Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kespa Blizzard Çekişmesi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

Var zaten:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=145316
Ama BW oynamak isteyen BW oynar zaten. O yüzden başarılı olma gibi bir şansı yok.


sc bwyi açinca gözüm bozuluyo
Mesaj tarihi:
spectator sporu olarak bw sc2den çok çok daha iyi durumda gerçekten, korenin sc2'ye ısınamamasını anlıyorum. aha örnek daha 3-4 gün öncesinin oyunu, özellikle son maç efsane:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=52045¤tpage=165#3301

ama sc2'nin bu seviyeye gelmesi için exp'lerin çok başarılı olması gerek ki ben inanıyorum blizzard expler ile çözücek bu işi. tabi bir de oyuncu kalitesi farkı var. jaedong flash gibi god mode oyuncular sc2'ye başlasa çok daha farklı bir oyuna dönüşebilir sc2. bakalım zaman göstericek her şeyi.
Mesaj tarihi:
acıkcası ben sc2 de o potansiyeli görüyorum, ama hype lazım gaz lazım.

şımardık işte sanıyoki cözdük bitti oyun ama alakası yok, garip gurup şeyler oluyo hala gsl code slerde
Mesaj tarihi:
Spectator sporu olarak iki oyunun kalitesi değil Kore'de SC2'nin nispeten az ilgi görmesinin nedeni. Öyle olsaydı dünyann her yerinde BW ölmüşken, SC2 bu kadar büyük bir ilgi görmezdi. SC2'nin potansiyeli oldukça yüksek ve GSL'in her sezon kalitesinin artması bunun bir kanıtı ama Kore'de şu an BW bir kültürel fenomen. Oyuncular, takımlar, hayranları ve bunun gibi ögeler, iki oyunun kalitesinden bağımsız olarak BW'nin ön planda kalmasını sağlıyor.
Mesaj tarihi:
yok be abi ilgiden falan değil yani şu koyduğum seriyi bi izle, sc2de öyle epik oyunlar olmasının imkanı yok şu haliyle. bw de ise çok fazla oynanıyo o tarz oyunlar, bir tane iki tane değil. şahsen benim sc2 maçı izlememdeki en büyük sebep stratejileri merak etmem. hani iyi oynayan oyuncular var ama oyun sınırlıyor. bw de gayet spor gibi oyuncuların performansını izliyorsun. adamların microsu macrosu yaptıkları her şey resmen kondüsyon istiyor ve hayret ede ede izliyorsun. o rekabet hissini çok güzel veriyor. yani yine zevkli maçlar oluyor tabi ki sc2de de ama bw izlemekle sc2 izlemek arasında dağlar kadar fark var bence.
Mesaj tarihi:
BW, SC2'den daha epik oyunlar çıkarıyor olabilir, çıkarmıyor da olabilir, bunu henüz bilemeyiz. 6 ay oynanmış bir oyun olarak SC2'nin çok çok üst düzey maçlar ürettiğini ve bu maçların oranının git gide arttığını görebiliyoruz. Sorun şu ki, BW'deki oyuncuların takımalrın binlerce kişilik hayran kitleleri var. Sen sanıyor musun bu hayranlar "aa SC2 gelmiş bir sürü de tanınmadık oyuncu var, bir fırsat verelim bakalım" dediler de "aman BW daha iyi" diyip BW'ye döndüler? Tabii ki hayır. BW'yi bugün Kore'de takip edenlerin ezici çoğunluğunun birkaç tane SC2 maçı izlediğinden şüpheliyim. Tek neden BW'nin orada yarattığı kültür ve bunun yeni bir oyuna geçişi zorlaştırması. Yoksa, önceden de dediğim gibi, SC2'nin Güney Kore dışında dünyanın her bir noktasında BW'den en az 10 kat daha popüler olmaması gerekirdi.
Mesaj tarihi:



sc bw



şu videodaki ünitler ve abilityler gelmicekse expansiondan pek bişi beklememek lazım. bir de tabii medievac gibi sıfır mantıkla icad edilmiş ünitler spden dışarı çıkmamalıydı.


