Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Uçan kaçan araba serisi #2: Peugeot 205 GTI (otoban faresi)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

Evet hemen hemen herkes bu aracın ne menem bir şey olduğunu bilir. 1984'te 1.6 GTI ile başlayan GTI efsanesi 1986 yılında 1.9 GTI'nın çıkmasıyla bir kült haline geldi. İlk başta 6250 dd 130 beygir güç üreten motor, 1993 yılında katalitik eklenerek motor gücü 122 beygire düşürüldü. Tabi eski gücü kazanmak pek sorun olmadı 8-)

Teknik veriler: 9.6:1 sıkıştırma oranı 130bg/6000dd 161nm/4750dd 0-100 km 7.8 saniye 0-400m 16.3 saniye 206 km son hız 875 kg boş ağırlık...

Artıları: Tam bir performans canavarı. 8 subaplı olması sebebiyle alt devirlerde 16 subaplı kardeşlerine göre daha güçlü. Vites oranlarının motorla uyumu onu senelerce dillerden düşmeyen bir araç yaptı... Yol tutuşu ona boyutlarıyla birlikte "otoban faresi" sıfatını kazandırmıştır Ayrıca fiyat/performans oranı yüksek araçlardan biri olması onu tercih sebebi yapan diğer bir unsur.

Eksileri: Her güzelin kusuru olur. Çoğu modelde frenaj zamane otomobilleri gibi kötüdür. "Gider ama durmaz" deyimi çoğu kullanıcısının ağzına sakız olmuştur. Tabi kaliper büyütülerek giderilebilir. Genelde bu sorunu kısmen gidermek için DOT 5 fren yağı kullanılır. Hidrolik yağı değişimleri önceliğe göre 2 sene ya da 40000 km de bir değiştirmelidir. Benzin pompası 80000 de bir değişmelidir.

Çoğu kullanıcı forumlarda aracın ön takımının hassaslığından yakınır. Bu yüzden kullananlar elinden geldiğince çukurlardan kaçınır, pür dikkat kesilirler.

İşçilik şahane değildir ama tamamen safkan bir araçtan konfor ve mükemmel bir işçilik beklenmezdi zaten...

Modifiye seçenekleri: Ne desem az. Sayamayacağım kadar çok. Her türlü modifiyeye cevap verecek bir motora sahiplerdir. Klasik modifiyelerle 170 bg leri görmek sorun olmaz. 205'in bir avantajı da motor değişim konusunda uzman kitle kıtlığı çekmemesidir. Genelde en kolay yapılan değişimlerden biri 405 MI 16 motoru koymaktır. Bu motorun orijinal motordan tek farkı 16 subaplı olması ve dolayısıyla daha yüksek güç üretmesidir (158 bg) ayrıca 306 GTI motoru takanlar, hatta ona turbo uygulayan insanlar da mevcuttur. Eğer modifikasyona derin zaman ve para harcayacaksanız, tavsiyem MI 16 motorunu oturtup onun üstünde çalışmaktadır. Böylece alçaktan uçan bir 205 GTI sahibi olabilirsiniz.

Tabi frenleri, amortisör ve yayları spor versiyonlarıyla değiştirip yol tutuşunu yüksek hızda da iyileştirmeyi unutmuyoruz... :)

Aşağıda kişisel bir 205 GTI makalesi bulabilirsiniz

http://perso.wanadoo.fr/fred.brossaud/pdf/peugeot_205gti_eng.pdf

Veee kocaman bir resim



[Bu mesaj Mino tarafından 03 Temmuz 2004 00:51 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Mino tarafından 03 Temmuz 2004 00:54 tarihinde değiştirilmiştir]

Mesaj tarihi:
yok abi 106 lar ve bu 205(gorunuse gore) fln hakkaten yürüyen mezar ama 206 ve üstü öyle degil yani.
[signature][hline]

[Bu mesaj Diablo tarafından 04 Temmuz 2004 18:22 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Hangi sene olduğunu hatırlamıyorum ama 205 wrc lerin b katagorisinin tarihe karışmasında yardım ettiği bilinir. fransanın güneyinde bulunan korsika adasında yapılan korsika rallisi sırasında peugeut willams takımına ait 3 205 wrc yoldan çıkarak uçurumdan aşşa uçmak suretiyle sürücüleri ile birlikte parçalandıkları için ralli tarihinde b kategorisini tarihe karışmasını sağlamıştır. lancia delta integrale, audi s1, lancia stratos ta b kategorisi araçlardandır
×
×
  • Yeni Oluştur...