Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

daha iyisi o çıkmadan yapılmıştı da o sayede bugün dune 2 klonlarına muhtaç değiliz çok şükür, seçenek az olsa dahi. ama öte taraftan hatırı sayılır bir kitlenin temcit pilavı yemekten memnun olduğunu gören şirketler "hazırı makyajlayıp satmak dururken neden riske girelim" düşüncesiyle dune 2 klonları çıkarmaya devam ediyor. basmakalıp shooter'lar gibi basmakalıp rts'ler de kendi kısır döngülerinde boğulmaya devam ediyor halen. her gün şu forumda yakınılan büyük şirketlerin oyuncuları sağma durumu yaşanıyor rts cephesinde de, en son örnek için bkz: aynı oyunun üç parçaya bölünüp her bir taksidin tam fiyata satılması. strateji anlayışı zerg rush olanların bu şekilde kazıklanmaktan keyif almasını biraz zor olsa da anlıyorum gerçi. :/

ha bir de huun hatırlattı sağolsun, oyun motorunun yetersizlikleri üzerinden yapılan olayları oyunun stratejik kapasitesi dahilinde saymak da çok bomba. (tu) en iyisi jean gibi eskitip satsınlar rts'leri bari heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazıları tam olarak yok bazıları ise hiç yok. Sc'yi de yıllardır oynuyodum, relic oyunlarını da oynuyorum 2 yıldır arada dağlar kadar fark var.

Micro ile focus fire ettiremedigim icin tokatlayacaksın, bi de surpriz etkisi olacaksa. Benim dediğim farklı bi faktör aslında. Şöyle diyim, o goonların eğer sabitse ister onlara x yönünden dalayım ister y, eğer benim marinelerimin hepsi aynı anda ateş edebilecekse aynı sonucu elde edicem. Ama mesela, örnek olarak CoH'da bi squad ile adamın MG'sini oyalarken arkadan sıkıştırıp "ce-eee..." dedirtebiliyosun. SC'de facing diye bişey yok mesela :) Her unite her an her yöne bakabiliyor, bi siege tank güneyindeki bi adama ateş ettikten sonra emir verince hemen kuzeyindekine de ateş edebiliyor. Bunun olması apayrı bir taktik katıyor bi kere savaşlara.

Başka örnekler de var, ama bu SC'nin eksik olduğunu mu gösterir. Hayır. Oyun 1999'da mı ne çıktı bu tip şeyler yoktu o zamanda, ama artık var. Bunu demeye çalışıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Emin ol o çok sevdiğin Relic CoHlarını warhammerlarını homeworldlerini senin kadar oynamışımdır bende. İnsanlara mağarada blizzard oyunları oynuyor demekde ayrı bir failmış. Git bak oyun tahmini topicine kim ne kadar ne oynamış da ondan sonra gelip burda ileri geri konuş

Sana uzun uzun 4xlerin rts den ayrı tutulması gerektiğini, hala hiçbir strateji oyununun micro/macro dengesinde sc den iyi olmadığını, akıcılık/hız/denge ve oyun/ünite kontrolü konusunda sc nin yanına yaklaşılamadığını, saydığın yeniliklerin (ki komik bir şekilde bazıları scde bile var) o oyunları bütüne bakıldığında scden daha iyi yapmadığını (ki aradan 8-9 sene geçmiş. O kadar yenilik getiremiyorsan piyasaya çıkma bile) anlatırdım da kusura bakma uğraşamıycam

edit: neyse kabahat bende pardon
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

50 Kez denildi su topicde, relic'e kadar kimse yenı birşey yapmadı rtsde,

Dow da vardı guzel şeyler ama guzellikten cok hata vardı oyunda, slugfest düzeyindeydi oyun, hic bir zaman denge gelmedi zaten.
CoH'da baya toparladılar fikirlerini, ki şahane bir oyundur, wc3 den beri cıkmış en kral rtsdir, homeworld 2 yi falan geciniz zaten.

ama cohdada ciddi denge sorunları var, kacıncı patch cıktı, o kadar online communitysi var, bi laflarını dinlemiyor relic.
dow2 de külliyen batırdılar ama gameplay'ı.

relic guzelmi, elbette guzel ama oyunları blizzardınkiler kadar rafine değil.


