Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

kardeşe matematik çalıştırmak


Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Hayır!

Bana gelip anlat şunu kardeşine dediklerinde tek dediğim bu oluyor. Kendisi gelip abi şu soruyu çözemedim derse herşey hoş ama anne-baba zoruyla karşıma oturtulunca maffediyor beni. Öğretmenine ne yapımadıysa abidir, susar, çeker diye yapıyor. Ben de çekiyorum tabii, şimdi anneme söylesem olmaz, asla ailemize gitmeyiz aramızdaki sorunlar için kız 5 yaşlarına geldiğinden beri.
Mesaj tarihi:
hayır soru çözme aşamasına gelebildik mi bir sor bakalım? elinden telefonunu düşürmüyor ki bi oyun yüklemiş 7/24 onu oynuyor.çıldırttı beni.aay ay.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Bir de ilkokuldayken öğretmenin öğretmediği şeyleri öğretme sonra sınıfta sıkılıp uyukluyorum diyordu, çıldırıyordum. Ne işte güzel, uyu sınıfta diye bağrıyordum ne biçim öğrencisin sen diye kızıyordu. Neyse ki 5. sınıfa geçince aptallığının farkına vardı.
Mesaj tarihi:
BloodyBeast said:
3-4 sene önce bi veledin defterine baktım


çözüm yolu:


yöntem:

böle şeyler yazıyodu dedim ne ayak


verilen , istenen, çözüm

bu kadar basit olmalı.
Mesaj tarihi:
Reksa said:
çalıştırıyorum da, bizim zamanımızdaki çözüm yöntemleri baya değişmiş. eski yöntemle anlatmaya çalışıyorum zor oluyor.

ilköğretim müfredatı değişti zaten. artık ezbere öğretimemeye çalışılıyor bazı şeyler(uygulanabilirse tabii). yani o eski yöntemleri anlatıp çocuların kafasını karıştırmayın...
Mesaj tarihi:
kafayı çalıştırmadan demeyelim, aslında şimdi kafalarını çalıştıran şeyler yaptırılıyor, en azından yapılması gereken bu.
örnek vereyim. diyelim ki kesirlerde çarpma anlatılacak. kurallar verilmiyor önce. problemler soruluyor çocuğun çözebileceği düzeyde. örneklerden sonra çocuk bazen kendisi farkediyor iki kesri çarpmanın aslında kesrin kesrini almak olduğunu v.s. ayrıca modellemeler de önemli artık...
Mesaj tarihi:
dersin nasıl işlendiği önemli bu noktada. mesela problem çözümü yapılırken ideal olanı önce sorunun anlaşıldığından emin olunması, çocuklara problemin ne sorduğunu anlattırmak v.s. daha sonra da çözüm yolları üretmeleri, ama makbul olan farklı çözüm yolları olabilecek problemler sormak. bir derste onlarca problem çözüleceğine amacına uygun 2-3 problem çözülmesi daha anlamlı...
Mesaj tarihi:
çalıştırılan kardeşte oldum çalıştıran ablada oldum. en iyisi hiç bulaşmamak.
ablam seviyeme inemezdi (ortaokulda tübitak klübündeydi hayvan karı) aramızda 4 yaş var. bi soru sordummu 10 soru oluşurdu kafamda.
kardeşime bunu yapmamaya çalıştım hep en yalın şekilde anlattım o da hiperaktif sıfır konsantre bi mahlukat olduğu için zevzek zevzek lafa tutar dinlemezdi.
×
×
  • Yeni Oluştur...