor, sandığınız kadar kolay değil bu işler diyorlar. UO biliyoruz, RunUO biliyoruz, bu işlerin nasıl yürüdüğünü de biliyoruz. Tamam bir sistemi sıfırdan yazarken üzerinde fazlaca durmak, sorunsuz çalışır hale getirmek gerekiyor ama bazı olaylar (örneğin Named'ların Paragon durumu) çok kolay halledilebilecek şeyler olmasına rağmen 'aksatılıyor'. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
[Odhinn] Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Craft konusunda haklısınız. Bu hemen hemen tüm sunucularda aynı durum tabi bazı ek şeyleri getirmediğiniz sürece(craft gain yavaşlatımı ya da tek account sistemi.). Bunun dışında craftın geçim kaynağı enhance, craftable artifact ya da settir. Kendim için konuşacak olursak bir çok craftın, hatta hemen hemen herkesin craftı olduğu sunucuda da set,silah satmışlığım oldu. Bu tamamen elde edilenle ilgili bir durum. Nasıl herkesin tamerı varken de normal gp loot dışında para kazanmanız iyi eşya çıkartmaya bakıyorsa craftta da böyle. Zaten craftın diğer bir para kazancı yaptığı bodlardan çıkan para(yüksek large bodlarda iyi para çıkıyor). OSI klon denildi ama kanmayın dediğinizde, size yalan söylüyorlar gibi bir anlam oluşmuş. Biz böyle olmadığını sıkıştırmıyoruz, bazı durumların(ki sanırım bir kaç post evvelden de bunu yazmıştım tekrar etmek de hiç hoşuma gitmiyor.) farklı olması durumu pek bozacağını sanmıyorum. Sonuçta nerf bazlı bir değişiklik yapılmıyor. Farklılıklardan kastınızı ben yeniden isim bazında isteyeceğim. Şunuda belirteyim klon demek zaten bire bire yaklaşmış ya da bire bir demek. Sistemleri çalışır hale getirmek bu yolda bir adımdır zaten. Bu konuda kaç defa yazmam gerekir bilmiyorum ama bu seferlik böyle olduğunu belirtmiştim. Evet bazıları tek satırıma bakar, bazıları yeni sistemi entegre etmeme bakar. Ama bu seferlik toplu entegre edilecek. Bu yüzden sizinle kaç yazıdır bu durumu tartışıyoruz ve bir ortak noktaya gelmeye çalışıyoruz. Sonuçta ben bu durumu düşünmesem tutup buraya da yazmam al oyna derim. Bu yazıyı savunma yazısı olarak algılamaktan ziyade bir açıklama olarak kabul edin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
necmi Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 craft sadece playera satmak anlamında değil mesela bi poi scroll maliyeti pen 8gp nightsade 3gp blank scroll 5gp fakat yapıp vendora sattığınız zaman 12gp bir diğer örnek haritacılık blank scroll 12gp pen 8gp fakat bi haritayı yapıp satmaya kalktığınız zaman 1 haritanın fiyatı 2gp yahu millet mecburmu tamer kasmaya bırakın Allah aşkına kassın millet yeni gelende kassın eskiside kassın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
[Odhinn] Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 @necmi Tabiki craft bir playera satmak maliyetinde değildir. Ama burada gözden kaçırıdığın ufak nokta şudur; 1.si magery vendor restock time reg alıp magery kasabilmeniz için orjinali gibi tutulmayıp aşağı çekilmiştir(zırt pırt çıkmıyor sayıları böyle gidip çiçekçilikten elde ediyorsunuz ya da doğadan buluyorsunuz), 2.si böyle bir durum olduğu için siz yapmıyor olmasanız dahi makinesini 7/24 açık bırakıpda bu işi macroya dökmeye çalışanlara rastladık. Bu para kasmak değildir, düpedüz elma piş ağzıma düştür. Harita konusunda herhangi bir değişiklik yapılmadı, bunlar doğal verilmiş değerler şuan söylediğinizde baktım ve onlar vendor fiyatı/2 olacak. Ayrıca cartography için scroll fiyatına 12 demenize gerek yok çünkü scriber için aldığınız scrolla da aynı işi görebilirsiniz. Burda 2. husus değilde ilk hususun sebebini sanırım açıkça anlatabildim, stock delayı yükseltmemize müsade varsa fiyatı da aynı oranda normale elbet döner. Sonuçta siz görmemiş olabilirsiniz ama bir ton insan orada durup macroya bırakabiliyor. Ona kontrol getirsem yine laf bana, getirmesem 2 ay sonra yine laf bana. Ben iki taraflı düşünmek zorundayım. Bunda umarım netliğe kavuşmuşuzdur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Aynı şeylerin tekrarlandığını söylemişsin de bu hiç hoş bir durum değil. Seni de rahatsız ediyormuş, bizi kat kat daha rahatsız ediyor yaklaşık 1 aydır aynı şeylerden şikayetçi olmamız ve düzeltileceği söylendiği halde bir değişiklik olmamış olması. Sonuçta bir sorun giderilene kadar sorun olmaya devam ediyor ve şikayetçi taraf şikayetini sürdürüyor, bunda anormal bir şey göremiyorum. OSI clone olmayış sebepleri; bir çok sistemin olmaması, bir çok facet'in olmaması, skill gain sistemindeki farklılık, vendorlardaki farklılık, hesap/karakter işlemlerindeki farklılık.. Uzun zamandır servera girmediğim için bazı sorunları unuttum ama bunlar dışında başka şeyler de vardı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
[Odhinn] Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 @xaty düzeltileceği söylediğim şeyler içinde sabır gösterilmesi gerektiğini belirtmiştim. Bir ay sabredildi denirse bu olmaz çünkü bir ay aynı şikayetler üzerinde duruldu. SOnuçta haksızsınız asla denilmedi ki hak da verdim ama hak verilmesini de beklerim. Bir çok sistemin olmamasından kastını belirtmen gerekir. Aktif edilecek sistemler var zaten bunlar bünyede mevcut bunun için zaten ne bazlı açılacağını sunucu açılırken bahsetmiştik. Eksik olan sistemler var, bunlar yazılmakta olan sistemler ve daha önce pminde de söylediğim gibi bunların içeri alımı sonradan sorun doğurmaması için hemen olacak bir şey değil. Oyuncu sistemi hemen görsün diye test etmeden işleme sokmuyoruz. PMde bahsettiğin sistem şuan hazır ve testleri bitmek üzere(çok istiyorsan ip, port veririm kendin de incelersin localimde). Hesap/Karakter işlemlerindeki farklılıktan kastın nedir anlayamadım. Güvenlik numarasını soruyorsan bu zorunlu değildir, bu cafede oynayan insanlar için koyulmuş bir sistemdir. Karakter silimide Guardian of Dargath üzerinden yapılmaktadır bunun açıklaması da mevcuttur.(Sonra yok hesabım çalındı, charım silindi ama kodum vardı, yok görevli yardım etmiyor olmasın diye), bunun dışında zaten ne gibi hespa ve karakter işlemleri mevcut?, vendor price konusunda bir üst yazdığıma bakabilirsiniz. Bu konuda hak vermiyorsanız anında eski durumuna sokayım easyuo gördüğümüz yerde OSI'de olduğu gibi 3rd party dolayısıyla cezaya tabi tutalım. Tabi ayrıca restock timelarıda orjinale çekip sizleri yerden reg toplamaya, stock time beklemeye ya da çiçekçiliğe zorlayalım. Skill gain sisteminde eski power hour sistemi mevcut size yardımcı olabilecek, onun dışında 100 e kadar zor kastığınızı zannetmiyorum zira iki günde bitirenler mevcut karakterlerini. 100 den sonrası için zorlanmasının sebebini söyledim, bunun da çok ayrıkırı olduğunu zannetmiyorum. PS bazlı skill gain chart expand olayı bitti eklenecek, onu da gelip test edebilirsin. Diğer gördüğünüz hatalarda zaten notlarımdaydılar bunlar da bitecek. Zaten OSI bazında hareket etmeye çalıştığımızı ve tr bazında %90 olarak düşündüğümüz bir durumda olduğumuzu söylemiştim. Benim ağzımdan çıkan ve uogatewayde dahil yazdığım durum budur. Burada bir iki farklılıktan, henüz eklemediğim bazı sistemlerden ayrıca runuo bazlı düzeltilmeyi bekleyen bazı hatalardan ötürü "dediklerine kanmayın" lafını yakıştırmıyorum. İstersen diğer bir osi clone sunuculara da bir girmeyi dene ve çoğu hataların aynı olduğunu göreceksin. Sonuçta bu böyle demiyorum, araştırıp hatta direkt osiye girip ona göre tamamlamalar gerçekleştiriyorum. Artık gerisi senin fikrine kalmış, saygı duyarım. Ama o dediğin lafı kabul etmiyorum orası ayrı. Not: Yazmayı unutmuşum, bir çok facet'in olmaması dediğin zaten bir Tokuno diğeri de Malas. Tokuno yakında açılıyor, Malas sona kalacak. Bunların zamanla açılacak olması durumu bozacağını düşünmüyorum (Asla açılmayacak denmedi çünkü). Açılmayacak tek bölge Trammel'dir. Bunun da açıklamasını zaten yapmıştık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 İyi güzel açıklamışsın da zahmet etmişsin, daha önce hepsini anlatmıştın zaten. Ben de o anlattıkların şu an olmadığı için OSI'den farklar var diyorum. Şunu bunu OSI'ye benzetelim de görün noluyor gibi sözlerine de anlam veremiyorum. OSI'deki süreçler (Spawn süreleri, restock time'lar) oyuncu sayısı değerlendirilerek konulan süreler. Aynı hesabı yapıp denklemin içine oyuncu sayısını koyacaksanız yapın tabi öyle. Ben oyunu kolaylaştırır veya zorlaştırır kısmıyla ilgilenmiyorum OSI clone değil derken. Herkes istediği kadar hesap açabiliyor, şu an yapan yok sanırım ama birisi 10 mage'e LRC set giydirip sabahlara kadar champ yapabilir, böyle bir durumda ne olacak 7/24 makro ile 'armut piş ağzıma düş' hesabı yapanlar ve sınırlı süreyle oynayanlar arasındaki tutumunuz? Veya yine makro ile bir çok yerde Named farmlanabilir. Her neyse, bir yere varmayacak bu tartışma. Ben burada tekrar tekrar aynı konuya değiniyorum ama bunları size karşı yazmıyorum, sizle bir kere konuşup açıklamanızı aldım. Açıklamanız hakkındaki düşüncelerim bana kalmış... Farklı kişilerden farklı yazılar görüyorum ve onlara yazıyorum. Sanmıyorum buraya sonradan mesaj yazan herkesin tüm başlığı okuduğunu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2009 50 yillik oyunun emu serveri icin ettiginiz laflara yazik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar