Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Ben pek anlamıyorum bu işten ama buradan birisinin ilgisini çeker dedim: http://www.wired.com/cars/coolwheels/multimedia/2009/03/gallery_aerodynamic 8. güzel gürünüyor ayrıca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Dodge durango yu da koymuslar =] Yalniz biseyi merak ettim ben,araclarda coefficency of drag(Cd) burnun alani falan filan gibi degerlerle hesaplanmiyormu? Audi a2(Cd 0.25), f430 f1(Cd 0.34) den daha az drag a sahip. VW passat station in f1 araclarindan daha az drag a sahip olmasi gibi orneklerde var istenirse cogaltilabilecek. Heralde bu cd degerlerinin aracin aerodinamigi ve handling i ile direkt bi alakasi yok. Hatta denklem icinde agirlikda oldugu icin acaba aerodinamiden oturu downforce buna ters mi etki yapiyor da dusunuyorum su anda. Hep opel calibra 0.26 lik cd degeriyle en dusuk drag a sahip spor araba o yuzden efsane falan tarzinda muhabbetler duymus biri olarak merak ediyorum. ayrica evet hmm guzelmis,ilginc falan denilip gecilecek bir konuyuda oka sardigim icin sahibinden ozur diliyorum. =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 şimdi şöle, ferraride falan Cd değeri yüksek, çünkü özellikle downforce yaratacak yapıda araç. genel tasarımı bunlardan yoksun olarak yapsalar a2nin falan yarısı olurdu heralde Cd değeri. Adamda araç hafif, hayvani güç var, yüksek hızda falan stabil olması lazım ki bu gücü kullanabilsin. a2de tabii böyle bi dert yok, downforce önemli değil o kadar, ne kadar aerodinamik olarak "kaygan", o kadar iyi diyo meendiz amcalar. yoksa ferrari lamborghini ve f1 arabaları falan daha "aerodinamik" :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2009 ya o katsayi viraj almaktan cok yakit tuketimini etkliyor yoksa spor arabalarda downforce dur iste nereye ilettigin ruzgari falan daha onemli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mart 12, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2009 havayı ne kadar güzel yarıyosunda altına sokarsan havayı paraşüt olursun lastiklerin tipleride önemli tabi F1 tasarımları tamamen lastik ile alakalı ne kadar iyi kullanabilirsen o kadar hızlı gidiyor ve iyi dönüyor araç araçların ayarları çok ince bir çizgi üzerinde yere az basarsan savrulursun. çok basarsan çok yaktırırsın vs vs balansı sağlamak için binbir maymunluk yapıyorlar her yarış öncesi.bi pilotların kasklarına takmadıkları kaldı ufak kanatcıkları bütün gün rüzgar tünelinde uğraşan bilim adamları var her firmanın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar