Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Vatan Bilgisayar Garanti


Cassiline

Öne çıkan mesajlar

Selamlar.

Ben 2 sene önce Vatan Bilgisayar İstanbul Topkapı mağazasından bir bilgisayar toplamıştım. 2 sene sorunsuz çalışan bilgisayar pat diye bozuldu, bayağıdır bir hata tespitiyle uğraşıyorum. Anakart dışında test etmediğim parça kalmadı, hiçbirinde sorun çıkmadı. %100 emin olamamakla beraber, büyük ihtimalle anakartın sorunlu olduğunu düşünüyorum.

Dün bilgisayar nihayet öldü, Windows çöktü ve tekrar kurulamıyor.

Anakartın garantisi 3 sene, diğer parçaların çoğunun 2 sene, dolayısıyla anakart dışındaki parçaların çoğu garanti kapsamı dışındalar. Şimdi benim merak ettiğim birkaç nokta var.

Birincisi, Vatan Bilgisayar'ın teknik servis ve garanti konusunda güvenilirliği nedir? Ben şu anda İstanbul'a oldukça uzakta yaşıyorum ve gidip şahsen ilgilenemeyeceğim bilgisayarla. Fatura elimde halen fakat sorun çıkarırlar mı? Örneğin anakartta sorun olduğu ortaya çıksa, "Garanti kapsamı dışındaki parça bozuk" diye geri gönderme çakallığı yaparlar mı?

İkinci konu da İstanbul'da olmamamdan kaynaklanıyor, ben anakarttan şüpheleniyorum fakat tek başına anakartı mı göndersem yoksa kasayı komple mi göndersem?

Bu konuda tecrübesi olan arkadaş varsa bir cevaplayıversin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle official sitelerinden test programlarını indirdim varolanların. Örneğin Maxtor Hdd'm var, SeaTools adlı programı indirip onunla test ettim, MEMTest'le RAM'leri test etim vs. Kendi sitesinde test programı olmayan parçaları da, farklı test programlarıyla test ettim. Anakart ve işlemci dışında test etmediğim parça kalmadı.

Sonra arkadaşın PC'yle parça değiştirerek test ettim tekrardan. Örneğin ekran kartlarımızı değiştirip bilgisayarları çalıştırdık, RAM'leri, Hdd'leri vs. Yine anakart ve işlemci dışında her parçayı test ettim böylece fakat sorun devam etti her seferinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi iş biraz ilginçleşti.

Vatan Bilgisayar'ın Müşteri Temsilcisini aradım, parçanın garantisi 3 sene de olsa, 5 sene de olsa, Vatan'ın verdiği garanti 2 sene.

"Üretici firmayla görüşün, bizimle alakası yok" dediler kısacası. Şimdi ben üretici firmanın Türkiye distribütörünü arayacağım fakat dediğim gibi, elimde garanti belgesi yok. Vatan Bilgisayar'dan aldığım fatura yeterli olur mu distribütör için? Yoksa aynı muhabbeti bir de oradan mı çekeceğim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...