popülerliğin ölçütünü 10 sene sonra konuşmak lazım. büyük ihtimalle sc3ün piyasaya çıkali 2-3 sene olmuş olur 10 sene sonra.
Mesaj tarihi:
izlediğim sc videolarından ve oynadığım sc2 oyunlarından yola çıkarak yorum yapacak olursam oyunun 2d oluşu , yönlendirmenin zorluğu oyunu daha bi güzel kılmış gibi. umarım sc2de 1-3 sene sonra böyle mükemmel taktikleri görmeye başlar. (adam harbi imparator. )
Mesaj tarihi:
bw ile sc2 arasında asla kapanmayacak bir fark var: bw oyuncuya yüklenen bir oyun, scII grafik kartına ve işlemciye.

bw liglerinde insanlar oyuncuları izliyor, oyunu değil. bw antik roma'da gladyatör kapışmasıysa, scII amerikan gladyatörleridir. scII'de hiç bir zaman dönem dönem oyunu domine eden god mode oyuncular göremeyeceksiniz, bu lafımı yazın bi yere.
Mesaj tarihi:
yok canım ne alakası var. ters analoji yapmaya çalıştım :D yoksa grafikleri güzel scII'nin; ama oyuncuyu yoran, oyuncunun limitlerini zorlayan bir oyun değil, bu da bir gerçek.
Mesaj tarihi:
said:
scII'de hiç bir zaman dönem dönem oyunu domine eden god mode oyuncular göremeyeceksiniz, bu lafımı yazın bi yere.
Ve bu yazı yazıldıktan yaklaşık 1 saat sonra MVP GSL 4'ü, turnuva boyunca sadece 1 maç kaybederek kazandı :D

BW ile SC2'nin gerektirdiği yetenekler ve bu yeteneklere hangi boyutlarda gereksinim duymaları arasında fark var (tabii bunun BW'nin popülaritesiyle bir alakası yok önceden belirttiğim gibi, "anaaa 10 factory'den nasıl üniye basıyor" diye izlemiyor kimse oyunu) SC2 mekaniksel yeteneklere BW kadar yüklenmiyor ama bu SC2'de oyuncuların yeteneklerini gösterebilecekleri, ve bazıları BW'de olmayan, alanlar olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Öyle ki SC2'de, daha oyunun çıkmasından 6 ay geçtikten sonra bile, en yetenekli oyuncuların yavaş yavaş sivrilmeye başladığını görüyoruz.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

Ve bu yazı yazıldıktan yaklaşık 1 saat sonra MVP GSL 4'ü, turnuva boyunca sadece 1 maç kaybederek kazandı :D


o domine sayılmaz. şu ana kadar her gsl de birisi ağırlığını koydu ve her geçen gsl de oyun kalitesi düşüyor. oyuncuların kalitesi artıyor bu arada, ikisini karıştırmayın.

finalin son 2 maçını izleyebildim ben, marineking hiç bişe yapamadı, taktiğinin kötülüğünden de değildi. aksine mvp marineleri çok daha iyi kullandı. oyun taktik derinlik kazanacağına basitleşiyor.

kısaca demek istediğim çeşit çeşit oyuncu geldi geçti bw tarihinde, pek çok oyuncu farklı özellikleriyle sivrildi. kimisi dropshipi çok iyi kullandı ve bunun üzerine taktik yaptı, kimisi reach gibi goon micro ile uzun zaman en yukarılarda kaldı. saymakla bitmez...

bakacağız dediğiniz gibi. potansiyel çok kuvvetli bir şekilde var sc2'de.
Mesaj tarihi:
sc2'nin potansiyeline ben de inanıyorum.

