Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Statlar vs.


Dolis

Öne çıkan mesajlar

Şimdilik bununla idare edin, rakamsal olarak gördüğümüz stat ların yüzdeye çevrimlerini de araştırıp bir şeyler yazarım. Herkes bir şeyler eklerse güzel bir database oluştururuz heralde.

Bunlar basic stat lar:

POWER : Attack Power olarak düşünülebilir.

HEALTH : Ne olduğu belli

AGILITY : Evade, parry ve block için belirleyici olan stat. Evade dediğimiz şey dodge. Parry ve block ta dmg absorb için, block ta tabiki shield lazım. Agility birde sanırım karşı tarafın cast i interrupt etme şansımızı arttırıyor.

ACCURACY : Bu da bildiğimiz hit şansı melee için.

KNOWLEDGE : Spell dmg ve spell hit şansı.

WILL : Mana miktarı ve regen`ini belirleyen stat.


Defansif stat`lar:

PHYSICAL DEFENSE : Melee ve range fiziksel dmg lerini azaltan stat.

EVASION : Hasardan kaçınma hesaplarında kullanılan stat. parry, block gibi dmg yi azaltmıyor, tamamen kaçınıyoruz.

BLOCK : Ne olduğu belli.

PARRY : Bu da block`un silahla yapılanı, tabiki o kadar etkili değil ama shield kullanamayan class lar için.

CONCENTRATION : Büyü cast ederken interrupt yememe şanzımı hesaplamak için.

MAGICAL RESISTANCE : Bunun da ne olduğu belli. Ama şunları yazayım, dörde ayrılıyor. Fire, wind, water ve earth. Resist`i arttırdıkça büyülerden yediğimiz hasar azalıyor.


Ofansif stat`lar:

ATTACK : Fiziksel dmg hesabı için kullanılan stat. Power dan farklı olarak, direk silah dmg lerini etkiliyor.

ACCURACY : Yukardakinin üzerine silahlardan gelen acc yide ekliyor sanırım.

CRIT RATE : Belli ne olduğu.


Birde Misc stat olarak geçen naneler var:

ATTACK SPEED : Ne olduğu belli ama şöyle bir şey var; bazı silahlar, great sword, polearm gibi, yavaş oldukları için bir vuruşta dört hit yapma şansları var.

SPEED : Hareket hızı.

MAGIC BOOST : Magic dmg yi arttıran stat.

MAGIC ACCURACY : Buda spell hit şansını arttıran stat.

ref : Kaynağımız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Magic Boost

Öncelikle vereceğim hesaplama, base dmg için. Yani mob un ya da oyucunun resist vs. side hesaba katılmalı sağlıklı sonuç alabilmek için.

- Diyelimki skill tooltip te yazan dmg 100.

- Ve Magic boost umuzda 120. Bunu 12 ye bölüyoruz ve yüzde olarak düşünüyoruz : 120/12 = %10 (Spell dmg nin %10 u gibi)

- 100 * (1 + 0,1) = 110

Bu şekilde aşağı yukarı hesaplayabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Physical Attack ve Physical Defense

Aslında burda karşınızdaki oyuncunun ya da mob un atağını bilmeye gerek yok. Kendi defansımızın etkisini görebiliriz, şöyleki:

- Diyelim ki karşının atağı 200 ve bizim defansımızda 500.

- Bu durumda önce 500 / 10 = 50 (Absorb)

-200 - 50 = 150 dmg yiyeceğiz demek oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Accuracy, Block, Parry ve Evasion


Ön koşullar:
- Block yapabilmek için equiped shield olması gerek. Block > saldıranın Accuracy'si olmalı
- Parry yapabilmek için shield kullanmanıza gerek yok. Ancak sizin Parry > saldıranın Accuracy
- Evasion > saldıranın Accuracy

Yani saldırganın accuracy ne kadar yüksek olursa. Karşı tarafın Block, Parry ve Evasion yapma ihtimali orantılı olarak düşer.


