Namessar Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 babamın arabayı alırken parayı pesin odeyecegim dedim. adam bana bizim icin kredi ya da pesin farketmez, piz paramızı gene aynı alıyoruz diyerek piskin piskin cevap verdi. allahtan sonradan aynı bayinin benim arabayı da satan satış yetkilisi arkadaşa donduk ve daha olumlu bir diyalog oldu. bu dogru mudur? benim bayiye elden para vermem ile banka kredisi vermem arasında onlar icin bir fark hakkaten yok mu? babamın araçta olmayabilir, sonuçta kosiflerde kredi ya da siz, iki durumda da banka üzerinden para geliyor. sonuçta hepsi kayıt altında. kosifler falan gibi herseyi banka kayıtları aracılığı ile kurumsal yapan bayileri bir kenara koyarsam eğer, diğer araç satıcısı olan buyuk ya da kucuk bayiler(hangi marka olursa olsun), elden para alınca kayıt dışıya bir kısmını aktarabilirler sonuçta. ben arkada ne yaptıklarını bilemem. hakkaten onlar icin hic bir fark yaratmıyor mu müşterinin trink para nakit odemesi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 gerci bizim olayda satıcı arkadaşın biraz densizliği soz konusu o cevapta. biz hayatımızda banka kredisi ile bir sey satın almadık. ben o parayı sana vaat ettigim teslimat tarihinden önce trink çıkarabiliyorsam, kendi aracımın parasını da geçmişte gene nakit olarak trink çıkardıysam, ustelık 1-2 ay icinde bir de mini cooper parası trink çıkaracağım ve bunların hic birisi banka kredisi degil diye vaad ediyorsam, 3-4 yıllık banka kredisinin bitmesini bekleyecek ve bu nedenle yeni arac almak istemeyecek adamın aksine benim arabamı daha kısa sürede yenileme ihtimalim vardır. (yenilemem gerci ama neyse :P) soylenir mi müşteriye "bana farketmez, neyle istersen öde, ben gene paramı alırım o yüzden pesin para indirimi bekleme" diye. yahu ben prestij bir marka alıyorum, fiyat/performansınızı ayakta tutan şey marka imajınız, imajı çıkardın mı geriye kalan 98 den beri surekli makyaj goren bir motor ile surucunun onunde plastik bir konsol. e üstüne ben bir de prestij amacı ile alınan bir aracta dogal olarak pesin para alışveriş yapmayı kredi kullanmamayı bir prestij olarak görmüşüm, sen farketmez bana ben paramı gene alırım yaparsan bir daha ben sana araba almaya gelir miyim? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arden Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 matama said: varmi 2000cc+ %84 ten %80 e dusmus Benim bildiğim vergilerden düşmek için genelde 2000cc araçları 1999cc olarak yazıyolar ruhsata. mesela şöyle(örnek) 1800cc-1999cc %60, 2000+ %80 işte. ama tabi kdv yi ekleyince biri %78 diğeri %98'e geliyo... Arabanın 2 katı vergi var... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arden Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Namessar said: babamın arabayı alırken parayı pesin odeyecegim dedim. adam bana bizim icin kredi ya da pesin farketmez, piz paramızı gene aynı alıyoruz diyerek piskin piskin cevap verdi. allahtan sonradan aynı bayinin benim arabayı da satan satış yetkilisi arkadaşa donduk ve daha olumlu bir diyalog oldu. bu dogru mudur? benim bayiye elden para vermem ile banka kredisi vermem arasında onlar icin bir fark hakkaten yok mu? babamın araçta olmayabilir, sonuçta kosiflerde kredi ya da siz, iki durumda da banka üzerinden para geliyor. sonuçta hepsi kayıt altında. kosifler falan gibi herseyi banka kayıtları aracılığı ile kurumsal yapan bayileri bir kenara koyarsam eğer, diğer araç satıcısı olan buyuk ya da kucuk bayiler(hangi marka olursa olsun), elden para alınca kayıt dışıya bir kısmını aktarabilirler sonuçta. ben arkada ne yaptıklarını bilemem. hakkaten onlar icin hic bir fark yaratmıyor mu müşterinin trink para nakit odemesi? Biz arabayı kosiflerden almıştık hiç böyle birşeyle karşılaşmadık ::o. Ha belki satıştaki adam krediyle sattığı zaman komisyon alıyordur bilemem. Biz peşin almıştık arbayı, bu yüzden bize indirim bile yapmışlardı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Selam, Bankalar araç bedelini hemen satıcı hesabına çıkardıkları için onlar adına peşin satış olarak değerlendiriliyor. Satıcının söylediği doğru :) Lâkin onu telafuz etmesi çok abes olmuş. Nakit paralı adam demek, her an canı ne isterse onu alabilir demektir. O adamı kapıdan dışarı salmadan, içeride çözüm bulmak gereklidir. Eskiden nakitli şahıs dışarı salınmazdı. Ben böyle bir işe şahit oldum, satış 5 saat falan sürmüştür, adama yemekler getirtildi, adamı kapıdan dışarı bırakmadılar gidip başka şey alır diye :D Hoş mevzubahis olan bir makinaydı ama mantık aynı. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Arden said: Benim bildiğim vergilerden düşmek için genelde 2000cc araçları 1999cc olarak yazıyolar ruhsata. mesela şöyle(örnek) 1800cc-1999cc %60, 2000+ %80 işte. ama tabi kdv yi ekleyince biri %78 diğeri %98'e geliyo... Arabanın 2 katı vergi var...0-1.599, 1.600-1.999, 2.000+ olarak ayrılıyo ötv dilimleri, ayrıca %60+%18 degil, %160*%118 olarak hesaplanıyo vergilendirilmiş net fiyatı. 100 milyarlık 2.5 litrelik bi araç vergiden sonra 212.4 milyar oluyo bu yuzden bmw 3.16i sedan 32k euroyken, 3.30i sedan 91k euro :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spiegel Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2009 gunumuzde kredi mredi her turlu kolaylikla alim imakni saglanmis olsa da, herkes kredi karti, bankamatik karti vesaire ile alisveris yapiyor olsa da, nakit para her zaman en cok degerli para olucaktir... adamin sana nakit ya da kredi farketmez demesi cok buyuk sacmalik, ben olsam o zmn borusandan alayim bana da kosifler borusan farketmez derdim, telefonu kapatirdim adamin yuzune, o zaman bakin bakalim tekrar geri aramiyor mu 5 dakka icerisinda, tabi telefon numaraniz varsa ellerinde =) nakit sahibi alici her zaman kredili alicidan daha degerli olmustur, olucaktir da bu hicbir zaman degismez Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 "kendine ait konuya taşındı" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 anlamadigim su yabanci araclarin satisinin artmasinin turkiyeye yarari ne Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Buyse Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 ekonomiye para giriyor sade şirket kazanmıyor parayı. bayi kazanıyor hala devlet vergi alıyor yerliye göre az gözükebilir ama ithalin satılmasının da faydası vardır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 ama gene paranın büyük çoğunluğu otomobil şirketine gidiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2009 bursa otomotiv sektörüne uretim yapan tonla yedek parça ureticisi var. krizde fabrikalar durunca onlar da durdu. onlar durunca çelik ve metal ithalatçıları fazla fazla yaptıkları stokları eritemedi. ardarda çekler 711 (yasaklı) ya da karşılıksız kaşe yedi. bir sürü hammadde ithalatçısı battı. hammadde ithalatçısı batınca onların konut, araba vs butun bireysel kredileri gecikmeye girdi. yanlarında çalışanlar işsiz kaldı. otomotiv sektörü cidden inşaat sektörüne kadar bir çok sektörün çöküşünü tetikleyen bir alan. hem lüks tüketim görülmesi nedeniyle psikolojik olarak konut alımı falan gibi tüketimleri de etkilemesi, hem de piyasalara dağılan yüklü miktarda gelirin bir kısmının bu sektörün ihracatı sırasına yapılan üretim aracılığı ile tabana yayılması. 3-5 bayi icin yapılmadı bu iş yani. bmw, audi falan için hiç yapmadılar zaten. 1600 cc civarında en büyük indirimin yapılması bir tesadüf degil. en büyük stok eskiden en büyük tüketim burdan olduğu için 1600 aşağısındaydı. burada kastedilen ve asıl eritilmesi hedeflenen de fabrika stokları. borusan gibi ithalatçıların stokları düşünülerek yapılmıyor yani. ara üretim yapan sektörlerden (inşaatlara çelik blok üretenler, otomotiv sektörüne ara üretim ya da işlenmiş hammadde satanlar gbi ) bazılarının son 3 yılda işler iyi gidiyor diye 1-2 milyon dolarlık banka kredisi ile yatırım yapanları vardı. nakit yatırım yapanlar ise şimdi borçları olmasa da nakitleri olmadığı için iş yapamıyor. ötv düşüşü stoğu eritecek. stok eriyince yeni üretim söz konusu olmasa bile en azından yeni stok yapacak üreticiler. işçi çalışmış olacak böylece. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar