Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

önerilerinizi bekliyorum


lkjh

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

quattro ve otomatik vites seçeneğinin bir arada olmamasının nedenleri motorun yerleştirilme şekline bağlı olarak şanzıman geliştirilmesidir.


Dogus oto nazlarina misal vermek icin yazmistim fakat istemeden hakikaten imkansiz bi noktaya parmak basmisim. quattro ile birlikteyken otomatik sanzumanlar tork limitleri gectigi icin kullanilmiyordu sanirim.

Birde onu farkettim ki audi hakkinda yazmayinca cevap almiyormusuz biz, konuya bundan sonra bi sekilde ucunu audi ye dokundurarak girmek gerekliymis demek ki =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hahaaaa :) İfşa oldum :P

İlgili yazıyı bulunca daha doğru ve detaylı yazarım ama olay şöyle.

Motor boylamasına yerleştiriliyor ve quattro için şanzımandan ön akslara aktarma ve arkaya şaft çıkışı yer alıyor. Şimdi otomatik yapmak isteyince işin mekaniği kasmaya başlıyor. Bundan sebep her araçta ve her motorda quattro+otomatik şanzıman seçeneği yok.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hop hop bi dakka RWD tartışması açılmış gene bensiz :D

Paramecium bu kadar araba bilgin var, fizik bilgin de var biliyorum. Sen söyle o zaman, bir cismi çekerek hareket ettirmek mi kolaydır yoksa iterek mi?

Arkadan itişin bir avantajı bu. Çekiş arkada olduğu için ivmelenme hissiyatını sürücüye daha iyi veriyor bir de, spor arabada o da bir artıdır bence.

Bir araç ivmelenmeye başladığında ağırlığın büyük bir kısmı arka aksa biner, arkadan itiş otomobilde bundan faydalanır.

Ön tekerlekler sadece yönlendirmeyle meşgul oluyor. Önden çekerli araçlarda hem yönlendirme hem güç aktarımından sorumlu olduğu için torque steering, tutunma kayıpları, understeering olma ihtimali arkadan itişli araçlara göre çok daha fazla.

Ayrıca önden çekişli araçlarda ciddi bir understeer a girdiğinde toplamak için ralli pilotu olman gerekir el freniyle müdahale falan. Arkadan itişli araç understeer a girdiğinde gaz vermek yeterli oluyor. Önden çekişli bir arabayı limitlerinde kullanmak aradan itişli arabayı kullanmaktan daha çok tecrübe ve pilotaj ister. Önden çeker daha iyi olsa formula 1 araçları da önden çeker olurdu haha

Ayrıca 1990 da yaşamıyoruz, kilitli diferansiyel, o olmasa dahi ESP DTC TCS falan bu tip arabalarda çok sık bulnan donanımlar arık. Eskisi gibi arkadan itiş araç tehlikeli de değil yani.

Bana sorarsanız arkadan itişin tek eksi yönü karlı yollarda ve de dik yokuşlar tırmanırkenki çekiş problemleri. Ama bunlar da koşullara uygun lastik zincir vs. ile çözülebilen durumlar. Önden çeker araçlara da lazım zincir, o yüzden bu sav üstünden yüklenmeyin bana =)

Bu kocaman yazıyı yazarken aklıma ilkokuldaki araba muhabbetlerim geldi. Arkadaşlarla tenefüste falan konuşurken "benim babamın arabasında roketleme var, benim babamın mersedesi arkadan itiş" falan muhabbetlerinde birisi "neden arkadan itiş?" dediğinde şey derdim : "eee BMW mercedes ferrari falan arkadan itiş. arkadan itişte bi keramet varki iyi markalar bunu kullanıyo"

