Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 2 için soru ve cevaplar


LiquiD

Öne çıkan mesajlar

4-5 bişi değil normaldir, ancak hiç savaşmayan bir ülke sıfırda tutabilir zaten sürekli. tabii daha ustalaşınca 5000 adamla 50000 adamı oyalamak suretiyle 0'da tutabilirsin enflasyonu.. ;)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

usta sözü biraz fazla kaçtı tabii, zira o kişi ben oluyorum.. :)

agceep ile fransa olarak başladım geçen gün, (dauphin demek daha doğru, esas fransa kukla konumda senaryonun başında) very hard/furious'da 25 ducat ile başladım oyuna ki ayda gelen 15 ducat ile 1000 piyade yapıyorsun gerisi de maintenance'a gidiyor. 5000 piyade 1000 süvari ile mi ne başladım ve mikronun .okunu çıkartarak ingiltere'yi iki yıl filan oyaladım, bende komutan da yok herifler komutanla kaynıyor. tabii henry bilmemkaçın karşısına çıkmadım zira ilk yılların en iyi komutanı direkt oyuyor..

tabii bu 6000 adam 50000 kişiyle birden kapışmadı ama bunlar sağda solda 10000'lik gruplar halinde geziyor, dağ/orman ve nehirleri ustaca kullanıp ne zaman adamların yürütüp durduracağını biliyorsan hemen her defasında yenebiliyorsun pek kayıp vermeden. mesela yürüyen askerler her ay başında %1 kayıp veriyor otomatik. elzem değilse yürütmeyeceksin ay başı itibariyle. sonra kendi topraklarında düşmanı karşılarken karşı saldırını öyle vakitte başlatacaksın ki ayın 29-30'unda düşmanla karşılacaksın, herif supply limit'i geçip att yiyecek. ne farkeder demeyin, başabaş giden savaşları kaç kere orada yedirdiğim att ile kendi lehime sonuçlandırdım haddi hesabı yoktur. napolyon savaşlarında bile işler bu numara..

ekleme: haa başka bir deneyimim geldi aklıma..

osmanlıyla oynuyorum, yıl 1470 falan. fatih dönemi snırlarına getirmişim ama genelde tam o aralar macarlar lehler dellenmeye başlıyor, lehler savaş ilan etti. yanında litvanya, bohemya, brandenburg filan var. (litvanya ve bohemya da cidden oturaklıdır ilk 100 yıl boyunca) ben de kasıntı adam olduğumdan 0.1 dahi artsın istemiyorum enflasyon, elimde 20000 cav filan var fatih başlarında olduğu halde. bunları hemen istanbul'dan dobruca'ya yolladım ki supply limit 25, bataklık ve düşmanın gelebilmesi nehirden geçmek suretiyle ancak. ben her yıl başında gelen parayla orada eksilenleri telafi etmek cav bastım dobruca'da, o şekilde herhalde 150-200k adamı telef etmişimdir ki bazıları 30-40k'lık hallerde geldi başlarında tarihi komutanlarıyla. tabii 2 yıl sonra fatih çarpışmada ölüverdi, ben de sinirden köpürüp load ettim doğrusu.. :-p

monarch'ların shock evresinde ölebilmesi cidden iğrenç birşey, oyunda daha çok nefret ettiğim bir özellik yok doğrusu. osmanlı zaten bir monarch komutandan ibaret, o da öldü mü açıkta kalıyorsun. sanki fatih gidip kendi göğüs göğüse çarpışıyor...[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.

[Bu mesaj Sam tarafından 10 Haziran 2004 00:52 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam, şunu sorayim o zaman.
iki komşu provun coğrafyasına filan bakarak, hava durumlarına bakarak, bir taraftaki ordunun, diğer tarafa ne kadar vakitte gideceğini tahmin etmenin bir püfü var mıdır?
ve hatta bu ordunun sayısı etkiler mi hızı? etkilerse kaça kaç filan, bilir misin? paradox forumlarına da baktım bu konuda, gözüme çarpmadı hiç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu soruyu özellikle neden sordum. çünkü ben bu oyunda daha hiç micro olayına girişmedim, özellikle bir sc'ci olarak büyük bir ayıbımdır bu ehe. micro olayında nasıl ustalaşılır bu oyunda, paradox forumlarında da varsa bir gönderebilir misin buraya linkini, püflerini filan. cidden doğru düzgün bir şeye rast gelemedim orada bu konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben de görmedim, bilimine dökmüşüm denemez ama şunları biliyorum mesela:

- düz ovadan diğerine piyade yürüyüşü 15 gün
- nehir aşmak piyade ile 1 ay kadar

bunları aslında deneyip gün tutmak gerek ama ne bileyim uğraşasım gelmedi. fakat bu değerler fiks, cavalry yarısı kadar artillery iki katı mı ne sürdürüyor, ordular barındırdıkları en yavaş birimin hızında ilerliyor bildiğim. ovadan dağa çıkmak daha uzun sürerken dağdan ovaya inmek daha yavaş sürüyor. bunların hepsi belli ve hep aynı, mikro konusuna merakın varsa düşük hızlarda gün tutarak herşeyi yürüt. ordunun boyu hızı etkilemiyor, 250k adam da 1k adam da aynı hızda ilerliyor..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet öyle, heroes serisi gibi işte. herşeyi gerçeğe göre modellese zaten inf cav art diye 3 sınıftan ibaret saymazdı 400 yıllık savaş dönemini.. :)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1419 itibariyle cavalry'nin önüne gelen infantry'yi dağıtması fasaryadır. pikeman denen bişi de mi yok muydu? barut çıkınca bütün askerler "hadi hepimiz arkebuz kullanmaya başlıyoruz" mu dedi?[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh okçuları hadi geçtim diyelim, geçilecek şeyler de değil ya neyse..

cavalry ile basbayağı yardırıyorsun ovalarda ki avrupa deyince çoğu düzlük. yüz yıl savaşlarında sadece cavalry basıp pek güzel yardırıyorsun ingiltere'yi.. düzlük olmayan yerlerde bonus almamasına rağmen cavalry birkaç katı güçte shock gücü olarak infantry'nin..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

multi oynayabilmesi için insanın elbette ki başka insanlar gerekiyor, başka insanların oynadığını görmeden nasıl oynanır ki.. :) single dersen de hearts of iron oynuyordum en son, bütün ömürümüzü eu2'ye gömecek değiliz ya. geçen yıl 2-3 ay oynamışız zaten..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
3.'sü çıktı oyunun kuzum, 2'yi mi oynuyosun hala? =)

Neyse, Port'u olan bir Province seçersin öncelikle, bu province'in kıyısı olan bir denize çıkardığın her parça Cog için bir birim asker yerleştirebilirsin.

1-) Yani Province'in Port'u olacak.
2-) Cog'ların (Transport gemilerin) denizde olacak.

Askerini denize yürütttüğünde, gemiye binerler böylece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...