Kullandığımız için mi basit geliyor yoksa size göre sahiden önemsiz mi bilmiyorum ama Zerg'ün larva inject'i, Protoss'un warp'ı çok müthiş buluşlar bence, oyuna inanılmaz zevk katıyor. Böyle artıları varken nasıl sc1 den kötü olabilir ki bu oyun?

Ben oynanmayacak kadar kötü manasında konuşmaları pek anlamıyorum.


Konuyu takip eden yeni arkadaşlara not:

Aslında GSL başlığına yazmam lazım ama lafı burada açıldığından buraya yazıyorum:

GSL sezon 4 diye birşey yok. Biz (ve bizim gibi pek çok yabancı da) kolay geldiğinden öyle diyoruz ama kalkıp GSL Season 4 diye aratınca offical bi'şey gelmiyor. Doğrusu (bizim sezon 4 dediğimiz)

2011 Sony Ericsson GSL Sponsorship League Season 1

Yani sponsor ligi 1. sezon.

  • 4 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
samsung, blizzard oyunlarının wcg 2011'de olmaması için ağırlığını koymuş ve açık talepte bulunmuş.

muş ama sadece bir söylenti. buna göre kespa'nın ortaklarından olan samsung, en büyük sponsoru olduğu wcg'de blizzard oyunlarını görmek istemiyormuş. wcg ve blizzard birbirinden ayrı düşünmek pek mümkün değil ama bakalım neler olur.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=196208
Mesaj tarihi:
doubtful said:

sc2'nin potansiyeline ben de inanıyorum.

Kullandığımız için mi basit geliyor yoksa size göre sahiden önemsiz mi bilmiyorum ama Zerg'ün larva inject'i, Protoss'un warp'ı çok müthiş buluşlar bence, oyuna inanılmaz zevk katıyor. Böyle artıları varken nasıl sc1 den kötü olabilir ki bu oyun?

Ben oynanmayacak kadar kötü manasında konuşmaları pek anlamıyorum.


Konuyu takip eden yeni arkadaşlara not:

Aslında GSL başlığına yazmam lazım ama lafı burada açıldığından buraya yazıyorum:

GSL sezon 4 diye birşey yok. Biz (ve bizim gibi pek çok yabancı da) kolay geldiğinden öyle diyoruz ama kalkıp GSL Season 4 diye aratınca offical bi'şey gelmiyor. Doğrusu (bizim sezon 4 dediğimiz)

2011 Sony Ericsson GSL Sponsorship League Season 1

Yani sponsor ligi 1. sezon.



Protoss warp demisken tossun buildleri yapilmaz direk warp edilir mantigi var ama pylon vs. atarken "Building" yaziyor "Warping" yazsa daha sexy olacagi gorusundeyim. Ruh hastasiyim evet.
  • 2 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
http://www.fomos.kr/board/board.php?mode=read&keyno=117178&db=Global&cate=&page=1&field=&kwrd=

"The fight over the intellectual property rights seems to be coming to a close.The dispute between Blizzard and Kespa will be settled amicably as of now, and a license contract will be signed shortly.
The scheduled court date on the 13th has been delayed, the reason being the three parties, ongamenet,mbcgame, and Blizzard coming to an agreement.

Three parties are currently discussing the terms for a brighter future of e-sports in Korea. Ongament, and MBCgame will be at liberty to produce and sell starcraft contents, and open starcraft tournaments.
Both tv networks have agreed to give exposure to blizzard with the logo, and the license fee will be given to Blizzard each year, the fee is unspecified at this time. Initially Blizzard requested an unreasonable amount of at least ,00,000,000? a year(proleague-both individual leagues included)and Kespa rejected the offer.

The dispute over the intellectual property rights surfaced when Blizzard gave GOMTV the exclusive rights over starcraft 1 and 2. The agreement is believed to have arrived due to starcraft2’s failure to be embraced by the Korean fans. We can certainly hope that the Korean e-sports looks brighter than ever!"
×
×
  • Yeni Oluştur...