Bugün artılarını açıklayabilecek bilgiye ve tecrübeye sahibim, ama fanatikliğinizi bi türlü kıramadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beyler hayal dunyasinda falan misiniz siz ya :)

bahsi gecen aletler 170bg aile arabasi, 3 coupe azicik sekli farkli diye spor araba mi oldu 170bg yurumeyen haliyle :)

benim bmw 520 d acaip sportif ahah

170bg on olur arka olur ne farkeder

hayir aletler birde 1500-2000 kilo yani :)

birde bol keseden sportif surus karakteristigi icin arkadan cekis onemlidir ahah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Mr.Marv şu cümleden sonra seninle tüm ilişkilerimi kesiyorum :D

said:
Paramecium bu kadar araba bilgin var, fizik bilgin de var biliyorum. Sen söyle o zaman, bir cismi çekerek hareket ettirmek mi kolaydır yoksa iterek mi?


Ulen 10 senelik üniversite hayatımda 11 defa Fizik 1 almamış olsam yerdim ama :P

Arkadan itiş ve önden çekiş senin bahsettiğin fizik1 dersiyle açıklanmaz canım. O dediğin aracın ataletini ilgilendiren mevzudur ve -yanılmıyorsam- makina dinamiği mevzusuna girer.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
beyler hayal dunyasinda falan misiniz siz ya :)

bahsi gecen aletler 170bg aile arabasi, 3 coupe azicik sekli farkli diye spor araba mi oldu 170bg yurumeyen haliyle :)

benim bmw 520 d acaip sportif ahah

170bg on olur arka olur ne farkeder

hayir aletler birde 1500-2000 kilo yani :)

birde bol keseden sportif surus karakteristigi icin arkadan cekis onemlidir ahah


170 beygir diye küçümsüyorsun ama 320d coupe nin 0-100 7.9 saniye.

Senin ferrarine yetişemez diye yavaş olmuyor bu araba. Hatta ülke trafiğindeki arabaların %90 ından daha seri bi araçtır.


cısssssss.paramecium
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sana cevabi para nin vericegine inaniyorum. Digerlerine gelince

daha once yillarca 200bg onden cekisli araba kullanmis biri olarak, teknolonisi de 15 sene oncenin teknolijisiydi burada yazanlardan bayag daha iyi bildigimi soyleyebilirim. tekrar soyluyorum alay mi ediyorsunuz beyler 170bg araba onden cekmis arkadan cekmis geyik bunlar. alin 335 o zaman farkeder cidden.

kaldiki onden cekis 200bg bir araba ozellikle kalkis aninda cok cok daha zevklidir arkadan cekis bir arabadan.

ole oversteer ler falan filan hepsi geyik bunlarin dct si dir esp sidir hepsi limitli. m3 deseniz hepsi ayarlaniyor cok zevkli bir alet haline aliyor ama 1500-2000kg 170bg arabada komedi filmi.

oturup bu seviyede araba alacaksaniz, arabanin tipine bakin, saglamligina bakin birde yuruyen aksamina vede ikinci eline bakin. sacma sapan fast furious izleyip gaza gelen genclige bakmayin. 1000bg supra degil aletiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle de...

Audi nin 4.200cc lik dizel motoru da var, torku 1000n/m olan 6.000cc lik dizel motoru da... Bu ikisinden biri porsche karakterine daha çok uyardı maksat dizel cayenne yapmaksa...

Neden gidip Q7 ye bile hantal kalan 3.0 TDI ı porsche ye koymuşlar ki?

Cevabını bildiğim bi soruyu soruyorum aslında =) Porsche nin dizel cayenne üretmesinin tek sebebi model gamının co2 ortalamalarını düşürmek. AB yasalarını rahat yerine getirebilrmek için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Biraz geç de kalmış olsam şu noktaya parmak basmak istiyorum; spor otomobil nedir?

Yorumlarınızı şu konuya yapın ki bu fazla dağılmadan takip edilebilsin.
http://forum.paticik.com/read.php?31,3923106

Bu konu altına yapılacak yorumlardan, yukarıdaki soruya cevap olabilecek her türlü cevabı içeren mesaj silinecektir.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...