Sam, belliki artık "strateji anlayışı zerg rush olan kazınlanırdaki hmppff" dan oteye bir savın yok ortada, uğraşmıyalım istersen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

homm 3 gibi birim biriktirip kafadan dalma oyunlarının şahının en derin tbs olduğunu iddia edip de başkasına birim biriktir-dal yakıştırması yapmaya yorum getirmedim ama en alakasız konularda bile durduk yerde sataşmadan edemeyen birinin başkasının tavrını eleştirmesi ironide yeni bir çığır açtı. umarım önümüzdeki 10 yıl foruma hakim olacak bir yenilik değildir.

------------------------------------- (şuraya bir çizgi çekelim de)

sevgili cüce, sizin mamutçu argümanınız sayfalar önce gelmişti, çifte standart terazisini elden bırakıp bir düşünmek lazım kimin kimi kaale almaması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh ben de 2002-3-4'de ne yazıldıysa aynı şeyleri okuyorum bugün hala, ama forum ortamında gösterilmesi gereken asgari saygıdan ötürü oturup cevap yazıyorum belli bir ölçüde, makulce yazıldıysa. ben yukarıda onu yazdığımda tepkin bu oluyorsa önceki atılan mesajlara da bir göz at rica ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

homm3'te kendine taraftar bulamayınca "circlejerk yapın siz ben oynamıyorum" diyerek mızığa kaçan biri söylemese şunu bari de sırıtmasa bu kadar. gerçeklerle yüzleşirken yaşanan hazımsızlık konusunda tavsiye verecek son kişisin. üslubunu haddinden fazla bozma da başka ihsan istemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

relic oyunlari o kadar superki turnuvalarda isimleri dahi gecmiyor


Mantıklı bir argüman. Bunun olmamasının birkaç nedeni var:

1. Relic oyunlarında şans faktörü var. Yani kasıp kasıp mükemmel stratejiyi yapsanız, mükemmel oynasanız bile az bi ihtimal de olsa kaybedebilirsiniz. Bu dezavantaj gibi gözükse de, statik olarak bütün oyunun aynı şekilde ilerlemesinin de önüne geçiyor, şanssız bir şekilde kayıp verirseniz oyun başında on-the-fly taktiğini değiştirebilmeniz gerekebiliyor. Ama profesyonel oyunlarda şans faktörü kötü bişey tabii.

2. Relic oyunları SC, WC3 gibi oyunlar kadar geniş bir kitleye yayılamadı çünkü çıktıkları zamanda daha yüksek teknik ihtiyaçları vardı. Blizzard oyunlarının nasıl en kötü bilgisayarı olan adama kadar yayıldığını biliyoruz.

3. DoW biraz fazla dağınıktı profesyonel oyunlar için (7 ırk), CoH 2. dünya savaşı teması olduğundan asyada vs. çok tutunamadı. DoW2'de dengeyi tutturamadı daha.

Kaede said:

hala hiçbir strateji oyununun micro/macro dengesinde sc den iyi olmadığını


Kime göre?

Kaede said:

akıcılık/hız/denge ve oyun/ünite kontrolü konusunda sc nin yanına yaklaşılamadığını


Neye göre?

Kaede said:

saydığın yeniliklerin (ki komik bir şekilde bazıları scde bile var) o oyunları bütüne bakıldığında scden daha iyi yapmadığını (ki aradan 8-9 sene geçmiş. O kadar yenilik getiremiyorsan piyasaya çıkma bile) anlatırdım da kusura bakma bu tavırla olmaz


Lütfen anlatır mısın aşağıdaki yeniliklerden hangisi SC'de var.

1. Weapon Facing
2. Cover ve cover'ın uniteler üzerindeki poizitif/negatif etkileri. Marinelerimin üstünü agac ile kapadım ki FF yapamayasın bi cover bahanesi değil, karşıdaki oyuncuyu aldatıyorsun unitelere direk etkisi yok.
3. Bina savunması, a.k.a. binaların içine adam koyup defansif bonus, bazılarına karşı da penalty almak.
4. Suppression
5. Flank. Herhangi bir uniteye herhangi bi atak yönünden yapılan saldırının daha fazla hasar vermesi. Örneğin, siege tank'a zealotlarım önünden değil de arkadan vurunca 15 değil 30 damage vuruyorlar, gibi.
6. Harita dışı destek, yine resource'lar ile.

Madem varlardı SC zamanında, duymak istiyorum nasıl varlarmış da biz görmemişiz.

Kaede said:

Sana uzun uzun 4xlerin rts den ayrı tutulması gerektiğini


Ooo... 4xler RTS değilmiş. Pekala, dünyanın en çok okunan oyun sitelerinden birine bakalım nasıl değerlendirmiş 4x oyunlarını:

http://www.gamespot.com/pc/strategy/sinsofasolarempire/index.html?tag=result;title;0

http://www.gamespot.com/pc/strategy/homeworld2/index.html?tag=result;title;0

http://www.gamespot.com/pc/strategy/supremecommander/index.html?tag=result;title;0

Bakacak olursan hepsi Real-Time Strategy diyor. Stratejik RTSler ile klasik RTSleri aynı kefeye koymayın diyorum zaten ben de arkadaşım. Bir klasik RTS oyununu (Starcraft) ile bütün RTS genre'sının kralı yapamazsınız çünkü başka RTSler de var (4x olanlar mesela) SC ile alakası olmayan. Elma ile armudu karşılaştırıyorsunuz, "SC en gral" diyince diyorum ama anlatamıyorum herhalde.

Kısacası, ben de 6 yıl mı ne starcraft oynadım; güzeldi pişman değilim. Hala açsam yine oynarım arada bi. Ama gelip de "rerere rarara starcraft starcraft çok yaşaa" (dıştan söyleyin bi :)) modunda gelince insanlar bi şaşırıyorum. Özellikle bu konuda, "starcraft bence kaka" diyince ya da "bak bunda şu özellikler var yeni" diyince herkes hemen linç moduna, ikinci sınıf insan muamelesi gösterme moduna giriyor.

Mağara lafı için gerekirse özür dilerim ama konuya girip de "STARCRAFT KRAL 1 NUMARA RTS" diyecekseniz de bi oturup düşünün o zaman neye göre kime göre. "Benim düşüncem bu, o zaman böyle olmalı" modundan bi çıkın bi.

Belki bence CoH'un interface'ı, unite kontrolleri çok daha akışkan bu olamaz mı yani. Tempo ve saldırı/defans momentumu konusunda çok daha iyi SC'ye göre bence, yine olamaz mı? Kanıt değil bunlar çünkü bakış açısına ve yaşadığınız tecrübelere bağlı şeyler, gelip de kanıt diye sunmayın.

Daha fazla bişey yazmayacagım, mantıksız çünkü tartışmam.

Edit: Cüce'ye de teşekkür ettim en mantıklı argümanı yazdıgı icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

huun, sc de yediğin tokatlar sende bir challenge ruhu yaratmış bakıyorum :P

şaka şaka


SENİN RUHUNA HARRİS GİRMİŞ...

diğer yandan sam kapa gitsin abi. anasını satiim 10 sene sonra gene bu konuları tartışırız, ciddi söylüyorum bak. scII patlak çıkacak.

bölüm modusun diye, şahsına yönelen hakaretleri çekmek zorunda değilsin. ters psikoloji de yapmıyorum burada. rrahatsızzan vur kilidi gitsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trolllemelerini dikkate almamdan sıkılmamı böyle yorumlamaya muhtaçsan kendini aldatma olayını biraz abartmışsın doğrusu. kendin benim yazdıklarıma işine gelmeyince cevap vermiyorsun taa en baştan beri.
Kaede said:

Casual player gözünden yaklaşıyorsunuz. Ne diyim devam edin circlejerk ünüze. 4x4 lük savaş alanınızda yaparsınız stratejinizi.

insanları kendi dikte ettiğine ikna edemeyince orta koyduğun tavır, tepki, her bölümde, her konuda aynı. üstüne çıkıp bir de başkasını suçlamaya kalkıyorsun. insan yazarken biraz düşünüp taşınmalı.

sevgili huun, sağolasın ama kurallar dışına çıkıldığını düşünürsem sadece gereğini yapıp bırakmak istiyorum. konu ziyan olmasın diye bana yapılan sataşmaları sineye çektim ama venator'a da aynısı başlayınca söylemeden geçemedim doğrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

1. Weapon Facing
2. Cover ve cover'ın uniteler üzerindeki poizitif/negatif etkileri. Marinelerimin üstünü agac ile kapadım ki FF yapamayasın bi cover bahanesi değil, karşıdaki oyuncuyu aldatıyorsun unitelere direk etkisi yok.
3. Bina savunması, a.k.a. binaların içine adam koyup defansif bonus, bazılarına karşı da penalty almak.
4. Suppression
5. Flank. Herhangi bir uniteye herhangi bi atak yönünden yapılan saldırının daha fazla hasar vermesi. Örneğin, siege tank'a zealotlarım önünden değil de arkadan vurunca 15 değil 30 damage vuruyorlar, gibi.
6. Harita dışı destek, yine resource'lar ile.



böyle yenilik olmaz olsun, hepsi yenilikten çok - puan benim gözümde.
biraz açıklamam gerekirse:
2.cover olayı yeni bişi sayılmaz, sc'de yukarıdaki bi üniteye %50 vurma şansı vardı, aynı mantık. ağaç altına adam koyma ise oyun mekaniklerine doğrudan dayalı olmadan oyuncuların microsuna ve yaratıcılığına kalmış bişey, leziz.

3.bunker ? haritada sadece belli bölgelerdeki yerlere koyabilmek yerine oyuncunun yaratıcılığına bırakılmış daha güzel bi olay.

4.suppression olayı yanılmıyorsam bazı ünitelerde aktif edildiği zaman damage vurmaktan çok yavaşlatmaya veya başka bi debuff vermeye yarayan bişiydi. böyle yapay bir yolla yavaşlatmak yerine koyarsın siege tankını, guardianını, reaverını güzelce herifin yaklaşmamak için bi sebebi olur. bodoslama gelirse de sonucuna katlanır.

5. yine yapay bi mekanik. rakip oyuncunun beklemediği bi taraftan saldırıp ordunun arkasında olduğunu sanan high templarları hızlıca öldürüp büyük bi avantaj kazanılabilcek, yani mekaniğin zorlamasındansa oyuncuya bırakan bir oyun çok daha çekici bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya Relic rtslerini ben de oynadım single player icin gayet eglenceli ve zevkli oyunlar(Dow özellikle);ama iş multiplayer,denge,micro,skill cap olaylarına gelince orda duruyorsun.İşte bu oyunlar o yüzden turnuvalarda oynatılmıyor ve geniş kitlelere ne yazik ki yayılamıyor.

Yoksa sc geldi olay bitti diye bir şey yok.Savundugum tek şey sc'nin rts aleminde multiplayer ve pro online gaming e cok sey kattıgı bu sayede cok geniş kitlelere yayılıp pro rts playerlar ortaya cıkardıgı.Bugün bir Moon,Grubby,Lyn(2008 de 100000 dolar kazandı sanırım) vb yüzlerce wc3 oyuncusu bu işten para kazanıyorsa sc nin hakkı ödenmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla savını savunmak için sürekli aynı şeyleri copy/pasteleyip, onu da beceremeyince konuyu başka yerlere vurup ad hominem yapmaya muhtaçsan kendini aldatma olayını biraz abartmışsın doğrusu. kendin benim yazdıklarıma işine gelmeyince cevap vermiyorsun taa en baştan beri.

Önce yandaş bulamayınca diye vurdun, tutmadı. Şimdi lafın söylendiği contextten değiştirip vurmaya çalışıyorsun, gene yemiyor. Circlejerk bahane edip mızmızlık yapmışım ahaha. Bak bakıyım sonra daha da cevap vermişmiyim vermemişmiyim. Siz sürekli aynı şeyleri yanlış bildiğiniz halde zorlamışsınız bende sen klasik copy/pasteine başlayınca bırakıyım demişim. Lakin asteroth biraz daha farklı şeyler söylemiş ona cevap vermişim gene. Hani belki kimse konuyu okumaz diye çamur atıyorsunda tutmuyor be

Venator gayet saygılı anlatıyor derdini, paşa paşa konuşuyoruz. Hakaret eden de yok ha haddimi aştım, editledim, özür diledim. Sende bir gün tartışmayı öğrenirsin, sana karşı haksızlık edersem özür dilerim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla kapatın bence konuyyu. bunkerdaki marine +1 alıyor menzile, academyden de upı bastın mı direk lurker durduruyorsun bunkerla.

speedling goon dövüyor. menzilli ünite meleeden dayak yiyor. goon linge yarım puan vuruyor hadi onu geçtik ama goonun cool of time ı fazla, speed bastın mı en büyük avantajı olan 1 free hit avantajını kaybediyor vs vs vs

bunların hepsi vallahi var sc'de. bilmeyene yeni gelebilir. ben çok garip karşılamıyorum çünkü artık sc 11 senesini bitirdi. çoğu oyuncu bunları biilmiyor, bilmek zorunda da değil. biz ilk oynarken düşünüyorduk bunları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

2. Cover ve cover'ın uniteler üzerindeki poizitif/negatif etkileri. Marinelerimin üstünü agac ile kapadım ki FF yapamayasın bi cover bahanesi değil, karşıdaki oyuncuyu aldatıyorsun unitelere direk etkisi yok.


yalnız sunu soylemem lazımki, agac altındaki uniteler, cliff üstündeki uniteler, clif altındaki uniteler sc dede defansif ve ofansif bonus/panaltı alıyor. sırf "adamın marine'imi gormesini engelledim" değil durum.

bide biraz randomness iyidir derim hep, lakin cohda bazen abartı olabiliyor.

ozellikle late game heavy armor üstüne donerken, armor penetre, critical dmg'la (yok motoru yandı yok tareti patları vs vs), düşük attack speedli anti-armorların garip isabet oranlarıyla ilgili bu kadar cok randomness olunca ınsana illahlah getiriyor.

10 kez arkadan kıl kadar cnaı kalmış shermanı pantherle vurusun patlamaz, m8 gelir tek vuruşta weapon destroryed ceker oswindine, veya adam gelir o saate 1 tane bazooka tutturamaz p4 IV'ye. randomness falan iyi güzelde, hem fazla hemde cok buyuk parametrelerde gezince, üstünede bu kadar kritik konularda rol oynayınca sinir bozucu oluyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim yazdıklarımı tekrarlayınca mesajının ne kadar gülünç durduğunun farkında değilsin halen, ilkokul yıllarında farkedip bıraktığımız bir yöntemdi.

eh isteyen açar bakar, link yukarıda. mesajlar duruyor. gimli, asteroth, dragonutopia, huun ve ben "hoom3 adama biriktirmece oyunu" deyince nerdrage'de yukarıdaki mesajı atan sensin, başkası değil. daha öncesinde insanlar fikirlerini halen yazıyorken "size burdan çok temiz bsg çekiyorum" (editlediğin kısım da ayrı bomba) diyen de gene sensin. şu forum açıldığından beri böyle kendi kabahatini görmezden gelip de başkasına hesap soran, üste çıkmaya çalışan insan da görmedi muhtemelen.

kendine çeki düzen verirsin belki diye bir yıldır yöneticilere şikayet etmek yerine kendim uyarmakla yetindiğim halde tekrar tekrar ettiğin hakaretlerini buraya yapıştırsam herkesin önünde özür dileyecek misin peki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cliff altı üstü ile cover ayrı şeyler ki?

Evet huun biliyorum goon nasıl dövülür linglerle, yani üsttekilere katkısı ne?

Bunker, aynı isim altında var zaten bunlara ekstra olarak diyorum...

Flank, suppression gibi mekanikler gerçek hayatta olan şeyler tank zırhının arka tarafının zayıf olması gibi. Buna bağlı olarak, ön tarafları da güçlü oluyor ve özellikle saldırı momentumunun korunmasında bu çok önemli bir etken, çok ileri giderseniz bir anda etrafınızı sarılı bulup da araçlarınızı geri çekemeden gg oluveriyorsunuz. SC'de öyle değil, vulture sıkıştı mı hop hemen kaçır.

Farklı mekanikler bunlar, bir miktar SC'de de var (özellikle 2 yerden flank edip saldırmak) çünkü zaten stratejinin parçası bunlar (güç konsantrasyonu). Ama uygulamaları çok farklı, multi CoH atalım isterseniz ya da replay izleyin görün.

Bu arada özellikle CoH'un online kitlesi bayagı büyük, günde 30bin'den fazla official maç dönüyor relic serverları altında; türkiyede nedense pek yaygın değil ama (orjinal harici serverlar olmadığından ve kafelerde pek olmadıgından olabilir).

Edit:

Cuce said:

10 kez arkadan kıl kadar cnaı kalmış shermanı pantherle vurusun patlamaz, m8 gelir tek vuruşta weapon destroryed ceker oswindine, veya adam gelir o saate 1 tane bazooka tutturamaz p4 IV'ye. randomness falan iyi güzelde, hem fazla hemde cok buyuk parametrelerde gezince, üstünede bu kadar kritik konularda rol oynayınca sinir bozucu oluyo.


O 5% bug'ı oyun ilk çıktığından beri var, bence denge önündeki tek sorun da o zaten. Tank'a vuruyorsunuz patlayacakken 5%e geliyor health'i main gun destroyed oluyor, sonra 10 kere vurunca bile zırhtan sekebiliyor, adam geri gidip tamir olup geliyor. Çook gıcık bişey ona katılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Venator. Çok uzun quotelamıycam, zaten başka mesaj da atmıycam.

Şimdi turnuvalara girmemesine sebep 3 şey göstermişsin

1. Bu bir bahane değil. "oyuna farklılık getiriyor ama profesyonel oyunda olmuyor" pek doğru bir argüman değil. Bak scye 11 sene sonra bile oyuncular hala farklı teknikler ortaya çıkartıp oyuna farklı gidişat getirebiliyorlar

2. Buda bahane olarak kabul edilemez. Starcraft da ilk çıktığı sene sadece 1.5 milyon sattı. Daha sonra 10m dan fazla DAHA sattı. sc o noktaya geldiğinde herkesin bilgisayarı kaldırıyordu. Aynı geçen süreçte madem niye relic oyunları profesyonel gaminge giremedi ? ki öyle ahım şahım birşey de istemiyorlardı senin dediğin gibi. 3 senelik makinemle oynadım ben birçoğunu

3. Bunlar bi nebze kabul edilebilir ama sc nin TAMAMİYLE farklı 3 ırk ve 3 oynanış stili geliştirdiğini düşünürsen (ki o zamanlarda böyle birşey yoktu) bunu da kabul etmek çok zor

Kime göre neye göre argümanları pek olmamış. Malum burdaki herşey subjektif. Eğer sözü üst mercilere ve istatistiklere bırakıyorsak zaten sc eziyor

Valla yalan yok ordaki iki maddeyi yanlış anlamışım :> Dediğim gibi farklar zaten olucak aradan nerdeyse 9 sene geçmiş. O kadarını yapamazsan zaten piyasaya çıkma. Bazıları avantaj bile sayılmaz tuncanın dediği gibi zaten

4x ler rts değilmiş demedim, lafı çarpıtma. Sadece böyle bir karşılaştırmaya sokulmaması gerektiğini söyledim. Eğri oturalım doğru konuşalım şimdi 4xlerin HERHANGİ birini competitive rts diye turnuvaya sokarmısın ? Benim gözümde çoğunlukla single player oyunlardır 4x ler zaten. Elma armut durumunun bende farkındayım ama yani

bir kere uyardım, bir kere daha uyarmayacağım. haddimizi aşmayalım. -sam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

venator iyi guzel yazmissinda olay klasik arcade vs simulation a kayiyor

birebir hayat sartlarini fizik kurallarini didisinin didisini ekliyerek cok gercekci oyun yaparsin ama competetive playde simulasyon islemez

starcraftin bu kadar basarili olma sebebi o dengeyi mukemmel kurabilmesiydi

ikinci sebep bir oyun simulasyona kaydikca oyuncu kaybeder

oyunda once eglence faktorunu ariyan kitle arcade e kayar

ben kendimi general gibi hissetmek istiyorum oyun ruzgarin yonunu hesapliyip projectile etkilesin diyen adam simulasyona gecer

ancak oyun oyniyan insanlarin cogu 20 saat tutorial ve gunlerce oynadiktan sonra uzmanlasilan oyunlari tercih etmiyor

paradox oyunlari misal HoI strateji acisindan gayet basarili bir oyun ancak ogrenene kadar kanser oluyorsun

RTS diyip turu tartisiyoruz ama RTS nin sonuna gelen Game in G sini unutuyoruz hep

oynanabilirlik, ogrenme egrisi, balans

bunlar cok onemli ve ilk ikisi blizzard oyunlarinin basari anahtari direk
blizzard surekli seyler "problem yeni fikirler degil zibilyontane fikri yaratabiliriz ama sorun onlari oynabilirligi bozmadan uygulayabilmek" diye

flank damage misal bildigin cok yapaycik, her uniteye total wardaki gibi morale verelim dusunce kacsin demek gibi birsey ancak multiplayerda bildigin faciya demek bu

starcraftin basarisi zaten bu
akici bir oynanis
micro/macro dengesi
3 tamamen farkli irkin balansi
ogrenmesi kolay ustalasmasi zor oyun yapisi

bunun yaninda "fast paced" i ilk defa ture getirmesi

starcraft gelene kadar strateji en cok birimi basan kazanir ustune kuruluydu online diyince, uzayip giden oyunlar yikilamiyan baseler vardi ki genelde oyunlarin gidisati onceden kestirilirdi

ya iki adamda baseine cekilip kaynak toplayip birim basar sonra birbirlerinin birimleri yokeder, salliyorum biri cok helikopter basip digeri kazara flak cok basmissa tas kagat makas balina biterdi yada uzayip giderdi son tierde

yada birisi base e cekilene karsi agresif oynar ve oyunu kaybederdi

iki tarafta saldirgan oynarsa zevki cikabilirdi anca ancak tee warcraft2 gunlerinden beri "AGA ILK 30DK DA DALMAK YOK" baskilari, C&C oynaniyorsa oyunun kilidini kaldiricak tek ilac olan superweaponlari kapatmacalar vs vs vs

stratejilerin online oynanmasinin onundeki en buyuk engel buydu starcraft gayet guzel kirdi bunu, 3-4 saat tekduze giden oyunlar bitti filan gercek anlamda multiplayer oynanabilen ilk strateji bile derim ben

singleplayerda onemli tabiki ancak AI ile nereye kadar?

girilmesi imkansiz baseler, cokmeye nsavunmalar ariyanlarda multiplayerda aramasin bunu artik, gogo stronghold

en cok unite basan kazanir diyen icinde c&c var gerci bunyesine SC virusu aldi tiberian sundan sonra arada kafayi calistirmak istiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...