Ayrıca:
- Bir saldırının %50'sinden fazlası blocklanamaz
- Bir saldırının %40'dan fazlası Parry edilemez
- Bir saldırının %30'dan fazlası Evade olmaz

Block, Parry ve Evasion Formül:

- Accuracy / 10
Örn: 800 block - 500 Accuracy / 10 = %30 gelen Damage block edilecek. Yani 100 dmg olarak varsayarsak 30 dmg block edilecek.

Yukarıdaki limitasyona göre ise
- 300'den fazla Evasion Accuracy farkından sonra ekstra stat herhangi bir işe yaramaz
- 400'den fazla Parry - Accuracy farkından sonra ekstra stat herhangi bir işe yaramaz
- 500'den fazla Block - Accuracy ffarkından sonra ekstra stat herhangi bir işe yaramaz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende şöyle bir örnek vereyim.

- Diyelimki Evasion-%30, Parry-%40, Block-%50

- Evasion öncelikli ve %30 şanla evade ediyorsunuz.

- Evade edemezseniz ki bu ihtimal %70, sıra parry ye geliyor. Yani %70 * %40 = %28 ihtimalle parry liyoruz.

- Hem evade hem parry kaçyı diyelim ki bunun ihtimali
%70 * %60 = %42 buna birde block şansını eklersek
%42 * %50 = %21 de block şansımız var demektir.

- Sonuç olarak %30 + %28 + %21 = %79 ihtimalle saldırı evade, parry ya da block lanacak ya da %21 ihtimalle tüm dmg yiyiyeceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
MAGIC BOOST

Spell damage larını arttırır ancak her caster skilli magic atack degildir butun caster attacklarını kapsamayabili, yapılan saldırının ne oldugu bilinmelidir,

1. Skillde yazan damage a bakın (orn. Fire Harpoon I icin 402)
2. Magci Boost da yazan rakamı 12 ye bölün, Bu size bonus damage i verecek ( mesela 360 Magic Boost icin 360 /12 = 30%)
3. Bizim ornegimizdede base damage 402 * (1 + 0,3) = 522 HP gibi olacaktır,

Bu hesaplamalarda 1 Hp lik yanılma payı vardır o yuzden neredeyse %100 dogru kabul edebiliriz. Asagıdaki noktalara dikkat edilmesi gerekir,

1. Bu hesaplamalar base damage icindir, hedefdeki resistancelar bu damage rakamların azalmasına sebep olacaktır,

2. Erosion, Flame Cage and Delayed Blast gibi Bazı buyuler karsıdaki yaratıgın vitality sine gore hasar verirve bu biryerlerde acıklanmıs degildir,. eger mobun 10 HP si varsa Delayed Blast sadece 10 vuracaktır aynısı erosion ve flame cage icinde gecerlidir,. tepsini bilmemekle beraber oyunda bu mekanikle calısan bir miktar buyude mevcuttur,
3. 1169 Magic boosttan sonra olay tam bu sekilde ilerlemiyor gibi, 1200 de bir magic boost cap var.

Pvp ye has olarak yukarıdaki damage hesaplamasının %60 ı gecerli olacaktır,

PvE ye has olarak, eger mobla aranızda 2 lvl yada daha az fark varsa yukardaki hesaplama aynen gecerlidir, aradaki lvl farklı 3 ve daha yuksek oldukca asagıdaki listeye gore yuzde olarak damage kaybedersiniz,

Level farkından kaynaklanan damage penaltısı :

+2 orless none Orn:lvl 30 player Lvl 30 Mob X buyusu 1000 vurur
+3 10% Orn:lvl 30 player Lvl 33 Mob X buyusu 900 vurur
+4 20% Orn:lvl 30 player Lvl 34 Mob X buyusu 800 vurur
+5 30% Orn:lvl 30 player Lvl 35 Mob X buyusu 700 vurur
+6 40% Orn:lvl 30 player Lvl 36 Mob X buyusu 600 vurur
+7 50% Orn:lvl 30 player Lvl 37 Mob X buyusu 500 vurur
+8 60% Orn:lvl 30 player Lvl 38 Mob X buyusu 400 vurur
+9 70% Orn:lvl 30 player Lvl 39 Mob X buyusu 300 vurur
+10 80% Orn:lvl 30 player Lvl 40 Mob X buyusu 200 vurur

not : diger magic boost post unun kabaca tercumesidir,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...