roket adam Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Soru açık. 5 tane falan lazım ve mümkünse çok uzun olmasın ki cep telefonundan mesajla atabileyim. Darkrider a lazımmış, neti kopmuş adamın. Çok acil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 dijital foto - analog foto (analogda mp gibi kalite unsurları aranmaz) dijital ortam (çok sayıda foto çekersin) - film (her çektiğin foto için cebinden para çıkar, ama bunun iyi tarafı çok iyi ölçer gerçekten içine sinen fotoğrafları çekersin, diğer türlü 5000 fotoğraflık bir çöplük oluşuyor) başka da gelmedi aklıma Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 dslr la pozlar arası iso degiştirme lüksün var, slrla yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 fotoyu cekerken efekti koyuyorsun dslrda, slrda filmle banyoyla kasman lazim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alexi_Septimus Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 single lens reflex. digital single lens reflex. 21. yüzyılda yaşayan herkes aradaki farkı hayal edebilir gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alexi_Septimus Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 3, 2009 Cuce said: dslr la pozlar arası iso degiştirme lüksün var, slrla yok alırsın kenke filmini ona göre. hayret bişi yeaaa. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 sınav sorusu mu bu? nedne acil? bir de yukarıdakilerin hepsi yeterli cevaplar ehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sly-One Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Bi de birinin basinda d var oburunde yok. Bi de ekrandan hemen cektigini gorebiliosun d de. Analog kullanmak cok verimsiz bu sartlar altinda hatta taoculuk, marjinallik falan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Alexi_Septimus said: Cuce said: dslr la pozlar arası iso degiştirme lüksün var, slrla yok alırsın kenke filmini ona göre. hayret bişi yeaaa. 36 pozda bir degiştirebiliyosun işte. yoksa ben bilmiyorumda bi poz 100 bi poz 1600 isolu filmlermi var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 aslında ben tam olarak böyle sormamıştım ama olsun :) acil değildi aslında,lazımdı sadece hala lazım daha çok şimdi şu var, kimyasal baskı yapılan analog slr makinelerin piyasada çalışanlar tarafından DSLR'e tavsiye edildiğini görüyorum genelde,bunun sebebi de görüntü kalitesinin DSLR'e göre daha üst düzey olması deniyor.Ama bu görüntü kalitesinin aşamalarını bilmiyorum yani şu var örnek vermek gerekirse, Biri gelip sana bir duvar büyüklüğünde billboard yap dese,en kaliteli DSLR ile bile çeksek onu billboard için büyüttüğümüzde pixelleri belirgin bir hale geliyor,fakat analog makinelerle çekilen kimyasal baskıları gerekli işlemlerle büyüttüğümüzde böyle olmuyor,bunun sebebi mesela ayrım için önemli bir bilgi bana göre,hatta ciddi anlamda merak ettiğim tek şey birde bu bir sunum ödevi,bayağı bir madde topladım gerçi ödev bitti gibi birşey,bir tek şu üstte dediğimi çok merak ediyorum.Aslında karşılaştırmadan çok analog makinelerin,dijitallere göre piyasada neden üstün görüldüğünü merak ediyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 billboarda baskı yaparken pixelerin gorunmesi, kalitesiz olması, dslr'ın yetersizliğinden cok cok cok once baskı teknolojisinin yetersizliğinden kaynaklanıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 fakat kimsayal baskıda böyle bir olay yok diye biliyorum,yani büyük ölçüde aşılmış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sunthewhich Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Nikon F5 ile D3 'ün böyle bir kıyaslaması vardı, aynı fotoğrafı çekip bina boyutunda bir baskı alıyorlardı, D3 daha iyiydi sonuçlarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ohm Mesaj tarihi: Mart 5, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2009 duvara poster yaptiracaksan S.I.N.A.R. SLR ile afis yapilmaz. en kotu alacan Hasselblad mis gibi orta format basacan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mono Mesaj tarihi: Mart 6, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2009 Cuce said: billboarda baskı yaparken pixelerin gorunmesi, kalitesiz olması, dslr'ın yetersizliğinden cok cok cok once baskı teknolojisinin yetersizliğinden kaynaklanıyor hem evet hem hayir gibi geldi bana... bizim matbagalarimizin muthis olmadigi konusu kesinlikle dogru..(abi final işi basadan önce ula bunun magentasi az beah diyip sana sormadan abanabiliyor...renk bilgisi cogunda cok iyi degil gibi) taranmis film yada bildigimiz roll filmden cikan imajlar, daha baskiya gitmeden once baya bir eskitme yumusatma vb gibi toptan goruntu kalitesini etkileyecek unsurlardan geciyordu...filmin solusyonundan karanlik odaya ordanda tarandigi scannera kadar... haliyle 35mm ile cekilmis islerde dogru uygulama ile gayette billboard ve bina kaplamaya kadar yapilabiliyordu.. tabiki bahsettigim final imaj, nerdy fotografcinin algiladigi 'iyi fotograf keskin fotografdir, sharpen varmi hoca bunda?' gibi bir bakış açısından uzak yerlerde iş yapti..(sosyal kampanyalar, moda vb) halende yapmakta :) DSLR da ise imaj yukarida bahsettigim kontrolsuz gibi gozuken ama aslinda kontrollu olan o oynamalara maruz kalmadan zart diye ekrana gelmesi..ama genelde çektigin gibi ekrana gelen imajlarin hepsinin ham oldugunun gözden kacmasi..(e tabiki sensorden sensore gene farklar oluyor ayri bir konu) ama bahsettigimiz konu ticari olunca, fiyat ve en onemlisi zaman araliginda DSLR hükmetmis durumda hehe..tabiki orta format film/digital back/teknik kamera sinar vb ile cekilen seylerin cozunurlukleri hayvan gibi olurken, bu avantaj genelde daha gercekci, daha detaylarin gosterilmesi tercih edilen islerde rol oynar..imajin icinden kadraj almakda cabasi. dip not: billboard/bina kaplamada sanılanin aksina cözünürlük kısılır 72-25dpi lara kadar heheh.. konuya donersek..ikiside ayni sey. biri hizli ve zoraki bir dijital imaj bilgisi gerektiriyor. digeri pahali ve yavas, ve kontrolsüz kaliyor. ikiside single lens reflex, mekanik ayni..filmin oldugu kıç birinde hesap makinasi digerinde daktilo. :) amaca hizmette ise zamaninda hasselblad mamimya vb ortaformati deniyip, 'fazla keskin ve fazla gercekci buldugu icin' tekrar 35mm ye donen dunyanin Annie Leibovitz geliyor aklima ilk. DSLR a gectiginde halen canon ve nikonla billboardmis boyutmus dinlemeden möhteşem işlerine devam ediyor.. Bir röportajında, SLR-->DSLR geçisinde en basta delirdigini hiçbirseyin istedigi gibi cikmadigini soylerken, yavas yavas operatorleri olsun kendisi olsun bu yeni film mecrasinin ham oldugunu biraz ilgi ve sefkatle daha efektif sonuclar aldigini, ama halen eski sipsak contaxini hicbiseye degistirmeyecegini citlatmisti..(contax işi artik duygusal boyutu tamam anladik hehe) e tabi önemli fotografin içerigi olunca orada, bizdeki gibi en pahali alet en kalitelisidir durumu söz konusu bile olamiyor. acil acil acil! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Mart 6, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2009 Dışı resimle kaplı binalara ya da çok çok büyük baskılara uzaktan bakınca vay be ne kaliteli diyorsun, ama 1 metre kadar yakınlaşınca onun da araları görülebilir derecede geniş binlerce noktacıktan oluştuğunu fark ediyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar